Gå til innhold

Men i all vide verden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og *Det. Voldsomt til skrivefeil i dag!

Skrevet
:hakeslepp:
Gjest Emera
Skrevet

Huff, ja hva skal man si om det der? Forferdelig vondt å lese! Hva enn som måtte ligge bak så virker det ikke som om guttens beste står i sentrum her. Men det er vanskelig å kommentere slikt. Uansett, ord blir fattige... :tristbla:

Skrevet

Ble denne historien for sterk for folk her? Jeg mener ikke at vi skal begynne å spekulere, men her er det omtrent ikke en kommentar?

Skrevet

Jeg personlig synes det blir altfor vanskelig å kommentere, det blir bare spekulering og jeg synes det blir for ømfintelig..

Jeg håper gutten får den hjelpen, støtten og omsorgen han trenger...

Skrevet

Ble denne historien for sterk for folk her? Jeg mener ikke at vi skal begynne å spekulere, men her er det omtrent ikke en kommentar?

Jeg tror ikke historien ble for sterk (har lest veldig mye sterkere historier på kg som har gitt stort engasjement), men at folk er litt mettet på tråder om at barnevernet er den store stygge ulven. Jeg for min del er lei av å stadig måtte poengtere at vi ikke kjenner alle sider av saken. Jeg kjenner selv flere barnevernsbarn som har (via foreldre og advokat) framstilt saken på omtrent samme måte som her, om at de hadde det så fantastisk hjemme og at livet begynte å gå skjevt først etter at barnevernet kom inn i bildet. Så har årene gått, barnet har blitt voksent og fått tid til å modnes. Når barnet så ser tilbake så er barnet bittert på både foreldre og advokat som ikke klarte å se barnets egentlige behov. Så jeg lar meg absolutt ikke sjokkere av slike historier som kommer fram i media, alltid med kun en side av saken presentert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet kidnapper og ødelegger barn her i Norge. Det er mange historier som er så groteske og urettferdige med løgner og påstander fra barnevernets side hvor ett samkjør mellom korrupte saksbehandlere og sakkyndige er så gjennomført at så og si ingen foreldre vinner i fylkesnemda:

Fylkesnemnda har domsmyndighet, men er ikke underlagt de samme regler som domstolene.

Domstolene er underlagt Justisdepartementet . Fylkesnemnda er underlagt Barne- og Likestillingsdepartementet , BLD. I tillegg kontrollerer BLD også Bufetat, Bufdir og Fylkesmennene. Ifølge Menneskerettighetene skal folk ha en rettferdig saksbehandling, og saken skal vœre åpen for innsyn. Fylkesnemndene er lukket og låst , ingenting dikteres eller spilles inn. Nemndsleder fører ofte protokoll selv, og referatet blir etter “lederens hode”. Pressen har ikke innsyn i sakene i Fylkesnemnda, i vanlige domstoler får pressen tilgang i dommene (anonymisert) , og de kan følge de fleste sakene “live”, (selv om journalistene kan få taushetsplikt for nav og andre identifiserbare opplysninger). Fylkesnemnda er lukket og låst. I fylkesnemnda får nemndslederen sakene noen uker før saken starter, “meddommere” får saken overlevert 30 – 60 minutter før saken starter. I realiteten medfører dette at nemndens leder kan pense saken inn på lederens ønskede retning, da de andre ikke har mulighet for å lese gjennom flere hundre sider med saksdokumenter. “Sakkyndige” er hellige kuer, det er ofte psykologer som får oppdraget med å vœre sakkyndig. De tjener da kr.1000- 2000 pr. side de skriver, mange lever av oppgaven som sakkyndig for barnevernet/fylkesnemnda. Den ene dagen opptrer psykologen som sakkyndige og den neste dag kan de vœre “fagdommer” i samme fylkesnemnda i en annen sak. Her er hverken fylkesnemnda, lederen eller barnevernet ærlig uhildet, det er en klar inhabilitet og lojaliteten ligger ofte til systemet og kollegaene enn overfor de som blir “utredet”. Fylkesnemndas leder bør vœre på åremål, “ett råttent egg” kan ellers bli sittende en evighet og ødelegge liv for mange mennesker. Fylkesnemndene bør legges ned og det ordinære domsapparat overta, gjerne med spesialdommere. Det er vanskelig å se behovet for særdomstoler som ikke en gang følger grunnleggende menneskerettigheter.

Les mer om det her: http://norgespartiet.no/barnevern/176-en-barnevernshistorie.html

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er kun en side av saken. Det er nok grunner for at BV har gjort som de har. Advokaten jobber sikkert for familien. Vi får alltid servert historien fra ofrene, men aldri fra BV.

Skrevet

Jeg sa at jeg ikke ville spekulere, men ser jo noen huller i historien. Gutten ble ifølge advokaten her hentet fordi mor ikke hadde presset hardt nok på for at gutten skulle til en far han ikke ønsket kontakt med. Ergo har barnevernet godkjent far som omsorgsperson. Hvorfor ble gutten ikke da overlatt til fars omsorg, men heller sperret inne i en lukket institusjon?

Hvis saken er som advokaten framstiller den, ja da kan hvem som helst miste omsorgen for barna sine hvis disse nekter samvær med den andre forelderen.

Hvis tingenes tilstand er sånn som AB i innlegg #9 sier, da består både barnevern og rettsapparat av sosiopater. Det blir ganske enkelt for ekstremt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...