AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Leste et sted at det skal være bra på uren hud. Hvordan bruker man det?
chikako Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Jepp, jojobaoljen har ganske lik sammensetning som talget huden produserer. Når du smører deg med det, vil huden registrere det som et signal om å stoppe talgproduksjonen. Du trenger bare en liten mengde olje for å få effekt; noen dråper er nok til hele ansiktet. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Det funket fint på min hud, i hvert fall =)
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Hei takk for svar, men hvordan bruker dere den? Som maske eller som dagkrem? ts
chikako Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Hei takk for svar, men hvordan bruker dere den? Som maske eller som dagkrem? ts Jeg har rett og slett tatt noen spiseskjeer i ansiktsoljen min. Tar også noen dråper i håret etter dusjen og bruker den på knær og albuer. Du kan fint ta noen dråper under dagkremen eller bruke den istedenfor dagkremen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Jeg har rett og slett tatt noen spiseskjeer i ansiktsoljen min. Tar også noen dråper i håret etter dusjen og bruker den på knær og albuer. Du kan fint ta noen dråper under dagkremen eller bruke den istedenfor dagkremen. ok tusen takk for svar:) Stemmer det at den må være kaldpresset?
chikako Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 ok tusen takk for svar:) Stemmer det at den må være kaldpresset? Det er i alle fall det jeg har hørt.
Wombat Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Selv bruker jeg jojobaolje som hudkrem, et par dråper på hvert kinn er nok på dagtid, og jeg gir jojoba ene og alene cred for at jeg nå har fin hud
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 Hei! For min del har den ikke hatt noe å si på urenhetene. Har smurt inn ansiktet under dagkremen i et halvt år nå, det eneste den gjør for meg er å tilføre pittelitt fukt (huden min er veldig fuktfattig). Men den har ikke gjort huden verre iallefall, og det er jo et pluss da!
Wombat Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Hei! For min del har den ikke hatt noe å si på urenhetene. Har smurt inn ansiktet under dagkremen i et halvt år nå, det eneste den gjør for meg er å tilføre pittelitt fukt (huden min er veldig fuktfattig). Men den har ikke gjort huden verre iallefall, og det er jo et pluss da! Hvorfor bruker du krem oppå jojobaoljen? Den i seg selv kan være nok, selv om du har tørr hud med urenheter
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Hvorfor bruker du krem oppå jojobaoljen? Den i seg selv kan være nok, selv om du har tørr hud med urenheter Fordi den ikke er nok. Har EKSTREMT tørr hud i ansiktet. Håper det bedrer seg mot sommeren da...
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Hei dere ts her. Jeg vil vel ikke få mer fet hud av den holder det å ta ca 2 dråper over anskiktet? Tenkte å bruke den som dag krem. Dro til helsekost idag og kjøpte kaldpresset jojobaolje. Takk for hjelpen alle sammen. Forresten får man dårlig hud i begynnelsen?
Bunyan Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Hei dere ts her. Jeg vil vel ikke få mer fet hud av den holder det å ta ca 2 dråper over anskiktet? Tenkte å bruke den som dag krem. Dro til helsekost idag og kjøpte kaldpresset jojobaolje. Takk for hjelpen alle sammen. Forresten får man dårlig hud i begynnelsen? Ja, man kan få litt dårlig hud i begynnelsen, når huden sender ut de siste restene av overflødig talg.
chikako Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei dere ts her. Jeg vil vel ikke få mer fet hud av den holder det å ta ca 2 dråper over anskiktet? Tenkte å bruke den som dag krem. Dro til helsekost idag og kjøpte kaldpresset jojobaolje. Takk for hjelpen alle sammen. Forresten får man dårlig hud i begynnelsen? Du vil nok ikke få fetere hud av den, men som en annen allerede har påpekt, kan det samle seg opp en del hudormer i begynnelsen. Dette er talg som allerede er under overflaten, som huden vil skille ut fortere som følge av jojobaoljen. Hvis du opplever dette, vil det mest sannsynlig stabilisere seg i løpet av kort tid. Endret 13. april 2011 av chikako
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Funker denne oljen for hormonelle kviser også? Har store røde byller av akne og også kviser med puss i på både rygg, skuldrer, bryst, armer og ansiktet. Skal til hudlegen, men fikk ikke time før i september, og hadde jo kunnet vært litt greit å vise seg i en singlet i sommer...
chikako Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 Funker denne oljen for hormonelle kviser også? Har store røde byller av akne og også kviser med puss i på både rygg, skuldrer, bryst, armer og ansiktet. Skal til hudlegen, men fikk ikke time før i september, og hadde jo kunnet vært litt greit å vise seg i en singlet i sommer... Jeg kan ikke si det sikkert, men min hud ble voldsomt forandret da jeg begynte på prevensjon - det var da jeg begynte med jojoba. Jeg har brukt en base av hasselnøttolje, med noen spiseskjeer jojobaolje og noen dråper tetreolje på mine kviseutbrudd (hovedsaklig rygg og bryst), og det ga seg etter noen få dager.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Ts her hufsa jeg vil annbefale deg efamol nattlysolje mot hormonelle kviser. Hjalp meg veeeelllldig. Tok litt tid og er dyrt i starten fordi man må ta 3 piller hver dag, men etterhvert så tar man bare en. Du kan kjøpe det på helsekost.
Sunniva81 Skrevet 13. april 2011 #18 Skrevet 13. april 2011 Jepp, jojobaoljen har ganske lik sammensetning som talget huden produserer. Når du smører deg med det, vil huden registrere det som et signal om å stoppe talgproduksjonen. Du trenger bare en liten mengde olje for å få effekt; noen dråper er nok til hele ansiktet. Ohh, det skal prøves Har en flaske madelolje stående da, men har vel ikke samme effekt dèt vil jeg tro!?
chikako Skrevet 13. april 2011 #19 Skrevet 13. april 2011 Ohh, det skal prøves Har en flaske madelolje stående da, men har vel ikke samme effekt dèt vil jeg tro!? Nei, det er noe helt annet Jojobaolje er ikke egentlig en olje, det er voks. Mandelolje er også bra til kosmetisk bruk, som baseolje, men det spørs hvor lenge du har hatt den stående. Oljer varer ikke evig, men kan holde seg i godt over et år hvis de oppbevares mørkt og kjølig. Mandelolje gir god fuktighet og har et høyt innhold av fettsyrer, som gjør at den kan få skrubbsår og kutt til å hele fortere, men den har ikke de samme egenskapene som jojobaolje.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. april 2011 #20 Skrevet 14. april 2011 Hei takk for svar, men hvordan bruker dere den? Som maske eller som dagkrem? ts Jeg har egentlig ganske normal hud til tross for kvisene, så jeg bruker den som en dagkrem. Det gir godt med fukt, og krasjer ikke med foundation o.l. som enkelte dagkremer kan gjøre. Men har du veldig tørr hud er det å anbefale å blande den ut med en dagkrem, for de som har veldig tørr hud kan jojoba gi litt lite fukt ut over dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå