Gå til innhold

Kjæresten min er redd for at jeg skal legge på meg

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 6 måned og i dag sa kjæresten min til meg når vi snakket om det med å legge på seg i forb. med graviditet, at han var glad det ikke var blitt verre, for han hadde vært bekymret for hvordan jeg kom til å bli seende ut som gravid, i forhold til at han tenkte jeg kom til å bli veldig tykk, men at han synes jeg er fin som gravid tilføyde han til slutt.

Jeg er i 6. måned og veier nå ca 63, altså 5 kg mer enn utgangspunktet mitt. Han har også kommet og "kjent" på hoftene mine (der mange har lovehandles), dette gjorde han fordi det bulte litt ut der, så jeg tror han skulle kjenne om det var fett.

Nå er jeg litt ekstra sensitiv fordi jeg er gravid, men problemet er også at jeg vet at ahn foretrekker tynne jenter, han pleier å si til meg at liker så godt at man ser beina så tydelig over brystet og at ribbeina vises litt. (når jeg ikke var gravid altså) Og nå sier han at jeg har blitt mye rundere i kantene.

Er deres kjærester og slik, må man bare forberede dem på at man kommer til å legge enda mer på seg og håpe at de fremdeles har lyst på oss, eller har jeg en litt umoden kjæreste, eller; noe som også er veldig mulig; overdriver jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_ViljaH_*

Du har en veldig umoden kjæreste.

Det er fint om han på en støttende måte hjelper deg til å spise sunt og bevege deg, men å drive på sånn som han der er helt bak mål. Du burde fortelle ham at det er naturlig og lov og anbefalt at man legger på seg i et svangerskap - man skal ha litt ekstra til ammeperioden starter. Hvis du her helt skrapa og beina stikker ut både på brystet og ribbeina, vil jeg tro du kan få problemer med å nære barnet ditt?? Iallefall i disse månedene må du be ham holde smella si og akseptere litt ekstra rundt om, du har resten av livet på å være skraptynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt! Han kan ikke være riktig navla!! :nei: At du har lagt på deg 5 kg hittil er egentlig ingenting!!!!!! Disse 5 kiloene består jo nesten utelukket av babyen, fostervann, morkake osv!!!

Spør han hvordan han trodde du kom til å se ut gravid, uten mage kanskje? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novemberbaby

Hva i alle dager?

Nei, dette er ikke sånn kjæresten min, eller noen annen mann jeg kjenner oppfører seg.

Kjæresten din er ikke bare umoden ("litt" umoden er en underdrivelse), han er en dust.

Ta han med til neste jordmortime og fortell henne hva han sa, så kan hun forklare han hvordan det funker, kanskje han skjønner det da.

Herregud.

For en fjomp!

..rent forøvrig, det er noe i tonen i innlegget ditt. Akkurat som om du automatisk antar at han har rett, at det er du som er teit, at du overdriver. Kanskje jeg overtolker, men jeg syns du virker litt "liten" i deg selv på et vis. Kanskje litt dårlig selvtillit?

Du skal ikke være nødt til å gå rundt og håpe på at kjæresten din, som skal elske deg og som tross alt har valgt å få barn med deg, skal være glad i deg og ha lyst på deg. Kjæresten din skal støtte deg og få deg til å føle deg elsket.

Han skal selvsagt få lov til å like det han liker, men jeg holder nå fast på at elsker man noen så trenger man ikke det glossy idealet, man trenger bare den personen.

Du kan godt ende opp med noen ekstra kosekilo etter fødsel, og du må ikke finne på å begynne å slanke deg rett etterpå, og hvis dette ikke gjør deg bra nok i hans øyne, så er ikke HAN bra nok.

Men nok om det. Jeg er høygravid og litt følsom selv her jeg sitter. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel, er det mulig?! :kjefte:

Jeg må jo bare spør, men om du ikke får tilbake din gamle kropp, hva gjør han da??

Håper han skifter mening når han får tenkt seg litt om..

Kjenner jeg er veeldig glad for den mannen jeg har nå :rødme:

Han ble nemlig sammen med meg og giftet seg med meg, da jeg var på mitt største! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Hadde blitt fly forbanna jeg, er også en smule overfølsom for tiden.

Har heldigvis en god og snill kjæreste som ikke bryr seg om sånn og det er bra for jeg har lagt litt på meg. Er så "heldig" å ha en del vann i kroppen i tillegg til det man vanligvis legger på seg. Men dette forsvinner jo. Første prioritet nå er jo at den lille har det bra, greit å leve sunt, men man skal jo også legge på seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjest4_*

Ærlig talt. Man skal legge på seg i et svangerskap. Hvor mye avhenger selvfølgelig av kosthold og hvor mye man veide i fht høyde før man ble gravid.

Her i huset er jeg mer bekymret for mannens vekt etter endt svangerskap, for han spiser sammen med meg, og jeg spiser ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes han høres ut som et lite barn! Håper han vokser opp når ungen kommer. Du får prøve å overse disse teite kommentaren på best mulig vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Makan til umoden drittunge! Han bør virkelig våkne opp og kjenne lukta av kaffen! Du er gravid! Du bærer et barn! Klart du legger på deg. Det er normalt, det er forventet, og jordmødre og leger er ikke begeistret for de som legger for lite på seg heller.

Nei, vet du hva. Den kjæresten din bør skamme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la på meg 32kg i svangerskapet. Selv med sundt kosthold og mosjon.

Hadde samboern min klaget på det, hadde det blitt månelyst.

Det er jo ikke noe jeg ønsket, men nå er det nå slik at det er en ting man ikke kan styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt fly forbanna og virkelig latt han få høre det :sinna::kjefte: Han må jo være sinnsykt umoden, og han skjønner jo rett å slett ikke hva det vil si å bære frem et lite barn!!! Du trenger å legge på deg noen kilo, og det er lov!! Nei, ta han med til jordmor, og få henne til å fortelle viktigheten av å ta til seg nok næring til babyen, og at han bare må forvente seg at du blir noen kilo mer enn før. Du er sikkert helt nydelig som gravid, og ser han ikke det, så er det ikke deg, men HAN det er noe seriøst galt med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare :sjokkert: sammen med de andre her... Han høres veldig umoden ut. Vil han ha tynn dame, bør han ikke få barn... Veldig mange blir jo aldri like slanke som de var før de fikk barn. Hvis det skjer med deg, hva da? Jeg hadde i alle fall aldri orket å leve med en mann som drev og voktet på vekta mi og kjente på om han kunne kjenne hoftekammene mine... Man kan si mye rart om min mann, men sånn er han IKKE! Og takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maria_*

uff dette ble jeg bare dårlig av å høre på.. bare det at han liker utstikkende kragebein og tydelige ribbein er veldig bekymringsfullt når du går gravid i 6 mnd..

utrolig at du "legger deg flat" for han på den måten, du er sikker nydelig, og han er så umoden at jeg som 19-åring hadde ikke vurdert han engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tenker ikke at han er slem eller umoden, men heller at han har et genuint problem.

dette er ganske sykt. det han sier har ingenting med deg å gjøre, men om hans syke kroppsidealer som faktisk ganske få har i så sterk grad.

det er en ting at du kan "finne deg i" at han sier slikt, men du bør være klar over at han kan få deres barn til å utvikle spiseforstyrrelser ved å komme med slike uttalelser.

vil du det?

jeg kan ikke fatte at du har valgt å få barn med denne mannen her.....:S

nå har aldri jeg vært gravid, men jeg la på meg 20 kilo delvis pga sykdom, og delvis pga lite aktivitet.

kjæresten min gjennom ni år ble sammen med meg på mitt tynneste, jeg la på meg all den vekten, og har nå tatt den av igjen.

ikke en eneste gang har han sagt at jeg var finere med eller uten ekstravekten, og han gav meg like mye komplimenter på mitt største som han gjør nå.

et eksempel på hvor fin han er, var en gang jeg stod foran speilet og var fortvilet fordi jeg ikke følte meg fin i noen av selskapskjolene i anledning nyttårsfest.

selv om vi hadde lite penger, så kom han og gav meg en stor klem - sa at jeg var kjempeflott, og gav meg visakortet sitt med beskjed om å gå ut for å kjøpe akkurat det antrekket jeg ville ha :rødme:

når jeg sier jeg kommer til å føle meg rar og litt ukomfortabel som gravid i fremtiden, så svarer han bare at gravide kvinner er vakkert.

så nei, det er absolutt ikke normalt å ha et slikt syn som kjæresten din har, og jeg synes det er kjempetrist at du er sammen med ham for din egen del......

jeg unner deg iallefall mye bedre - og med de uttalelsene han ahr så tror jeg nok ikke dette vare var en "glipp" som var dumt formulert.

han har en sterk tiltrekning til svært tynne kvinner, og det kvalmeste er at han ikke klarer holde dette for seg selv.....

har hørt om en som har en slik tiltrekkelse, men han sier at han ikke forteller det til noe. han skjønner selv at det ikke er sunt eller bra, så han holder kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg klikket på denne tråden så tenkte jeg "haha, tenk om denne viser seg å ligge under graviditetsforumet da". Nå ser jeg at den faktisk gjør det, og for å si det slik så føler jeg ikke for å le lenger. Dette var forferdelig tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo litt unyansert da, takk for alle svarene, men feks du som sier at du ikke fatter at jeg har valgt å få barn med denne mannen. Vi har vært sammen i flere år nå og han er en veldig god gutt generelt, så som jeg sier blir det litt unyansert med bare denne ene episoden. Men selfølgelig, det er jo også alt dere har å gå etter og.

Vi ble dessuten uplanlagt gravid så ingen har vel i grunn skjenkt en tanke på hvordan jeg kom til å bli seende ut før jeg faktisk ble gravid. Og litt av fokuset på det kan og være min feil, uten at jeg mener å unnskylde ham, fordi jeg bla har vært opptatt av å få kjøpt olje for å unngå strekkmerker (i den lille graden man kanskje kan det ved å bruke olje, dette er jo veldig omstridt) og støttestrømper for å unngå blodutredelser når jeg står og går mye på jobb.

Vi har også i grunn begge vært fornøyd med at jeg ikke har gått opp i vekt tror jeg. Men i begynnelsen, da jeg gikk ned to-tre kg i vekt, uttrykte han bekymring for dette.

Og jeg er ikke skrapa som ikke-gravid slik som noen sier det, jeg er normalvektig og normalt slank, er bare det at jeg alltid har hatt veldig tydelige kragebein og jeg vet ikke hva de heter beina som ligger over brystene opp mot halsen, samt at jeg har hatt helt flat mage slik at det øverste settet med ribbein vises, men akkurat det gjør det hos mange med flat mage. Selv har jeg alltid vært misfornøyd med dette, men kjæresten min har sagt at han liker at det er sånn. Og i den sammenhengen synes jeg det var fint at han sa, men når jeg legger dette sammen med mye annet, så ser jeg at jeg nok er ei større jente enn han egenltig kunne tenkt seg. (når det gjelder rumpe og lår ihvertfall)

Så hva nå da når jeg faktisk er gravid? Såklart vet han at man skal legge på seg, men han håper vel at jeg ikke skal legge på meg så mye. Han har faktisk og tidligere sagt når jeg har nevnt at jeg synes gravide damer er så pent, at han synes de bare ser tykke ut.

Han kommer fra en veldig tynn familie og har alltid foretrukket dette tror jeg. Men nei det er ikke så enkelt, han er så god på så mange andre områder at jeg føler jeg må bare overse dette. Men det gjør litt vondt å tenke på og er også litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Beklager men eg syns det er virkelig synd at noen tenker sånn......er jo veldig normalt at man legger på seg en del kg og som noen sier ovenfor her er jo ikke sikkert du får akkurat samme kroppen igjen etter svangerskapet!!! :frustrert:

Håper du forklarer til han dette her og som de andre her har sagt ta han med til jordmora og få ho forklare kor naturlig dette er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...