Gå til innhold

Forskjellige bryster? HJELP!


carocall

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er en jente på 20 år som har levd med noen litt unormale bryster siden jeg var 15 år. I den alderen merket jeg allerede at noe ikke var helt som det skulle. før/under menstruasjon får jeg en stor vond verkebylle inni puppen(ca like tykk som et egg) den ligger ikke under armene hvor de fleste pleier å finne kuler, men inni/over brystvorten. Jeg har nå i løpet av disse 5 årene fått et bryst som er over en størrelse større enn den andre. og jeg må gå med sokker på den ene siden så forskjellen ikke skal synes så godt.

Kulen er der selv når jeg ikke har mensen, men da gjør den ikke vondt.

Sliter utrolig mye med selvtilliten min pga dette. Og jeg føler meg som et misfoster hver gang jeg går inn i et prøverom for å prøve et klesplagg, til jeg plutselig ser meg selv i side speilet og får se hvor stor forskjellen egentlig er.

Fastlegen min har også visst om dette i lang tid. Og vi snakket om silikon hvis ting ikke bedret seg. Jeg står nå på venteliste på sykehuset i Skien. (ettersom det var over 200uker ventetid på Ullevåll)

Lurer fortsatt på hva denne kulen kan være, har streifet innom tanken på at kanskje jeg ikke har fått melkekjertler i det ene brystet men hvem vet.

Finnes det noen der ute som har fått samme problem som meg og vet hva dette kan være?

Hilsen misfoster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha forskjellig størrelse på puppene er helt normalt. Den ene min er en cupstørrelse større enn den andre, men det er ikke noe jeg gidder å bruke mye energi på i hverdagen. Jeg kjøper BH med innlegg, og tar ut innlegget på den ene siden.

Det andre problemet ditt derimot vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men å ha over en størrelse større enn den andre kan jo ikke være normalt. det ene brystet har vært like flatt siden jeg startet å få bryster. mens den andre en rundt og fyldig og ser faktisk ut som en pupp også. så noe er garantert ikke som det skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heisann!

Jeg kan heller ikke svare på alle spørsmålene dine, men vil bare si at jeg også har bryster som har over én cupstørrelse i forskjell.

De begynte som veldig små, så la jeg på meg nærmere 40 kg, og de ble store og fine (men fortsatt litt størrelsesforskjell). Så tok jeg av 30 kg, og nå er de like små som utgangspunktet omtrent, med stor forskjell.

Så neida, carocall, er ikke nødvendigvis noe galt med deg fordet om du har over én cup i forskjell...

Bra at legen tar deg på alvor da iallefall, selv om du har ventetid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor du skal få innvilget gratis operasjon for å rette opp noe som ALLE jenter har, men ok, det er nå så.

Over en størrelse forskjell, og helt forskjellig form, er HELT normalt. Mine er ikke like for fem flate øre når jeg er naken. Men det er mulig å jukse seg til at de er like med klær på uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste har forskjellig størrelse på brystene.Noen har lite og slipper innlegg ,mens andre må opp en ekstra størrelse i bh og bruke innlegg.

Min venninne hadde så stor forskjell at hun fikk operasjon på statens bekostning så og si.Fastlegen og du sammen kan be om operasjon pga at du sliter både fysisk (ved bh kjøp) og psykisk

ang. kulen,dette kan være brystkjertler, lymfekjertler og brystvev du kjenner.Har du gått til legen med denne?

Du er ikke unormal eller et misfoster! Det er så mange andre som har det på akkurat samme måte som deg.forskjell i brystene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har ulik str på brystene, hos nokon er forskjellen berre større enn hos andre. Skjønner ikkje kvifor du får operasjon pga det?

Synes heller den kulen i brystet bør bekymre deg meir enn størrelsen på puppane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si det slik at forskjellen er såppas stor at det synes selv med klær på. utenom de gangene jeg putter to sokker i bh'en. Jeg sliter psykisk med det og fungerer ikke i hverdagen med det. Må konstant passe på at sokkene ikke glir ut og at de synes. Klarer såvidt å ha samleie med kjæresten min fordi jeg ser for meg hvilket stygt syn han får av meg når jeg ligger der. selvom jeg vet han ikke bryr seg. men dette går utover meg som person, jeg kan ikke gå kledd med hva jeg vil og liker. må bare kle meg etter puppene. kan ikke gå med kjoler eller tubetopper. Bh kjøp er også et stort problem. det store brystet blir så tungt i bh'en at spilen på den andre siden gnager inn i siden.

Jeg har mistet selvtilliten min helt de siste to årene. Og jeg mener absolutt jeg skal få dekket dette. jeg har ikke råd til å betale for dette selv heller. Og JA jeg vet at alle har forskjellige størrelser. men å ha en såppas stor forskjell at man er flat på det ene, og stor og fyldig på den andre, er ikke normalt. tenk dere selv å ha et bryst som har vært det samme siden du var 12. mens den andre henger og er som den skal være(ca B/C str). brystvortene også har stor forskjell. og under mensen blir det værst. da hovner storepuppen opp og blir enda større enn den er. og da ser jeg hvertfall dum ut.. jeg vil også gå uten BH i t skjorte, genser, jakke osv. uten å måtte tenke på at folk ser den store forskjellen. for det gjør man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også bare si at om det hadde vært opptil meg selv. så skulle jeg gjort alt i verden for å ikke få silikon. jeg er ikke så stor fan av det. og skulle gjerne blitt skapt med normale bryster som alle andre. Desverre ble det ikke slik :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du først og fremst bør oppsøke hjelp fordi du sliter psykisk, og deretter sjå om du føler du treng ein operasjon etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter kun psykisk pga nettop det. At jeg trenger en operasjon er det ingen tvil om.. Hadde jeg vært keen på operasjon fra første stund så hadde jeg bedt om det før. Men jeg ventet faktisk 5 og et halvt år før jeg bestemte meg. Så er rimelig sikker nå :) ettersom at forskjellen ble så mye større de siste to årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter kun psykisk pga nettop det. At jeg trenger en operasjon er det ingen tvil om.. Hadde jeg vært keen på operasjon fra første stund så hadde jeg bedt om det før. Men jeg ventet faktisk 5 og et halvt år før jeg bestemte meg. Så er rimelig sikker nå :) ettersom at forskjellen ble så mye større de siste to årene.

Først vil jeg bare gi deg en klem! :klemmer: Håper det ordner seg med det psykiske og kosmetiske!

Ashelia: Jeg vet de fleste jenter har litt forskjellig str på puppene (selv har jeg ca 1/2 cup i forskjell), men dette er ikke snakk om et normalt tilfelle, det er rimlig opplagt! :nei:

Deretter må jeg si at jeg er overrasket over at du ikke har fått tilbud om mammografi eller noe, for den kulen høres ikke bra ut.. Har du fortalt legen din om dette? Jeg ville også bedt om å få sjekket meg for hormonforstyrrelser, for det høres ut som om dine nivåer svinger voldsomt.. Lykke til!! :frown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig ikke "rimelig opplagt" før i de siste postene, så ikke kom med pekefingeren, takk. Og det var da virkelig ikke bare jeg som stilte meg skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svaret ditt. Godt å høre at det er noen som forstår meg der ute :)

Jeg har faktisk spurt om å få mammofrafi, fastlegen min skulle ha sendt den for hvertfall 3 mnd siden :S ..Er ganske usikker på hva som skjer egentlig.Som jeg skrev i første posten så har jeg jo sendt henvisning til Skien om å få en eventuell operasjon der. Jeg skulle få en time innen 25 mai. Noe jeg ikke fikk. Så jeg ringte de her om dagen og de sa de skulle purre på det og si ifra at det her er en viktig greie. Og at det ville ta ca 2-3 uker derifra. Håper bare på det beste nå :)

Men hva mener du egentlig med at jeg må sjekke hormon nivåene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei igjen!

Om du har fått beskjed om at du skulle få time (er sånn ventelistegaranti du har?) og du ikke har fått det, kan du kontakte Helfo. Om garantien er brutt, kan du få time hos private, uten at du selv skal betale noe. Da går det gjerne mye fortere å få hjelp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står vell ikke på noe venteliste for operasjon enda. for jeg vil gå ned i vekt før jeg gjør det. men takk for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest norah

jeg har mellom 1/2 til en str forskjell i cup, og det synes veldig godt uten BH. de er også ulike i formen - men jeg vurderer likevel ikke silikon først og fremst pga komplikasjoner.

ingen legger merke til det når jeg har klær på, så da tenker ejg at det får være.

men jeg har stor forståelse for at dersom man tydelig ser forskjell tross klær/hjelpemidler, så ønsker man å gjøre noe med det...

de fleste jentene jeg ser i dusj etc på trening har jo ganske flotte bryster i mine øyne, men de synes kanskje ikke det selv.

husker ei jente som hadde sikkert en størrelsesforskjell på Acup til D cup(minst) på det andre brystet, og da forstår jeg jo at man ønsker å gjøre noe med det.

men vær forberedt på at den dårlige selvtilliten din fort kan gå bort fra dine bryster og over på noe annet, så du må jobbe mye med selvbildet ditt uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det virker som om TS sitt problem er større enn mange andre sitt. Hvis det faktisk er så stor forskjell at man kan se det utenpå klær, at hun ikke kan ha på seg en type klær pga at andre kan se det, da er det faktisk værre enn andre som har forskjell i størrelse. Jeg har også forskjellig størrelse, men for meg er ikke problemet så ille som TS beskriver det. Kjedelig å aldri kunne ta på seg topper eller fine bluser da, siden man kan se det, evt at sokkene sklir ut.

Det er ikke noen konkurranse om hvem som har det værst, men dette høres værre ut en å bare "ha litt større pupp en den andre".

Jeg forstår deg godt jeg TS. Håper du får fikset på det snart, slik at du slipper å gå rundt å hemmes i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineMarie

Den operasjonen du skal ha - er det å få silicon i den lille puppen?

Det fjerner i såfall ikke problemet med den store puppen. Det er jo den du må få gjort noe med. Fjernet den kulen ihvertfall!!

rart ikke legen har gjort mer for å finne ut av hvorfor den store puppen svulmer opp og at du får verkebull når du har mensen.... Det der er jo ikke normalt. Det virker jo som om puppene dine har utviklet seg helt unormalt og i utakt og at deter den lille puppen som er normal.

Du trenger ikke gå med sokker i bh'en. Gå heller å få ordentlige innlegg som ser normale ut.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gruda

Hei

jeg er en jente på 20 år som har levd med noen litt unormale bryster siden jeg var 15 år. I den alderen merket jeg allerede at noe ikke var helt som det skulle. før/under menstruasjon får jeg en stor vond verkebylle inni puppen(ca like tykk som et egg) den ligger ikke under armene hvor de fleste pleier å finne kuler, men inni/over brystvorten. Jeg har nå i løpet av disse 5 årene fått et bryst som er over en størrelse større enn den andre. og jeg må gå med sokker på den ene siden så forskjellen ikke skal synes så godt.

Kulen er der selv når jeg ikke har mensen, men da gjør den ikke vondt.

Sliter utrolig mye med selvtilliten min pga dette. Og jeg føler meg som et misfoster hver gang jeg går inn i et prøverom for å prøve et klesplagg, til jeg plutselig ser meg selv i side speilet og får se hvor stor forskjellen egentlig er.

Fastlegen min har også visst om dette i lang tid. Og vi snakket om silikon hvis ting ikke bedret seg. Jeg står nå på venteliste på sykehuset i Skien. (ettersom det var over 200uker ventetid på Ullevåll)

Lurer fortsatt på hva denne kulen kan være, har streifet innom tanken på at kanskje jeg ikke har fått melkekjertler i det ene brystet men hvem vet.

Finnes det noen der ute som har fått samme problem som meg og vet hva dette kan være?

Hilsen misfoster

Det er ikke over 200 uker ventetid på Ullevål. Du skal ha fått operasjon innem 1,5 år er det vel. Jeg har selv hatt brystoperasjon som ble godkjent av det offentlige. og når det var godkjent og jeg hadde vært til undersøkelse på sykehuset (etter henvisning fra lege) så fikk jeg beskjed om at jeg ville få operasjon innen ca. 1 år (på Ullevål). men så har man jo fritt sykehusvalg så jeg ble operert et ännet sted etter bare et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...