Gå til innhold

"Rengjøring" etter sex.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_guest_*
Skrevet

Lurer på en ting: hva er vanlig "rengjøring" etter sex? Er i mitt tredje forhold. Mine to ekser stakk alltid en tur på badet etter at jeg hadde spruta inni dem, for å skylle ut / vaske seg. Min nåværende kjæreste gjør ikke det. Hun legger seg fint inntil meg og sovner etter en stund, uten å gjøre noe som helst "rengjøring" etter at jeg har latt satsen gå inni henne. Jeg løper ikke akkurat på badet selv etterpå, men jeg er jo veldig nøye på at jeg er nyvaska FØR vi har sex. Det er hun også :)

Er det noe fasit på dette, eller er begge deler vanlig? :)

Vennlig hilsen undrende mann på 32 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer på en ting: hva er vanlig "rengjøring" etter sex? Er i mitt tredje forhold. Mine to ekser stakk alltid en tur på badet etter at jeg hadde spruta inni dem, for å skylle ut / vaske seg. Min nåværende kjæreste gjør ikke det. Hun legger seg fint inntil meg og sovner etter en stund, uten å gjøre noe som helst "rengjøring" etter at jeg har latt satsen gå inni henne. Jeg løper ikke akkurat på badet selv etterpå, men jeg er jo veldig nøye på at jeg er nyvaska FØR vi har sex. Det er hun også :)

Er visst noen som er redd for urinveisinfeksjoner bl.a.

Jeg blir liggende, synes det er deilig å ha "satsen" inni meg :)

Gjest ♥B♥B♥
Skrevet (endret)

Hun kan få Sopp i underlivet av å ikke vaske seg etter du har kommet i henne .

Det handler vell kanskje om hygiene også ?

Om hun ikke tisser etter dere har hatt sex har hun stor sjangse for få Urinveisinfeksjon .

Når du er inni henne er det massemasse bakterier oppi henne som du "trykker oppover" , di må altså ned igjen og kommer bare ned ved at hun tisser .

Og når hun først er inne på badet , skader det så mye å ta seg en sjapp dusj ??

Endret av ♥B♥B♥
  • Liker 1
Skrevet

Mulig jeg er totalt uvitende. Men det man har oppover i sjeden blir da ikke skylt bort når man tisser? Urinrøret ender jo både utenpå kjønnet og adskilt fra skjeden.

Har jeg misforstått?

• Liker 4
Skrevet

Jeg passer på å tisse/tømme meg og dusje kjapt etter at han har kommet inni meg. Både pga faren for urinveisinfeksjon, sopp og ubalanse i underlivet, og at jeg sover bedre når jeg føler meg ren. Dessuten er jeg klar for ny runde når vi våkner :lur:

Løper selvsagt ikke med en gang, får igjen pusten og slapper av litt før jeg går på badet. Når vi er på hytta i sommerhålvåret tar jeg et bad i sjøen utenfor, herlig!

Både kjæresten og eksen har gitt uttrykk for at det ikke er alle som gjør dette, men at de synes det er helt fint at jeg passer på meg selv.

Skrevet
Mulig jeg er totalt uvitende. Men det man har oppover i sjeden blir da ikke skylt bort når man tisser? Urinrøret ender jo både utenpå kjønnet og adskilt fra skjeden.

Har jeg misforstått?

Jeg har fått beskjed fra lege om at bakterier blir presset opp i urinrørsåpningen, og at man må tisse for å få dem ut. Ett av de viktigste tiltakene for å hindre urinveisinfeksjon.

Skrevet

Jeg vasker meg oftest ikke etter sex. Vi tørker oss med håndduk begge to, så ligger vi og slapper av og koser oss en stund. Om vi har sex på kvelden sovner vi i hverandres armer, og da er kosen altfor viktig til at jeg orker tanken på å stå opp og gå på badet. Ellers på dagen, når jeg uansett skal være våken, stikker jeg en tur innom badet og skyller meg - mest fordi ting renner ut igjen når man befinner seg i stående/gående posisjon...

Hadde likevel aldri urinveisinfeksjon før jeg ble alvorlig syk og måtte gjennom noen kraftige antibiotikakurer. Så det bekymrer meg ikke særlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brydde meg ikke om å dusje etter sex før, men etterhvert så begynte jeg å bli så lett sår hvis jeg ikke gjorde det, så nå gjør jeg alltid det.

Skrevet

Jeg brydde meg ikke om å dusje etter sex før, men etterhvert så begynte jeg å bli så lett sår hvis jeg ikke gjorde det, så nå gjør jeg alltid det.

Skrevet

Jeg står alltid opp og tømmer skjeden for sæd etter sex. Etter litt småkosing vel og merke.

Må alltid tisse etter sex, selv om sist gang var rett før.

Har sjelden/aldri UVI

Skrevet

Har jeg sex på kvelden, tørker jeg meg på et håndkle vi har ved sengen. Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon, så derfor gidder jeg ikke tisse bare for å tisse. Har jeg sex på dagen tar jeg meg en kjapp vask for å freshe opp litt.

Skrevet

Jeg pleier vel å gå og tisse etterpå, kanskje vaske litt med en klut. Har aldri dusjet når det er leggetid. Er ikke skandale hvis jeg sovner med det inni meg, eneste jeg merker er at det kanskje kan være litt uttørrende. Jeg føler meg heller ikke like fresh dagen etter, men da tar vi jo en dusj sammen uansett :rødme: Og kjæresten min går faktisk ned på meg om morgenen uansett, første gang stoppet jeg han og sa jeg hadde hatt sex kvelden før (he he), men det brydde visst ikke han så da bryr det ikke meg!

Har aldri hatt urinveisinfeksjon, bank i bordet!

Skrevet
Jeg pleier vel å gå og tisse etterpå, kanskje vaske litt med en klut. Har aldri dusjet når det er leggetid. Er ikke skandale hvis jeg sovner med det inni meg, eneste jeg merker er at det kanskje kan være litt uttørrende. Jeg føler meg heller ikke like fresh dagen etter, men da tar vi jo en dusj sammen uansett :rødme: Og kjæresten min går faktisk ned på meg om morgenen uansett, første gang stoppet jeg han og sa jeg hadde hatt sex kvelden før (he he), men det brydde visst ikke han så da bryr det ikke meg!

Har aldri hatt urinveisinfeksjon, bank i bordet!

Samme her :)

Skrevet
Har jeg sex på kvelden, tørker jeg meg på et håndkle vi har ved sengen. Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon, så derfor gidder jeg ikke tisse bare for å tisse. Har jeg sex på dagen tar jeg meg en kjapp vask for å freshe opp litt.

Samme her. Reiser meg gjerne i sengen for at det skal renne ut litt, så tørker jeg med håndkle (håndklet?). Jeg vil helst bare kose/sove etterpå :rødme: Viss vi gjør det på dagen/morgenen dusjer jeg som oftest etterpå :)

Skrevet

Jeg er ikke plaget med urinveisinfeksjon, hatt det en gang, og da hadde jeg ikke hatt sex på evigheter, så det var ikke grunnen.

Jeg pleier å tørke meg med våtserviett eller håndkle, så slipper man å gå ut på badet (stress når man bor i kollektiv og må kle på seg først)

Nå for tiden bruker jeg kondom, så det er ikke en problemstilling som er så aktuell.. (annet enn urinveisinfeksjon)

• Liker 1
Skrevet

Går alltid på do etter sex fordi jeg har hatt urinveisinfeksjon flere ganger. Ellers er det ikke mye rengjøring etter sex for min del. Dusjer som vanlig, sex eller ikke sex.

Skrevet

Er det bare fra meg all sæd kommer i dundrendes fart ut igjen? Musklene i musa presser alt ut med en gang, renner nedover bena og blir klissete og ekkelt uansett om jeg ligger eller står. Uaktuelt for meg å ikke vaske det vekk.

Skrevet

Får dere til å pisse "på komando"? Skulle jeg pissa etter hver gang jeg hadde sex, så ville jeg måtte drikke masse vann rett etter sexen. Eventuelt vært tissetrengt mens vi hadde sex...

Skrevet

OK - da forstår jeg litt mere! :) Det er ikke alt vi mannfolk får med oss av slike "ting", så det er veldig fint at dere har gitt meg skikkelige svar. Takk så langt - sikkert flere som har en mening? :)

Skrevet
Er det bare fra meg all sæd kommer i dundrendes fart ut igjen?

Det gjør det oftest på meg også! Skulle ønske det ikke var sånn, da... Det er jo kjempeupraktisk! Jeg har så lyst til å bare sovne etterpå... :frown:

Får dere til å pisse "på komando"?

Ikke ellers, men jeg får alltid til å tisse litt etterpå, ja.

Og jeg er kjempeutsatt for urinveisinfeskjon er , så jeg er derfor helt nødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...