Gå til innhold

inni invitasjonene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere skrevet invitasjonene?

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal skrive inn hvor vi har ønskeliste eller andre praktiske ting? skal jeg skirve det i selve invitasjonene eller legge ved?hvis jeg skal legge det ved, hvor skal jeg legge det?inni invitasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt på...

:popcorn:

Vi tenkte om vi kanskje skulle ha en nettside/blogg med all informasjonen - og bare skrive adressen til denne nettsiden i invitasjonen...

Skrevet

Vi skrev:

Kjære ....

Vi gifter oss i ... kirke

lørdag den 8. august klokken 14.00.

Etter vielsen inviterer vi til middag og bryllupsfest i ....

Håper dere kan dele dagen med oss.

Vennlig hilsen

Concertina og Concertinamannen

Svar ønskes innen 1. juni 2008:

tlf: 00000000 (Concertina) eller 11111111 (Concertinamannen),

eller mail: [email protected]

For mer informasjon, se vår bryllupsside:

http://bryllup.no

På hjemmeside la vi ut kart, praktisk informasjon om mat/allergi/transport/osv og link til ønskeliste. Jeg synes ikke noe om å legge ved ønskeliste i invitasjonen, så har man ikke hjemmeside så ville jeg spredd den via foreldre osv.

Skrevet

Vi legger ut alt slikt på bloggen vår, men jeg er usikker på om vi skal skrive "mer informasjon finnes på..." eller "ønskeliste, veibeskrivelse m.m. finnes på..."

Det sier seg selv at de tingene ligger der, eller? Eller kommer alle til å ringe foreldrene våre og spørre før de gidder å sjekke bloggen? :ler:

Skrevet

Hvorfor ikke bare lage en stooor ønskeliste også skrive ps dato/sted/tid?

neida... Men ærlig talt - er det så utrolig viktig å få spredt ønskelista? Tror du ikke at de som undrer på hva de skal kjøpe klarer å spørre? For det er vel ikke noe krav om at man må kjøpe ting fra handlelista øh jeg mener ønskelista?

Skrevet

Vi har nettside med all informasjon, og link til denne i invitasjonen.

Selv de eldste i familien er på nett nå om dagen, og min erfaring er at de sjekker på nettet. Vi har blant annet påmelding på nett, og selv om noen foretrekker å ringe, har jeg fått inntrykk av at folk synes det er enkelt og greit på nettsiden, og da får vi også med oss dietter og andre ting.

Skrevet

Vi har kjøpt "vanlige" invitasjoner på bokhandel. Alle som inviteres bor i nærområdet og er mennesker vi har jevnlig kontakt med. For oss ble det ikke nødvendig med noe mer enn en invitasjon som sier hvem som inviterer (våre foreldre) til bryllup, hvem som gifter seg, hvor og når vi gifter oss og hvor festen etterpå er.

Til dag to av bryllupet (hageselskap for venner og fettere og kusiner :jepp: ) skal vi lage egne invitasjon som ikke er så formell, da dette skal være et mer uformelt selskap.

Vi legger ikke med ønskeliste, dersom folk lurer kan de spørre oss :)

Skrevet (endret)

Vi har gitt ønskelisten til mødrene våre, og skrev følgende i invitasjonen:

Dere som ønsker gavetips, kan ta kontakt med en av ”brudeparets mødre”:

XXs mor, YY: Tlf. xxxxxxxx

ZZs mor, ÆÆ: Tlf. xxxxxxxx

På ønskelista står det gaveønsker i alle prisklasser, fra kjøkkenglass og badehåndklær til gavekort på bryllupsreise. Finner folk på andre ting, er det like velkomment! :)

Endret av Modic
Skrevet

Vi har skal ha en invitasjon hvor det står at vi gifter oss, sted/dato for vielse og fest og su dato. Det er både vi (brudeparet) og begge foreldreparene som inviterer, men gjesten svarer til oss (våre tlf nr).

I tilegg skal vi legg ved et kort hvor det står praktisk informajson som

*Overnattingsmuligheter

*Veibeskrivelse til kirke og festlokale

*Navn og kontakinfor til toastmaster

Vi dropper å si noe om øsnkeliste i invitasjonen/praktisk info, og har bare tenkt å informere mødre og forlovere om lista så satser vi på at folk finner ut av det. Gjesten skal jo svare til oss så de kan jo gjerne spørre oss direkte.

Vi skal få invitasjonene trykket på trykkeri så da blir det samme format på invitasjoner og praktisk info.

Skrevet

Jeg var i et bryllup i sommer hvor visittkortet til stedet hvor ønskelisten lå var inni. Veldig praktisk.

Skrevet

Jeg liker ikke at ønskelisten ligger ved innbydelsen (synes helt personlig det er litt frekt...)....

Derfor kommer vi til å gi ønskelisten til foreldrene våre, forlovere og toastmasteren.... I tillegg til noen nøkkelpersoner (bestemoren til brudgommen f.eks.). Disse får heller svare hvis noen lurer.

(I innbydelsen står mailadresse og telefonnummer til forlovere og toastmasteren.....)

Skrevet

takk for svar, noen mer nyttigere enn andre...

de jeg kjenner som har giftet seg har lagt ved informasjon i invitasjonen med opplysninger om kjørebeskrivelse og hvor de har lagt ut ønskeliste-syns ikke det er frekt gjort jeg da. men vi har bestemt oss for å lage hjemmeside der alt det praktiske kommer til å stå. som veibeskrivelse til kirken og lokalet, litt om forloverne, hvordan vi traff hverandre og hvor vi har ønskeliste hen. fant ut at dette blir en bedre løsning for oss siden vi skal sende en del invitasjoner til forskjellige deler av landet. det blir nok en del penger til porto til det ja.

Skrevet
Hvorfor ikke bare lage en stooor ønskeliste også skrive ps dato/sted/tid?

neida... Men ærlig talt - er det så utrolig viktig å få spredt ønskelista? Tror du ikke at de som undrer på hva de skal kjøpe klarer å spørre? For det er vel ikke noe krav om at man må kjøpe ting fra handlelista øh jeg mener ønskelista?

:rødme:

Skrevet (endret)

Vi har tenkt å legge ved et ark i invitasjonene med info om ønsker ( vi har bodd sammen en stund og har skaffet oss det aller meste - så ønsker oss ikke alt mulig krims krams), veibeskrivelse (det er mange som kommer som ikke har vært i det området før) og med tips til muligheter for overnatting for de som ønsker det.

Har vært inne på tanken med en bryllupsblogg også. Og linken til denne vil selvsagt stå på dette info arket som vi sender ut til de vi inviterer.

Endret av hegejenta30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...