Gå til innhold

Hva spiser du før trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å finne noe enkel frokost, som gjør meg god og langvarig mett. Jeg foretrekker jogging/løping, men avhengi av å ikke kjenne noe sulthetsfølelse et par timer etter siden jeg da får sting omtrent med en gang da!! Det går greit etter middagsmaten, spiser meg mett nok til at det holder et par timer etterpå,som regel i allefall. :)

Vet at havregrøt metter,eller, egentlig ikke lenge nok....og blir da så fort lei av det.Har ikke brukt å løpe etter frokost før, pga jobb.Men er sykmeldt en stund nå,og tenkte jeg skulle forsjøke det i stedet for på ettermiddagen,ett par timer etter middag.

Hvordan blir dere mette dere som løper på morgenen/formiddagen?Om noen gjør det....Eller lunsj for den del.Salater med kylling? Det holder meg ikke mett lenge nok.

Forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv stor fan av havregrøt, og syns det er det som metter lengst faktisk :)Masse bra karbs og proteiner. Nomminom

Skrevet

men havregrøt er bare godt hvis man tar sukker på, og da faller vel mye av vitsen bort?

Skrevet

Sliter litt med å finne noe enkel frokost, som gjør meg god og langvarig mett. Jeg foretrekker jogging/løping, men avhengi av å ikke kjenne noe sulthetsfølelse et par timer etter siden jeg da får sting omtrent med en gang da!! Det går greit etter middagsmaten, spiser meg mett nok til at det holder et par timer etterpå,som regel i allefall. :)

Vet at havregrøt metter,eller, egentlig ikke lenge nok....og blir da så fort lei av det.Har ikke brukt å løpe etter frokost før, pga jobb.Men er sykmeldt en stund nå,og tenkte jeg skulle forsjøke det i stedet for på ettermiddagen,ett par timer etter middag.

Hvordan blir dere mette dere som løper på morgenen/formiddagen?Om noen gjør det....Eller lunsj for den del.Salater med kylling? Det holder meg ikke mett lenge nok.

Forslag? :)

Om jeg løper på formiddagen spiser jeg gjerne en frokost på denne måten: Omelett 3-4 egg med 30 gram smør over. Etter omeletten hiver jeg i meg en spiseskje cocosa extra virgin. Da er jeg mett i 4-5 timer.

Skrevet

men havregrøt er bare godt hvis man tar sukker på, og da faller vel mye av vitsen bort?

Kan godt overleve uten sukker på.Hjeler å ha litt syltetøy på f.eks :)

Skrevet

Er selv stor fan av havregrøt, og syns det er det som metter lengst faktisk :)Masse bra karbs og proteiner. Nomminom

Det holder ikke meg mett i hvertfall :( Veldig dumt siden det er super enkelt å lage.

Skrevet

Jeg er også stor fan av havregrøt :nigo: Uten sukker, men med en eller anne frukt eller bær på. Har i tillegg masse kanel :sikle:

Men dersom jeg skal trene på morgenen blir dette for mye for meg. Da tar jeg en liten yoghurt (dobbel 0%) med litt gryn og evt. all bran i og bittelitt linfrø. Da blir jeg ikke så altfor mett, men klarer å trene innen kort tid. Så passer jeg på å spise litt mer kort tid etter treningen.

Andre frokoster som jeg synes metter bedre er for eksempel grovt rugbrød med egg eller godt med sunt pålegg.

Skrevet

En stor porsjon havregrøt uten sukker holder fint for meg. Men da mener jeg stor. Og det er kjempegodt uten sukker, bruk soyamelk og kanel, gjerne jordbær.

Ellers anbefaler jeg lag-pålag-spising, jeg er aldri så mett som når jeg drøyer frokosten ut over en time. Først to-tre grove skiver eller en porsjon soyamelkhavregrøt med melk/juice, så en yoghurt med müsli, så en kjeks e.l. til kaffen og så en appelsin og eple til slutt. Puh!

Skrevet

Jeg er også stor fan av havregrøt :nigo: Uten sukker, men med en eller anne frukt eller bær på. Har i tillegg masse kanel :sikle:

Men dersom jeg skal trene på morgenen blir dette for mye for meg. Da tar jeg en liten yoghurt (dobbel 0%) med litt gryn og evt. all bran i og bittelitt linfrø. Da blir jeg ikke så altfor mett, men klarer å trene innen kort tid. Så passer jeg på å spise litt mer kort tid etter treningen.

Andre frokoster som jeg synes metter bedre er for eksempel grovt rugbrød med egg eller godt med sunt pålegg.

Ja det er best med frukt eller syltetøy på :) Ahh, kanel ja! Den var ikke dum,du :) Så du spiser heller litt mindre,eller til du er mett,åsså trener du like etterpå? Får du ikke hold da? Plages alltid med det jeg,og synes det er vanskelig å planlegge mat med løpingen på grunn av det :( Grunnregelen er vel å vente 2-4 timer ETTER du har spist når du skal jogge? Må vel finnes en måte å tilpasse dette på,vel? Hvis jeg spiser en porsjon med havregrøt/middag så kunne jeg godt tenkt med å løpe ganske tett etterpå egentlig.Synes det er slitsomt å skulle planlegge dette,jeg.

Skrevet

En stor porsjon havregrøt uten sukker holder fint for meg. Men da mener jeg stor. Og det er kjempegodt uten sukker, bruk soyamelk og kanel, gjerne jordbær.

Ellers anbefaler jeg lag-pålag-spising, jeg er aldri så mett som når jeg drøyer frokosten ut over en time. Først to-tre grove skiver eller en porsjon soyamelkhavregrøt med melk/juice, så en yoghurt med müsli, så en kjeks e.l. til kaffen og så en appelsin og eple til slutt. Puh!

Lager som regel ikke mer enn den minste porsjonen som er henvist på pakken jeg damed vann. :) Er vel flere måter å gjøre det på vil jeg tro,etter som...Og hadde ikke vært så nøye på det om det ikke hadde vært for denne stingen som kommer.Utrolig frustrerende! Kanskje det et andre ting som gjør at jeg får det? Hmm...

Skrevet

Jeg blander kruskakli i havregrøten, det metter mer. Også har jeg aldri på sukker, men gjerne et halvt eple og en halv banan i biter, og kanskje noen rosiner, hakkede mandler, solsikkefrø etc.

Ellers lager jeg ofte smoothie av både frukt og grønnsaker som jeg drikker ved siden av et par grove knekkebrød med proteinrikt pålegg. Smoothien lager jeg av f.eks. tomatjuice, eplejuice, et halt eple, en gulrot og litt paprika. Høres sprøtt ut, men er godt. Og har endel fiber og masse nyttige stoffer. :)

Folk er veldig forskjellige her altså, men jeg må vente ca. 2 timer etter et ordentlig måltid før jeg trener (ihvertfall hvis jeg skal trene intensivt). Ellers blir jeg bare kvalm og uggen, og kroppen er tung og vil ikke. Samtidig så vet jeg det finnes mange som godt kan hive i seg en porsjon med kjøttkaker, brun saus og potet og løpe til tredemølla begynner å ryke. Så det er ingen fasiter her altså - finn ut hva som passer for deg. Det er vel generelle anbefalninger om å vente litt, men man må kunne gjennomføre treningen rent praktisk i det daglige også.

Skrevet

Enig med pingting, det er veldig individuellt. Jeg spiser helst 5 timer før jeg skal trene, da har jeg mest energi. Og så drikker jeg kun vann under treningen da.

Skrevet

Lager som regel ikke mer enn den minste porsjonen som er henvist på pakken jeg damed vann. :) Er vel flere måter å gjøre det på vil jeg tro,etter som...Og hadde ikke vært så nøye på det om det ikke hadde vært for denne stingen som kommer.Utrolig frustrerende! Kanskje det et andre ting som gjør at jeg får det? Hmm...

Da er det jo ikke havregrøten som gjør at du blir så fort sulten! Det er jo porsjonsmengden.

Jeg spiser ikke en halv skive brød og klager i etterkant over at jeg blir så fort sulten av brød.

Skrevet

Da er det jo ikke havregrøten som gjør at du blir så fort sulten! Det er jo porsjonsmengden.

Jeg spiser ikke en halv skive brød og klager i etterkant over at jeg blir så fort sulten av brød.

Hehe, nei du har rett i det.Innser det kan være for liten mengde ja. Men tviler på at jeg kan få i meg mer,så får heller kjøre på med noe annet attått eller omelett f.eks,som nevnt over :) Finnes vel løsninger bare man er litt kreativ ser jeg. Men tror jeg fortsetter med treningen på ettermiddagen/kvelden jeg, slik jeg er vant til :)

Skrevet

havegryn, frukt(ikke banan) og et glass vann, så føler jeg meg all gooooood

Skrevet

Jeg lager smoothie av bær, havregryn, Skyr naturell og juice før trening. Etter trening spiser jeg noe med rimelig høyt fettinnhold, som et par knekkebrød med makrell i tomat.

Bruker jeg smoothien som frokost uten å skulle trene på morgenen har jeg fett i den, litt Cocosa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...