Gå til innhold

Hvor sjelden dusjer man hvis man er direkte uhygienisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er ekkelt å ikke dusje hver dag, men veit at mange dusjer f.eks annen hver dag mens de vasker håret daglig.

Hvis man dusjer hver tredje dag, er det litt på kanten? Eller er det hver fjerde dag som definitivt er uhygienisk?

Da mener jeg dusj som eneste form for vask, bortsett fra vanlig vasking av hender osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror folk som dusjer max. hver tredje dag vasker seg i ansikt, under armer og nedentil oftere :)

Jeg synes ikke det er uhygenisk å dusje sjelden. Er oppvokst bare med badekar, og vi bada en gang i uka. Det renhetshysteriet som er i dag er ikke bra for kroppen, for vi skal ha bakterier på oss. Vi er mye mer sårbare for infeksjoner uten de vanlige bakteriene våre.

Gjest Gjest_Lita_*
Skrevet

Enig med annamaria. Mange er hysteriske med renslighet i dag. Tenåringen her i huset dusjer helst både morgen og kveld. Gud forby at noen skal lukte annet enn såpe og parfyme...

Jeg dusjer annenhver dag, og synes det holder i massevis. Kan til og med hende det blir hver tredje dag iblant. Men da vasker jeg meg under armene og i skrittet med en klut med bare vann på hver dag.

Det blir jo selvsagt annerledes dersom man trener eller på annen måte er i aktivitet som gjør at en blir svett.

Spør man en frisør så får man dessuten beskjed om å ikke vaske håret daglig, det er ikke bra for håret og hodebunnen.

Skrevet
Det renhetshysteriet som er i dag er ikke bra for kroppen, for vi skal ha bakterier på oss. Vi er mye mer sårbare for infeksjoner uten de vanlige bakteriene våre.

:jepp:

Å dusje hver dag er ikke bra for hverken hud, hår eller kropp.

Selv dusjer jeg ca annenhver dag men vasker meg de dagene jeg ikke dusjer, jeg er riktig nok veldig nøye med hva slags såpe jeg bruker og ikke minst hvor mye!

Skrevet

Selv dusjer jeg ca hver annen dag, klarer ikke å la det gå lengre mellom hver gang bortsett fra om jeg er ute å camper.

Samboeren min kan gå en uke mellom hver dusj, men han vasker ansiktet og underlivet iallefall hver annen dag, om ikke hver dag.

Men det lukter aldri svette av ham, han ser ren og pen ut, så jeg klager ikke.

Skrevet
Samboeren min kan gå en uke mellom hver dusj, men han vasker ansiktet og underlivet iallefall hver annen dag, om ikke hver dag.

Men det lukter aldri svette av ham, han ser ren og pen ut, så jeg klager ikke.

Samme her :ler: Jeg undrer meg alltid over at han aldri lukter svette!

Jeg pleier å dusje annenhver dag, men kan noen ganger la det gå opptil 3 dager mellom dusj. Kommer an på hva jeg har drevet med/hva jeg skal. Tar selvfølgelig en "kattevask" med klut her og der når det blir nødvendig. Enig med andre her som sier at dette "hygienehysteriet" tar helt av.

Er man synlig møkkete/veldig svett/har fett hår/lukter vondt så vasker man seg. Ikke ellers! Det tåler i hvert fall ikke huden/håret mitt.

Skrevet

Hvor sjelden man dusjer hvis man er direkte uhygienisk varierer jo fra person til person, for det er ikke alle som begynner å stinke like fort som andre osv :P

Gjest Bianca26
Skrevet

jeg føler meg skitten om jeg ikke dusjer og vasker håret hver dag, men det er jo egentlig for ofte. er vel greit å dusje annenhver dag tror jeg. er vel kanskje greit en gang i uka, men da mener jeg at man må vaske seg nedentil og under armer og ansikt og hender hver dag. nei æsj jeg synes en gang i uka blir for sjelden igjen. nei, jeg sverger til dusj hver dag

Gjest Bianca26
Skrevet
jeg føler meg skitten om jeg ikke dusjer og vasker håret hver dag, men det er jo egentlig for ofte. er vel greit å dusje annenhver dag tror jeg. er vel kanskje greit en gang i uka, men da mener jeg at man må vaske seg nedentil og under armer og ansikt og hender hver dag. nei æsj jeg synes en gang i uka blir for sjelden igjen. nei, jeg sverger til dusj hver dag

man kan jo forresten få fett hår av å vaske det for mye og, men d kommer vel litt an på sjampoen og

Skrevet

Jeg synes jeg lukter vondt hver morning, og dusjer meg derfor hver dag. Har ikke noe med bakterier å gjøre, bare liker ikke søvnlukten av huden.

Håret vasker jeg annenhver dag.

Skrevet (endret)

Panneluggen min blir fet hvis den ikke vaskes hver dag, så det må dessverre til. Har så lyst å dusje hver dag også, men vet jo at det ikke er bra, så jeg prøver å venne meg til ikke å dusje mer enn annenhver dag, men føler meg enda litt ukomfortabel de dagene jeg ikke har dusjet.

Samboeren derimot, lar det gjerne gå tre-fire dager mellom hver dusj, og jeg synes ikke han lukter vondt eller at håret hans ser fett ut likevel. Urettferdig, det der...

Men om man ikke vasker kroppen i det hele tatt annet enn dusjing, så kan det vel begynne å bli nokså uhygienisk allerede etter et par-tre-fire dager. Men jeg vet ærlig talt ikke hvor grensa går, om det er noen jeg har reagert på har jeg som regel ikke stoppet og spurt når de sist vasket seg nedentil :P

Endret av Sheenaca
Gjest Bianca26
Skrevet
Panneluggen min blir fet hvis den ikke vaskes hver dag, så det må dessverre til. Har så lyst å dusje hver dag også, men vet jo at det ikke er bra, så jeg prøver å venne meg til ikke å dusje mer enn annenhver dag, men føler meg enda litt ukomfortabel de dagene jeg ikke har dusjet.

Samboeren derimot, lar det gjerne gå tre-fire dager mellom hver dusj, og jeg synes ikke han lukter vondt eller at håret hans ser fett ut likevel. Urettferdig, det der...

Men om man ikke vasker kroppen i det hele tatt annet enn dusjing, så kan det vel begynne å bli nokså uhygienisk allerede etter et par-tre-fire dager. Men jeg vet ærlig talt ikke hvor grensa går, om det er noen jeg har reagert på har jeg som regel ikke stoppet og spurt når de sist vasket seg nedentil :P

vurdert å bytte sjampo. dette er ikke en frekk eller spydig kommentar altså, men jeg brukte en sjampo som gjorde at håret ble fettete kjempefort men så bytta jeg sjampo, og da var ikke håret så fettet mer. husker ikke helt hvilken sjampo det var. tror håret kan bli fett hvis man bruker en sort for lenge

Gjest Sally Mae
Skrevet
vurdert å bytte sjampo. dette er ikke en frekk eller spydig kommentar altså, men jeg brukte en sjampo som gjorde at håret ble fettete kjempefort men så bytta jeg sjampo, og da var ikke håret så fettet mer. husker ikke helt hvilken sjampo det var. tror håret kan bli fett hvis man bruker en sort for lenge

Eller panneluggen blir fort fettete hvis man bruker fet fuktighetskrem i panna.

Jeg dusjer i snitt annenhver dag, og synes det er passe for meg. Men som andre her sier så varierer jo det fra person til person. Jeg kjenner noen som rett og slett stinker om de ikke dusjer daglig, og andre som kan gå ei uke uten å dusje og fortsatt ikke lukter vondt.

Skrevet

Jeg dusjer ikke oftere enn annen hver dag. Håret vasker jeg 2-3 ganger i uken. Folk må gjerne finne på å kalle meg uhygienisk av den grunn, dem om det.

Skrevet (endret)

Det spørs jo helt på personen om hva som er uhygenisk.

Jeg som f.eks stresser mye ( stress = svette ), går mye tur osv osv dusjer hver dag/annahver dag. De dagene jeg ikke får dusjet, vasker jeg meg med klut.

Men typen som kjører lastebil kan det fort gå 4-5 dager før han får dusjet, fordi han ikke er hjemme. Det hender han finner bensinstasjon med dusj, men er ikke alltid det er tid eller at han finner det, og da blir det en klut med kaldt vann/intimservietter (som han har fått av meg :P ). Ville aldri kalt han uhygenisk selv om det kan gå mange dager før han får dusjet, og han lukter ikke svette eller vondt.

Men dersom man har anledning syntes jeg det er litt ekkelt å gå 3+ dager uten å dusje.. ( mener da at man kun dusjer hver 3 dag, hender jo at det går 3dager før jeg får dusjet. )

Har en veninne som dusjer 2-3 ganger om dagen.. Morgenen, kvelden, evt etter trening, eller hvis hun skal på fest. Hun har totalt ødelagt håret, har utrolig dårlig og tørr hud, og hud og hår kolapser nermest om hun ikke får dusjet på et par dager..

Endret av Evo
Skrevet

Noen mennesker svetter ikke i det hele tatt, mens andre svetter konstant, så det kommer jo en del ann på. Men å dusje mindre enn to ganger i uka regnes kanskje som litt ekkelt?

Selv dusjer jeg maks annen hver dag. Kanskje oftere hvis jeg har trent den dagen osv. Dusjer jeg hver dag blir hunden tørr, hele kroppen klør og håret umedgjørlig. Å dusje flere ganger om dagen synes jeg er småhysterisk.

Skrevet

Går det over én uke er det vel på kanten. Man behøver jo ikke å dusje for å bli ren på de viktige områdene. Det er altfor mange som er renhetshysterikere, det er ikke bra å dusje for ofte (og for lenge).

Skrevet

Normalt sett trenger jeg nesten hver dag (5-6 ganger per uke), og da dusjer jeg stort sett alltid to ganger om dagen. Jeg vet det er unødvendig å dusje på morgenen når jeg har dusjet på ettermiddagen/kvelden før, men jeg føler meg rett og slett skitten om jeg ikke gjør det. Når jeg ikke trener, dusjer jeg en gang om dagen. Håret vasker jeg annenhver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...