Gå til innhold

Kvinne blotter seg ved fjøsangerveien

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ba.no/nyheter/article5255166.ece

Men selvsagt ingen bot for dette. ikke blir hun kjørt til avhør heller.

Men hun får gratis "taxi". det vil si. Politiuet kjører henne hjem.

Hadde en mann fått samme service??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en mann hadde haiket med puppene, så regner jeg med at han hadde fått samme service. Hvorfor skulle han ikke det? Pupper er tross alt ikke kjønnsorganer.

Defenisjonen på blotting er følgende: "En blotter er per definisjon en ”seksuell avviker med sterk trang til å vise fram kjønnsorganene sine til andre, særlig av motsatt kjønn”.

• Liker 1
Skrevet

En mann som viste muskler i bar overkropp hadde nok ikke fått straff, nei. En mann som hadde viftet med penisen hadde nok fått samme behandling som en naken dame...håper jeg.

• Liker 1
Skrevet

En mann som viste muskler i bar overkropp hadde nok ikke fått straff, nei. En mann som hadde viftet med penisen hadde nok fått samme behandling som en naken dame...håper jeg.

Haike med bicepsen ;)

Skrevet

Hvorfor får jeg som mann altid så sent informasjon om slike høydepunkt ?

• Liker 1
Skrevet

syns det var litt artig skrevet i artikkelen... hun haiket.... ja og politiet plukket henne opp... og kjørte henne hjem.... akuratt det hun var på jakt etter med andre ord :P

Skrevet

Hadde en mann fått samme service??

Det kommer vel an på begavelsene :ler:

Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet.

Gjest Anny (29)
Skrevet

Det er noe galt med det norske samfunnet når menn blir oppfordret til å vifte med penisene sine mens kvinner ikke får blotte puppa!

Skrevet

Det er noe galt med det norske samfunnet når menn blir oppfordret til å vifte med penisene sine mens kvinner ikke får blotte puppa!

:klø: Hvem er det som oppfordrer menn til å vifte med penisene?

• Liker 1
Skrevet

Kvinnebryst er på lik linje med kjønnsorgan for meg. Et sted på menneskers kropper som jeg ikke ønsker å se eller dele innsynet til uansett hvem som eier det. Uansett hvor de blir blottet også. Syns hun skulle få ei skrape jeg. Kvinner slipper alt for lett unna.

• Liker 1
Skrevet

Det er første gang jeg har hørt noen omtale naken overkropp som "blotting". Riktignok kan man snakke om å blotte brystene (hvir man er kvinne), blotte brystet (når man er mann), blotte magen etc. men man er da ikke blotter av den grunn. En blotter er en som har seksuell glede av å vise frem sitt underliv for andre som tilfeldigvis og uforvarende er i nærheten. En blotter opplever også gjerne en seksuell glede ved å se tilskurenes forferdelse.

Rart å tenke på at for ikke mange tiår siden var mer en 80-90% av kvinnene på strendene toppløse, kvinner solte seg toppløse i byens parker og barnehageassistentene gikk toppløse rundt sammen med barna ute om sommeren i barnehagene. Jeg tror nok at man ville blitt ganske sjokkert den gangen hvis de fikk høre at i 2010 ville noen kalle det for blotting.

Skrevet

Det er første gang jeg har hørt noen omtale naken overkropp som "blotting". Riktignok kan man snakke om å blotte brystene (hvir man er kvinne), blotte brystet (når man er mann), blotte magen etc. men man er da ikke blotter av den grunn. En blotter er en som har seksuell glede av å vise frem sitt underliv for andre som tilfeldigvis og uforvarende er i nærheten. En blotter opplever også gjerne en seksuell glede ved å se tilskurenes forferdelse.

Rart å tenke på at for ikke mange tiår siden var mer en 80-90% av kvinnene på strendene toppløse, kvinner solte seg toppløse i byens parker og barnehageassistentene gikk toppløse rundt sammen med barna ute om sommeren i barnehagene. Jeg tror nok at man ville blitt ganske sjokkert den gangen hvis de fikk høre at i 2010 ville noen kalle det for blotting.

I egenskap av å være født på midten av 60-tallet, og altså være ungdom på slutten av 70-tallet, kan jeg si med stor grad av sikkerhet at det du sier om frekvensen av toppløshet for noen tiår tilbake, bare er svada. Det ville jeg garantert ha lagt merke til. Særlig det om de toppløse parkene og barnehagetantene. Ren og skjær ønsketenkning.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke helt sjokkert, og lurer på hvorfor dette skulle gi noen bot. Med mindre det er snakk om trafikksikkerhet :ler: Jeg bryr meg ikke om jeg skulle se en pupp eller en brystkasse.

Om du ikke har interesse av å se en pupp/brystkasse: Jeg har ikke interesse av å se langt og flott hår. Eller klær som er tettsittende! Er det greit å gi bot?

Skrevet

I egenskap av å være født på midten av 60-tallet, og altså være ungdom på slutten av 70-tallet, kan jeg si med stor grad av sikkerhet at det du sier om frekvensen av toppløshet for noen tiår tilbake, bare er svada. Det ville jeg garantert ha lagt merke til. Særlig det om de toppløse parkene og barnehagetantene. Ren og skjær ønsketenkning.

Nå har jeg ganske mange vitner som er eldre enn deg og som bekrefter at det var slik. Jeg tror nok at når det gjelder barnehagene og muligens parkene så var det på det mest vanlige litt tidlig på 70-tallet så jeg ser ikke bort fra at du ikke opplevde det. Toppløs soling på strender varte litt lenger så jeg overrasket hvis du ikke har opplevd det selv om hyppigheten hadde avtalt en del når du ble litt mer bevist. De liberale holdningene startet og varte lengst på østlandet og spesielt i studentmiljøer.

Jeg er interessert i og forsøker å få et mest mulig korrekt inntrykk av hvordan kleskulturer forandre seg over tid og sted. Jeg har ingen ønsketenkning om at det skal være i den ene eller andre retning.

Skrevet

Jeg tok førerkort i 1979 og husker godt at sjåførlæreren var opptatt av de toppløse jentene i parkene i Oslo og om de var trafikkfarlig eller ikke.

Skrevet

Nå har jeg ganske mange vitner som er eldre enn deg og som bekrefter at det var slik. Jeg tror nok at når det gjelder barnehagene og muligens parkene så var det på det mest vanlige litt tidlig på 70-tallet så jeg ser ikke bort fra at du ikke opplevde det. Toppløs soling på strender varte litt lenger så jeg overrasket hvis du ikke har opplevd det selv om hyppigheten hadde avtalt en del når du ble litt mer bevist. De liberale holdningene startet og varte lengst på østlandet og spesielt i studentmiljøer.

Jeg er interessert i og forsøker å få et mest mulig korrekt inntrykk av hvordan kleskulturer forandre seg over tid og sted. Jeg har ingen ønsketenkning om at det skal være i den ene eller andre retning.

Jeg bestrider ikke forekomsten av nakne bryster på badestrendene. Jeg bestrider påstanden om at 90% av jentene var toppløse. Jeg bestrider påstanden om at toppløshet var normen i det ganske land, og særlig at det var normen i en sånn grad at barnehagetantene fløy rundt med bar overkropp på varme dager.

Og la meg bare si at formuleringen "Da du ble bevisst", tyder på at du ikke har snev av forståelse for unge gutters puppebevissthet. Da jeg var i den alderen, var nok pupper noe jeg hadde så langt fremme i bevisstheten at det på gode dager, antakeligvis befant seg flere centimeter FORAN det fysiske kraniet.

• Liker 1
Skrevet

Jo, men det var vanligere før, spesielt på 80 tallet fram til begynnelsen av 90 tallet. men selvsagt ikke så mye som det han sa. Men kanskje 10-15%. På en middels stor strand i nærheten av der jeg bor er det ingen som tør lenger.

Skrevet

Jeg bestrider ikke forekomsten av nakne bryster på badestrendene. Jeg bestrider påstanden om at 90% av jentene var toppløse. Jeg bestrider påstanden om at toppløshet var normen i det ganske land, og særlig at det var normen i en sånn grad at barnehagetantene fløy rundt med bar overkropp på varme dager.

Og la meg bare si at formuleringen "Da du ble bevisst", tyder på at du ikke har snev av forståelse for unge gutters puppebevissthet. Da jeg var i den alderen, var nok pupper noe jeg hadde så langt fremme i bevisstheten at det på gode dager, antakeligvis befant seg flere centimeter FORAN det fysiske kraniet.

Først, siden du er uenig: hvor vokste du opp, hvor var du, og hva er ditt inntrykk av hvor vanlig det var der du var (og når)? Jeg vil gjerne ha inntrykk fra flere som korrigerer det som har blitt fortalt meg.

En oppsummering av noe av det jeg har hørt:

-Toppløs soling og bading var på topp rundt 75/76. Toppløs soling var fortsatt så vanlig at man ikke ble sett rart på frem mot slutten av 80-tallet.

-Ved Sognsvann var det i en periode tilnærmet 100% toppløs soling. Ved Huk og Ingiærstrand var prosentandelen over 90% og ved de fleste av de andre strendene nedover Oslofjorden over 80%. Det var uvanlig å se damer sole seg med topp på båtene i Oslofjorden. Jeg har også fått bekreftet at toppløs soling var vanlig i Trondheim og i Bergensområdet. Når det gjelder nord for Trondheim så var det mindre vanlig. På sørlandet var det også ganske vanlig men veldig varierende fra sted til sted. Total sett var det nok under 80% på sørlandet.

-I langt de fleste barnehager solte man seg ikke toppløs. Men toppløssoling var "normen" og alment akseptert på strender. Det virket som om det var problemfritt at personale solte seg toppløst på de få stedene de gjorde det.

-Toppløs soling var vanlig i alle parker i Oslo. Etter hvert som det ble mindre vanlig så samlet de toppløse seg i Frognerparken og det var her det varte lengst.

Link til en som forteller om toppløse barnehagetanter:

http://debatt.sol.no/content/nakenhet-i-quotgamle-dagerquot-noen-historier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...