Jente89 Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Hei hei Jeg sier sjelden ja til telefonselgere, men i dag takket jeg ja til nytt mobilabonnement. Selskapet heter Ucan2 og hører under Netcom. De siste månedene har jeg sett på ulike abbonementer og bestemt meg for å bytte, så dette passet veldig bra =) Jeg får også tilbud på telefon og ringer gratis til min kjære. Noen som har erfaringer med dette selskapet? Blir litt skeptisk nå etterpå når jeg bytter abbonement sånn helt uten videre. Har sett på nettsiden, men der var det to eksempler, og jeg skjønner ikke helt hvem av dem hun mente :-S Håper noen kan hjelpe meg
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Tror du har misforstått litt, Ucan2 er en abbonementstype hos Netcom. Jeg har vært Ntcom kunde i 12 år og har alltid vært fornøyd, helt til jeg byttet til Ucan2 abonementet i fjor. For det første har det vært feil på regningen min hver eneste måned. Jeg har heldigvis spesifisert regning, hvis ikke hadde jeg sannsynligvis ikke oppdaget det. jeg er belastet for ringeminutter som skulle vært gratis og jeg har hver måned betalt fullpris for sms, selv om det skulle være innkludert 100 pr måned. Dermed er det hver måned ringing til netcom og krangling i telefonen pga regningen, fordi de fakturerer for mye. En gang hadde jeg avtalt med hun på kundeservice å ikke betale for smsene (altså trekke de fra regningene), men det glemte hun å legge inn i systemet, og dermed ble telefonen min stengt. Når jeg så ringte kunderservice ville de ha 250 kr for å åpne den igjen, selv om jeg hadde fulgt avtalen og de hadde bommet. Husket heldigvis navnet på hun som ikke hadde gjort jobben sin, så jeg fikk snakke med henne, og telefonen ble gjenåpnet uten kostnad etter mye krangling. Jeg har aldri hatt så høy regning som etter at jeg fikk Ucan2 og er skikkelig misfornøyd. Regningen skulle bli lavere, men det har ikke skjedd. Jeg bandt meg for 12 måneder, og når det er ferdig neste måned skal jeg bytte til OneCall i steden for. MYE billigere en Netcom, faktisk halve prisen. Så mitt råd er; trekk deg hvis du kan, og hvis ikke få spsifisert regning og sjekk NØYE at ikke de krever mer enn de skal!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har også opplevd mye dritt med Ucan2, blant annet en inkassosak som var feil fra dems side, men noe jeg måtte jobbe mye for å få bevist. Anbefaler ingen å opprette abonnenement der!
Jente89 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2010 Huff da .-S Hva kan jeg ev gjøre for å komme meg ut av det da? Jeg har jo allerede takket ja..
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Salg utenfor ordinært salgssted så de skal sende deg angrefristskjema og da er det bare å fylle ut og sende inn.
Sola^ Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Fyll ut eit angreskjema innen 2 veker og send inn til netcom.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 jeg har opplevd en telefonselger fra Ucan2 som skrev meg opp som abonnent uten at jeg hadde sagt ja til det, jeg sa jeg skulle tenke på det. Ble masse greier og jeg måtte ringe Netcom selv å ordne opp i rotet til telefonselgeren.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 jeg har opplevd en telefonselger fra Ucan2 som skrev meg opp som abonnent uten at jeg hadde sagt ja til det, jeg sa jeg skulle tenke på det. Ble masse greier og jeg måtte ringe Netcom selv å ordne opp i rotet til telefonselgeren. Det har jeg også opplevd. Og pga flytting resulterte det i et inkassokrav mot meg, men etter MYE jobbing med saken fra min side ble saken henlagt.
marthes Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 hmm... vært kunde i langt over ett år jeg og aldri hatt noen problemer. har vel den fastpris til 379 pr mnd og sms mania til 200 kr pr mnd over det. veldig fornøyd og regningen stemmer hver mnd for min del. alltid vært telenorkunde før dette.
Auri Skrevet 27. juni 2010 #10 Skrevet 27. juni 2010 Ucan2 er et drittselskap og alle jeg kjenner, inkludert meg selv, som har hatt det, har vært utrolig misfornøyd. Aldri har regninga mi vært høyere, selv om jeg ble fortalt at jeg kom til å spare masse penger. Regninga mi, som tidligere lå på rundt 2-300kr, var alltid på minst 500kr.
Østlandet Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 (endret) Ucan2 er et drittselskap og alle jeg kjenner, inkludert meg selv, som har hatt det, har vært utrolig misfornøyd. Aldri har regninga mi vært høyere, selv om jeg ble fortalt at jeg kom til å spare masse penger. Regninga mi, som tidligere lå på rundt 2-300kr, var alltid på minst 500kr. Si meg en ting... Greit, når det er feil i regninger. Dårlig kundeservice...etc. Men... Greier dere ikke å lese betingelser (priser) i forkant selv? Endret 27. juni 2010 av Østlandet
Østlandet Skrevet 27. juni 2010 #12 Skrevet 27. juni 2010 (endret) Utgår. Endret 27. juni 2010 av Østlandet
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Si meg en ting... Greit, når det er feil i regninger. Dårlig kundeservice...etc. Men... Greier dere ikke å lese betingelser (priser) i forkant selv? Joda, jeg leste prisene på forhånd. Men det skulle for min del innkludere 3000 ringeminutter og 100 gratis sms for en gitt sum. Jeg betalte for det meste av ringeminuttene slev om jeg aldri var over 3000 og ble i tillegg fakturert for alle smser. Og da blir det dyrt, faktisk mye dyrere enn det som var avtalen. og som du ser av flere innlegg her, så er det vanskelig å krangle.
Auri Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 Si meg en ting... Greit, når det er feil i regninger. Dårlig kundeservice...etc. Men... Greier dere ikke å lese betingelser (priser) i forkant selv? Jeg ble ringt til av en selger, som sa "ja, jeg fikk nummeret ditt av xxxxx..." så jeg trodde dette var en person vennen min kjente. Det var det ikke fant jeg ut senere, de har sånn vervekampanje-greie, at du gir nummeret til vennene dine til Ucan2 så får du noen rabatter og sånt. Siden jeg trodde dette var en venn av min venn, tenkte jeg at det måtte jo være ganske ålreit, ellers ville ikke T gitt bort nummer. Så dum kan man være.
tromsø91 Skrevet 29. oktober 2010 #15 Skrevet 29. oktober 2010 Det har jeg også opplevd. Og pga flytting resulterte det i et inkassokrav mot meg, men etter MYE jobbing med saken fra min side ble saken henlagt. Det ringte en til meg nå og sa ingen verdens ting om bytte av abonnement, han sa kun at de skulle betale regningene mine ut året. Etter å ha googlet ucan2 og endt opp på denne siden så skjønner jeg at det er noe jeg må ta med en klype salt. Det bør virkelig komme med et angreskjema!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #16 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg hadde ucan2 et år og det var grådig dyrt for meg som ikke bruker mobilen så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå