Gå til innhold

forhud vs. ikke forhud

Gjest Gjest_jente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente_*

Kjæresten min har måttet ta en omskjæring etter at han lenge hadde hatt trang forhud. Andre løsninger ble prøvd, men resultatet ble ikke bra, og jeg var litt skeptisk til omskjæring en stund etterpå, om han ble følsom nok.

Men må si at det ikke var noe å bekymre seg for, det er faktisk sykt bra å ha sex med en omskjært. Renslig og fint, penisen ser mye deiligere ut og det er mye bedre å suge. Virker heller ikke som om han har noen problemer med å nyte selv.

Så for min del er det nå omskjært all the way, og en omskjært er uten tvil mitt førstevalg. Hva syntes andre jenter, omskjært eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må gå gjøre og like hva de vil, men én ting er uomtvistelig: En omskjært penis er ikke naturlig, og det går ikke an å argumentere for at menn generellt bør omskjære seg hvis man har et minimum av omløp mellom ørene. Det blir nøyaktig som å argumentere for bekjæring av kjønnslepper eller brystforstørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke førstehåndserfaring om emnet men har lest diverse steder at følsomheten på penishodet bli nedsatt fordi det er blottlagt hele tiden å skraper mot undertøyet.

Men det kan jo på den andre siden føre til at man holder lenger i senga så er vel både fordeler å bakdeler med det som alt annet :ler:

For min egen del er det ikke noe problem å være renslig under forhuden, det kommer ann på viljen til eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv at følsomhetene MÅ bli nedsatt når det ikke er beskyttet av forhuden mesteparten av tiden. Men jeg har ikke inntrykk av at den nedsatte følsomheten oppfattes som negativ av de fleste.

Renslighetsargumentet ler jeg bare av. Hvis man ikke er i stand til å holde kuken ren med forhud så kan man kanskje like godt fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er også omskjært. Mye penere og renere. Dette med undertøyet og problemer ang. det er bare noe gutter med forhud skal ha det til å være, for å føle seg litt bedre. Det samme ang. følsomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gå gjøre og like hva de vil, men én ting er uomtvistelig: En omskjært penis er ikke naturlig, og det går ikke an å argumentere for at menn generellt bør omskjære seg hvis man har et minimum av omløp mellom ørene. Det blir nøyaktig som å argumentere for bekjæring av kjønnslepper eller brystforstørrelse.

Omskjæring er jo ikke det samme som brystforstørring i det hele tatt. Kjæresten min er også omskåret fordi han hadde trang forhud. Han hadde store plager med det og da syns jeg ikke det er noe galt med å omskjære seg. Det samme gjelder for kjønnslepper. Det finnes mange kvinner som faktisk har problemer med å ha sex fordi de har for lange/store kjønnslepper. En penis er en penis uansett, men jeg har oplevd både vanlig og omskåret og må si jeg foretrekker det sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjære er også omskjært. Mye penere og renere. Dette med undertøyet og problemer ang. det er bare noe gutter med forhud skal ha det til å være, for å føle seg litt bedre. Det samme ang. følsomheten.

Hvorfor ble typen din omskjært forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_eple_*
Det sier seg jo selv at følsomhetene MÅ bli nedsatt når det ikke er beskyttet av forhuden mesteparten av tiden. Men jeg har ikke inntrykk av at den nedsatte følsomheten oppfattes som negativ av de fleste.

Renslighetsargumentet ler jeg bare av. Hvis man ikke er i stand til å holde kuken ren med forhud så kan man kanskje like godt fjerne den.

Typen min er omskåret i voksen alder, og han har ikke opplevd noe nedsatt følsomhet i det hele tatt. Det er nok like forskjellig som følsomheten til en klitoris... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som omskjærer seg for å bli renere, må være noen griser. Har de ikke lært å vaske seg som andre folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som omskjærer seg i voksen alder har som regel en medisinsk grunn til det, og da er det vel egentlig bare å forvente at de blir mer fornøyd med sin nye, nøgne stake enn med situasjonen før inngrepet. Jeg vet bare om ett eneste individ som har latt seg omskjære uten noen som helst medisinsk eller seksuell grunn, og det er Kristoffer Schau. Han kunne absolutt meddele følelsestap, og at sex nå var blitt et ork. Nå vil nok kroppen hans lære seg å "omdirigere" sensitiviteten (kroppen er flink slik), men han har jo helt klart for alltid mistet følsomheten i forhuden, som han jo ikke har mer. Og forhuden er faktisk mer følsom overfor berøring enn glansen er. Glansen på sin side er følsom på en annen måte, for trykk heller enn lett berøring. Det å si at det er null følsomhetstap er derfor bare tull, og det er beviselig bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring er jo ikke det samme som brystforstørring i det hele tatt. Kjæresten min er også omskåret fordi han hadde trang forhud. Han hadde store plager med det og da syns jeg ikke det er noe galt med å omskjære seg. Det samme gjelder for kjønnslepper. Det finnes mange kvinner som faktisk har problemer med å ha sex fordi de har for lange/store kjønnslepper. En penis er en penis uansett, men jeg har oplevd både vanlig og omskåret og må si jeg foretrekker det sistnevnte.

Her var det mye tøv.

1. Det er forskjell på omskjæring av medisinsk årsak, som i eksempelet med kjæresten din, og omskjæring av kosmetiske eller religiøse årsaker. Dette er åpenbart, og ikke noen vits i å diskutere.

2. Kvinner som har problemer med sex p.g.a. for store kjønnslepper? Bah. Bortsett fra ekstreme tilfeller - som jo kan sammenliknes med for trang forhud hos menn - så er ikke dette tilfellet. Det må som sagt være i ekstreme tilfeller - og da har jo en operasjon medisinske årsaker. Det som er problemet med kvinner, sex og store kjønnslepper er at de av en eller annen grunn blir overbevist om at det ikke er pent, og dermed får psykiske problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min er omskåret i voksen alder, og han har ikke opplevd noe nedsatt følsomhet i det hele tatt. Det er nok like forskjellig som følsomheten til en klitoris... :)

Bruk hodet ditt nå. SELVSAGT medfører det nedsatt følsomhet. Hvis du gnir fingeren din mot noe i et par uker så blir den også mindre følsom. Hvis du fjerner huden over klitoris så blir den også mindre følsom. Hvis du slikker på en ru vegg i ukesvis så blir tunga mindre følsom. Dette betyr selvsagt ikke at pikken blir FOR lite følsom.

Prøv å se forskjellen på noe åpenbart og noe ekstremt, eh? Selvsagt blir penishodet mindre følsomt når man er omskjært. Dette kan når som helst testes ved å ta en person som er omskjært og en som ikke er det. Så ber du begge gni det bare kukhodet mot noe, og du vil i alle tilfeller finne ut at vedkommende med forhud opplever det bare hodet som mer følsomt.

MEN DETTE BETYR IKKE AT OMSKJÆRING GJØR AT MAN BLIR FOR LITE FØLSOM. SKJØNNER DU?

Hva typen din sier han har opplevd eller ikke opplevd er ikke så relevant all den tid dette har sin åpenbare og helt uomtvistelige forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det aller mest uintelligente usagnet i tråden. Hvor får du slikt fra? Jeg slutter aldri å bli overrasket over det lave intellektuelle nivået hos veldig mange folk, her og andre steder.

Forøvrig - de uomskjærte du har hatt sex med har vært griser, hvis de ikke var rene. Så enkelt er det.

Et annet viktig poeng er at så godt som alle som omskjærer seg uten at det er religiøst, gjør dette fordi de har problemer med trang forhud eller liknende. Så hvordan skal disse kunne uttale seg om forskjellen på å være omskjært og å ha normal forhud, når de aldri har hatt det siste?

I tillegg er det jo veldig lett å overbevise seg om at det en selv har er best - man kan jo tross alt ikke gjøre noe med det i ettertid.

Faktum er imidlertid enkelt og åpenbart: Omskjært eller ikke omskjært har begge sine fordeler og ulemper. Det er imildertid ikke sikkert at man merker noe til evt. ulemper.

Endret av Rimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2. Kvinner som har problemer med sex p.g.a. for store kjønnslepper? Bah. Bortsett fra ekstreme tilfeller - som jo kan sammenliknes med for trang forhud hos menn - så er ikke dette tilfellet. Det må som sagt være i ekstreme tilfeller - og da har jo en operasjon medisinske årsaker. Det som er problemet med kvinner, sex og store kjønnslepper er at de av en eller annen grunn blir overbevist om at det ikke er pent, og dermed får psykiske problemer med det.

Det er først og fremst klitorishetten som er sammenlignbar med forhud. Den er jo faktisk forhud. I enkelte tilfeller kan den være såpass stor at den i merkbar grad hindrer stimulering av klitoris, og i disse tilfellene kan en reduksjon av hetten være fordelaktig. Det er også de som fjerner hele hetten pga. fetish, og da er de jo selvfølgelig fornøyd med resultatet. Men det følger ikke at kvinner generelt ville vært fornøyd med å fjerne hetten. Derfor må reduksjon/fjerning av klitorishetten være forbeholdt de som har medisinsk eller seksuelt behov for det, akkurat som omskjæring av menn må være forbeholdt de som har medisinsk/seksuelt behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først og fremst klitorishetten som er sammenlignbar med forhud. Den er jo faktisk forhud. I enkelte tilfeller kan den være såpass stor at den i merkbar grad hindrer stimulering av klitoris, og i disse tilfellene kan en reduksjon av hetten være fordelaktig. Det er også de som fjerner hele hetten pga. fetish, og da er de jo selvfølgelig fornøyd med resultatet. Men det følger ikke at kvinner generelt ville vært fornøyd med å fjerne hetten. Derfor må reduksjon/fjerning av klitorishetten være forbeholdt de som har medisinsk eller seksuelt behov for det, akkurat som omskjæring av menn må være forbeholdt de som har medisinsk/seksuelt behov for det.

Nå vet jeg ikke hva du svarer på, eller hva du forsøker å diskutere, men det du siterer er meg som svarer helt konkret på den feilaktige påstanden om at det er mange kvinner som har problemer med sex p.g.a. store kjønnslepper. Det er bare én av de veldig mange kunnskapsløse og tøvete påstandene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du svarer på, eller hva du forsøker å diskutere, men det du siterer er meg som svarer helt konkret på den feilaktige påstanden om at det er mange kvinner som har problemer med sex p.g.a. store kjønnslepper. Det er bare én av de veldig mange kunnskapsløse og tøvete påstandene i denne tråden.

Jo, jeg mente å sitere deg, men det var ikke for å kverrulere med deg. Jeg er enig i det du sier, og posten min var bare ment som en ekstra-kommentar til det du sa. Beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vampen

Den beste sexen jeg har hatt er uten tvil med en omskjært mann. Om det kommer ene og alene av at han er omskjært vet jeg ikke, men det er ihvertfall den beste opplevelsen. Rent estetisk syntes jeg også den ser bedre ut omskjært.

Når det er sagt, nei, jeg ser ikke noe poeng i at alle menn skal løpe ut å omskjære seg. Jeg har heller ingen preferanse i den grad at det er umulig for meg å se for meg at jeg skulle kunne bli sammen med en mann med forhuden inntakt om det skulle bli slutt med min samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg er generelt såpass begeistra hver gang jeg får tilgang på det mannlige kjønnsorgan at jeg kunne ikke brydd meg mindre om det er omskjært eller ikke. Deilig er det uansett :)

Rent prinsipielt syns jeg omskjæring på ikke medisinsk grunnlag er noe tull som burde forbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to langvarige forhold har vært med menn som har vært omskjært. på grunn av trang forhud.

Den ene opplevde ikke noe nedsatt følsomhet. Det gjorde derimot den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av de jeg har hatt sex med har vært omskjært og de har definitivt vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...