Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Verken jeg eller kjæresten min er av den sjalu typen. Jeg og han kan gå på byen sammen, snakke med hvem som helst hver for oss uten at det har noe å si. Jeg har satt pris på forholdet vårt og at vi har gitt hverandre frihet. Vi vet begge hvor grensene går. Men hva skjer nå?

Vi har vært sammen og bodd sammen i 5 år, men nå har han begynt å studere i en annen by. Han bor på studenthus med flere, men det er spesielt to, tre damer som han har blitt venn med. Det startet i helga da han egentlig skulle komme hjem til meg, men ga i siste liten beskjed over msn at han ikke kom hjem i helga. For en kompis hadde kommet og de skulle feste på andre dagen nå, sammen med flickorna (som han kaller de) Jeg gikk hele tiden med en skikkelig klump i magen og det kjentes nesten ut som jeg hadde kjærlighetssorg uten grunn. Jeg forberedte meg på det verste, hadde ikke blitt noe overrasket om han hadde ringt for å gjøre det slutt. Uroen hadde ikke gitt seg på lørdagen. Jeg fikk beskjed om at han heller ikke kom hjem den dagen siden det likevel hadde blitt så liten tid her. Og tilfeldigvis skulle han og kompisen også feste denne kvelden med flickorna. Jeg foreslo at kanskje jeg skulle komme til han i stedet. Og det var da greit. Hadde håpet på litt mer entusiasme... men men, det ble til at jeg kom. Vi festet den kvelden og natten sammen, noe som gikk greit. Jeg fikk møtt de damene og de var greie nok de. Dagen etter skulle vi ut å spise og de to damene ble selvfølgelig med oss tre. Jeg følte meg skikkelig utafor. De hadde festet sammen i tre dager og var helt hyper og lo av ting jeg ikke syntes var morsomt en gang.

Jeg er glad han har fått seg venner.. Snakket med han i telefonen i dag og han sa jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Og like etterpå har statusen hans på facebook forandret seg til at han digger den ene av de damene, og hadde satt på tre hjerter bak. Og jeg prøver å ikke være den kjipe kjæresten som ikke tåler at han er venner med andre damer. Jeg har ikke hatt noe problem med det før. Men nå er det første gangen han har et liv som jeg ikke er en del av. Jeg skal nok prøve å slå meg til ro med dette og ikke frike helt ut. Hvor mye hadde du akseptert?

Endret av Gunilla123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg tror jeg hadde begynt å lure i alle fall! Men så er jeg litt sjalu fra før da.

Du burde nok ta en prat med han om det.

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Den aller aller beste måten å takle dette på, er faktisk å ta en type søt og mild hevn, dvs. f.eks ikke gi han noe oppmerksomhet ved å ringe eller sms han, slik at han begynner å merke fraværet ditt litt etter litt, inntil han kontakter deg og lurer på hvor det blir av deg. La han merke det på seg selv.

Kanskje du selv kan forandre litt status på din egen facebook? Noe som du kanskje vet kommer til å påvirke han?

Det er ihvertfall det jeg opplever er beste måten å spille "the love game" på, og jeg vet at de som virker despo, de forblir despo, men de som er mer og mer utilgjengelige, det er de som er ettertraktet. Samme gjelder i forhold også, snu ryggen og bli ettertraktet istedet, la gutten merke at han gjør noe dumt, uten at du viser det åpenlyst.

Ja, håper du skjønner hva jeg på min klossete måte prøver å forklare.. Men nå kjenner jo du din situasjon best, jeg kan bare gå utifra min egen erfaring og gi råd utifra det.

Ps. Jeg hadde følt meg sjalu, ingen gutt som er min skal ha navnet til ei annen jente på sida si med hjerter bak, ihvertfall ikke jenter som nylig har kommet inn i livet hans.

Nå er det kanskje ikke så prekært i ditt tilfelle, men ihvertfall finn en måte å "spille han" på om du begynner å føle at noe er galt.. Prøv å gjør det så diskre som mulig, og vær sterk, det blir verdt det. Slik at han kjenner at det er deg han skal ha all fokuset på..

Herregud, jeg kjenner jeg blir sjalu på dine vegne til og med, uff jeg er altfor sjalu person.. Blitt skeptisk med åra! :P

Endret av canya
Gjest brutal_mann
Skrevet

Her er vi vitne til et forhold som går dukken. Jeg hadde ikke aksetert FB'en og hadde satt et ultimatum. Eventuelt bare gått uten å gidde forklare hvorfor. Det er liksom for opplagt...

Skrevet

Jeg kan vel ikke karakterisere meg som den personen som er mest sjalu, men om min type hadde gjort noe slik som din, så hadde jeg tatt meg en alvorlig prat med han.

Det er nok noe hard flørting på gang der, så om du vil beholde det dere har, så må du snakke med han så fort som mulig! Og gjøre som BM sier, sett et ultimatum!

Skrevet
Hvor mye hadde du akseptert?

Jeg er heller ikke unormalt sjalu, men dette hadde jeg ikke taklet, tror jeg.

Nå er dere sikkert noe yngre enn meg, så det er vel kanskje mer "akseptabelt" å ha hver sine liv, men likevel...dere har bodd sammen såpass lenge, at det er ikke snakk om et nystartet forhold heller.

Synes det er uakseptabelt at han gir beskjed så sent at han ikke kommer hjem i helgen. Hadde isåfall forventet en invitasjon, og litt entusiasme som du sier. I og med at de skal feste med "flickorna" så er det helt på sin plass at han ihvertfall inviterer deg. Hadde vært noe annet om det var en guttefest kanskje.. Det han skrev på facebook-statusen sin er også helt uakseptabelt. Greit nok at han har dame-venner, og at han digger dem, men er det på noen måte nødvendig å skrive det på facebook??

Synes ikke han tar hensyn til dine følelser, og inkluderer deg ikke i sitt liv. Jeg vil si du er naiv om du godtar å ha det slik hele studietiden hans, og at du reagerer på dette er ikke å frike ut. Å gi noen for mye frihet kan også være negativt. Du legger rett og slett muligheten opp i fanget på ham.

En annen sak er at det er svært lite du kan gjøre med dette. Dere bor på forskjellige steder, så han kan egentlig bare gjøre som han vil, den eneste forskjellen er bare at han lar være å fortelle det.

Synes rett og slett at du har et stort problem!

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Hvor mye hadde du akseptert?

Hadde ikke akseptert det der. Jeg tror nok du hadde vært dumpet hvis han hadde vært sikker på at han kunne få den andre jenta.

Skrevet

Jeg er ikke en særlig sjalu person, men det der hadde jeg blitt veldig skeptisk til...

Skrevet

Hadde absolutt ikke likt det selv, men jeg har lett for å bli sjalu. Hadde tatt det opp med kjæresten og sagt at jeg var sjalu. Kjæresten din vet jo tydeligvis at du normalt sett ikke er av den nervøse typen.

Er jo mulig å se på det på den måten at hadde det vært noe på gang med denne jenta, så ville han vel unngått å nevne henne i status av frykt for at du skulle få vite det. Vet med meg selv at hvis jeg enten forelsket meg i en annen enn kjæresten min eller hadde noe på gang med en annen, så ville jeg for all del ikke latt kjæresten min få vite at jeg digger denne andre gutten. Vet ikke helt om jeg gjorde meg helt forstått her, men håper det kanskje var til noe hjelp.

Gjest Nattvette
Skrevet (endret)

Eg er av den sjalu typen bare så det er sagt, og eg hadde blitt veldig skeptisk til det der..

Festing med damene er jo forsåvidt greit, men han kunne da invitert deg med da..

Hadde blitt skikkelig irritert over FB statusen, og eg hadde sagt det til han og spurt hvorfor i huleste han skreiv noe sånt, og spurt om han likte denne dama på DEN måten. Ein mann som er "min" skal ikkje skrive at han digger ei anna kjerring og i tillegg legge til hjerter etter det som ei eller anna love-struck fjortisjente, på facebook eller andre steder, samme hva grunn han hadde til å skrive det. Eg vil tro det hadde blitt litt 'krangling' over det om det var meg og min mann, om han ikkje hadde forstått hvorfor eg hadde reagert på det, hvorfor det hadde vært ukult.

Endret av Nattvette
Gjest Gjest_fix_*
Skrevet

Og like etterpå har statusen hans på facebook forandret seg til at han digger den ene av de damene, og hadde satt på tre hjerter bak. Og jeg prøver å ikke være den kjipe kjæresten som ikke tåler at han er venner med andre damer

JEg må bare spørre, er han kjæresten din eller bare en venn? virker ikke som noe en kjæreste ville ha gjort.

En ting er å ikke være sjalu, en annen ting er å være direkte naiv og selvutslettende.

Siden du skriver inn her, liker du tydeligvis ikke dette. Det er faktsik menneskelig å føle noe, og dette her hadde fått meg til å føle meg såret og dumpet. Det er lett å bygge opp forsvarsmurer så man ikke føler noe, men det ødelegger i det senere liv.

Skrevet

Han er gått inn i studentboblen og har glemt deg. Tror nok at han er høy på morro og oppmerksomhet og at skipet ditt er på tur ned.

Jeg hadde eksplodert fullstendig i trynet på ham om han behandlet meg slik. Og jeg er ikke sjalu, bare erfaren...!

Skrevet
Den aller aller beste måten å takle dette på, er faktisk å ta en type søt og mild hevn, dvs. f.eks ikke gi han noe oppmerksomhet ved å ringe eller sms han, slik at han begynner å merke fraværet ditt litt etter litt, inntil han kontakter deg og lurer på hvor det blir av deg. La han merke det på seg selv.

Kanskje du selv kan forandre litt status på din egen facebook? Noe som du kanskje vet kommer til å påvirke han?

Det er ihvertfall det jeg opplever er beste måten å spille "the love game" på, og jeg vet at de som virker despo, de forblir despo, men de som er mer og mer utilgjengelige, det er de som er ettertraktet. Samme gjelder i forhold også, snu ryggen og bli ettertraktet istedet, la gutten merke at han gjør noe dumt, uten at du viser det åpenlyst.

Ja, håper du skjønner hva jeg på min klossete måte prøver å forklare.. Men nå kjenner jo du din situasjon best, jeg kan bare gå utifra min egen erfaring og gi råd utifra det.

Ps. Jeg hadde følt meg sjalu, ingen gutt som er min skal ha navnet til ei annen jente på sida si med hjerter bak, ihvertfall ikke jenter som nylig har kommet inn i livet hans.

Nå er det kanskje ikke så prekært i ditt tilfelle, men ihvertfall finn en måte å "spille han" på om du begynner å føle at noe er galt.. Prøv å gjør det så diskre som mulig, og vær sterk, det blir verdt det. Slik at han kjenner at det er deg han skal ha all fokuset på..

Herregud, jeg kjenner jeg blir sjalu på dine vegne til og med, uff jeg er altfor sjalu person.. Blitt skeptisk med åra! :P

Å trekke seg litt unna virker kanskje med de du har testet det på, men andre personer visner helt , og mister sakte interessen av slike greier.

Skrevet

Dere snakket i telefonen. Han vet at du er bekymret angående de jentene. Og så går han, like etterpå, og skriver at han digger en av jentene og setter 3 hjerter bakom? Er han jævlig mot deg med vilje? Eller er han bare helt dum i hodet?

Jeg vet at noen fjortiser "elsker" alle vennene sine, og fyller statusene sine og veggene (på soveværelset) sine med hjerter og kozemoze-snakkz om alle de kjenner og er såååååååååååå glad i, osv (Jeg kjenner flere som er sånn, og som har type/dame. De kan skrive ganske så kjærlige ting om vennene sine, uten at det betyr at de er forelsket i de). Men siden dere har vært samboere i 5 år, så tipper jeg at han er liiiitt for gammel til å ha slike fjortisfakter. Dette hadde du uansett merket tidligere om han var sånn, og dermed ikke heftet deg ved det.

Skrevet

Takk for mange svar! I går fikk jeg tak i han på telefonen. Han fortalte at det var hun dama som hadde skrevet det på facebook. Vi hadde en lang samtale og han forsikret meg om at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for og at det var meg han ville ha. Siden han ikke var vant til at jeg var sjalu hadde han ikke tenkt noe videre over den meldingen som hun skrev. Jeg er ikke overbegeistret over at han har funnet seg de jentevennene, men etter samtalen vår nå tror jeg på han. Så får vi se hvordan det går fremover!

Skrevet
Å trekke seg litt unna virker kanskje med de du har testet det på, men andre personer visner helt , og mister sakte interessen av slike greier.

Oppmerksomhetstester noe jeg drar på alle gutter jeg møter i større eller mindre grad, som jeg ønsker å involvere meg i. Ihvertfall om jeg kjenner meg sjalu, og om han ikke responderer slik jeg ønsker, ja da er det jo bra jeg fant det ut så tidlig som mulig selvom det gjør vondt, istedet for senere etter jeg har investert mer i "forholdet".

Og som sagt, hvis testen feiler og jeg blir sittende igjen som en taper av testen, så kan gutten bare dra til et sted der det er urimelig varmt for alt jeg bryr meg. Da roper jeg bare NEEEEXT!! Og da er det over på neste gutt/forhold(flørt.

Skrevet

Hei hei.

Jeg ville begynt å lure hadde det vært typen min.

Om man er sjalu eller ikke så finnes det grenser for alt...

Enten så er du ''blond'' og aksepterer alt eller så setter du grenser...

Ikke glem en ting at det er lite sansynlig at de nye venninene vil bare være venniner. Det er ikke snakk om noen han har kjent i årevis...

Men dette er da mening fra min side :-)

No hard feeling...

Skrevet

Det kan lett bli sprøtt på studenthjem. Og det han forteller høres sannsynlig ut. På den annen side, kan ting også fort gå for langt når det er mye drikking, og lett tilgjengelig soverom. Men hvis han er til å stole på, så er det ikke noe å bekymre seg over.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Takk for mange svar! I går fikk jeg tak i han på telefonen. Han fortalte at det var hun dama som hadde skrevet det på facebook. Vi hadde en lang samtale og han forsikret meg om at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for og at det var meg han ville ha. Siden han ikke var vant til at jeg var sjalu hadde han ikke tenkt noe videre over den meldingen som hun skrev. Jeg er ikke overbegeistret over at han har funnet seg de jentevennene, men etter samtalen vår nå tror jeg på han. Så får vi se hvordan det går fremover!

Hun skal du passe deg for. Hun er den type erkekvinne som vil ha hvem som helst, bare han er opptatt.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Ikke for å være frekk her, men du TS bør åpne øyne litt mer.

Jeg hadde ALDRI tolerert dette. Greit å ha jente venninner, men det var da måte på å være venn med de han skulle være. Hadde bedt han holde seg tilbake litt jeg.

Eller så hadde jeg vært med han ut nesten gang også med disse jentene, så hadde jeg kost og kysset på kjæresten min heletiden forran dem :lur: Show your territory (eller hvordan det skrives :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...