Gjest Dainty Skrevet 28. oktober 2010 #1 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har klikket hjem tre produkter fra Joico K-Pak-serien: Joico K-Pak Reconstruct Shampoo Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor Treatment Joico K-Pak Intense Hydrator Treatment Hvor ofte kan jeg bruke disse? Sjampoen kan jeg vel bruke ved hver hårvask (ca. 3-4 ganger i uken) selv om det er en proteinsjampo? Og samme med fuktighetskuren? Proteinkuren regner jeg med at jeg bør begrense til én gang i uken, og maks ti minutter virkningstid, så ikke håret blir tørket ut.. Stemmer dette? Har liten erfaring med dette merket, har alltid sverget til enten Kérastase eller L'Oréal Série Expert. Men har hørt mye positivt om denne serien, og vil gi den en sjanse.. Jeg har typisk nordisk hår, blir tørt og sprøtt i lengdene og er i tillegg jevnlig stripet lysere. Noen som har merket betydelig endring på håret etter bruk av Joico K-Pak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsam Skrevet 28. oktober 2010 #2 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg merket forandring umiddelbart etter bruk, men det gjorde ingen drastisk forskjell i lengden (altså tidsbruk, ikke lengden på håret), så det endte opp med at jeg måtte klippe meg uansett. Men: Håret mitt var ekstremt slitt, så jeg tror ikke K-Pak skal få dårlig rykte av den grunn Jeg hadde i hårkuren mer enn ti minutter om gangen, og jeg vet ikke om det er bra eller dårlig egentlig. Men, det er i alle fall viktig at du avslutter med en fuktighetsgivende balsam, eller kur, på grunn av at proteinene åpner skjellageret i håret, og du trenger noe å "lukke" det med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ser du ikke har balsamen, men bruksanvisningen er: Først shampoo, deretter balsamen i 1 min., deretter proteinkuren i 5 min, og så avslutte med fuktighetskuren i 5 min. Proteinkuren skal ikke være i mer enn de 5 minuttene (er ikke bra for håret), men med fuktighetskuren gjør det ikke noe om den er i lengre. Fastsettelse av passende intervaller for proteinkur kommer an på tilstanden til håret ditt. For skadet hår kan protein behandlinger brukes 2-3 ganger i måneden. For å holde håret mykt, kan en i tillegg bruke fuktighetsgivende behandlinger på vekslende uker eller umiddelbart etter protein behandlingen. I løpet av seks uker kan du da f.eks. bruke en protein behandling i ukene 1, 3 og 5. Og fuktighetsgivende behandling alene i ukene 2, 4 og 6. For sunt hår kan det være nok med protein behandling en gang i måneden. Selv bruker jeg fuktighetskuren fra Joico hyppig (kan bli flere ganger i uken). Proteinkuren bruker jeg ca. hver 10. dag (pga hårfarging). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Del Skrevet 28. oktober 2010 Noen som har merket betydelig endring på håret etter bruk av Joico K-Pak? Glemte å svare på dette. Jeg brukte Joico feil en stund. Dvs. oftere enn anbefalt og mer enn 10 min. hver gang. I begynnelsen merket jeg at håret ble bedre, men etter kort tid ble håret sprøtt, og jeg våknet med flokete hår. Måtte til slutt flette det (midjelangt hår), for å unngå det. Etter jeg begynte å bruke produktene riktig, har håret fått tilbake det "sunne utseendet", og floker er det nå helt slutt på. Håret er mykt og skinnende, og Joico K-Pak er favoritten (tidligere var det Kerastase). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Del Skrevet 28. oktober 2010 Skulle stå "mer enn 5 min"... Glemte å svare på dette. Jeg brukte Joico feil en stund. Dvs. oftere enn anbefalt og mer enn 10 min. hver gang. I begynnelsen merket jeg at håret ble bedre, men etter kort tid ble håret sprøtt, og jeg våknet med flokete hår. Måtte til slutt flette det (midjelangt hår), for å unngå det. Etter jeg begynte å bruke produktene riktig, har håret fått tilbake det "sunne utseendet", og floker er det nå helt slutt på. Håret er mykt og skinnende, og Joico K-Pak er favoritten (tidligere var det Kerastase). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ondebanan Skrevet 29. oktober 2010 #6 Del Skrevet 29. oktober 2010 Et lite spørsmål om rekkefølge: Er det vits å bruke balsamen før fuktighetskuren? vil ikke balsamen lukke skjellaget slik at fuktighetskuren ikke blir like effektiv? Er det ikke best å bruke sjampo-protein-fuktighet-balsam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #7 Del Skrevet 29. oktober 2010 Et lite spørsmål om rekkefølge: Er det vits å bruke balsamen før fuktighetskuren? vil ikke balsamen lukke skjellaget slik at fuktighetskuren ikke blir like effektiv? Er det ikke best å bruke sjampo-protein-fuktighet-balsam? Normalt sett skal balsam brukes til slutt, men fremgangsmåten/bruksanvisningen over står på flaskene til Joico K-Pak reisekit. Regner med at "Joico" har en grunn til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 29. oktober 2010 #8 Del Skrevet 29. oktober 2010 Takk for svar! Jeg får vel bestille balsamen også, tenker jeg. Og så har jeg bestilt Fudge Dynamite-kuren i tillegg, som jeg tenker å bruke innimellom når jeg ikke har tid til hele Joico-ritualet. *Håper på drømmehåret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #9 Del Skrevet 29. oktober 2010 Takk for svar! Jeg får vel bestille balsamen også, tenker jeg. Og så har jeg bestilt Fudge Dynamite-kuren i tillegg, som jeg tenker å bruke innimellom når jeg ikke har tid til hele Joico-ritualet. *Håper på drømmehåret* Lykke til! Som nevnt har jeg serien fra Joico K-Pak. Jeg har også Fudge Dynamite + Fudge Torture Tonic Duo. Har ikke brukt så mye Fudge pga vært fornøyd med K-Pak, men den var ikke verst. Kommer til å bytte litt mellom Joico og Fudge. Ett tips: Joico Leave-in Detangler For All Hair Types. Jeg har den i 1000ml (kjøpt hos Fragrance Direct), men legger ved link til 300ml (pga lettere å håndtere + følger med denne har spraydyse). Denne er kjempegod. Da den både gir den ekstra fukten håret mitt innimellom trenger, samtidig som den beskytter mot varme (de gangene jeg bruker føner eller rettetang). Er sikker på at denne også har bidratt til at håret mitt endelig er sunt igjen. Reklamen sier (google oversetter): "Leave-in DetanglerBenefits: Beriket med Quadramine Complex og panthenol, denne vektløs leave-in detangler beskytter og tilfører fuktighet for en heldags nytte. Gir beskyttelse mot termisk styling. Skinnende, håndterlig flokefri håret som er full av kropp og glans." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #10 Del Skrevet 19. mars 2011 Hva er riktig rekkefølge, frisører her?? Blir forvirret jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2011 #11 Del Skrevet 19. mars 2011 Det blir et kvarter i dusjen da, hvem gidder det?? Jeg vasker håret og lar joico k sitte i håret i 2-3 min. MÅ man bruke balsam til slutt?? De gangene jeg ha gjordt det blir håret veldig umedgjørlig. Det står bakpå flasken at man skal bruke leave in balsam etterpå. Noen skriver her at man skal bruke balsam først men det er lite logisk. Leste på kk nettsider at man måtte bruke balsam etter kur hvis ikke var det ikke vits å kure... Vil også bare si at man ikke vil merke noen forskjell på slitt hår etter å ha kuret det så og så lenge. Når man slutter å kure er håret like ødelagt igjen. Slitte tupper må klippes, håret er dødt og kan ikke repareres. Kuring kan muligens forebygge, beskytte og få det til å se penere ut, det er ren kosmetikk for håret. Det blir som å prøve å fikse en negl som er neste knekt, den kan limes men knekker eller må klippes til slutt...... Negler og hår er bygd av veldig like stoffer med en hovedbestandel som heter keratin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #12 Del Skrevet 20. mars 2011 Hva er riktig rekkefølge, frisører her?? Blir forvirret jeg nå Fremgangsmåten beskrevet over "shampoo, balsam, proteinkur og til slutt fuktighetskur" er hentet fra Joico sin bruksanvisning (står bl.a. bak flaskene på reisekitet). Normalt sett er skal man avslutte med balsam, så hvorfor Joico mener dette aner jeg ikke. Jeg har valgt å følge det de sier, da jeg regner med at de har en grunn. En kan bruke protein- og fuktighetskuren hver for seg, men ofte liker håret å få fukt etter tilførsel av protein. Jeg bruker å kure ca. hver 10 dag med proteinkur med påfølgende fuktighetskur. Og så kurer jeg med fuktighetskur utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #13 Del Skrevet 20. mars 2011 Balsam brukes for å lukke skjellagene, men det er ikke krise om man ikke har balsam - det kan lukkes på andre måter. Hvis du avslutter med å spyle håret i kaldt vann vil skjellaget også lukke seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #14 Del Skrevet 20. mars 2011 Det blir et kvarter i dusjen da, hvem gidder det?? Jeg vasker håret og lar joico k sitte i håret i 2-3 min. Når jeg kurer håret med både protein- og fuktighetskur, står jeg ikke i dusjen mens de får virke. Ofte vasker jeg badet, og da har jeg veldig god samvittighet etterpå - både fått kuret håret og rent bad. Men det er jo selvfølgelig valgfritt om man vil kure håret sitt, og hvis man ikke orker å bruke begge hårkurene etter hverandre, kan man jo velge kun en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 20. mars 2011 #15 Del Skrevet 20. mars 2011 Må ha denne på mine innlegg, vurderer også å teste Joico sine kurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 20. mars 2011 #16 Del Skrevet 20. mars 2011 Shampo-> proteinkur -> fuktighets kur -> balsam -> leave in... Ingen vits og bruke balsam før kuring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2011 #17 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvis du skal putte så mye produkter i håret klapper det fullstendig sammen, ikke vits å prøve å style det etterpå engang. Ihvertfall hvis ma har typisk tynt, nordisk hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 20. mars 2011 #18 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvis du skal putte så mye produkter i håret klapper det fullstendig sammen, ikke vits å prøve å style det etterpå engang. Ihvertfall hvis ma har typisk tynt, nordisk hår. Helt enig. Men nå er det jo ikke noe ALLE bør gjøre, og det er heller ikke noe man trenger og gjøre hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #19 Del Skrevet 20. mars 2011 Så er ikke dette noe man gjør hver dag da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #20 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg bruker protein og fuktighetskur annenhver gang. Har innmari tjukt hår så hvis jeg kjører på med to kurer samme dag så blir håret mitt som en hjelm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå