Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #1 Del Skrevet 21. november 2009 ClimateGate Et britisk senter for miljøforskning (Climatic Research Unit) er blitt hacket av ukjente. Hackerne har funnet og i går lagt ut over 1000 email fra fremstående miljøforskere. Her får man lese hvordan de holder tilbake data, hvordan de bruker ethvert statitistisk triks for å manipulere data, hvordan de får fjernet professorer som har latt klimaskeptikere få argumentere i journaler. Samt mye annet. Et par eksempler: Kevin Trenberth: "The fact is that we can’t account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can’t." Michael Mann (mannen bak Gore's "hockeykølle-graf"): "As we all know, this isn't about truth at all, its about plausibly deniable accusations." Les flere utsagn i linken over. Dette er så vanvittig at klimabevegelsen kan få store problemer med å opprettholde troverdigheten. For øvrig nevnes det at ingen av dem som påstås å ha skrevet mailene har nektet for at de har gjort det. Jeg kan ikke se at noen i Norge har fått dette med seg ennå. Men både BBC og New York Times har omtalt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #2 Del Skrevet 21. november 2009 ClimateGate Et britisk senter for miljøforskning (Climatic Research Unit) er blitt hacket av ukjente. Hackerne har funnet og i går lagt ut over 1000 email fra fremstående miljøforskere. Her får man lese hvordan de holder tilbake data, hvordan de bruker ethvert statitistisk triks for å manipulere data, hvordan de får fjernet professorer som har latt klimaskeptikere få argumentere i journaler. Samt mye annet. Et par eksempler: Kevin Trenberth: "The fact is that we can’t account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can’t." Michael Mann (mannen bak Gore's "hockeykølle-graf"): "As we all know, this isn't about truth at all, its about plausibly deniable accusations." Les flere utsagn i linken over. Dette er så vanvittig at klimabevegelsen kan få store problemer med å opprettholde troverdigheten. For øvrig nevnes det at ingen av dem som påstås å ha skrevet mailene har nektet for at de har gjort det. Jeg kan ikke se at noen i Norge har fått dette med seg ennå. Men både BBC og New York Times har omtalt det. Vi er mange som har påpekt at dette er en svindel. Men i løgnen og bedragets tidsalder føyer det seg inn i rekken av lureri og er sånn sett på ingen måte oppsiktsvekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #3 Del Skrevet 21. november 2009 Systemet har slått tilbake og sperret siden så nå kan vi alle puste lettet ut over at den etablerte sannhet igjen råder grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #4 Del Skrevet 21. november 2009 Neida, here artikkelen ligger her med link til en site der man kan laste ned hele korrespondansen i sin helhet. HER Jeg leser og leser og ler meg fillete! Du snakker om å bli avkledd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Leila_* Skrevet 21. november 2009 #5 Del Skrevet 21. november 2009 At noen har brutt seg inn, stjålet og sikkert manipulert mailer og data i et uviktig lite klimasenter i england forandrer ingenting. Dessuten så forstår ikke vanlige folk hva fagfolk som dette snakker om og kan derfor ikke trekke noen som helst konklusjoner ut i fra dette. Dette er bare et typisk eksempel på tullinger som tror de forstår noe av hva utdannede fagfolk og vitenskapsfolk snakker om og kan vurdere hva som er rektig og ikke. Du snakker om trangsynthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. november 2009 #6 Del Skrevet 21. november 2009 At noen har brutt seg inn, stjålet og sikkert manipulert mailer og data i et uviktig lite klimasenter i england forandrer ingenting. Dessuten så forstår ikke vanlige folk hva fagfolk som dette snakker om og kan derfor ikke trekke noen som helst konklusjoner ut i fra dette. Dette er bare et typisk eksempel på tullinger som tror de forstår noe av hva utdannede fagfolk og vitenskapsfolk snakker om og kan vurdere hva som er rektig og ikke. Du snakker om trangsynthet. Det var min tanke, også. Jeg skjønner ikke hva disse mailene som er sitert, handler om, og jeg skjønner heller ikke hvordan man kan trekke de konklusjonene som trekkes i artikkelen, på bakgrunn av dem. Dersom det imidlertid skulle vise seg at det HAR foregått manipulering eller tilbakeholdelse av data i regi av klimapanelet, så bør det få ganske alvorlige konsekvenser for de som har gjort det, og det bør utløse en ny gjennomgang av alt arbeid de har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #7 Del Skrevet 21. november 2009 At noen har brutt seg inn, stjålet og sikkert manipulert mailer og data i et uviktig lite klimasenter i england forandrer ingenting. Dessuten så forstår ikke vanlige folk hva fagfolk som dette snakker om og kan derfor ikke trekke noen som helst konklusjoner ut i fra dette. Dette er bare et typisk eksempel på tullinger som tror de forstår noe av hva utdannede fagfolk og vitenskapsfolk snakker om og kan vurdere hva som er rektig og ikke. Du snakker om trangsynthet. Du trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å forstå meningen i mailene frem og tilbake, der de lufter sine frustrasjoner og diskuterer hvordan man skal tilpasse budskapet til terrenget. Det er selvsagt sympatisk av deg å understreke at du ikke har den nødvendige forståelse eller analytiske evne til å forholde deg til dette. Men samtidig så er det viktig å understreke at din manglende tiltro til eget intellekt og vurderingsevne ikke nødvendigvis gjenspeiler andre menneskers intellekt og vurderingsevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moongoose Skrevet 21. november 2009 #8 Del Skrevet 21. november 2009 Ufattelig kult!! Men jeg garanterer at vi aldri kommer til å lese et eneste ord om dette i de systemtro sosialdemokratiske norske media. Norske journalister er kjøpt og betalt av systemet og ville aldri skrive noe som kunne gynge båten. ClimateGate Et britisk senter for miljøforskning (Climatic Research Unit) er blitt hacket av ukjente. Hackerne har funnet og i går lagt ut over 1000 email fra fremstående miljøforskere. Her får man lese hvordan de holder tilbake data, hvordan de bruker ethvert statitistisk triks for å manipulere data, hvordan de får fjernet professorer som har latt klimaskeptikere få argumentere i journaler. Samt mye annet. Et par eksempler: Kevin Trenberth: "The fact is that we can’t account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can’t." Michael Mann (mannen bak Gore's "hockeykølle-graf"): "As we all know, this isn't about truth at all, its about plausibly deniable accusations." Les flere utsagn i linken over. Dette er så vanvittig at klimabevegelsen kan få store problemer med å opprettholde troverdigheten. For øvrig nevnes det at ingen av dem som påstås å ha skrevet mailene har nektet for at de har gjort det. Jeg kan ikke se at noen i Norge har fått dette med seg ennå. Men både BBC og New York Times har omtalt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 21. november 2009 #9 Del Skrevet 21. november 2009 Ufattelig kult!! Men jeg garanterer at vi aldri kommer til å lese et eneste ord om dette i de systemtro sosialdemokratiske norske media. Norske journalister er kjøpt og betalt av systemet og ville aldri skrive noe som kunne gynge båten. Ja, nå snakker vi!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #10 Del Skrevet 21. november 2009 Når jeg leser noen som bruker ordet "systemet" tenker jeg på konspirasjonsteoretikere med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #11 Del Skrevet 21. november 2009 Når jeg leser noen som bruker ordet "systemet" tenker jeg på konspirasjonsteoretikere med en gang. Vel, dette er jo en tråd om konspirasjon og løgn så da er vel det ikke så unaturlig? Når flere mennesker går sammen om å svindle resten så betegner vi det som en konspirasjon. Og i denne sammenheng så er det en svindel av uante dimensjoner som inbefatter utrolig mange flere maktpersoner enn en liten gruppe uærlige, ryggløse, umoralske forskere på et lite institutt i Storbritannia. Det inkluderer vår egen regjering, storting og forskningsinstitusjoner og en korrupt presse som ikke gjør jobben sin, men istedet lar seg bruke av forbrytere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mimosa_* Skrevet 21. november 2009 #12 Del Skrevet 21. november 2009 Dette var ganske sjokkerende lesning. Jeg håper det er bare tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 21. november 2009 #13 Del Skrevet 21. november 2009 Ufattelig kult!! Men jeg garanterer at vi aldri kommer til å lese et eneste ord om dette i de systemtro sosialdemokratiske norske media. Norske journalister er kjøpt og betalt av systemet og ville aldri skrive noe som kunne gynge båten. http://www.aftenposten.no/klima/article3385108.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #14 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg har alltid visst at klimaendringene er mer en av naturens skiftninger og att menneskene i veldig liten grad kan påvirke. Men slutt å bruke det jævla ordet "systemet". høres ut som en jævla paranoid blitzer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sindre Skrevet 22. november 2009 #15 Del Skrevet 22. november 2009 Drivhuseffekten var så sliten at den tok ferie for ¨¨ hente seg inn igjen.. Global warming appears to have stalled. Climatologists are puzzled as to why average global temperatures have stopped rising over the last 10 years. Some attribute the trend to a lack of sunspots, while others explain it through ocean currents. At least the weather in Copenhagen is likely to be cooperating. The Danish Meteorological Institute predicts that temperatures in December, when the city will host the United Nations Climate Change Conference, will be one degree above the long-term average. Link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 22. november 2009 #16 Del Skrevet 22. november 2009 At noen har brutt seg inn, stjålet og sikkert manipulert mailer og data i et uviktig lite klimasenter i england forandrer ingenting. "Uviktig lite klimasenter"? Dette er toppene bak FNs klimapanel. Og ingen av dem har heller benektet at de har skrevet mailene. Enda en artikkel fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3385865.ece Her fremkommer det at mailer fra Eystein Jansen ved det norske Bjerknessenteret også er hacket. Selv viker han unna det åpenbare akkurat som Leila over her. Dette minner mer og mer om storstilt humbug og svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 23. november 2009 #17 Del Skrevet 23. november 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3385865.ece Her fremkommer det at mailer fra Eystein Jansen ved det norske Bjerknessenteret også er hacket. Selv viker han unna det åpenbare akkurat som Leila over her. Dette minner mer og mer om storstilt humbug og svindel. Den artikkelen får meg til å tenke på noen av de mailene jeg har utvekslet med kompiser og kolleger om VÅRE prosjekter, og der vi har harselert med å forfalske data. Etter å ha brukt en uke på å skrive puncheprogrammer for rådata og endelig var klare til å lese inn rådata for å summere skårene til et analyserbart format, husker jeg at jeg sent en kveld skrev til min partner in crime at jeg virkelig håpet at vi fikk noe interessant ut av disse skjemaene. Ellers ville jeg "vurdere å ta en Sudbø". Mao finne på noen fine data som støttet hypotesen. Det hadde heller ikke tatt seg så godt ut, om noen hadde hacket VÅR e-post. Jeg for min del venter på gjennomgangen av de faktiske dataene, før jeg hiver meg med i hylekoret. E-post mellom kolleger kan ikke tillegges noen avgjørende betydning. Det som teller, er hvordan man har behandlet de data man har, og om man har gjort et redelig stykke forskning. Men jeg håper virkelig at det blir gjort en grundig sjekk av hva det er som har foregått her. Dersom det er hold i dataene, og menneskeskapt global oppvarming er reellt, er det krise dersom arbeidet blir diskreditert urettmessig. Det vil gjøre de vanskelige beslutningene som må tas i fht å bekjempe det, nesten umulige politisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann38_* Skrevet 23. november 2009 #18 Del Skrevet 23. november 2009 3000 av de fremste klimaforkerne i verden har slått fast at det er menneskeskapte klimaendringer og at dette er et stort problem. Dette til tross for massivt politisk press (regjeringene i blant annet USA, Russland og Kina) og press fra næringslivet (oljenæringen er jo av de mektigeste i verden)ville at panelet skulle si at alt var OK. Likevel kom panelet med en klar advarsel til veden. Jeg tipper "beviset" klimaskeptikerene har denne gangen er i samme gate som et opprop FrP gikk rundt og viftet med for noen år siden: En hel gjeng med professorer hadde skrevet under på at menneskeskapte klimaendringer var noe tull. Etter en stund kom det frem at de fleste professorene var tanneksperter og lignende og ikke klimaeksperter. Av de få klimaekspertene som skulle ha skrevet under var de bare noen få som faktisk var eninge i oppropet. Dette er nok også en svindel, trolig med hjelp av flittig feilsitering. Tenk på dette: politikerne vil bruke pengene på andre ting en dette, som for eksempel eldrebølgen. De store selskapene har satset lite på miljøprodukt og er lite interessert i å bekjempe klimaendringer. Det er vanskelig å se hvilken grunn klimaekspertene kan ha for å dikte opp dette. Kanskje er de de samme folkene som putter gift i influensavaksiner for å drepe befolkningen, skjuler at månelandingen ikke skjedde, arrangerte 11. september for å skylde på araberne og er ute etter etterkommerene til Maria Magdalena og Jesus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. november 2009 #19 Del Skrevet 23. november 2009 Tråden er ryddet Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 23. november 2009 #20 Del Skrevet 23. november 2009 Den artikkelen får meg til å tenke på noen av de mailene jeg har utvekslet med kompiser og kolleger om VÅRE prosjekter, og der vi har harselert med å forfalske data. Etter å ha brukt en uke på å skrive puncheprogrammer for rådata og endelig var klare til å lese inn rådata for å summere skårene til et analyserbart format, husker jeg at jeg sent en kveld skrev til min partner in crime at jeg virkelig håpet at vi fikk noe interessant ut av disse skjemaene. Ellers ville jeg "vurdere å ta en Sudbø". Mao finne på noen fine data som støttet hypotesen. Det hadde heller ikke tatt seg så godt ut, om noen hadde hacket VÅR e-post. Det er ikke alle forunt å oppdage en skandale selv om de får den stukket opp i ansiktet. Jeg for min del venter på gjennomgangen av de faktiske dataene, før jeg hiver meg med i hylekoret. E-post mellom kolleger kan ikke tillegges noen avgjørende betydning. Det som teller, er hvordan man har behandlet de data man har, og om man har gjort et redelig stykke forskning. Dataene er ikke tilgjengelige. De holdes tilbake eller til og med slettes for at resultatene ikke skal kunne etterprøves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg