Gå til innhold

Beste indiske restaurant i Oslo?

Sarafina

Anbefalte innlegg

Hvilke indiske liker dere? Jeg pleide å holde en knapp på Agra på Aker brygge, men leste at den har fått endel dårlige anmeldelser i det siste.. Skal ut og spise med jobben en dag, og lurer på hvilken indisk vi skal velge :)Lokalet må være koselig og gjerne litt brunt.

Zaika i Vika har jeg også vært ganske fornøyd med, og Jaipur på Egertorget. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går alltid på Jewel of India. God service, utrolig god mat og hyggelige priser.

Takk for tipset, ser den har fått gode anmeldelser også! Hvordan er lokalene forresten? Er det uformelt slik at man kan sitte en hel gjeng og skravle og drikke en god del vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Gandhi på Majorstuen (men vet altså ikke om den er den beste, bare vært der en del ganger og like fornøyd hver gang)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode forslag, disse skal jeg lese mer om :)

Favorittretten min er forresten Chicken Tikka Masala (ikke så originalt men, hehe.) Den retten smaker veldig forskjellig fra sted til sted, så jeg prøver å finne den beste :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnakeOil

Synd om Agra har tapt seg, det var virkelig et flott sted å spise på, håper de går skikkelig dundrende konk om de oppfører seg slik som er beskrevet i kommentarfeltet i linken over her. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albertine på st.hanshaugen!

Det fyller hvertfall brunt-kriteriet (selv om det etter oppussingen minner mer om shabby indiske restauranter i london)... Seriøst, det er kjempebra, og ekstremt billig også. Det er klassisk bangladesh-indisk, så tikka masala er de veldig gode på (og dal, dersom det er noen veggiser blandt dere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Curry & Ketchup på Majorstuen. Men mest fordi det er billig, maten er god (men når sikkert ikke til topps hos matproffene) og lokalet er brunt og koselig.

Men det er kanskje ikke helt i din gate om dere vil ha det beste av det beste. Og servitørene kan virke litt sure, selv om jeg ikke tror de egentlig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier enten å gå til Jaipur eller Zaika. Gandhi har jeg også vært på. Så tror ikke jeg har noen store favoritter. Synes de har god mat overalt. Bare ikke like bra service de forskjellige stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på en: mother india, men jeg syns det var veldig bra der. God mat, hyggelig personale og stemningsfullt lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd om Agra har tapt seg, det var virkelig et flott sted å spise på, håper de går skikkelig dundrende konk om de oppfører seg slik som er beskrevet i kommentarfeltet i linken over her. :kjefte:

Enig! Utrolig synd - for de hadde jo både bra mat, koselige lokaler og alt som skulle til... Ble veldig overrasket da jeg leste dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar! Jeg velger ofte indisk når jeg skal ute og spise, så jeg kommer garantert til å prøve flere av disse etterhvert :)

Albertine hadde jeg ikke hørt om, takk for tipset Casting! Er enig med Tonje i at Curry & Ketchup også er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, ser den har fått gode anmeldelser også! Hvordan er lokalene forresten? Er det uformelt slik at man kan sitte en hel gjeng og skravle og drikke en god del vin?

Lokalene er absolutt uformelle. Og de har indisk vin som passer perfekt til de sterke krydrene.

Kan forøvrig også anbefale New Anarkali, men de har et veldig lite lokale, så jeg ville ikke gått dit med en gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...