Gjest fast gjest Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hvordan er ditt yrke? Lager en tråd der vi kan få et lite innblikk i de forskjellige yrkenes hverdag. Man kan lese mange steder på nettet hva diverse yrker går ut på, men man får som oftest et dårlig innblikk i selve hverdagen. Veldig bra om folk kan fortelle litt om sine yrker og hverdagen utarter seg. Det å fortelle om lønn kan du godt komme inn på, men det er ikke hovedgrunnen for denne tråden. For det finnes det andre tråder. *Utdanning *Yrke *Kort om hverdagen på din arbeidsplass *ulemper og fordeler og hvordan du trives *eventuelt lønnsnivå For øyeblikket tar jeg opp et par realfag fra vgs. og jobber deltid på en videobutikk som driver med filmutleie og selger film. En helt grei studentjobb, møter en del forskjellige folk. Oppgavene mine er å stå i kassen, sette ut film som blir innlevert, sette varer i hyller osv. +Får iblant se film på jobben på rolige dager ;D +Lite stress i forhold til andre jobber jeg har hatt -Dårlig lønn -Ugunstige arbeidstider Som sagt er jeg klar over at det finnes lignende tråder, men der lister man bare opp yrkestittel og lønnsnivå. Denne tråden skal handle mer om din yrkeshverdag samt fordeler og ulemper med din jobb. Håper flere slenger seg på;D
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er barnehagetante og trives godt med det akkurat nå hvertfall. Unger er så skjønne, så tilbringe hele dagen rundt de er ett pluss. Ett minus er at jeg ikke er så dreven på bæsjebleier siden jeg ikke har vært forelder selv enda. Lønna er vel og helt grei.
Gjest Gjest_Gulle_* Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 En sånn trå hadde jeg tenkt å starte også! Gøy hvis folk uten utdannelse skriver også *Utdanning: 3årig VGS *Yrke: Ekstraghjelp frisør *Kort om hverdagen på din arbeidsplass Vaske håret til kundene, vise dem hvor de skal sitte, gi dem blader og evt drikke, ellers vaske og rydde *ulemper og fordeler og hvordan du trives Jeg trives fordi jeg lærer av frisørene hver dag, får gratis farge og klipp og billige produkter, treffer mange hyggelige mennesker negativt er at jeg føler meg litt "på bakken" men det er nå sånn det er. Og hvis det er noen kunder med ekkelt hår.... *eventuelt lønnsnivå Ca 130 i timen..
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Jobber som snekker. Alt for varmt om sommeren og alt for kalt på vinteren. Tungt fysisk arbeid, men stor variasjon. Gikk yrkesfag: Videregående trinn 1 (Vg1): bygg- og anleggsteknikk Videregående trinn 2 (Vg2): treteknikk Samt to år i lære. +Firmabil +Mobil +En del gratis verktøy og materiale -Tungt arbeid -Kulde -Iblant dårlig sammarbeid med andre håndtverkere Lønnsnivået er helt ok
Anglofil Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 (endret) Er 23 år, studerer språk (ønsker å bli lærer) og jobber i 50%-stilling ved siden av studiene. Jobber som kundeansvarlig for en av Norges største telecomselskaper. Personlig trives jeg veldig godt og jeg har vært veldig heldig føler jeg. De ansatte rundt 50 nye samtidig på vår avdeling, hvor rundt halvparten skulle jobbe 100%-stilling og resten i 50%-stilling. De siktet seg inn på å ansette studenter, mye for å sikre et godt miljø med jevnaldrende, gutter som jenter. Og jeg må si det at jeg faktisk er imponert over organiseringen. Jobber nå i et team som består av syv personer. Vi har en veldig god kjemi, vi fungerer supert og leverer noen av de beste resultatene de noensinne har fått av noen som er nye i jobben. Skal sies, fikk en vanvittig god opplæring som varte i hele 6 uker, hvor vi hadde både teoretisk og praktisk opplæring for å vite mest mulig om produktene. Derfor får vi også i dag veldig god tilbakemelding fra kundene selv, noe som er veldig positivt. Vi blir alltid målt hele tiden, i kundetilfredshet, men også f.eks hvor mye vi er tilgjengelig for kundene, hva slags resultater vi leverer osv. Det kan bli stressende, og er vel det eneste negative jeg kan komme opp med. Ellers trives jeg godt fordi vi i teamet har blitt godt kjente med hverandre og samarbeider bra. Glemte å tilføye at jeg jobber turnus. Det vil si at annenhver helg jobber jeg, annenhver helg har jeg fri. I tillegg jobber jeg også minst 3 vakter i uka på ca. 4 timer hver. Pluss: + God lønn (141 000 kr fast i året + bonus), nesten 160 kr timen utenom bonus. + Forsikringer (reiseforsikringer osv) er inkludert. + Privat pensjonordning er inkludert. + Får dekket mange av produktene selskapet tilbyr. + Bra organisering. Veldig profesjonelt. Avholder teammøter jevnlig. + Føler at jobben strekker seg langt for å imøtekomme vi som arbeider der. + Vi får god oppfølging, en-til-en-samtaler, oppbacking om noe skulle skje og om vi ønsker mer opplæring i f.eks ulike produkter så får vi også det. + Godt miljø. Jeg ser faktisk for meg at jeg kan jobbe meg oppover i bedriften og fortsette å jobbe der. Spesielt med alle de gode avtalene. + Store muligheter for å "rykke opp i rangstigen". + Stor variasjon i arbeidstid, noe som gjør at det aldri blir trått og ensformig. Noen lørdager jobber jeg fra 8-16, andre fra 11-20. + Gode tillegg (kveldstillegg, helligdagstillegg, lørdag- og søndagstillegg). Minus: - Helgejobbing (men skal sies, jeg har i grunn ikke så mye i mot det, men samtidig liker jeg å fri i helgene). - Må tåle å bli kjefta på, få høre mange usakligheter og dritt, men det lærer man seg til å takle etterhvert. - Kan bli stressende i perioder det er mye å gjøre, fordi man alltid har et krav som skal oppfylles. Samtidig er det virkelig ikke så ille som det høres ut som, bare så det er sagt, fordi disse kravene er ikke spesielt vanskelig å oppnå. Mvh Yvonne Endret 16. februar 2010 av Yvonne
Rosalie Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Utdannet sivilingeniør. Jobber med typisk ingeniørarbeid, som tilbudsarbeid, kalkualsjoner og slikt, noe teknisk tegning, dokumentoppfølging etc. Variert arbeidsdag, i perioder svært hektisk. Lønna er god, men kan alltid bli bedre.
Xtend Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Jobber som sikkerhetsanalytiker for et britisk selskap og har gjort det i snart 3 år. Bor i og jobber med Bangkok som base, og reiser litt for mye. Det blir mange netter på hotell og utallige timer i flysetet eller i møter med klienter. Lønna er veldig god med veldige genrøse bonusordninger. Kan i verste fall være borte fra familien i 2-3 måneder, og det er hardt, men tar som oftest med meg familien på reise dersom det er mulig. Har ingen høyere utdannelse. Har 2-årig lederutdannelse fra Securitas, i tillegg til sikkerhetssjefutdannelse. Har også 2-års befalsutdannelse fra Sjøforsvaret. Jobben er krevende og til tider en enorm utfordring. Er min egen sjef og trives godt med det. Arbeidsgiver betaler bolig inkludert alle utgifter i Bangkok, i tillegg til firmabil. Trives ekstremt godt, og ingen dager er like, men det er ingen jobb man blir gammel i.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Jobber som sikkerhetsanalytiker for et britisk selskap og har gjort det i snart 3 år. Bor i og jobber med Bangkok som base, og reiser litt for mye. Det blir mange netter på hotell og utallige timer i flysetet eller i møter med klienter. Lønna er veldig god med veldige genrøse bonusordninger. Kan i verste fall være borte fra familien i 2-3 måneder, og det er hardt, men tar som oftest med meg familien på reise dersom det er mulig. Har ingen høyere utdannelse. Har 2-årig lederutdannelse fra Securitas, i tillegg til sikkerhetssjefutdannelse. Har også 2-års befalsutdannelse fra Sjøforsvaret. Jobben er krevende og til tider en enorm utfordring. Er min egen sjef og trives godt med det. Arbeidsgiver betaler bolig inkludert alle utgifter i Bangkok, i tillegg til firmabil. Trives ekstremt godt, og ingen dager er like, men det er ingen jobb man blir gammel i. Hørtes spennende ut, men byr nok sikkert på noen utfordringer med familielivet ja! Hadde vært interessant og høre litt mer detaljer om hva selve sikkerhetsanalysen gikk ut på. Om det da ikke er hemmelig selvsagt:p
Xtend Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Jobben som sikkerhetsanalytiker går i grove trekk ut på å kartlegge og analysere alle aspekter innen sikkerhet for primært store internasjonale konsern og hjelpeorganisasjoner som ønsker å etablere virksomhet i mer eller mindre ustabile regioner i Asia. Jeg etablerer kontakt med lokale myndigheter og fungerer som bindeledd mellom disse og klient. I samarbeid kartlegger vi den politiske situasjonen og det lokale trusselbildet som f. eks terrorisme, korrupsjon og naturkatastrofer, og utarbeider rutiner for å håndtere disse. Lokal infrastruktur og fysisk lokasjon for en evt. etablering blir også kartlagt og analysert. Så det blir mye reiser i grisgrendte strøk, og det er ikke alle steder det er like morsomt å oppholde seg i lengre perioder. Men jeg elsker jobben min og vil fortsette med dette til familien sier stopp.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jobber som lege. 6 år medisinstudie, 1 1/2 år turnus, er i gang med spesialisering (5 år). Positivt: - varierte arbeidsoppgaver - spennende fag (men dette er jo subjektivt, det var jo derfor jeg ville studere medisin) - god lønn - liten risiko for arbeidsledighet - muligheter for å skifte spesialitet, dersom jeg skulle "gå lei" akkurat det jeg driver med Negativt: - jobber også helger, netter, helligdager etc - lang arbeidsuke, i snitt 47 timer - store forventinger fra pasienter/pårørende i forhold til hva du skal kunne gjøre - hektisk, for hektisk til tider - kan være mentalt "stress" i forhold til ansvaret, avgjørelser som skal tas raskt(av deg alene på vakt), som kan ha store konsekvenser Hmm, sikkert andre ting på +/- siden som jeg ikke kommer på i farten.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Jobber som frilansjournalist i lokalavis, hovedsakelig med sport og kultur. Positivt: Jobbe når det passer meg Grei lønn Varierte oppdrag Aldri kjedelig Negativt: Tja.. kommer ikke på noe, men i såfall: Må noen ganger skrive om ting som absolutt ikke interesserer meg (men som jeg stort sett blir interessert i fordi jeg lærer om det).
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Og glemte å si: ingen (relevant) utdanning innen dette..
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er utdannet adjunkt (allmennlærer) + div. annet (ikke relevant). Jobber nå som førstekonsulent på et statlig kontor. Driver med rekruttering til forskning og forskerutdanning. Fordelene er: - at jeg styrer store deler av dagen min selv. - har mye kontakt med "den store verden", har etter hvert blitt god til å uttrykke meg på engelsk. - jeg har en trygg arbeidsplass og kan få gunstig lån. - fleksitid - grei lønn - slipper å ta med jobben hjem (kontra da jeg jobbet som lærer) Negativt: Blir litt ensformig. Store deler av dagen sitter jeg foran pc'n og ved telefonen. Svarer ofte på de samme spm om og om igjen. Sjelden det kommer folk inn på kontoret (unntatt kollegaer), 95% av kommunikasjonen skjer via e-post. Men det positive veier heldigvis opp for det som er negativt!
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 *Utdanning - eg er jurist, 6 år på universitetet. *Yrke - Seniorrådgjevar i staten, jobbar med innkjøp. *Kort om hverdagen på din arbeidsplass - Eg gjennomfører konkurransar, og gjev råd og rettleiing ("coaching") til andre som skal gjere innkjøp i same organisasjon. *ulemper og fordeler og hvordan du trives - Fordelar: Veldig sjølvstendig, mykje kontakt med både kundar, interne og andre innkjøparar i andre etatar. Lærer nye ting heile tida. Blir vist stor tillit av dei eg jobbar saman med. Ulemper: Kunne nok få betre betalt i det private. Strengt regelverk, ein kan lett trø feil, og få klager mot seg. *eventuelt lønnsnivå - 600', ca.
Gjest lønnsslave Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 *Utdanning Sivilingeniør *Yrke Jobber i en industribedrift *Kort om hverdagen på din arbeidsplass 8 til 4 jobb. mulighet for hjemmekontor, pleier å dra hjem i 3 tiden på fredag og heller jobbe en time søndags kveld hjemme. Kontorjobb, møter, telefoner, + div *ulemper og fordeler og hvordan du trives Kort vei til jobben. Stabil og sikker jobb. Hyggelige kollegaer. Mulighet for kurs, etterutdanning, osv. selvstendig arbeid, er min egen sjef. Firmahytter. Jobben sponser birken, + golf + div. *eventuelt lønnsnivå 570 000 + fri mobil
Cessa25 Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er 25 år, utdannet statsviter, og jobber i administrasjonen i politiet. Jeg er saksbehandler, og trives utrolig godt. Hverdagen består i saksbehandling, samt bistand ift IKT og rapportskriving. I tillegg har jeg mitt eget ansvarsområde som har en del korte tidsfrister som skal følges opp. Til tider travle dager, men det er egentlig det jeg liker best Lønna er forøvrig helt grei for en nystartet; ca 340 000 i året, men gode muligheter for økning etterhvert. Ulemper: Har ganske lang reisevei, men når tog og bane går som de skal pleier det å gå greit. Blir mye løping frem og tilbake pga spesielle hendelser som påvirker arb.dagen. Lønnsnivået er lavt i forhold til lignende stillinger i offentlig forvaltning. Fordeler: Varierte og spennende arbeidsoppgaver i saker som berører mennesker i en vanskelig situasjon. Fantastiske kolleger og god innsats for å bygge et godt arbeidsmiljø for alle. Man føler at man gjør en viktig jobb. Fleksitid Trygghet som fast ansatt i staten. Store muligheter for videre karriere i politi/offentlig forvaltning
Gjest Gjest_Ps_* Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 *Utdanning Psykolog *Yrke Jobber som behandler i ambulerende akutteam på DPS. *Kort om hverdagen på din arbeidsplass Arbeidstiden er i utgangspunktet fra 8.00 til 15.30, med mindre det skjer noe spesielt. Ingen dag er lik og det skjer noe stort sett hele tiden (noe som gjør at vi nyter pausene når vi har dem - i går rakk jeg f.eks. ikke å spise lunsj, mens andre dager er det ganske rolig). Jeg har faste vakter i uka, hvor jeg er på stand-by og må vurdere henvendelser forløpende. De som er i vår målgruppe får et tilbud innen 24 timer, og det varierer om de da kommer til vurderingssamtaler hos oss eller om vi reiser hjem til dem. Innimellom får vi henvendelser angående pasienter som ikke vil ha hjelp, men som er alvorlig syke, gjerne psykotiske, og vi jobber da tett med politi. Det er mao. vanskelig å forutsi hva en vaktdag vil bringe. Så har vi de andre dagene som er satt av til oppfølgingssamtaler, hvor vi gir pasienter et samtaletilbud i noen uker, før vi må finne mer langvarige løsninger for dem, dersom de ønsker mer hjelp. Noen pasienter er også så dårlige at de må legges inn, men vi jobber i utgangspunktet for å forebygge innleggelser. Dagene jeg ikke har vakt, er langt roligere og mer forutsigbare. Det er nok likevel ganske annerledes enn hvordan mange andre psykologer jobber, som har satt av tre kvarter til hver pasient. Hos oss er vi ikke fullt så strenge på tider, og vi er generelt mer fleksible. Vi samarbeider en del med fastleger, pasientenes familier eller andre som er viktige for pasienten. Og så bør det nevnes at vi jobber tverrfaglig, med psykiatriske sykepleiere, sosionomer, leger og psykologer i teamet. Det er både en berikelse og en utfordring i blant. *ulemper og fordeler og hvordan du trives + spennende og varierte arbeidsoppgaver + stor grad av medbestemmelse - jeg føler virkelig at mine faglige innspill i teamet blir hørt, samtidig som jeg har behandlingsansvar for mine pasienter + sitter ikke pal på et kontor hele dagen + samtidig mye skriftlig arbeid, noe jeg trives med + passe arbeidsmengde + følelsen av å gjøre nyttig arbeid og at det er en del ressurser per pasient + gode og flinke kolleger (med visse unntak, riktignok) + gode muligheter for spesialisering + trygg jobb - en del ulogiske og lite faglig gjennomtenkte føringer fra ledelsen oppe i systemet - en frustrasjon som fører med det å tilhøre et sykehus - generelle frustrasjoner rundt ledelse på flere nivåer - for tiden lite kurs - noe frustrerende med tverrfaglig samarbeid, spesielt med leger. De tror fortsatt de alltid vil være den allvitende når de kommer inn i et rom, og det faller dem ikke inn at vi psykologer kan ha mer kunnskap enn dem om en del ting. Mens leger ofte er mest opptatt av kjappe vurderinger og medisinering, er vi mer prosessorienterte og normaliserende i vår tankegang, noe som kan være en krasj til tider. Men det er enorm forskjell på legesamarbeid også. Noen er helt fantastiske, mens andre oppfører seg som de knapt har sett en pasient siden studietiden. Når det gjelder de sistnevnte er det utrolig frustrerende når de har siste ordet i en sak dersom de er spesialister (psykiatere) og dermed våre faglige overordnede for oss som ikke ennå er psykologspesialister. Nå ble det mer negative punkter enn jeg hadde trodd, for jeg trives nemlig utrolig godt både med yrkesvalg og arbeidsplass. Jeg syns det er supert å jobbe som psykolog, både pga. faglige utfordringer og fordi det er utrolig givende. Man har gode muligheter for faglig oppdatering, samtidig som man utøver et yrke i praksis (om man kan si det sånn), noe jeg syns er en god kombinasjon *eventuelt lønnsnivå 400 000. Jeg syns det er helt midt på treet. Ganske representativt for relativt nyutdannede psykologer, har jeg inntrykk av.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er 25 år, utdannet statsviter, og jobber i administrasjonen i politiet. Jeg er saksbehandler, og trives utrolig godt. Hverdagen består i saksbehandling, samt bistand ift IKT og rapportskriving. I tillegg har jeg mitt eget ansvarsområde som har en del korte tidsfrister som skal følges opp. Til tider travle dager, men det er egentlig det jeg liker best Lønna er forøvrig helt grei for en nystartet; ca 340 000 i året, men gode muligheter for økning etterhvert. Ulemper: Har ganske lang reisevei, men når tog og bane går som de skal pleier det å gå greit. Blir mye løping frem og tilbake pga spesielle hendelser som påvirker arb.dagen. Lønnsnivået er lavt i forhold til lignende stillinger i offentlig forvaltning. Fordeler: Varierte og spennende arbeidsoppgaver i saker som berører mennesker i en vanskelig situasjon. Fantastiske kolleger og god innsats for å bygge et godt arbeidsmiljø for alle. Man føler at man gjør en viktig jobb. Fleksitid Trygghet som fast ansatt i staten. Store muligheter for videre karriere i politi/offentlig forvaltning Hvordan klarte du å få denne jobben? Har samme bakgrunn som deg, og har sendt uttallige søknader til politiet, uten å få komme på intervju. Hadde du bekjente som hjalp deg inn?
tineline Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Jeg siterer meg selv fra en annen tråd: Det er mye vi arkeologer må kjempe for - blant annet muligheten til fast arbeid, som er så å si mikroskopisk de første årene etter endt utdanning. Jeg har faktisk hatt jobb helt siden jeg ble ferdig i fjor (for tiden et faglig irrelevant prosjektvikariat); gikk rett ut i feltarbeid i mai og var i felt ut november, men dette er forholdsvis uvanlig. Kan trygt si man er glad for å se fjeset på venner og kjente igjen når man "kommer inn" etter sesongen - det blir ofte veldig korte helger; mye som skal rekkes når man er borte hele uka. Jeg har enda ikke vært så langt borte at jeg har trengt å bli værende på arbeidsstedet i helgene, men Kulturhistorisk museum i Oslo har f.eks. region helt fra Vest-Agder til Østerdalen, og visse områder er selvsagt veldig usentrale i forhold til der man bor. Jeg ville eksempelvis ikke giddet å bruke 9 timer på å dra hjem hver helg fra Lista; da må du faktisk kjøre på jobb igjen søndag morgen. I forhold til barn og familie, er det vel få feltarkeologer som har noe mer enn samboer (som ofte er i samme bransjen, forøvrig). De fleste forsøker vel å få seg saksbehandler- eller forskerstillinger når de blir modne for barn, og noen velger å forlate arkeologien. Dersom du er utholdende, tåler å bo i campinghytte fra tidlig vår til SEIN høst, aldri få tid til å treffe alle de du vil, orker å bruke halve din frihelg på å gjøre alle ærend du ikke får gjort i uka og attpåtil liker skitt, møkk og kaldt vær; da er belønningen en fantastisk jobb i den vakre, norske naturen (alternativt ved E6), med fuglekvitter, rådyr som løper over arbeidsplassen din og nydelige fotturer i skog og mark. Enhver får ta den vurderingen. Jeg elsker å være i felt, men på sikt tror jeg ikke jeg orker mer enn noen år til. Det er fysisk tungt, men ikke minst slitsomt å være så mye borte fra nettverket og evt kjæreste. Det kan være lurt å være offensiv og samle erfaring i løpet av studietiden. Får du ikke jobb i din museumsregion, ikke glem at det fins fylkeskommunale registreringsjobber også. I tillegg kan det lønne seg å kjøpe seg erfaring i begynnelsen. Jeg har selv vært på feltkurs i England og på utgravning i Argentina. Det er unektelig flotte opplevelser, og drar du til England kan jeg love deg at du får god og NØYAKTIG opplæring i alle mulige feltteknikker. Lykke til! Faget er fantastisk, og det består egentlig av en gjeng mennesker som alle er glad for å jobbe med hobbyen sin. Så sånn er det å være arkeolog!
Cessa25 Skrevet 17. februar 2010 #20 Skrevet 17. februar 2010 Hvordan klarte du å få denne jobben? Har samme bakgrunn som deg, og har sendt uttallige søknader til politiet, uten å få komme på intervju. Hadde du bekjente som hjalp deg inn? Det er ikke lett å komme inn i politiet, det har jeg også erfart. Jeg skjønte fort at utdanning ikke var nok, var på flere intervjuer i 2008 men fikk ingen napp. Jeg hadde ikke erfaring nok mente de fleste. Derfor søkte jeg videre, og fikk til slutt jobb i et statlig forvaltningsorgan. Da jeg hadde jobbet der i ett år begynte jeg å søke på jobber i politiet igjen. Fikk til slutt napp på en politistasjon på andre siden av byen, men jobben fristet utrolig, og så lenge jeg var innenfor var jeg fornøyd. Jeg hadde ingen bekjente i politiet nei, og jeg er stolt over å ha kommet inn den "vanlige" veien. Så mitt råd til deg hvis det politiet du vil, så er det å ikke gi deg med det første, følg med på politijobb.no, der dukker det til stadighet opp noe. Og ikke vær redd for å skaffe deg litt erfaring imens. Og det trenger jo ikke være så lenge, jeg jobbet kun ett år i forvaltning før jeg fikk jobben i politiet. Hvis du virkelig vil inn så får du det nok til Etterspørselen etter statsvitere med forskjellig spesialisering øker, også i politiet. Lykke til i hvert fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå