Gå til innhold

Kroppstype og trening


Gjest norah

Anbefalte innlegg

Selvsagt kan man tone kropp ved å øke/minske muskelmasse og fettprosent, men man kan ikke endre kroppstype. Dog man kan fokusere mer på å øke noe ett sted for å jevne noe mer ut. Hadde veldig sansen for NRKs treningsekspert som sa at "du kan ikke trene deg til flat mage, men du kan få mindre". Oss som trener hyppig har alle helt ulik kroppstype, og det er ingen egenskap. Men selvsagt er bakenden min fastere nå enn om jeg sitter stille hver dag;) men igjen, jeg kan jo ikke trene eller spise meg til betydelig endring av kroppstype. Og som jeg sa, jeg ser sjeldent kropper som her inne på Elixia da fåtallet ser slik ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan man tone kropp ved å øke/minske muskelmasse og fettprosent, men man kan ikke endre kroppstype. Dog man kan fokusere mer på å øke noe ett sted for å jevne noe mer ut. Hadde veldig sansen for NRKs treningsekspert som sa at "du kan ikke trene deg til flat mage, men du kan få mindre". Oss som trener hyppig har alle helt ulik kroppstype, og det er ingen egenskap. Men selvsagt er bakenden min fastere nå enn om jeg sitter stille hver dag;) men igjen, jeg kan jo ikke trene eller spise meg til betydelig endring av kroppstype. Og som jeg sa, jeg ser sjeldent kropper som her inne på Elixia da fåtallet ser slik ut.

Har ikke særlig tiltro til en trenings"ekspert" som sier noe som er så feil. Alle kan få flat mage hvis de virkelig går inn for det. Det er ikke noe mystisk rundt det, det er snakk om å ha en viss fettprosent med riktig trening og kosthold. Man kan ikke gjøre noe med høyden og skjelettet, men man kan i aller høyeste grad forme kroppen som man ønsker.

Videre er det feil å gå ut ifra at alle som befinner seg på et treningssenter trener likedan, like hardt, like mye, og ikke minst spiser på samme måte. Det hjelper ikke å bare gå på trening, man må vite hva man driver med for å få de resultatene man ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som jeg sa, jeg ser sjeldent kropper som her inne på Elixia da fåtallet ser slik ut.

Jaha du. Og hvordan ser flertallet ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man tone kropp ved å øke/minske muskelmasse og fettprosent, men man kan ikke endre kroppstype. Dog man kan fokusere mer på å øke noe ett sted for å jevne noe mer ut. Hadde veldig sansen for NRKs treningsekspert som sa at "du kan ikke trene deg til flat mage, men du kan få mindre". Oss som trener hyppig har alle helt ulik kroppstype, og det er ingen egenskap. Men selvsagt er bakenden min fastere nå enn om jeg sitter stille hver dag;) men igjen, jeg kan jo ikke trene eller spise meg til betydelig endring av kroppstype. Og som jeg sa, jeg ser sjeldent kropper som her inne på Elixia da fåtallet ser slik ut.

Jeg ser AB ovenfor kritiserer det du sier her men jeg er helt enig. Jeg er firkant/eple om jeg er tynn eller tjukk. jeg kan få flat mage og har hatt det før men jeg kan ikke få timeglassfigur. Jeg kunne jo slanket meg masse og blitt mager men hadde dermed ikke hatt hofter. Og en pærefasong kan jo slanke seg til helt flat mage men vil da ikke være sunn.

Det er bare sånn det er.

Men personlig er jeg ikke enig i det siste. Mange av de flotte kroppene her inne er å se andre steder også. Og jeg tror de fleste trener i tillegg til gener. Og det er jo forskjell i mellom kroppene som er posta her. De har forskjellig kroppsform.

Endret av Evalilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser AB ovenfor kritiserer det du sier her men jeg er helt enig. Jeg er firkant/eple om jeg er tynn eller tjukk. jeg kan få flat mage og har hatt det før men jeg kan ikke få timeglassfigur. Jeg kunne jo slanket meg masse og blitt mager men hadde dermed ikke hatt hofter. Og en pærefasong kan jo slanke seg til helt flat mage men vil da ikke være sunn.

Det er bare sånn det er.

En kan trene seg til en illusjon av timelassfigur ved å få en smalere, strammere midje, breiere rygg og rundere rumpe.

Det er ikke snakk om å "slanke seg til" flat mage, men å trene å spise riktig (sunt) for å oppnå det. Man får ikke en flat og stram mage av slanking i ordets rette forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan trene seg til en illusjon av timelassfigur ved å få en smalere, strammere midje, breiere rygg og rundere rumpe.

Det er ikke snakk om å "slanke seg til" flat mage, men å trene å spise riktig (sunt) for å oppnå det. Man får ikke en flat og stram mage av slanking i ordets rette forstand.

En ting til, man trenger ikke ha timeglassfigur for å ha en flott kropp. Jeg brukte det som et eksempel på at man kan forme kroppen slik man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan trene seg til en illusjon av timelassfigur ved å få en smalere, strammere midje, breiere rygg og rundere rumpe.

Det er ikke snakk om å "slanke seg til" flat mage, men å trene å spise riktig (sunt) for å oppnå det. Man får ikke en flat og stram mage av slanking i ordets rette forstand.

Det er mulig å trene seg til annen kroppsform men ikke vanlig trening. Da er det snakk om å bygge ekstrem muskelmasse enkelte steder. Det kan være veldig vanskelig og heller ikke alltid sunt.

Flat mage er ikke ensbetydende med å være sunn fordi kroppsform er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å trene seg til annen kroppsform men ikke vanlig trening. Da er det snakk om å bygge ekstrem muskelmasse enkelte steder. Det kan være veldig vanskelig og heller ikke alltid sunt.

Flat mage er ikke ensbetydende med å være sunn fordi kroppsform er forskjellig.

Hvordan kan jeg trene den flate og lille rumpa mi større da? Noen gode tips?

Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg trene den flate og lille rumpa mi større da? Noen gode tips?

Tunge markløft og knebøy. Lurt å få veiledning på treningsstudioet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge markløft og knebøy. Lurt å få veiledning på treningsstudioet.

Jeg trener ikke på noe studio nå, tenker å melde meg inn etterhvert. Er dette øvelser jeg kan gjøre hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å trene seg til annen kroppsform men ikke vanlig trening. Da er det snakk om å bygge ekstrem muskelmasse enkelte steder. Det kan være veldig vanskelig og heller ikke alltid sunt.

Flat mage er ikke ensbetydende med å være sunn fordi kroppsform er forskjellig.

Det som er vanlig trening for deg er kanskje ikke det samme som vanlig trening for andre. Jeg vil påstå at det er nettopp ved "vanlig" trening at man kan forme kroppen slik man ønsker.

Du mener at det er usunt å få større muskelmasse, har du noen kilder som støtter dette? Jeg kan være enig i at flat mage ikke automatisk betyr sunnhet, men overflødig fett på magen og andre steder (fettprosent 30 eller høyere for kvinner) er bevist å være usunt da det medfører økt risiko for blant annet enkelte typer kreft, diabetes type 2 og hjerte- og karsykdommer. http://www.mayoclinic.com/health/normal-weight-obesity/AN02007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vanlig trening for deg er kanskje ikke det samme som vanlig trening for andre. Jeg vil påstå at det er nettopp ved "vanlig" trening at man kan forme kroppen slik man ønsker.

Du mener at det er usunt å få større muskelmasse, har du noen kilder som støtter dette? Jeg kan være enig i at flat mage ikke automatisk betyr sunnhet, men overflødig fett på magen og andre steder (fettprosent 30 eller høyere for kvinner) er bevist å være usunt da det medfører økt risiko for blant annet enkelte typer kreft, diabetes type 2 og hjerte- og karsykdommer. http://www.mayoclinic.com/health/normal-weight-obesity/AN02007

Nei jeg mener ikke at det er usunt å få større muskelmasse. Jeg sier at å øke muskelmasse så mye som det faktisk trengs å endre kroppsform kan blant annet øke blodtrykk som er usunt.

Det er snakk om muskelmasse som du ikke kan få ved vanlig trening men bodybuilding. Derav navnet også.

Og overflødig fett på magen er ikke det samme som en form som ikke kan beskrives som flat. Det jeg oppfattet at du mente fra begynnelsen her var at du kunne endre kroppsform ved å trene/spise sunt.

Det er dette jeg er uenig i. Men slik at det ikke skal være noen missforståelser her. Kroppsform mener jeg er:

http://www.candy-blush.com/images/body-shape.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt oppgitt av påstander om at "man kan få flat mage hvis man vil bare man gjør ting riktig nok".

Tror nok endel da sitter igjen med følelsen av at "hvis jeg bare trener ENDA mer og spiser ENDA mindre, så blir kroppen min perfekt nok for andre...." Og når man ikke lykkes godt nok, så er man fortsatt "litt utrent og usunn, bare prøv hardere".

Er det rart folk sliter med selvbildet når man aldri blir perfekt nok....tynn er kun fint hvis man fortsatt har rumpe og pupper - og det samme gjelder lett overvektig. Da har man formene på "de riktige stedene".

Da konkluderer jo endel andre med at de har formene på feil steder, da.....

Så følger man opp i andre tråder ved å poste bilder av ulik kvinner/menn, og kalle ting for kvalmt, ekkel - eventuelt "det var mannlig/kvinnelig nok, derfor er det fint"......Sukk.... :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mener ikke at det er usunt å få større muskelmasse. Jeg sier at å øke muskelmasse så mye som det faktisk trengs å endre kroppsform kan blant annet øke blodtrykk som er usunt.

Det er snakk om muskelmasse som du ikke kan få ved vanlig trening men bodybuilding. Derav navnet også.

Og overflødig fett på magen er ikke det samme som en form som ikke kan beskrives som flat. Det jeg oppfattet at du mente fra begynnelsen her var at du kunne endre kroppsform ved å trene/spise sunt.

Det er dette jeg er uenig i. Men slik at det ikke skal være noen missforståelser her. Kroppsform mener jeg er:

http://www.candy-blush.com/images/body-shape.jpg

Å øke muskelmasse vil ikke øke blodtrykket. Det vil derimot fett.

Blir litt oppgitt av påstander om at "man kan få flat mage hvis man vil bare man gjør ting riktig nok".

Tror nok endel da sitter igjen med følelsen av at "hvis jeg bare trener ENDA mer og spiser ENDA mindre, så blir kroppen min perfekt nok for andre...." Og når man ikke lykkes godt nok, så er man fortsatt "litt utrent og usunn, bare prøv hardere".

Er det rart folk sliter med selvbildet når man aldri blir perfekt nok....tynn er kun fint hvis man fortsatt har rumpe og pupper - og det samme gjelder lett overvektig. Da har man formene på "de riktige stedene".

Da konkluderer jo endel andre med at de har formene på feil steder, da.....

Så følger man opp i andre tråder ved å poste bilder av ulik kvinner/menn, og kalle ting for kvalmt, ekkel - eventuelt "det var mannlig/kvinnelig nok, derfor er det fint"......Sukk.... :sjenert:

Det at noen tror at bare man spiser lite nok så får man "drømmekroppen" gjør det ikke mindre sant at man faktisk kan få den kroppen man ønsker seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noen tror at bare man spiser lite nok så får man "drømmekroppen" gjør det ikke mindre sant at man faktisk kan få den kroppen man ønsker seg.

Og det er ofte det som fører til spiseforstyrrelser...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er ofte det som fører til spiseforstyrrelser...

Greit nok, men det er ingen grunn til å overse fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, for en bra link!! Den skal jeg gjøre hver kveld :)

Bare pass på at tærne ikke kommer fremfor knærne når du bøyer deg :nei: Ser de gjør det en del på filmen, så noe å være obs på når du gjør øvelsene :) Knærne dine vil du har hele livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Bare pass på at tærne ikke kommer fremfor knærne når du bøyer deg :nei: Ser de gjør det en del på filmen, så noe å være obs på når du gjør øvelsene :) Knærne dine vil du har hele livet!

Takk for tips, det visste jeg ikke at var skadelig. Men testa nå, og det faller meg helt naturlig og ha knærne foran tærne (det ble riktig sant?).

Har tatt en økt nå, og kjenner det godt i rumpa nå :) Da skal denne jenta få smashing rompe innen sommerferien :nigo::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...