Cuckold Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Det er vel ikke så mange som har hatt sterke innvendinger mot mine beskrivelser av forholdene på sexrelasjonsmarkedet, der kvinnene får et kraftig overtak fordi menn er så mye ivrigere. Men kom over en artikkel som beskriver fenomenet: http://www.kk.no/820327/den-stygge-sanneten-om-tilfeldig-sex
Gjest vinterfugl Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Dette sier meg ingenting. Folk har ulike kriterier for hvem de synes er sexy.
Gjest Gjest_Hmm_* Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 studien er ubrukelig i norsk kontekst, fordi den har datamateriale fra england. men interessant ide. Dette sier meg ingenting. Folk har ulike kriterier for hvem de synes er sexy.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Ville nok ikke tatt det så tungt. Cuckold har kanskje et poeng når når det gjelder at menn er mer keen på tilfeldig sex enn kvinner, men jeg har sett _drøssevis_ med eksempler på at menn som ikke er klassisk attraktive også har draget - om de har litt selvtillit vel og merke. Mye sitter i hodet, og det gjelder også attraksjon. Det står ingenting om hvordan attraktivitet måles i studien. Men, er vel ikke overrasket, dette er jo bortimot den eneste greia Cuckold preker om på forumet, om hvor mye vanskeligere for menn enn kvinner det er å få sex. Omtrent som en prest i kirken som har fått hakk i plata. Kjedelig i lengden. Virker som om det er et lite kompleks ute og går...
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 studien er ubrukelig i norsk kontekst, fordi den har datamateriale fra england. men interessant ide. Det er nok mer enn en idé. Forskere fra storbritannia intervjuet mennesker fra USA, Tyskland og Italia - dvs moderne vestlige kvinner. Selv om vi har kulturforskjeller, så treffer nok denne rapporten mer hjem enn det folk ser ut til å akseptere i denne tråden så langt.
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2009 Dette sier meg ingenting. Folk har ulike kriterier for hvem de synes er sexy. Som det står i artikkelen (bygget på en undersøkelse fortett på Brunel University, Storbritannia og publisert i tidsskriftet Human Nature): "Det var større sannsynlighet for at mennene ville ligge med kvinnen hvis hun var tiltrekkende, men om hun var ganske attraktiv eller eksepsjonelt attraktiv spilte ingen rolle. For kvinnene i undersøkelsen var det langt mer viktig at mannen var tiltrekkende. De var langt mer troende til å takke ja til tilbudet om å bli med hjem hvis mannen var eksepsjonelt attraktiv, enn om han var ganske eller lite attraktiv." Undersøkelsen bekrefter altså at det er forskjell på kvinner og menn på sexrelasjonsmarkedet. Mens mannen skal skille seg ut og ha noe helt spesielt for at kvinnen skal la seg friste, vil det for menn gjerne være nok at hun ikke skiller seg ut negativt, at hun ikke er uattraktiv. Menn er mindre kresne, og jentene venner seg til å dra hjem med de kjekkeste mennene på byen. Noe som nok har bidratt til at endel jenter får et urealistisk syn på hva slags menn de har sjans på.
Sheherasade Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 (endret) Som det står i artikkelen (bygget på en undersøkelse fortett på Brunel University, Storbritannia og publisert i tidsskriftet Human Nature): "Det var større sannsynlighet for at mennene ville ligge med kvinnen hvis hun var tiltrekkende, men om hun var ganske attraktiv eller eksepsjonelt attraktiv spilte ingen rolle. For kvinnene i undersøkelsen var det langt mer viktig at mannen var tiltrekkende. De var langt mer troende til å takke ja til tilbudet om å bli med hjem hvis mannen var eksepsjonelt attraktiv, enn om han var ganske eller lite attraktiv." Undersøkelsen bekrefter altså at det er forskjell på kvinner og menn på sexrelasjonsmarkedet. Mens mannen skal skille seg ut og ha noe helt spesielt for at kvinnen skal la seg friste, vil det for menn gjerne være nok at hun ikke skiller seg ut negativt, at hun ikke er uattraktiv. Menn er mindre kresne, og jentene venner seg til å dra hjem med de kjekkeste mennene på byen. Noe som nok har bidratt til at endel jenter får et urealistisk syn på hva slags menn de har sjans på. Her er det to ting jeg må påpeke: Ok, kvinner er mer kresne. Hva så? Det er greit å ha en minstestandard for hva man vil ta med seg hjem. Menn er kun ute etter et ligg. MEN... Tror du de kjekkeste mannfolka tar med seg hva som helst av damer hjem? Jo kjekkere de er, jo penere er jentene de tar med hjem. De styggeste damene ønsker seg kjekke menn men har ikke draget på dem, så de ender ofte opp alene. De styggeste jentene vil også kvie seg for å prøve seg på kjekke menn, siden de som regel ikke har sjanse. Så nei, de får ikke et urealistisk syn på hva slags menn de har sjans på. I hvor stor grad den man drar med hjem er kjekk/pen eller ikke vil også avspeile hvor attraktiv man er selv. Endret 21. desember 2009 av Sheherasade
Gjest Purple Haze Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Jeg lurer mest på hvorfor du alltid terper på at kvinner har så urealistisk syn på hvem de har sjans på? Prinsessesyndromet osv. Syns du det er ergerlig at du ikke får sjans på de du har lyst på, og overfører dette til å gjelde alle kvinner uansett? Veldig mange menn har overdreven tro på egen attraktivitet, og tror de har sjans på hvem som helst. Hva kaller man det da? Dessuten så er dette meningsløst, for kvinner har ulik smak i menn. Den jeg finner attraktiv, kan andre syns er lite attraktiv.
Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Undersøkelsen bekrefter altså at det er forskjell på kvinner og menn på sexrelasjonsmarkedet. Mens mannen skal skille seg ut og ha noe helt spesielt for at kvinnen skal la seg friste, vil det for menn gjerne være nok at hun ikke skiller seg ut negativt, at hun ikke er uattraktiv. Menn er mindre kresne, og jentene venner seg til å dra hjem med de kjekkeste mennene på byen. Noe som nok har bidratt til at endel jenter får et urealistisk syn på hva slags menn de har sjans på.
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. desember 2009 Ville nok ikke tatt det så tungt. Cuckold har kanskje et poeng når når det gjelder at menn er mer keen på tilfeldig sex enn kvinner, men jeg har sett _drøssevis_ med eksempler på at menn som ikke er klassisk attraktive også har draget - om de har litt selvtillit vel og merke. Mye sitter i hodet, og det gjelder også attraksjon. Det står ingenting om hvordan attraktivitet måles i studien. Men, er vel ikke overrasket, dette er jo bortimot den eneste greia Cuckold preker om på forumet, om hvor mye vanskeligere for menn enn kvinner det er å få sex. Omtrent som en prest i kirken som har fått hakk i plata. Kjedelig i lengden. Virker som om det er et lite kompleks ute og går... Neida, det er ikke det eneste jeg interesserer meg for. Og vi har diskutert dette i så mange tråder at jeg ikke regner med at denne tråden blir lang. Har vel heller ikke opplevd at det er så veldig mange innvendinger mot denne beskrivelsen, så dette var bare noe jeg fikk lyst til å poste når jeg tilfeldigvis kom over det. Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere ville du også visst at jeg ikke beklager meg over situasjonen på egne vegne. Grunnen til at jeg har pekt på dette fenomenet i enkelte tråder er jo at det kan påvirke kvinners kresenhet på partnermarkedet Og det er først og fremst slik dette blir relevant i de debattene jeg har deltatt i.
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. desember 2009 Som det står i artikkelen (bygget på en undersøkelse fortett på Brunel University, Storbritannia og publisert i tidsskriftet Human Nature): "Det var større sannsynlighet for at mennene ville ligge med kvinnen hvis hun var tiltrekkende, men om hun var ganske attraktiv eller eksepsjonelt attraktiv spilte ingen rolle. For kvinnene i undersøkelsen var det langt mer viktig at mannen var tiltrekkende. De var langt mer troende til å takke ja til tilbudet om å bli med hjem hvis mannen var eksepsjonelt attraktiv, enn om han var ganske eller lite attraktiv." Undersøkelsen bekrefter altså at det er forskjell på kvinner og menn på sexrelasjonsmarkedet. Mens mannen skal skille seg ut og ha noe helt spesielt for at kvinnen skal la seg friste, vil det for menn gjerne være nok at hun ikke skiller seg ut negativt, at hun ikke er uattraktiv. Menn er mindre kresne, og jentene venner seg til å dra hjem med de kjekkeste mennene på byen. Noe som nok har bidratt til at endel jenter får et urealistisk syn på hva slags menn de har sjans på. Her er det to ting jeg må påpeke: Ok, kvinner er mer kresne. Hva så? Det er greit å ha en minstestandard for hva man vil ta med seg hjem. Menn er kun ute etter et ligg. MEN... Tror du de kjekkeste mannfolka tar med seg hva som helst av damer hjem? Jo kjekkere de er, jo penere er jentene de tar med hjem. De styggeste damene ønsker seg kjekke menn men har ikke draget på dem, så de ender ofte opp alene. De styggeste jentene vil også kvie seg for å prøve seg på kjekke menn, siden de som regel ikke har sjanse. Så nei, de får ikke et urealistisk syn på hva slags menn de har sjans på. I hvor stor grad den man drar med hjem er kjekk/pen eller ikke vil også avspeile hvor attraktiv man er selv. Nei, da har du ikke forstått hvordan forholdene er på sexrelasjonmarkedet. Siden menn er så mye ivrigere på sex for sexens skyld, vil ikke de peneste damene være i stand til å fylle etterspørselen fra de kjekkeste mennene. Som det står i artikkelen betyr det heller ikke så mye fra eller til for en mann om dama er middels pen eller veldig pen. Når det bare handler om tilfeldig sex. Derfor ligger de kjekkeste guttene ofte med damer som har mer midt-på-treet-utseende. Og siden jentene med midt-på-treet-utseende ofte kan få en av de kjekkeste guttene hjem, i hvert fall ofte nok til å dekke behovet (kvinner er som det påpekes mindre ivrige på tilfeldig sex) ser de ingen grunn til å dra hjem med en midt-på-treet-gutt. Så disse guttene får svært lite sex utenfor forhold. Det synes jeg er litt trist. Men enda tristere er effekten dette får på en del av disse jentene som ikke forstår at det er en vesenforskjell på tilhøva på sexrelasjonsmarkedet og på markedet for varige relasjoner, altså kjærlighetsforhold. Slik at de blir gående år etter år og ingen av de menn de har sjans på er gode nok.
Rimmern Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Jeg synes ikke synd på verken kvinner eller menn som kommer i utakt med den virkelige verden fordi de har et mer eller mindre forvridd og/eller feilaktig syn på seksualitet, kjønn, forhold og whatnot i forbindelse med sjekking på byn. Man får ta seg sammen og oppføre seg som voksne, og ikke minst: Ta for faen ansvar for deg selv, din idiot. ("Idiot" er her ikke rettet mot noen bestemt person.) Men - dette er for upresist til at en seriøs artikkel om forskning er tjent med det: _"Menn er mindre kresne, og jentene venner seg til å dra hjem med de kjekkeste mennene på byen"_ Nei. Jentene/kvinnene venner seg til å dra hjem med de DE SYNES ER DE KJEKKESTE MENNENE. Hvilke menn som er "kjekkest på byen" er faktisk ikke nødvendigvis likt fra kvinne til kvinne. Og noen kvinner er så kresne at de faktisk ikke får seg så mye som de vil ha, fordi de har et veldig lite utvalg som de faktisk er interessert i. At menn generellt er mindre kresne, og i større grad er ute etter 1-3 hull å stappe pikken i, er vel ikke noe nytt?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 En bekjent av meg på min alder skal gifte seg for annen gang i løpet av kort tid. Begge mennene hun har vært sammen med er normalt kjekke/nokså kjekke. Men hun har faktisk ikke utseendet veldig med seg. Personligheten er heller ikke overelskelig. Jo da, hun er trivelig og hyggelig, men langt i fra...hva skal jeg si. Dette var bare min smak og mening, det er klart at mannen hun skal gifte seg med synes hun er fantastisk! Er det vanlig da - kjekke menn og mindre attraktive damer? På byen har jeg observert at kjekke menn snakker med nydelige damer, at kjekke snakker med mindre pene damer og at vakre damer snakker med mindre kjekke menn. Jeg vet virkelig ikke...kan en trekke noen konklusjoner ut av dette!
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2009 (endret) Jeg synes ikke synd på verken kvinner eller menn som kommer i utakt med den virkelige verden fordi de har et mer eller mindre forvridd og/eller feilaktig syn på seksualitet, kjønn, forhold og whatnot i forbindelse med sjekking på byn. Man får ta seg sammen og oppføre seg som voksne, og ikke minst: Ta for faen ansvar for deg selv, din idiot. ("Idiot" er her ikke rettet mot noen bestemt person.) Men - dette er for upresist til at en seriøs artikkel om forskning er tjent med det: _"Menn er mindre kresne, og jentene venner seg til å dra hjem med de kjekkeste mennene på byen"_ Nei. Jentene/kvinnene venner seg til å dra hjem med de DE SYNES ER DE KJEKKESTE MENNENE. Hvilke menn som er "kjekkest på byen" er faktisk ikke nødvendigvis likt fra kvinne til kvinne. Og noen kvinner er så kresne at de faktisk ikke får seg så mye som de vil ha, fordi de har et veldig lite utvalg som de faktisk er interessert i. At menn generellt er mindre kresne, og i større grad er ute etter 1-3 hull å stappe pikken i, er vel ikke noe nytt? Nå tviler jeg på at det er så mange kvinner som ikke engang har sjans på sex med menn de har lyst på, da tror jeg de skal de være ganske lite attraktive. Ellers er det selvsagt litt variasjon fra person til person hva man finner attraktivt. Men jeg tror neppe det er slik at vi alle ville endt opp med samme plassering om et stort antall mennesker i rett alder av motsatt kjønn skulle plassert oss på 1-10-skalaen. Det er ikke til å komme forbi at noen er heldigere med utseende og fremtoning enn andre. Det jeg har forsøkt å peke på (men som jeg ikke ønsker noen lang debatt om siden det allerede har vært nok tråder om temaet) er at det finnes mekanismer som gjør ulikhetene større, og som faller uheldig ut både for jenter og gutter. Men for all del, jeg har jo ingen illusjon om at et par debatter på KG kan gjøre noe fra eller til for forholdene i real life. :gjeiper: Endret 21. desember 2009 av Cuckold
Gjest gjestdeluxe Skrevet 21. desember 2009 #15 Skrevet 21. desember 2009 Det er ikke til å komme forbi at noen er heldigere med utseende og fremtoning enn andre. Jo da. Ditt poeng har vært at en del kvinner ikke forstår at de er mindre attraktive enn de faktisk er, så lenge de har sjanse på kjekke(re) menn?
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 21. desember 2009 En bekjent av meg på min alder skal gifte seg for annen gang i løpet av kort tid. Begge mennene hun har vært sammen med er normalt kjekke/nokså kjekke. Men hun har faktisk ikke utseendet veldig med seg. Personligheten er heller ikke overelskelig. Jo da, hun er trivelig og hyggelig, men langt i fra...hva skal jeg si. Dette var bare min smak og mening, det er klart at mannen hun skal gifte seg med synes hun er fantastisk! Er det vanlig da - kjekke menn og mindre attraktive damer? På byen har jeg observert at kjekke menn snakker med nydelige damer, at kjekke snakker med mindre pene damer og at vakre damer snakker med mindre kjekke menn. Jeg vet virkelig ikke...kan en trekke noen konklusjoner ut av dette! Nå er det vel ikke alle som er så usympatiske at de ikke engang kan snakke med menn eller kvinner de ikke er interessert i. Slike som TS i tråden Blir sjekket opp av stygge....ofte :gjeiper: Ellers er det vel her som med det meste av "lovmessigheter" hos mennesker bare snakk om visse tendenser og mønstere som gjør seg gjeldende, ikke absolutte regler uten unntak.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #17 Skrevet 21. desember 2009 Omtrent det Rimmers sier tenker jeg og. (Voksen dame) Jeg har nok draget på en del menn uten at jeg skjønner det selv, fordi de ser meg og lar være å prøve, i den tro at "de nok ikke er bra nok" for meg. Følgelig blir jeg sittende alene og tro at jeg er skikkelig stygg. Og det er jeg jo ikke. Jeg er en skikkelig hund etter pene fjes, men om han ikke er hyggelig og morsom, så kan han dra med noen andre! Og jeg er så gammel at jeg har lært at gull finnes i de rareste beholdere.. Dessuten, det som for meg er attraktivt, er ofte for andre helt uaktuelt. Så jeg lurer litt på hva Cuckold legger i kjekke menn? Hvordan ser de ut disse mennene som "mer enn halvparten" av alle landets kvinner aldri kan få, men ikke skjønner det selv? Og snakker vi rent utseende her, eller ligger det i kortene hva han jobber med, tjener, om han har hus, gjeld, barn fra før og så videre. For det spiller nemlig inn det og! (kanskje ikke bare for ren sex, men de aller fleste kvinner ser gjerne muligheter fremover, om de først går med på sex en kveld) Hvis de ikke er gift alt da...
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 21. desember 2009 Det er ikke til å komme forbi at noen er heldigere med utseende og fremtoning enn andre. Jo da. Ditt poeng har vært at en del kvinner ikke forstår at de er mindre attraktive enn de faktisk er, så lenge de har sjanse på kjekke(re) menn? Hvis de har sjans på de mennene de vil ha for mer enn sex er jo alt vel, da er vel alle fornøyd. Det jeg har pekt på er at det er en del jenter som ikke forstår forskjellen på å ha sjans på en mann for et one night stand eller kanskje et elskerinneforhold, og det å ha sjans på ham som kjæreste. Hvem du er på nivå med avgjøres ikke av hvem du kan få med hjem for en natt, men hvem du kan få som kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #19 Skrevet 21. desember 2009 Hvis de har sjans på de mennene de vil ha for mer enn sex er jo alt vel, da er vel alle fornøyd. Det jeg har pekt på er at det er en del jenter som ikke forstår forskjellen på å ha sjans på en mann for et one night stand eller kanskje et elskerinneforhold, og det å ha sjans på ham som kjæreste. Hvem du er på nivå med avgjøres ikke av hvem du kan få med hjem for en natt, men hvem du kan få som kjæreste. Men hvem du kan få som kjæreste har veldig ofte LITE med utseende å gjøre! Da er man skrittet forbi den greia, og må SNAKKE med hverandre. Og snakker man godt sammen, deler interesser, har lik bakgrunn og kan sette seg inn i hverandres verden. Så blir utseende bare en "hyggelig" greie. Og det er den tingen som forandrer seg aller raskest på de fleste mennesker!
Cuckold Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #20 Skrevet 21. desember 2009 Dessuten, det som for meg er attraktivt, er ofte for andre helt uaktuelt. Så jeg lurer litt på hva Cuckold legger i kjekke menn? Hvordan ser de ut disse mennene som "mer enn halvparten" av alle landets kvinner aldri kan få, men ikke skjønner det selv? Hvordan ser de menn ut som mer enn halvparten av alle landets kvinner kan få? Eller hvordan ser de kvinner ut som mer enn halvparten av landets menn kan få? Det kan virke som at du som kvinne gjerne vil forbeholde deg og ditt kjønn retten til å være de som velger eller velger bort. Slik at det blir noe provoserende over at noen menn virkelig kan innbille seg at de kan gjøre det samme. Men selv om dette langt på vei er slik det faktisk foregår på byen når det er snakk om sex for en natt, er menn faktisk ikke så viljeløse og uten preferanser når det gjelder hvem man skal dele livet med. Og det synes jeg heller ikke man kan kreve. Jeg synes ikke du trenger å føle deg snurt som kvinne om menn ikke er like lette å få som kjæreste som vi er å få til sengs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå