"Maia" Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Hei! Jeg reiser snart til Berlin, og lurer på om det er noen av dere som vet om noen gater eller shoppingsenter som ligger sentralt og har gode butikker?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Du bør sjekke ut KaDeWe, som så vidt jeg vet er Europas nest største kjøpesenter. Ellers finner du masse flotte butikker langs Kurfürstendamm. Begge ligger midt i sentrum, ikke langt fra den zoologiske hagen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 KaDeWe og Küdamm har masse butikker, men det er akkurat de samme butikkene som andre steder og ganske sterkt turistpreg mht restauranter osv. Hvis du er ute etter noe annet enn kjedebutikkene og å bli servert dårlig mat dyrt, bør du dra østover, for eksempel til Prenzlauer Berg. Der er det masse små hyggelige butikker som drives av lokale designere, for eksempel. Generelt anbefaler jeg faktisk at du holder deg unna området rundt Zoo hvis du vil oppleve det som gjør Berlin litt annerledes enn andre storbyer.
Wonders Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Kom hjem herfra for noen dager siden. KaDeWe er stort og flott. Jeg likte best kjelleren hvor det er en diger hobbybutikk, inngang fra sidegaten eller parkeringshuset. Og vinterhagen på toppen var bra å spise på. Ta en tallerken, fyll opp med hva du vil å betal etter vekt i kassen. LV, Chanel osv var ikke imponerende av utvalg, samme som i norge og danmark da... Likte meg opp og ned hovedgaten, savnet flere enkeltstående butikker. Husk å shoppe med passet ditt, be om taxfree. De har 18% eller 19% mva som du får tilbake på flyplassen!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Kastanienallee, Oranienstrasse, Schönhauser allee og Münzstrasse, såvidt jeg husker. Og litt der rundt Hackescher Markt?
"Maia" Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2011 Tusen takk for svar! Ser ut som hotellet jeg skal bo på, ikke ligger så alt for langt unna KaDeWe, så det kommer jeg nok til å skjekke ut!
Papilio Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Henger meg på her: Jeg skal også til Berlin om noen få dager og lurer på hvordan prisene er der i forhold til Norske priser?
Wonders Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 De er litt billigere, men de har Euro, så det er ikke rimelig. Utvalget er dog mye bedre på alt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå