Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg barn, men har ikke noen mann. Har et langt forhold bak meg, og orker ikke innvolvere meg i noe nytt på lang tid. Begynner likevel å bekymre meg for at tiden er i ferd med å renne ut med tanke på egne barn.Ikke fordi jeg er så gammel(27 år), men pga fare for livmorkreft. Fjernet deler av livmorhalsen, men føler meg ikke trygg på at det ikke kan komme igjen. Vet man kan dra til danmark og bli kunstig befruktet. Men det er jo dyrt, og mye styr. Vurderer nå seriøst å "ordne det" med en tur på byen.Er motivert og forberedt på tilværelsen som alenemor. Er det noen som har fått barn på denne måten som har erfaringer å dele? Eller andre med formeninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil virkelig risikere å få HIV eller andre sykdommer?

Eller en arvelig genetisk feil som du ikke vet om?

Jeg er totalt imot slikt av mange grunner. Jeg ser for meg en verden med massiv innavl, dersom flere og flere får barn med ukjente menn, og de barna vokser opp og forelsker seg i sin halvsöster eller halvbror.

Har du tenkt på det?

Sädbank er jeg også delvis imot, men der er det iallefall kontrollert, og så lenge man velger åpen donor, så kan man finne sösken og iallefall ha en sjans til å hindre halvsösken å bli sammen senere i livet.

Gjest Gjest_Winnie_*
Skrevet

Jeg respekterer at du ønsker det slik, men håper du har tenkt på at selv om en ONS er gratis iforhold til Stork-klinikken i Danmark, så løper du en HØY risiko i forhold til sykdommer..HIV er f.eks.mye mer utbredt i Norge enn mange tror.

Skrevet

Det er jo ganske dumt da du ikke vet noen verdens ting om mannen og sykdomer i familien hans. Kan ligge mange alvolige sykdommer hos han eller familie som barnet kan arve. Syntes også det er slemt med tanke på mannen som får et barn han ikke vet om, og et barn som vokser opp med ei alenemor som gikk på byen for å få seg baby og som vokser opp uten å vite hvem sin biologiske far er.

Skrevet

synes den tankegangen er egoistisk for å være ærlig.

hva med en far til barnet?

skal du kreve at han stiller opp om han vil eller ikke når han ble "lurt" til og bli pappa? har ikke han noe og si?

fortjener ikke ditt barn en sjangse til og få to foreldre?

nei ....egoistisk....!

Skrevet

Jeg har en venninne som plutselig hadde lyst på barn, og tenkte litt som deg, at det var greit å ordne det med tilfeldig sex.

Hun nevnte det for noen av vennene sine (noen av disse er gode guttevenner), og flere av dem ble ganske sinte. Hvis det hadde vært dem, hadde de følt seg utnyttet.

Det er ikke riktig i forhold til mannen, og heller ikke i forhold til barnet. Min venninne fant etterhvert ut at det ikke var riktig for henne å få barn i den situasjonen hun var i, men skjønte også at det ikke var riktig måte å få barn på.

Hvis jeg var deg, ville tenkt meg om to ganger før jeg ville planlagt å bli alenemor. Barn har det best med to foreldre, og det er mye jobb med barn, og derfor bedre å ha noen å dele det med.

Gjest Chiffon
Skrevet

Da må du være forberedt på at far ønsker å stille opp, plutselig har du krav om samvær annenhver helg, en dag i uka, annenhver jul og påske. Og du har ingenting du skulle sagt.

Det er heller ikke dyrt å gjøre det i Danmark, har du ikke råd til de få tusenlappene har du heller ikke råd til barn.

Skrevet
Det er heller ikke dyrt å gjøre det i Danmark, har du ikke råd til de få tusenlappene har du heller ikke råd til barn.

Helt enig.

Så dyrt er det faktisk ikke å dra til Danmark... ei venninne av meg har i dag en gutt på 7 mnd takket väre en Danmarkstur, og hun har ikke så god ökonomi, men hun prioriterte barn og tok seg dermed råd til det.

Syns det er forferdelig egoistisk å utnytte en mann på denne måten som TS planlegger.

Gjest Gjest_Bastian_*
Skrevet

Det er ikke så dyrt som du tror.

Pluss at "mamma ville så gjerne ha deg at hun dro til Storken som bor i Danmark" er enn noe hyggeligere historie enn "mamma ville så gjerne ha deg at hun i flere måneder (du vet aldri hvor lang tid det tar selv om du treffer eggløsning hver gang) pulte rundt uten beskyttelse med en rekke ukjente menn".

For å ikke snakke om det faktum at du utsetter deg for ganske mange uhyggelige sykdommer på den måten. En fyr som ikke bryr seg med prevensjon med deg har neppe brydd seg med det sammen med andre.

En annen løsning er å finne en kompis som også vil ha barn, og så dele som vanlige aleneforeldre. Så får du en unge, han får en unge, ungen får en far, og du slipper å utsette deg for fare.

Skrevet

Kan du ikke spørre dine mannlige venner, kolleger og bekjente og en av dem vil stille opp som donor, men ikke som far i hverdagen, eller økonomisk?

Eller reis til sædbanken i Danmark!

Du kan ikke lure en stakkars mann på ONS. Husk at menn er så lettlurte: de bruker ikke kondom og de tror på deg om du lyver og sier at du bruker p-prevensjon.

Skrevet

Husk at far faktisk kan kreve hovedomsorgen.

Et barn ligger langt over det man kan stjele fra noen og fortsatt regne seg som en ok person.

Du er heller ikke frisk (tidligere innlegg), og sykdommen din er ikke gunstig med tanke på graviditet, eller å være alene om omsorgen. Skal du bli alenemor, bør du være langt friskere først.

Ditt barn bør ha en medboende far.

Skrevet
Du kan ikke lure en stakkars mann på ONS. Husk at menn er så lettlurte: de bruker ikke kondom og de tror på deg om du lyver og sier at du bruker p-prevensjon.

Eeeeh... Det er jo nettopp derfor man kan lure dem...

Skrevet
Det er jo ganske dumt da du ikke vet noen verdens ting om mannen og sykdomer i familien hans. Kan ligge mange alvolige sykdommer hos han eller familie som barnet kan arve. Syntes også det er slemt med tanke på mannen som får et barn han ikke vet om, og et barn som vokser opp med ei alenemor som gikk på byen for å få seg baby og som vokser opp uten å vite hvem sin biologiske far er.

Jeg tenker faktisk å informere mannen dersom graviditeten blir en realitet. Og lar det bli opp til han om han ønsker å bidra med samvær osv.

Skrevet

Eller kanskje dette plutselige önsket er kommet fordi da tror du at din sykdom (var det bulimi?) kan heles dersom du får et barn å tenke på?

Gjest Chiffon
Skrevet
Her har du prislista til Stork Klinikk.

Bruk noen måneder på å spare opp penger, og gjøre deg GODT KJENT med din egen syklus.

Og hvis du syns det er for dyrt og for mye styr, da er ikke barn noe for deg.

Oj, det var faktisk enda billigere en jeg trodde. Har du ikke råd til dette har du definitivt ikke råd til barn.

Skrevet

skal du kreve at han stiller opp om han vil eller ikke når han ble "lurt" til og bli pappa? har ikke han noe og si?

nei ....egoistisk....!

Mannen blir jo ikke lurt, men man er jo tross alt to om å lage et barn, så idet mannen tar i bruk sin sædpistol vet han hva det kan ende med. Jeg har heller ikke tenkt å lyge om at jeg bruker p-piller.Har heller ikke tenkt å nekte han å få være far til sitt barn om han ønsker det.

Skrevet
Jeg tenker faktisk å informere mannen dersom graviditeten blir en realitet. Og lar det bli opp til han om han ønsker å bidra med samvær osv.

Og føre han opp som far? (Noe NAV kommer til å presse deg hardt på). I så fall kan han lett komme i situasjonen hvor han må betale deg bidrag enten han liker det eller ikke, uansett hva han selv velger.

Du skal altså lure en fyr, en helt fremmed fyr, dumpe en livsforandrende nyhet i fanget hans og du regner med at dette ikke vil gjøre noe forskjell for han?

Uansett hva du "lar bli opp til han" så blir han faktisk FAR. Uansett hva du mener om saken. Det kommer til å være en unge i verden som er hans. En unge som kan komme på døra hans om 18 år og kalle han et rasshøl for å aldri ha vært der hvis han velger det bort.

(Og som sannsynligvis ikke kommer til å like deg noe særlig heller hvis h*n finner ut hvordan h*n ble til).

Hva om du ender opp med en fyr som drar deg til retten for å få hovedansvaret for ungen? Selv om han ikke nødvendigvis klarer dette, så er det ikke mye morro å sitte i en rettsal foran noen som har gravd opp så mye dritt om deg som mulig.

Hvorfor skal du på død og liv gamble med ditt liv, men et potensielt barns liv, og en tilfeldig fyrs liv?

Du MÅ da se at det ikke er riktig?

Skrevet

nei ....egoistisk....!

Signerer.

Og så skal du plutselig finne igjen en ONS for å si "lurte deg! Graviiiiid!"....veldig hyggelig. Og da skal han vel betale for seg også da?

Skrevet
Mannen blir jo ikke lurt, men man er jo tross alt to om å lage et barn, så idet mannen tar i bruk sin sædpistol vet han hva det kan ende med. Jeg har heller ikke tenkt å lyge om at jeg bruker p-piller.Har heller ikke tenkt å nekte han å få være far til sitt barn om han ønsker det.

Åh, så du skal fortelle han at du er ute etter å få barn med han først?

Ja da blir det jo noe annet.

Jeg er forøvrig helt med på at en mann som puler deg uten gummi og uten å stille spørsmål sannsynligvis har gjort det mange ganger før, og lett kan gi deg langt mer enn en baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...