Gå til innhold

Rumpelukt til bry, går over på tøyet..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Problemet tilhører en voksen mann, er det noen som har vært borti det? Han kan dusje flere ganger til dagen, men etter få timer kommer lukten tilbake, setter seg på tøyet og dette blir selvfølgelig en stor plage. Lukten kan sitte igjen i sofaen en stund etter og det lukter selvfølgelig når han setter seg eller reiser seg.

Hadde det vært urenslighet så hadde jeg skjønt det, men det er det langt fra. Det blir mye tøyvasking ettersom han må ha nye bukser hver eneste dag pga lukten, synes bare utrolig synd på han for det plager han virkelig :sjenert:

Kan legge til at han har god fordøyelse og gjør nr.2 3-5 ganger om dagen men sånn har det vært også før denne lukten kom.

Tips til eventuelle såper eller andre ting han kan forsøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Først og fremst bør han kun bruke vanlige bomullsboxere(truser) som ikke er for trange, aldri bruke slike satengboxere - de virker som en magnet på rumpelukt, og forverrer til og med lukten kraftig. La rumpa være bar når det passer seg slik, så luft kommer til.

Urskog i en mannestump er helt naturlig, men lukten har en lei tendens til å feste seg i rumpehårene, samme hvor godt man vasker seg i dusjen. Fjern eller stuss håret.

Er danglebær et problem, eller om rumpeballene er litt "tettsittende", kan det være en fordel å smøre utvendig med vaselin før dobesøk.

Intimsåpe har ikke sjans mot rumpelukt. Her må det sterkere skyts til. Ikke bruk noe det står "ekstra mild", "for sensitiv hud" eller "uten parfyme" på når det gjelder rumpa. Tørk alltid grundig etter dusjen. Bakterier yngler i fuktig miljø, og gjør at det lukter fortere.

Av og til frigjøres denne lukten når man svetter, så mange bruker antiperspirant i rumpesprekken (påfør med bomullsdott). Også viktig å skylle av seg svette med én gang (når det er praktisk mulig). Ikke bruk klut eller tørk vekk med papir, skyll grundig med vann fra dusjen.

Det kan også være snakk om en liten lekkasje fra rumpehullet. Selv om man fint kan holde igjen avføringen, kan det lekke ut ting som knapt er synlig men allikevel lukter. Løsere avføring = større sjanse for lukt, noe det høres ut som han har om han dersom han gjør #2 fem ganger om dagen.

Når det gjelder tørking hjelper det ikke å tørke grundig dersom man bruker feil teknikk. Bakfra og mot hullet, forfra og mot hullet, fra sidene og mot hullet - til det ikke er antydning til flekker på papiret - og med rent papir for hver gang (enten man bretter eller tar nytt tørk). Aldri tilfeldig frem og tilbake, for da spres det bare utover og vil etterhvert lukte.

Endret av Antlers
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Gud, du vet mye om mannlig rumpelukt!

• Liker 24
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Først og fremst bør han kun bruke vanlige bomullsboxere(truser) som ikke er for trange, aldri bruke slike satengboxere - de virker som en magnet på rumpelukt, og forverrer til og med lukten kraftig. La rumpa være bar når det passer seg slik, så luft kommer til.

Urskog i en mannestump er helt naturlig, men lukten har en lei tendens til å feste seg i rumpehårene, samme hvor godt man vasker seg i dusjen. Fjern eller stuss håret.

Er danglebær et problem, eller om rumpeballene er litt "tettsittende", kan det være en fordel å smøre utvendig med vaselin før dobesøk.

Intimsåpe har ikke sjans mot rumpelukt. Her må det sterkere skyts til. Ikke bruk noe det står "ekstra mild", "for sensitiv hud" eller "uten parfyme" på når det gjelder rumpa. Tørk alltid grundig etter dusjen. Bakterier yngler i fuktig miljø, og gjør at det lukter fortere.

Av og til frigjøres denne lukten når man svetter, så mange bruker antiperspirant i rumpesprekken (påfør med bomullsdott). Også viktig å skylle av seg svette med én gang (når det er praktisk mulig). Ikke bruk klut eller tørk vekk med papir, skyll grundig med vann fra dusjen.

Det kan også være snakk om en liten lekkasje fra rumpehullet. Selv om man fint kan holde igjen avføringen, kan det lekke ut ting som knapt er synlig men allikevel lukter. Løsere avføring = større sjanse for lukt, noe det høres ut som han har om han dersom han gjør #2 fem ganger om dagen.

Når det gjelder tørking hjelper det ikke å tørke grundig dersom man bruker feil teknikk. Bakfra og mot hullet, forfra og mot hullet, fra sidene og mot hullet - til det ikke er antydning til flekker på åapiret - og med rent papir for hver gang (enten man bretter eller tar nytt tørk). Aldri tilfeldig frem og tilbake, for da spres det bare utover og vil etterhvert lukte.

Dette har du vært borti før altså?

• Liker 5
Skrevet

Gud, du vet mye om mannlig rumpelukt!

Ja, alle har sine spesialfelt, vet du. Jeg kan takke åpne mannlige venner (et par kvinner også) og diverse ekser for det. Rumpelukt var ikke grunnen til at de ble ekser, bare så det er klart!

Et svært pinlig problem for noen, men det er tross alt veldig vanlig, så sug til deg rumpeluktinformasjon, slik at du kan hjelpe andre du også :fnise:

• Liker 6
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg alt om rumpelukt, og det er sånn fakta som aldri aldri forsvinner:D

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Dette viste seg jo faktisk å være en veldig opplysende tråd, jeg må jo bare slå et slag for kunnskapen din Antlers :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg visste ikke at det var noe som het rumpelukt jeg :sjenert:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg må sette et pluss på den. Tror kanskje det er det mest informative jeg noen gang har lest på KG:D

• Liker 3
Skrevet

Han bør komme seg til lege. Avføring mer enn 3 ganger dagen er et sykdomstegn som bør tas på alvor.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han bør komme seg til lege. Avføring mer enn 3 ganger dagen er et sykdomstegn som bør tas på alvor.

Enig i at det bør sjekkes ut. Det trenger absolutt ikke være noe farlig, men det kan f.eks være et tegn på matintoleranse, noe som også kan forårsake ekstremt vond lukt. Hadde en venninne som slet med råtten lukt som satt igjen i tøyet/sofaen om hun slapp en liten due. Det viste seg at hun ikke tålte melk, og når hun kuttet ut melkeprodukter fikk fisen en mer normal karakter. Blomster skal jeg ikke påstå at det luktet, men hun ble kvitt problemet med at lukten hang igjen.

Innvendige rifter kan være infiserte og kan danne illeluktende gasser som siver ut.

ETA: Sopp kan også være et problem som fører med seg ubehagelig lukt, men da klør det gjerne veldig der bak også.

Endret av Antlers
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt... Er det avføring det lukter eller noe annet?

Så en som slet med noe lignende på Pinlige Sykdommer på TV3 ! Men da var det altså avføring det luktet.

Edit: Det er ikke TV3, men NRK3

Endret av Mynona-83
Skrevet

Her var det et godt svar ja, tusen takk skal bringe det videre :)

Det er nok ikke avføringen som lukter, er vel mer svette kanskje? Som sagt så er han veldig renslig og er påpasselig med å tørke seg godt etter toalettbesøk. Han har nevnt det ved et legebesøk, men da hadde turnusen så dårlig tid at han kun tenkte på det han egentlig var der for. Fikk dermed beskjed om at det var helt normalt. Men normalt? Når det plager en så mye og det er en så åpenbar lukt så er det klart man lurer.

Han går som regel i bomull eller vanlige boxere han får kjøpt overalt. MEN, de fleste han har sitter jo helt på han, tror ikke han har løse boxere så kanskje han skulle forsøkt det.

Takk for et utfyllende svar, kom gjerne med tilbakemeldinger etterhvert om du har flere tips og råd :)

AnonymBruker
Skrevet

ehm...er det et sykdomstegn? Jeg pleier å bæsje oftere enn det... åh, nå ble jeg redd. Hva kan det være tegn på da?

Eller nevermind, jeg googler selv:)

Skrevet

Kan det være at han kan ha lekasje fra endetarmsåpningen?

en.wikipedia.org/wikiFecal_incontinence

Skrevet

Enig i at det kan være lurt med en tur til legen, kanskje det er en "mannlig" variant av gardnerella eller annen infeksjon. Kanskje en henvisning til hudlege gjør susen.

Skrevet

Merker jeg ble veldig kvalm av å lese denne tråden her :angry:

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Merker jeg ble veldig kvalm av å lese denne tråden her :angry:

Ikke les den da. Det hjelper ikke å være sinna :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Ikke les den da. Det hjelper ikke å være sinna :gjeiper:

hahaha klarte ikke å stoppe :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

ehm...er det et sykdomstegn? Jeg pleier å bæsje oftere enn det... åh, nå ble jeg redd. Hva kan det være tegn på da?

Eller nevermind, jeg googler selv:)

Det spørs hvordan avføringen ser ut. Er den normalt fast så er det greit. Er den løs kan det være et tegn på tarmsykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...