Gå til innhold

Jentekveld i mprgen - hva skal jeg servere?


philippa starck

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til noe som er godt (og enkelt for en anti-kokk...?) å spise på jentekvelden vår?

Tacos er det det heller mot nå, men det er jo litt kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei god suppe, f.eks. en fiskesuppe eller hjemmelaget tomatsuppe eller kyllingsuppe eller noe... Godt og varmt nå om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer også for ost og kjeks (og rødvin, err'u gæærn).

Et sunnere alternativ er en spennende salat (pasta/kyllingsalat/pesto) - kanskje m olivenbrød til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt for ost, kjeks, frukt og rødvin ja - det er alltid vellykket og herlig enkelt. Ellers er det veldig godt med pitabrød som man kan fylle med diverse nam-nam. Som feks grønnsaker som tomat, avocado, rødløk, dressinger/sauser, fetaost, marinerte hvitløk og stekte kyllingfileter i biter. Det er heller ikke så vanskelig - og kanskje litt mer spennende enn taco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på noe taco-aktig :lol: kan kanskje dette være et litt mer spennende alternativ?

Nachoform (4 pers.)

500 g. karbonadedeig/kjøttdeig

1 pose taco-mix (pulver)

1 stor boks maiskorn

4 hakkede tomater

2 små eller 1 stor rødløk (hakket)

1 stort glass eller 2 små med Salsasaus - medium

1 pose nachochips (F.eks. Santa Maria)

Masse reven ost (gjerne Synnøve Finden Pizza-ost)

Fodel posen med chips i bunnen av en stor ildfast form. Brun kjøttet og ha i tacomix og vann. Fordel over chipsen. Ha over løk, mais, tomater og så fordeler du over innholdet av salsaen. Masse reven ost på toppen, og inn i varm ovn 225 grader til osten er smeltet og litt gylden.

Serveres med salatblanding og rømme.

Veldig deilig!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Texas! Jeg tror du er dagens vinner! Dette her høres utrolig godt ut - og såpass enkelt at selv jeg kan lage det. :oops:

Snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAM NAM - Texas! Dette er en av mine favoritter også. Men jeg bruker ikke salsasausen på selve retten, jeg har salsa, guacamole og rømme som tilbehør/dip. Men smak og behag! I tillegg bruker jeg jalapenos strødd på toppen over kjøttdeigen (og så bruker jeg ikke mais, men her er det jo tusen variasjonsmuligheter!!)

Takk for fin tråd forresten, Philippa! :D Skal ha jentekveld selv torsdag og trengte noen tips! Siden både ost&vin og nachos er hyppig brukt så går jeg for Ingeborgs forslag tror jeg, har en veldig god thaisuppe jeg kan servere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for det enkle;

salt kjeks, ost og rødvin.

Og masse frukt.

Og potetgull.

Og øl. Eventuelt øl.

... men uten fotballkamp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...