AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Heisann! I morges tok jeg en test fordi jeg nå er på dag 38 å syklusen (ikke så lenge siden p-pilleslutt) og har vært oppblåst med mensmurringer i to uker nå. Den var egentlig som forventet, negativ. Det står jo på paknigsvedlegget at man ikke skal se på testen etter så så lang tid. Men dum som jeg var, så tok jeg en titt noen timer senere, og da var den så klart positiv. Men regner med det er normalt da, at negative tester blir positive etter hvert, selv om de ikke er det? Greit å vite slik at tankespinnet ikke setter i gang igjen, nå når jeg har slått meg til ro med at det ikke er noen spire inni der.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Må legge til at det kom strek i kontrollvinduet, men lurer på om jeg kanskje hadde litt for lite urin på den likevell. Også ventet jeg i litt over to minutter, da var det ikke antydninger en gang, så kastet den i søpla.
chikako Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det er bare å slå seg til ro En negativ test kan vise falsk positiv etter en stund! Det vil gi utslag fort om man er positiv, ikke etter flere timer. Men det er jo lov å ta en ny for sikkerhets skyld
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det er bare å slå seg til ro En negativ test kan vise falsk positiv etter en stund! Det vil gi utslag fort om man er positiv, ikke etter flere timer. Men det er jo lov å ta en ny for sikkerhets skyld Joda, kan jo så klart det, men er så dyrt, og jeg har ikke noe sånne billigtester. Var clearblue jeg brukte. Tror jeg bare slår meg til ro. Er lenge til jeg skal drikke eller noe sånt uansett, og spiser ikke noe av de tingene gravide IKKE skal spise uansett, så derom jeg mot formodning skulle vært gravid, så hadde jeg vel funnet ut av det innen to-tre-fire uker uansett. Er vel bare syklusen som bruker lang tid på å stabilisere seg. Noe som er kjedelig i og med at den første mensblødningen etter p-pilleslutt kom sånn ca. når den skulle den, men var mye kraftigere enn p-pillemens, så tenkte kanskje jeg unngikk disse lange, ustabile periodene.
mars-mamma Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Jeg tok 3 tester som alle var negative (clearblue med ukeindikator og vanlig clearblue). Dette var i uke 8! Tror det er sjelden tester ikke fungerer altså. Godt at du tar det så med ro:-)
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Jeg vet av ei som testet negativt på kvelden før hun skulle på fest, og da hun kom hjem kikket hun på testen igjen bare for gøy. Den var da positiv... Og det viste seg at hun faktisk var gravid...
Wizz Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Jeg har opplevd med billigtestene at streken syntes mye bedre da den har blitt tørr. Men uansett om du finner ut at du skal ta en til er det greit å vente i noen dager til, så den slår ut sterkere.
Sunshine Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Bestill billigtester i dag så får du dem i posten på tirsdag eller onsdag
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #9 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har fått positiv test på den måten, litt hjerteinfarkt også, men det viste seg altså at det bare var det at streken kom om testen fikk ligge i mer enn de 5-6 minuttene det skal gå, maks. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #10 Skrevet 6. mars 2011 Ts her! Oi da blir man jo litt nervøs! Men jeg kommer ikke til å ta en test sånn helt enda i alle fall. Fikk direkte menssmerter før i dag, og var sikker på at nå (dag 40) så kommer den! Men har ikke kommet så langt. Får se om jeg kanskje tar en test om en uke dersom mensen ikke har dukket opp. Bedriver uansett ingen aktiviteter eller noe sånt som vil være skadelig for et eventuelt foster. Dersom jeg er gravid, så må jo eggløsningen ha kommet rimelig sent, i og med at det først kom negativt (så på testen etter to eller to og et halt minutt, kastet den rett etterpå) på dag 38. Sluttet på pillen i romjulen, så ting har jo ikke stabilisert seg enda, men hadde fått det for meg at så lenge mensen var veldig uregelmessig med lange sykluser, så har man ikke eggløsning i det store og hele. Er jammen vanskelig dette, til tross for at jeg har lest på dette forumet i sikkert tre år nå. Får prøve å beholde roen, og heller se det an. Det er vel alltids dem som har opplevd det samme som meg, og funnet ut av de faktisk var gravide, men er sikkert flere som har opplevd det, og som ikke var det.
Gjest Ruccola Skrevet 6. mars 2011 #11 Skrevet 6. mars 2011 jeg har tatt masse tester oppigjennom, og streken er der etterpå om du er gravid Noen ganger sterkere fordi den da er tørr. Jeg ville tatt en ny test jeg altså! bestiller du billigtester på nett i kveld har du dem nok til tirsdag!
Antlers Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 Jeg tester annenhver måned for å være sikker på at jeg ikke er gravid, og ofte blir testen liggende til dagen etter. Har aldri opplevd at en negativ test blir positiv. Det er vel mer sannsynlig at det går andre veien? Når urinen tørker inn vil en evt. tynn positiv strek bli usynlig?
chikako Skrevet 6. mars 2011 #13 Skrevet 6. mars 2011 Jeg tester annenhver måned for å være sikker på at jeg ikke er gravid, og ofte blir testen liggende til dagen etter. Har aldri opplevd at en negativ test blir positiv. Det er vel mer sannsynlig at det går andre veien? Når urinen tørker inn vil en evt. tynn positiv strek bli usynlig? Da jeg testet positivt, kom streken med én gang, og den forsvant ikke eller ble mindre synlig så lenge jeg beholdt testen (det var et par dager). Fant dette ved hjelp av google, men kan ikke gå god for kilden, det skal være sagt: Alle tester har også en avlesningssfrist, som oftest er den på 10 minutter. Eventuelle streker – uansett farge - som kommer etter den fristen er ikke gyldige. http://www.pernille.info/falsk_positiv_gravidtest.htm
Sunshine Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Jeg hadde en test som jeg trodde var negativ, men som ble svak, svak positiv etter en time. En uke senere testet jeg klart positivt
Pinkyh Skrevet 6. mars 2011 #15 Skrevet 6. mars 2011 Vet ikke om det funker på samme måten, men jeg tok en EL test fra billigetester som viste negativt. Etter en time skulle jeg kaste den, og da viste den plutselig positiv. Leste på vedlegget at man ikke skulle lese av testen etter 10 min eller noe, så det er sikkert en sjangs for at akkurat dette skjer.
Antlers Skrevet 6. mars 2011 #16 Skrevet 6. mars 2011 Da jeg testet positivt, kom streken med én gang, og den forsvant ikke eller ble mindre synlig så lenge jeg beholdt testen (det var et par dager). Fant dette ved hjelp av google, men kan ikke gå god for kilden, det skal være sagt: http://www.pernille.info/falsk_positiv_gravidtest.htm Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg synes det høres rart ut at testen forandrer seg til positiv når den krever hcg for å vise positiv. Fra linken din: "Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC." Det er kanskje mulig at testen, etter "tidsfristen", viser feilaktig positivt resultat, men jeg har tatt mange tester (forskjellige merker) gjennom årene, pga. sterk redsel for å bli gravid, og har som sagt aldri sett at resultatet har forandret seg. Det eneste jeg har sett er at kontrollstreken har blitt mer lyseblå/lyselilla i fargen når den tørker. Linken var veldig informativ, og alt virker logisk - spontanabort, medisiner, skyggestrek osv. Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan man kan få negativt, så positivt resultat på en og samme test.
chikako Skrevet 6. mars 2011 #17 Skrevet 6. mars 2011 Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg synes det høres rart ut at testen forandrer seg til positiv når den krever hcg for å vise positiv. Fra linken din: "Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC." Det er kanskje mulig at testen, etter "tidsfristen", viser feilaktig positivt resultat, men jeg har tatt mange tester (forskjellige merker) gjennom årene, pga. sterk redsel for å bli gravid, og har som sagt aldri sett at resultatet har forandret seg. Det eneste jeg har sett er at kontrollstreken har blitt mer lyseblå/lyselilla i fargen når den tørker. Linken var veldig informativ, og alt virker logisk - spontanabort, medisiner, skyggestrek osv. Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan man kan få negativt, så positivt resultat på en og samme test. Jeg synes å huske at det sto noe om det i pakningsvedlegget da jeg testet, at et positivt resultat etter at fristen var utløpt ikke skulle telle som postivt. TS: sikkert lurt å bestille noen tester til
Antlers Skrevet 6. mars 2011 #18 Skrevet 6. mars 2011 Jeg synes å huske at det sto noe om det i pakningsvedlegget da jeg testet, at et positivt resultat etter at fristen var utløpt ikke skulle telle som postivt. TS: sikkert lurt å bestille noen tester til Ja, men jeg synes de kunne ha kostet på seg å skrive hvorfor det ikke teller også :gjeiper: Det er nok lurt å bestille flere tester, alle de forskjellige svarene i tråden tatt i betraktning, hehe. 1
~Capricorn~ Skrevet 6. mars 2011 #19 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har tatt mange tester opp gjennom årene, og absolutt ingen av de har blitt positive hvis de først har vist negativt. Har vært akkurat like blendahvite som rett etter jeg tok testen. Når de har blitt positive har streken kommet etter ei lita stund, men gjerne vært veldig svak da. Bortsett fra nå sist, da jeg egentlig bare tok en for å få beina ned på jorda...da ble den så positiv som aldri før
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #20 Skrevet 6. mars 2011 Jeg opplever at billigtestene ofte får den streken om de har ligget en halvtimes tid eller noe. Først plain negative, så kommer den svake streken. Aldri vært gravid, men aldri opplevd det med andre tester heller. Er vel litt i ordet.. BILLIG..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå