Gjest Gjest_Elmat_* Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Hvilket virusprogram bør vi velge til en ny bærbar. Ble anbefalt å kjøpe windows sitt på butikken, men syns vi stadig får tilbud om gratisprogrammer, hva skal vi velge? Er det tøys å betale 399, for det offisielle, eller er det det vi bør?
Snill Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Hvilket virusprogram bør vi velge til en ny bærbar. Ble anbefalt å kjøpe windows sitt på butikken, men syns vi stadig får tilbud om gratisprogrammer, hva skal vi velge? Er det tøys å betale 399, for det offisielle, eller er det det vi bør? Selv har jeg brukt AVG sin gratisversjon i årevis og har ikke noe negativt å si om den. Ei heller har jeg hatt virus, men det er vel gjerne vel så mykje avhengig av om man oppsøker suspekte sider på nett eller laster fra ukurante kilder. AVG Free finner du her. I tillegg finnes det jo andre gratisvarianter som Norman og Microsoft sitt nye (gratis?) virusprogram m.fl. Jeg har ikke sjekket de siden jeg som sagt er fornøyd som jeg er, men jeg har hørt mye bra om de.
Gjest Gjest_ostepop_* Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Hvilket virusprogram bør vi velge til en ny bærbar. Ble anbefalt å kjøpe windows sitt på butikken, men syns vi stadig får tilbud om gratisprogrammer, hva skal vi velge? Er det tøys å betale 399, for det offisielle, eller er det det vi bør? Ja, det er tøys å betale. Klart butikken anbefaler å KJØPE windows sitt :-) AVG som andre nevner er supert og gratis. Hvis maskinen er ny, kjører du noe Windows7, og VG kåret nettopp Windows eget gratis antivirus til vinner av testen sammen med AVG CCCleaner er også et fint lite gratisprogram som du kan bruke til å "renske opp" rusk og rask på PC-en sånn ca en gang pr mnd. Både AVG, CCCleaner mm finner du siste versjon gratis av på filehippo.com
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Ikke ta imot de gratisprogramvarene. Antivirus-tilbud som dukker opp av seg selv er mest sannsynlig virus/adware-liknende programvare. Dersom du har DNBNor gir de sine kunder gratis antivirus fra Norman på nettsidene. Om ikke er AVG som foreslått et greit alternativ, AVG er helt greit, men det spretter vel opp en reklamebanner en gang om dagen (ikke så ille).
Snill Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Ikke ta imot de gratisprogramvarene. Antivirus-tilbud som dukker opp av seg selv er mest sannsynlig virus/adware-liknende programvare. Dersom du har DNBNor gir de sine kunder gratis antivirus fra Norman på nettsidene. Om ikke er AVG som foreslått et greit alternativ, AVG er helt greit, men det spretter vel opp en reklamebanner en gang om dagen (ikke så ille). AVG plager deg ikke hverken med reklame eller at du må oppdatere. Reklamen for fullversjonen har jeg aldri sett noe til og oppdateringene går automatisk. Veldig lettfattelig også vil jeg påstå siden alt av søk og oppdateringer skjer i bakgrunnen uten at man trenger å bry seg. Selv har jeg ikke sett noe til AVG på år og dag av den enkle grunn at jeg ikke har hatt virus.
Max Magnus Skrevet 23. desember 2009 #6 Skrevet 23. desember 2009 CCCleaner er også et fint lite gratisprogram som du kan bruke til å "renske opp" rusk og rask på PC-en sånn ca en gang pr mnd. Edit: Det heter CCleaner. http://www.ccleaner.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå