Pusill Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Hva kommer det av at jeg får små bobler/kuler sttende i lakken når jeg lakkerer med underlakk forst,deretter 2 lag lakk og tilslutt overlakk.Er det selve lakken som har for dårlig kvalitet?Eller er det underlakken eller overlakken.Er det spesielle merker som er veldig bra?Jeg liker ikke China Glase og O P I.Synes de flasser av dagen etter.Kan noen anbefale gode under,over og vanlige lakker som aldri lager bobler.Jeg har brukt mye av Depend sine små flasker.Kanskje det er dem som har for dårlig kvaligtet.Tips og råd mottas med takk ;-)))
FantasDick Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Hm, dette har jeg aldri fått. Rister du flaskene først, slik at lakken får små luftbobler i seg kanskje? Det burde man i så fall ikke gjøre, heller "rulle" dem mellom hendene forsiktig for å blande lakken om den har skilt seg litt. Eller kanskje ikke strøkene er helt tørre mellom påføring?
Gjest Invicta Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Rister du lakken først? Ristingen kan føre til små luftbobler i lakken. Prøv å rulle flasken forsiktig mellom hendene istedenfor å riste den.
Pusill Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2010 Hm, dette har jeg aldri fått. Rister du flaskene først, slik at lakken får små luftbobler i seg kanskje? Det burde man i så fall ikke gjøre, heller "rulle" dem mellom hendene forsiktig for å blande lakken om den har skilt seg litt. Eller kanskje ikke strøkene er helt tørre mellom påføring? Takk for svar.Ja,jeg har ristet flaskene før påføring.Da er det sikkert det som er årsaken.Hvor lennge skal strøkene tørke før nytt lag?Lakkene er ganske nye,så de har ikke skilt seg.
Pusill Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2010 Rister du lakken først? Ristingen kan føre til små luftbobler i lakken. Prøv å rulle flasken forsiktig mellom hendene istedenfor å riste den. Tusen takk for svar og tips fra deg også:-)Klem♥
FantasDick Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Takk for svar.Ja,jeg har ristet flaskene før påføring.Da er det sikkert det som er årsaken.Hvor lennge skal strøkene tørke før nytt lag?Lakkene er ganske nye,så de har ikke skilt seg. Ja, er sikkert det som er grunnen, da, ja. Tørketiden varierer fra lakk til lakk, men jeg pleier å teste ved å presse neglene forsiktig mot hverandre. Er lakken litt "sticky" er det ikke helt tørt enda. Om du bare kjenner med fingeren på en negl kjennes det ofte tørt ut, men om du testet med to negler mot hverandre finner du fort ut om det er tilfelle.
Rosebud Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Ja, er sikkert det som er grunnen, da, ja. Tørketiden varierer fra lakk til lakk, men jeg pleier å teste ved å presse neglene forsiktig mot hverandre. Er lakken litt "sticky" er det ikke helt tørt enda. Om du bare kjenner med fingeren på en negl kjennes det ofte tørt ut, men om du testet med to negler mot hverandre finner du fort ut om det er tilfelle. Dette gjør jeg også, og det fungerer veldig bra! Jeg får også små bobler hvis lakken ikke er tørr mellom lagene, eller hvis jeg bruker flere enn 2-maks 3 lag. Jeg tror uansett at det er det som er problemet; kan filleriste flaskene før bruk uten at det er noe problem med bobler.
Gjest Sandbekken Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 heger meg på, lurer også på hvilket lakkmerke som er best, har samme erfaring med de merkene som ts nevner..
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 For min del har ikke selve fargelakken mye å si. En ordentlig base og topplakk er alfa omega. Jeg har kun brukt Mavala sine, men vurderer å prøve Essie også. Men jeg må si, en Nyx lakk jeg prøvde holdt i en uke uten base eller topplakk. Men til gjengjeld trengte jeg mer enn to strøk for å dekke neglen.
Rosebud Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tror heller ikke at lakken har så utrolig mye å si, jeg mener derimot at påføringen er det viktigste. Spesielt dette med å la lakken tørke mellom hver strøk. MEN det er nok noen små forskjeller ute og går mellom lakkene også, for eksempel får jeg bobler uansett hva jeg gjør med en neglelakk fra MakeUp Store, mens lakkene fra Essie og Alessandro funker som de skal hver gang. Enig med gjest over angående at det viktig med god base- og topplakk. Essie har en topcoat som heter Good To Go, og den er kanonbra. Tørker på et blunk og blir blank og fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå