Gjest Yvonne20 Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei! Jeg er ei jente på 20 år, og er kristen. Jeg var sammen med en fra Egypt for 6 år tilbake, og hadde det perfekt sammen! Han respekterte meg da jeg var der, og vi elsket hverandre veldig godt. På den tiden var vi sammen i 2 år, og jeg pendla ned til Egypt flere ganger i løpet av de to årene. Men så ble det slutt, da jeg var ganske ung og visste ikke hva jeg skulle gjøre mht skole og familie her i Norge. Jeg gikk da på ungdomsskolen. Nå har jeg blitt ferdig med videregående, og begynt på BI. Jeg har også fått kontakt med han igjen, og han har blitt så glad at vi snakker sammen igjen. Han har vært ærlig med at han ble en dårlig gutt etter meg; festa mye, var med jenter osv. Men det har jo jeg også, så da er vi jo skuls. Han har til og med beholdt alle tingene som jeg ga han for 6 år siden, og dette overrasker meg mye! Jeg pleide å sende han brev, bilder og lignende. Jeg har i det siste snakket med han på tlf, facebook og skype. Og til og med vennene hans som jeg kjente for 6 år siden sier at han elsker meg masse, og snakker om meg hele tiden. Jeg synes det er utrolig søtt, og han husker hver eneste lille detalj fra vi var sammen. Alt fra første gang vi møttes, klokkeslett, hva han kjøpte til meg, hva han sa til meg osv. Og når jeg tenker på dette, så må jeg vel være en spesiell person i livet hans?? Jeg har også snakket med tanta hans i tlf, og jeg, moren og faren hans har sett hverandre på skype. Hver eneste gang når jeg ringer han, så sier han til familien at han snakker med meg osv. Og de har til og med bedt meg komme å besøke de. Han sier at jeg må bli ferdig med skolen min, siden den er viktigst. Og jeg tenker på å ta et utvekslingsår i Kairo. Har også tenkt å flytte der for noen mnd å se hvordan vi har det sammen, og om familien hans virkelig godtar meg (da dette er ekstremt viktig!). Tror dere at han er seriøs med meg?? Jeg vet det er mange som bare er ute etter morro der nede, men jeg føler han mener et seriøst forhold. Han har også spurt om hva jeg vil jobbe med der nede, og hva jeg vil han skal jobbe med.. Det eneste kravet jeg har gitt, er at han ikke skal jobbe i turistbyene! Og dette har han godtatt... Folkens ,jeg trenger råd før jeg drar ned dit i juli!! Vær så snill!!!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Anbefaler INGEN å flytte ned til egypt så lenge som det er så uklart der nede som det er. 1
WhiteDiamond Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jeg tror IKKE han er seriøs med deg, vært borti det samme!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Han er sikkert seriøs ang dere. Men ikke forvent noe rosenrødt liv om dere skulle finne på å vidreutvikle forholdet. Har ennå til gode å høre om et norsk/arabisk forhold, som har gått bra. De jeg kjenner til, har endt opp ganske tragisk... 1
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Det kan hende han tar vare på ting fra mange jenter, og at han generelt har klisterhjerne. Å involvere familien sin i forholdet gjør de også gladelig, hvis de tror de kommer noen vei med det. Og det ser de jo ut til å gjøre
Gjest Yvonne20 Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Hmm, han har til og med snakket med meg om at han skal lage et kjempe stort egyptisk bryllup, og ha fint hus sammen.. Men han har også sagt at han har litt pengeproblemer, så det kan hende vi får det tøft i starten. jeg synes det er kjempe fint han advarer meg om dette, og selvfølgelig må vi støtte hverandre.. Han har også sagt han vil ha barn med meg.. Offf, jeg føler han elsker meg masse, men vet ikke helt 100 % 1
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Hmm, han har til og med snakket med meg om at han skal lage et kjempe stort egyptisk bryllup, og ha fint hus sammen.. Wow! Til og med det ja! Da er det ikke noen tvil om at han elsker deg masse da! Er han kanskje lysten på å tatovere navnet ditt på kroppen sin også, som araberen til en annen jente som skrev her, har gjort "for å vise sin kjærlighet"... Hahaha
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Hmm, han har til og med snakket med meg om at han skal lage et kjempe stort egyptisk bryllup, og ha fint hus sammen.. Men han har også sagt at han har litt pengeproblemer, så det kan hende vi får det tøft i starten. jeg synes det er kjempe fint han advarer meg om dette, og selvfølgelig må vi støtte hverandre.. Han har også sagt han vil ha barn med meg.. Offf, jeg føler han elsker meg masse, men vet ikke helt 100 % Jeg er dessverre litt skeptisk til noen menn fra andre land enn vesten fordi, la oss ta det enkelt- du er N.O.R.S.K og du er blond og lys og for en egypter er det en ENORM status. Når noen sier at de har pengeproblemer så virker det litt som om, "hjelp til litt med noen penger du og da". Alle de ekteskapene jeg kjenner til hvor det har vært en araber og en norsk jente- så har alle ekteskapene røket- nettopp fordi jenta er inngangsporten til Norge. Når han nå tydeligvis har slått kloa i deg, så tror jeg neppe at han egentlig vil bo i Egypt... Men norske jenter er dessverre i utlandet kjent for å være ganske blåøyde. :-p 2
Gjest Yvonne20 Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er dessverre litt skeptisk til noen menn fra andre land enn vesten fordi, la oss ta det enkelt- du er N.O.R.S.K og du er blond og lys og for en egypter er det en ENORM status. Når noen sier at de har pengeproblemer så virker det litt som om, "hjelp til litt med noen penger du og da". Alle de ekteskapene jeg kjenner til hvor det har vært en araber og en norsk jente- så har alle ekteskapene røket- nettopp fordi jenta er inngangsporten til Norge. Når han nå tydeligvis har slått kloa i deg, så tror jeg neppe at han egentlig vil bo i Egypt... Men norske jenter er dessverre i utlandet kjent for å være ganske blåøyde. :-p MEN nå ser ikke jeg ut som en typisk norsk jente: Håret er mørk brunt, brune øyne og gyllen i huden.. Men jeg skjønner poenget ditt... Men jeg har selv sagt til han at jeg har pengeproblemer selv siden jeg har lån og og er student.. Og Han har selv sagt at jeg kan bo hvor jeg vil, at jeg kan bestemme det.. Og jeg ser det ikke som noe problem med å få han hit
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 Dere var sammen da du var 14-15år og gikk på ungdomsskolen. Hvor gammel var han da?
Gjest Yvonne20 Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Dere var sammen da du var 14-15år og gikk på ungdomsskolen. Hvor gammel var han da? Åja, det glemte jeg å skrive.. Han er 3 år eldre enn meg.. Så han var 18 første gang vi møttes.. Mens jeg var 15
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Nei nei nei nei nei nei nei. Sørg for mer livserfaring før du tar et så stort valg. Nei nei nei nei nei nei nei
Gjest Kvinne Dag 1 Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Ta på deg en burka og se om du er fin i den. Sjekk også om du kan bli omskåret slik som døtrene dine vil bli. Og husk å konvertere til islam FØR du reiser. Lykke til med hus og bil og slik 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #14 Skrevet 10. mars 2011 1. Du var 14. Herregud. Pendlet til Egypt som 14-åring? Dette sier meg så utrolig mye om foreldrene dine og din mentalitet og modenhet at jeg ikke orker å utbrodere det. 2. Er han også kristen? Er du klar over situasjonen til kristne i Egypt? De blir bombet når de går på midnattsmesse. 3. Alt det andre som folk har sagt/kommer til å si, som alle tenker. Akk. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #16 Skrevet 10. mars 2011 Og jeg ser det ikke som noe problem med å få han hit Det er et veldig stort problem å få ham hit. Bare spør alle som har kranglet med UDI. Du må kunne forsørge ham.
Belima Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 Dette bør du lese før du i det hele tatt vurderer en ikke etnisk norsk mann eller en fra et EU land! http://www.udi.no/Sentrale-tema/Familieinnvandring/Krav-til-personen-som-bor-i-Norge-referansepersonen/Krav-til-forsorgelse-og-bolig/
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 Hei. Jeg er selv Araber, men ikke fra Egypt. Anbefaler deg å være veldig forsiktig. Om han ikke er en kristen egypter, er det ganske underlig at han ønsker et fast forhold med deg. De fleste arabiske muslimske menn ønsker en muslimsk kone og helst arabisk. De fleste arabiske menn jeg vet om som har giftet seg med norske kvinner, har skilt seg noen få år etter at de kom til Norge. Jeg har flere halvt-arabiske venner, og alle bor med bare en av foreldrene. Når det er sagt så er 6 år veldig lang tid. Og det kan hende han virkelig elsker deg. Men bare ha i bakhodet det jeg sier til deg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 Vedder på at du eller foreldrene dine er de som må betale for bryllupet og det svære huset hvis det skal bli noe av det. 3
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 Og når man vel er gift er man mannens og familens eiendom. Bokstavelig talt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå