Gå til innhold

Billig og sunt pålegg


Satsuma

Anbefalte innlegg

Hei :)

Som student er det til tider ganske vanskelig å være både sunn og sparsom. Jeg var akkurat på Ica og kom ikke på noe annet å kjøpe enn crabsticks, som jeg spiste på grove knekkebrød med majones og sitron. Så NÅ trenger jeg altså litt innspill. Gjerne litt spreke forslag, det hadde vært gøy å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunfisksalat, en boks first price tunfisk koster ca 5kr.

Kokt egg, eggerøre, omelett kan brukes som pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget hummus er enkelt, sunt og godt. Jeg lager min etter 1-1-1-1-1-regelen: :)

1 boks kikerter

1 ss tahini (sesampasta - kan sløyfes)

1 hvitløksfedd

1 dæsj olivenolje

1 halv sitron ;)

og 1 runde i stavmikseren. I tillegg er det godt med persille oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggesalat synes jeg er godt. Jeg bruker hardkokte egg som jeg grovhakker og en blanding av kesam og lettmajones. Du kan selvfølgelig bare bruke majones, men det blir litt sunnere med kesame i. Videre har jeg i finhakket løk, litt sennep, litt kayenne, litt karri, litt salt og pepper, litt balsamicoeddik, og kanskje litt gressløk og/eller estragon.

Så har du enkle pålegg som jeg synes er godt;

Lett philadelphia med smak, ruccola, skinke (first price e.l) agurk, tomat og paprika

Linsesalat (kokte linser blandet med litt chili, salt, pepper, spisskummen, koriander og masse sitron) spinat, ost og paprika

Makrell i tomat med litt majones og agurk er jo også alltid godt.

Leverpostei med litt majones, agurk og løk eller sylteagurk/rødbeter

Kokt egg med tomat, løk og kaviar

Stekt egg, stekt skinkeskive, salsa og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det hummus, eggesalat, og linsesalat i første omgang. Tusen takk for flotte tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen originale forslag, men jeg er glad i brød/knekkebrød med smør og skinke (evt. ost)

Billigmerket Xtra har veldig billig kokt skinke. 23 kr for 250 g. Vanlig skinke koster ca. 23 kr for 150 g, så der får man i alle fall mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...