anna merete Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Hei jeg er 21 år og da jeg gikk på videregående skole fikk jeg ikke stipend som de andre elevene. Jeg trodde det var for at moren min var død og jeg begynte å gråte hver gang noen nevnte stipend. (Ikke foran klassen men gikk på do ec). Når jeg var 18 klaget jeg flere ganger til lånekassen men jeg kunne ikke få stipend i følge regelverket. Jeg klaget på nytt da jeg var 19 år men regelverket var slik. Nå nylig fikk jeg innsyn i faren og lillesøsteren min sin økonomi og jeg fant ut hvorfor jeg ikke fikk stipend. Da jeg var 14 år døde moren min i en bilulykke og lillesøsteren min ble multihandikappet i samme ulykke. Lillesøsteren min fikk erstatning som skulle gå til livsopphold senere i livet. Siden lillesøsteren min var under 18 år ble pengene satt på konto hos overformynderiet og faren min stod på en måte som ansvarlig for pengene siden lillesøsteren min var under 18 år. Jeg fikk ikke stipend på grunn av at lillesøsteren min var ble handikappet. Faren min måtte betale mye skatt og avgifter pga tilstanden til lillesøsteren min de siste årene han levde. Det føles fremdeles sårt og urettferdig!
Gjest Thefainter Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Det er dessverre alltid noen som bli klemt imellom reglene. Har vært mye midt i mellom selv
anna merete Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Det er dessverre alltid noen som bli klemt imellom reglene. Har vært mye midt i mellom selv Jeg blir alltid klemt imellom i systemet jeg. Tror nesten ikke jeg har gjort annet siden jeg ble født! Enten på det ene andre tredje eller fjerde viset. Føles sårt og urettferdig særlig om det er pga dødsfall ulykker eller sykdom. Familien min har jo ikke vert helt A4, mye sårt som blir slitsomt og vanskelig da, innenfor skjema papirer rettigheter økonomi så faller en utenfor eller inn i et system der en må betale mye. Men det er uansett fælt når noe skikkelig urettferdig er satt i system. Kan jeg spørre om hvordan du ble klemt imellom?
gbnj Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Det er dessverre alltid noen som bli klemt imellom reglene. Har vært mye midt i mellom selv Ikke hvis alle regler avvikles!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 HUFF for noen tragiske opplevelser!! Også at du skulle måtte lide enda mer pga dette.. Jeg syns det er helt tragisk hvis det er derfor du ikke får støtte og utrolig urettferdig. Du har vel like stor rett du vel?? ville pratet med en advokat og hørt
anna merete Skrevet 22. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2010 HUFF for noen tragiske opplevelser!! Også at du skulle måtte lide enda mer pga dette.. Jeg syns det er helt tragisk hvis det er derfor du ikke får støtte og utrolig urettferdig. Du har vel like stor rett du vel?? ville pratet med en advokat og hørt Nå er regelverket endret hadde jeg gått på videregånde nå ville jeg fått stipend. Jeg kan likevel ikke få stipend for de årene som har gått. Det er grunnen til at jeg ikke kan få stipend som er hard å svelge..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Ikke en tragisk historie som din, TS, men jeg fikk ikke stipend på vgs på grunn av formuen til foreldrene mine. Vi levde fra hånd til munn og fra lønning til lønning, å betale mange tusen kroner for bøker var veldig vanskelig for foreldrene mine. "Formuen" deres var verdien på huset! Skulle de selge huset for å skaffe bøker til meg?! Vi klarte det på sett og vis med brukte bøker og sommerjobben min, men det var skikkelig surt. Pengene jeg tjente skulle jo gått til sko og klær og sånt som det også var lite penger til. Noen ganger slår regelverk ut så forferdelig urettferdig. I ditt tilfelle ble vel erstatningen til lillesøsteren din regnet som "formuen" til faren din. En kan bli så forbanna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå