Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som var blind?


Gjest Mahareth

Anbefalte innlegg

Gjest megvel

Inspirert av tråden "kunne du vært sammen med en som var døv?"

Min forlovede ser dårlig. Med briller (spesiallagde for hans problemer) ser han ca 1/3 av det jeg ser. Han kan f.eks. ikke kjøre bil, er mange yrker han ikke hadde kunnet fungere i. Det er mye han ikke kan gjøre pga dette.

Hadde du kunnet være sammen med en som ikke så godt eller var blind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se at synsproblemer skal skape vansker i et mellommenneskelig forhold. Det å være døv kan bli komplisert fordi man da ikke snakker samme språk og er fra forskjellige kulturer og blir dermed mer utfordrende. Å ikke kunne se setter begrensninger/utfordringer for en selv, men mindre for sosial omgang etc.

Jeg liker selv veldig godt å se tv, film, gode serier etc. akkurat dette vet jeg ikke helt hvordan er for blinde. Jeg vet en del blinde ser på tv, fordi man får med seg veldig mye av å lytte men vet lite om dette gjelder alle. Selvsagt er ikke det å ikke ha en felles interesse av serier/filmer noe som setter et stopper for et forhold, men det er det eneste jeg kan tenke på som ville kunne potensiellt være annerledes om jeg var sammen med en som var blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blind eller døv eller tykk eller tynn, hva skulle problemet være så lenge personen hadde en innmari fin personlighet som gjorde ham/henne lett å leve med på et mentalt plan?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Inspirert av tråden "kunne du vært sammen med en som var døv?"

Min forlovede ser dårlig. Med briller (spesiallagde for hans problemer) ser han ca 1/3 av det jeg ser. Han kan f.eks. ikke kjøre bil, er mange yrker han ikke hadde kunnet fungere i. Det er mye han ikke kan gjøre pga dette.

Hadde du kunnet være sammen med en som ikke så godt eller var blind?

Ja, det tror jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se at det skulle bli noe stort problem å være sammen med en som er blind. Nå vet jeg ikke helt hvilke spesielle hensyn jeg måtte ta, men så lenge han hadde lært seg å bo alene før vi ble sammen, slik at jeg ikke ble en hushjelp som måtte ta alt av klesvask, matlaging og lignende fordi det var lettere for meg (for øvrig er vel det ofte et problem med vanlige mannfolk også...), så tror jeg det største problemet er at jeg ville blitt bortskjemt med å slippe å sminke meg og kle meg pent :P

Kanskje ville vi hatt en blindehund i huset også, det hadde vært koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg kjenner ikke noen som er blinde. Forelskelse, og et forhold, handler om personlighet først og fremst. Hjelper ikke å være nydelig hvis du er en idiot. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Jeg vet ikke, jeg kjenner ikke noen som er blinde. Forelskelse, og et forhold, handler om personlighet først og fremst. Hjelper ikke å være nydelig hvis du er en idiot. :ler:

fordelen med a date en blind er jo at man slipper å bekymre seg for at han skal synes du ikke ser bra ut hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se at det hadde vært noe problem.

Har selv minus 5 i styrke på linsene, så er vel neppe i posisjon til å kreve perfekt syn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordelen med a date en blind er jo at man slipper å bekymre seg for at han skal synes du ikke ser bra ut hele tiden

farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
farlig..

Feil formulert. jeg mente at man ikke behøvde å bry seg så mye om hvordan man så ut alene med han. Du kan gå i de styggeste loffeklærne du har så mye du vil og han ser det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde du kunnet være sammen med en som ikke så godt eller var blind?

Kanskje hadde det vært en ren og skjær nødvendighet....???

HEhheheeeee.... ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...