Chan Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hei. Jeg tenker på å kanskje kjøpe noe "strikkegreier" til en venninne som strikker mye, men jeg har veldig lite peiling på dette. Er det noen her inne som har tips til hva som kan være OK å gi bort i julegave? Jeg vet jo ikke hva slags garnfarger- og typer hun liker å holde på med, så jeg er litt i villrede.
Gina_ Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Vet du hva hun liker å strikke? Gensere, sokker, luer f.eks? Det kan ha noe å si om du skal kjøpe garn. Ellers er Harmony Wood pinnene helt fantastiske, hadde blitt kjempeglad for å få et sett med de (også her er det lurt å vite hva hun liker å strikke. Sokker - settpinne med 5 pinner i. Luer/gensere - rundpinner)
Zzyzx Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Det er et farlig område, for de fleste strikkere er kresne. Jeg ville kanskje prøvd meg på et sokkegarn som heter Zauberball dersom hun liker å strikke sokker. http://123knit.com/catalog/index.php?cPath=21_70_128 Porto er 30 danske kroner, og du kan bestille to uten at det blir noe tull med moms og sånt. Leveringstid er bare noen få dager. Når det kommer til pinner, så tror jeg at jeg kanskje ville latt det ligge. Jeg trenger f.eks. ikke strømpepinner, for det jeg strikker av slike ting strikkes på en eller to rundpinner. Og jeg bruker kun en type pinner, alt annet får jeg mark av. Og vondt i skuldrene.
Bex Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Ja, dette er vanskelig. Jeg strikker mye, så vet hva jeg selv trenger. Men skulle jeg gitt gave, er jeg enig med Gina om at Symphonie Wood et godt alternativ: http://www.dustorealpakka.com/tilbehoer_st...onie_Wood.shtml Der er det jo deler du kan sette sammen og sånn, og de er bedre å holde enn metallpinner. Ellers kan jo noe oppbevaringsopplegg være kjekt. Mine pinner ligger hulter til bulter i en boks, kunne kanskje trengt noe a la dette: http://www.dustorealpakka.com/tilbehoer_strikkepinner.shtml Ville kanskje vært litt mer forsiktig med å kjøpe garn, det kan fort bli liggende, for man bestemmer jo først hva man vil strikke, også kjøper man garn til det. Kanskje litt vanskelig å sitte der med noen bunter garn, liksom
Grønt blad Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Med mindre du vet hva hun trenger ville jeg ikke kjøpt garn eller pinner, men et slikt oppbevaringssett som Bex linket til hadde i alle fall jeg blir veldig glad for. Men hvis hun har et godt system til pinnene allerede, så vil det være unødvendig... Et annet alternativ kan være å gi et gavekort til en en garnbutikk, så hun selv kan velge garn/strikkepinner.
Chan Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2009 Tusen takk for svar! Det virker som om det kanskje ikke er noen særlig god idé siden jeg ikke vet så mye om hva hun liker, men jeg får se litt.
gullhjerte Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 I fjor til jul fikk jeg gavekort på den lokale strikkebutikken. Kanskje det hadde vært noe? Det var veldig stas for meg hvertfall
Violetsky Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Hvis du kan å strikke litt selv kan du jo f.eks strikke strikkepinneetui til henne. Jeg har strikket disse både til meg selv og til en venninne. Det var gjort på en kveld http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift...511&lang=no
Gjest faerytale Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 I fjor til jul fikk jeg gavekort på den lokale strikkebutikken. Kanskje det hadde vært noe? Det var veldig stas for meg hvertfall Jeg hadde gått for noe sånn... system har jeg i pinnene mine, tråden min liker jeg å kjøpe selv - og jeg har de pinnene jeg trenger Men selvfølgelig, jeg blir jo ikke sur for gaven
Skade Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Gavekort i garnbutikk er jo ideelt om du ikke vet hva hun liker/har Det hadde jeg blitt glad for
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Hva med noen kule maskemarkører. Jeg strikker mye og har "alt" av tilbehør, men maskemarkører er veldig morsome, og av og til hender det at jeg faktisk bruker dem.
Bex Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Hva med noen kule maskemarkører. Jeg strikker mye og har "alt" av tilbehør, men maskemarkører er veldig morsome, og av og til hender det at jeg faktisk bruker dem. Det var egentlig ganske lurt Jeg bruker bare sikkerhetsnåler, men kunne vært kjekt med noe som er ment til det. Hvor kjøper du? Har de på de fleste garnbutikker?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Det var egentlig ganske lurt Jeg bruker bare sikkerhetsnåler, men kunne vært kjekt med noe som er ment til det. Hvor kjøper du? Har de på de fleste garnbutikker?Jeg bare søkte litt på nettet. Det er mange rundt omkring som lager for salg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå