MarianneE Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Siden januar har jeg vært arbeidssøker på heltid etter og vært hjemme med barn i to og (fra auguat-janur var det 60% bhg) Har fagbrev so Barene og ungdomssarbeider og mai 2009 tok jeg eksamen i skoleassistent faget. Etter dette har jeg vært ringevikar her og der i kommunen i bhg og SFO med det er lite og gjøre. Utsiktene for en fast jobb er ikke blant de største. Så pratet jeg med ei venninne på tirsdag. Hun jobber på et arkitektkontor hvor de trenger noen til og lage lunch. Det er snakk om ca halvannen time hver onsdag evt fredag også. 250 kr pr gang, altså kan det bli 2000 kr i mnd. Det er fristende, min drømmejobb er kokk, noe jeg ikke kan bli grunnet matallergi. Hva gjør jeg? *Det er ikke mange penger, men kan jeg takke nei til et par tusenlapper i mnd i håp om og få mer vikarjobbing? *Kan jeg takke nei, i tilfellet jeg får et vikarjobb tilbud seinere? Er jo grenser for hvor lenge jeg gidder og vente på mer vikarjobb og en fast jobb. *jeg må sikkert steppe inn hvis noen andre blir syke (deler da lunch-stillingen med et annet menneske) og da kan det jo bli mer av arbeidstid og penger. Hjelp.....
Nótt Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg synes du skal gå for den stillingen, er som du sier begrenset hvor lenge du kan vente på å bli oppringt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Jeg ville takket ja i den situasjonen Det er sikkert motiverende å ha noe givende å gjøre mens du venter på andre jobber, og godt med litt inntekt selv om det ikke er så mye penger. Det kan også telle positivt på cv og søknader at du har noe jobb. Du bør nok avklare hvordan du gjør det dersom du får tilbud om annen jobb, men kan ikke se noe stort problem.
lilljan Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Svarer både her og der jeg... Dilemmaer er jo til for å løses Jeg har inntrykk av at man blir plutselig mer aktuell på arbeidsmarkedet hvis man allerede er i jobb. Så en liten ekstra jobb kan være til hjelp for å få en annen jobb. Hvis du spiller med åpne kort til den nye jobben om at du egentlig er på utkikk etter en annen type jobb, men at du gjerne vil jobbe der til du finner noe annet. Da føler du ikke at du går bak noens rygg. Også har du jo i tilegg tre andre dager i uken å imponere andre mer aktuelle arbeidsgivere på...
MarianneE Skrevet 15. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2010 takk for fine innspill. Har takket ja.
Kara W Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Nå ser jeg at du allerede har takket ja, og det var akkurat det jeg skulle råde deg til Det ser mye bedre ut på CV'en at du har hatt en jobb, og det er lettere å holde motet oppe når man har noe fast å gå til. Dersom du ikke har signert kontrakt enda, så pass på å forhandle deg frem til kort oppsigelsestid, slik at du er raskt ledig dersom noe bedre skulle dukke opp. Prøv gjerne på 14 dager hvis du kan få til det, men 1 måned er kanskje mer realistisk? Ville uansett ikke hatt mer enn 1 måned.
loffen Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Så bra du takket ja! Grattis med jobben , det blir sikkert moro det!
MarianneE Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2010 *drar fram igjen* Jeg takke ja til den lille jobben. Det var et vikariat, idag takket jeg JA!!! til fast ansettelse. Har tre dager i uka, og har fått spørsmål om en fjerde. :hoppe:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå