Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen å leve for etter at regningene er betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gentlig bare nysgjerrig på hva andre har å leve for i måneden etter at regninger er betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at alt av faste utgifter (boliglån, studielån, husleie, strøm, telefon, internett) er betalt har jeg igjen ca. 8 - 10.000 :)

Skrevet

Av og til har jeg ca 1500-2000 kr igjen i måneden. I perioder har jeg regninger og faste utgifter på ca kr. 17 000 pr mnd. Er singel så det er ganske hardt til tider å få endene til og møtes.

Skrevet

5000 kanskje? Er ikke helt sikker, har akkurat startet med lavere inntekter etter å ha jobber 100% det siste året, hvor jeg nå er blitt student. Så får se. :)

Skrevet

Rundt 15000.. Etter alt er betalt og vi har satt bort 4500 i sparing.

Vi er to voksne i full jobb, med et barnehagebarn.

Skrevet

Etter at husleie, strøm, mobil og forsikring er betalt, har jeg igjen ca 1500 til kr til mat, gøy,lege, klær og medisin. For å si det sånn; sparekontoen minker for hver måned. Studentlivet er herlig!

Skrevet

Har ca 11, 12 tusen igjen etter alt er betalt :)

Skrevet

Oj, folk har mer å rutte med enn hva jeg trodde.

Når alt er ferdig betalt har eg vell 2000 kr igjen? Ikke så mye.

Har to bhgbarn og samboer.

Vi har ikke delt økonomi. Eg har mitt og han har sitt.

Skrevet

Rett i overkant av 10 tusen i måneden.

Etter at alle faste utgifter og regninger (boliglån, fellesutgifter, strøm, telefon, internett, forsikringer, ...) er betalt.

Ikke flust med midler, men klarer meg fint.

Skrevet

Vi sitter igjen med ca. 13.000,- etter alt er betalt.

Han er i full jobb og jeg går læretid med bare 30% av fagarbeider lønn, også har vi 1 barnehage barn.

Skrevet

Har nitusen etter faste utgifter, av de må jeg betale mobil, mat og treningstudio.

Er singel.

Skrevet

Oi! Hva jobber folk her med, egentlig?

Som student har jeg vel ikke særlig mye igjen når alt det faste er betalt, men jeg tror allikevel jeg kan unne meg kyllingfilet til middag oftere enn hva mine medstudenter kan. Det takker jeg veldig snille foreldre og samboer med fast arbeid for :)

Skrevet

Rett i overkant av 10 tusen i måneden.

Etter at alle faste utgifter og regninger (boliglån, fellesutgifter, strøm, telefon, internett, forsikringer, ...) er betalt.

Ikke flust med midler, men klarer meg fint.

ikke flust med midler? spør du meg så er det MYE og rutte med :sjenert:

lurer også på hva folk jobber med som har så mye penger etter alle utgifter er betalt :klø:

Skrevet

Etter huslånet, internett, mobil, kabeltv, strøm og annet er betalt, sitter vi igjen med 26000 kr. Har lave faste utgifter for tiden :sjenert:

Skrevet

ikke flust med midler? spør du meg så er det MYE og rutte med :sjenert:

lurer også på hva folk jobber med som har så mye penger etter alle utgifter er betalt :klø:

Svarer tilbake.

Vel, de gjenstående 10k skal jo fordeles på en god del også.

* Mat og drikke. Både hjemme og ute (lunsj, middag på restaurant, m.m).

* Klær, sko, m.m.

* Transport (månedskort kollektivtransport, taxi, m.m.)

* Fritidsaktiviteter (kino, teater, bytur, m.m.).

* Reiser/ferie

* Ting til hjemmet

Aller helst også en liten slump til sparing.

Singel og bor i eiet leilighet. 100% stilling på kontor - konsulent.

Over halve lønnen går bort til faste utgifter.

Skrevet

Etter at alle faste utgifter hver måned er betalt (her er det også inkludert mat), så sitter vi vel igjen med et par tusen kroner sånn cirka.

Faste utgifter er:

husleie

strøm

forsikringer

lån

mat

hygieneartikler

mat til dyrene

bensinutgifter

...og sikkert mer som jeg ikke husker i farten.

Samlet ligger vi på ca 20.000kr i faste utgifter hver måned, og det er bare min mann som er i jobb. Jeg har minstesats i uføretrygd.

Skrevet

Når strøm, husleie, nett og telefon er betalt sitter jeg igjen med ca 1500-2000. Dette skal gå til mat. Har samboer, og han sitter igjen med det samme, eller litt mindre siden han har studielån.

Så hvordan folk kan si de har LITE når de har 9000 etter faste utgifter er et mysterium for meg.

Og ja, det er lenge siden jeg sist kjøpte meg et klesplagg...

Gøy å være ung ufør :tristbla:

Skrevet

Etter at husleie, lån, strøm, telefon, internett, transportutgifter, forsikringer er betalt, sitter jeg igjen med ca 8.500,- Jeg er alene og synes det går greit. :)

Skrevet

Ca 2 - 2500 igjen hos meg. Men ærlig talt: kjøper dere virkelig massevis av klær og greier hver måned? Jeg har ikke råd til å kjøpe sånne ting som jeg ønsker meg, men jeg har alt jeg trenger. Klær og ting er litt slitt etterhvert, men jeg trenger da ikke å kjøpe nytt for det.

Det blir impulshandelen som gjør saftige innhugg i de få pengene jeg har igjen. Sliter med å handle så lite som jeg har bestemt meg for når det gjelder mat. Men det begrenser seg jo selv. Når det er tomt, så er det tomt. Skulle gjerne hatt noen tusen mere pr. mnd. så jeg hadde kunnet spare litt i tillegg. Bilen krever sitt. Blir lite til overs til vedlikehold av tenner og sånne nødvendige ting. Skulle vært til ny synstest forrige mnd, men får klare meg med de gamle brillene til over på nyåret. Jeg skal ikke klage. Finnes folk som har det verre. Det er bare å stramme inn livremmen et hakk til i perioder. Å være blakk to uker før neste lønning er ganske kjipt. :tristbla:

Skrevet

Når strøm, husleie, nett og telefon er betalt sitter jeg igjen med ca 1500-2000. Dette skal gå til mat. Har samboer, og han sitter igjen med det samme, eller litt mindre siden han har studielån.

Så hvordan folk kan si de har LITE når de har 9000 etter faste utgifter er et mysterium for meg.

Og ja, det er lenge siden jeg sist kjøpte meg et klesplagg...

Gøy å være ung ufør :tristbla:

Du har sikkert krav på bostøtte, kanksje både kommunal og atatlig. Ville undersøkt det. Jeg sa ikke at jeg har lite penger, men alt er dyrt og jeg bruker mye på cafeer siden jeg også er ufør. Har lyst å komme meg i jobb, men min helsetilstand er ikke lovende nå. Jeg forsøker å bli frisk igjen og leve sunt, men det er visst ikke noe jeg bestemmer selv. Synes ikke noen skal misunne meg 9000 i forbruk som skal dekke mobil, medisiner, busskort, lege, klær. Det er ikke mye penger når man har hele dagen å bruke de på. Jeg kjøper klær, men er ikke en typisk shopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...