Kipa Skrevet 1. januar 2010 #1 Del Skrevet 1. januar 2010 nå trenger jeg et godt råd... jeg er blitt separert pga av min eks har funnet en ny mens vi ennå var gift, nok om det jeg kommer meg videre... MEN fikk sjokk i dag, gutten min 6 år snart sier som det største selvfølge pappa er hos..... de er jo kjærester. Så han har fortalt det mens de har vært sammen i romjulen uten å rådføre seg med meg uten å gi beskjed til meg... jeg bryr meg ikke om han, ting har skjedd så følelsene er borte! Men jeg bryr meg om min lille gode gutt. For en uke siden sa han "jeg er som jeg er fordi dere ikke bor sammen skjønner dere ikke det." han er helt tydelig i sorg, dette. Og nå har han fått vite at pappa'n hans er glad i en annen. Vi flytte fra hverandre i slutten av oktober. Han har også vist bilder og frista med at foreldrene hennes har hest. Er det mulig.... Hva gjør jeg nå? Skal jeg snakke m 6- åringen om dette evt hvordan.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg tror det er viktig at gutten vet at det er best for mamma og pappa at pappa har en ny kjæreste, og at du synest dette er helt ok. Det er viktig at gutten forstår at han han lov til å like den nye kjæresten, og at han har lov til å hygge seg sammen med far og nye kjæreste, uten å bekymre seg for deg. Ja, det gikk litt raskt i svingene og det din samboer har gjort, er utilgivelig. MEN nå er det gjort og det er viktig å gjøre alt så lett som mulig for barnet. Og det gjør man ved å assosiere positive følelser og instillinger rundt alt det nye. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 1. januar 2010 ikke samboer, vi var gift..litt fort, for 2 mnd siden var vi familie og det er jo pga henne vi ikk er det lenger.. jeg sier ikke at det e rok for meg, det klarer jeg nok ikke. Men om han gutten selv tar det opp skal jeg da ikke si noe stygt..jeg ønsker ikke at de skal møtes, det har også mekler sagt er for tidlig.. Ja nå er det gjort- det er sant, får ikke gjort om på det såklart og jeg må deale med den forvirra gutten.. som bare ønsker mamma og pappa sammen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #4 Del Skrevet 1. januar 2010 Nå er det nå engang slik at man ikke kan bestemme hvem den andre forelderen skal introdusere for barna våre. Selv om du ikke ønsker at de skal møtes så har du nok ikke så mye du skulle ha sagt, til tross for at mekleren er enig med deg. Jeg forstår at det kan være vanskelig, for denne jenta har jo tross alt ødelagt familien din. Noen har det desverre seg selv først, og ikke barets behov i tankene når de introduserer barna for ny kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 1. januar 2010 #5 Del Skrevet 1. januar 2010 Før en innvolverer barn skal en være rimelig sikker på motparten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #6 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg forstår at det kan være vanskelig, for denne jenta har jo tross alt ødelagt familien din. Det er vel tross alt mannen som har ødelagt familien, ikke den nye dama? TS, du hører fornuftig ut. Ikke snakk stygt om henne eller eksen foran barnet, uansett hvor sint du er. Vær en trygg støtte i en kaotisk verden. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Nå er det nå engang slik at man ikke kan bestemme hvem den andre forelderen skal introdusere for barna våre. Selv om du ikke ønsker at de skal møtes så har du nok ikke så mye du skulle ha sagt, til tross for at mekleren er enig med deg. Jeg forstår at det kan være vanskelig, for denne jenta har jo tross alt ødelagt familien din. Noen har det desverre seg selv først, og ikke barets behov i tankene når de introduserer barna for ny kjæreste. det er faktisk et punkt i den meklings greia som omhandler nettopp dette, så er vel ikke helt enig i det.. og som du sier det er VÅRE barn... jeg mener vi skulle ha snakket om det på forhånd! og jeg skulle i hvertfall ha fått vite at han har sagt det. Han har faktisk chata m henne, så barna fikk se bilde og høre hva hun skrev..... er det mulig!? forøvrig, på julaften sa han til meg at det ikke gikk så greit med dem, så rimelig sikker vil jeg IKKE si at han er.. jeg mener det er for mye info- for tidlig for en 6- åring og takle, min gutt er dessuten litt annerledes og han er en tenker som ikke sier alt han tenker.. Endret 1. januar 2010 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 1. januar 2010 jeg sier ikke noe stygt om noen av de så barna hører det..men jeg er ikke enig at hun er uskyldig .. :-P jeg er opptatt av barna mine og har ingen følelser for pappa'n lenger- de ble fort borte gitt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #9 Del Skrevet 1. januar 2010 ikke samboer, vi var gift..litt fort, for 2 mnd siden var vi familie og det er jo pga henne vi ikk er det lenger.. jeg sier ikke at det e rok for meg, det klarer jeg nok ikke. Men om han gutten selv tar det opp skal jeg da ikke si noe stygt..jeg ønsker ikke at de skal møtes, det har også mekler sagt er for tidlig.. Ja nå er det gjort- det er sant, får ikke gjort om på det såklart og jeg må deale med den forvirra gutten.. som bare ønsker mamma og pappa sammen igjen... Det er din eks som har ødelagt forholdet deres, ikke den nye dama. Om du ikke klarer å stille deg inn på at din eks har en ny kvinne, så klarer heller ikke barnet dette. For barnets skyld så må du være selvsikker, vite at noe godt venter på deg en gang i fremtiden, og at den nye kjæresten er godt for din eks. Gi slipp på delen av deg som er bitter, og se deg heller heldig, nettopp fordi du ikke lengre er samme med en mann som dolker deg i ryggen. Pappa'n elsker barnet sitt, men er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen da han kaster barnet rett inn i dette nye forholdet, som pappa helt klart er usikker på selv. Dette er utrolig idiotisk, men desverre så må du tilpasse deg situasjonen for ditt barns skyld. Om du ikke klarer å si helhjertelig at det går bra med deg,at du koser deg i eget selskap, at barnet har rett på å kose seg hos far selv om du ikke er der, så prøv det halvhjertelig, for barnets skyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå