kaprifolen Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Når man dør og kommer til himmelen, så skal man jo få treffe alle sine kjære igjen. Og jeg vet jo selvsagt at i himmelen er alt perfekt, og jordlige, egoistiske og smertfulle ting blir igjen på jorden. Men allikevel har tanken slått meg: Hvis en kjærestepar gifter seg, og den ene går bort i ung alder... Så finner enken/enkemannen seg en ny partner etter lang tid. Hvem av dise skal man da tilbringe evigheten med i himmelen? Hvis enken/enkemannen dør før ny partner, blir jo det første ekteparet ført sammen igjen i himmelen, men hvordan blir det da hvis ny partner også dør? Skal de leve sammen alle tre? Bare en pussig og rar tanke jeg har fått.. Jeg vet jo at sjalusi etc ikke eksisterer i himmelen, men lurte på om noen andre har streifet innom denne tanken?
moki Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 hvis det finnes en himmel tror jeg det er ganske annerledes der enn livet på jorden. hadde vært rart om Gud (hvis han finnes) hadde laget masse rema 1000 der oppe, og hvitmalte hus med garasje og bil.
Tante Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Det var faktisk noen som spurte Jesus akkurat det samme spørsmålet og svaret var at man er ikke gift i himmelen. Litt vanskelig å skjønne hva mer som blir sagt, men det er ihverfall essensen slik jeg ser det.. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen....22&verse=24
Gjest Melchizedek Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Jeg har en teori om det. Men jeg tror jeg skal slutte og si mine meninger og de teorier om ting jeg måtte ha på dette forumet
Madmartigan Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel.... og onde sirkler eksisterer vel ikke i himmelen....
Gjest Langt mot Nord Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Jeg går rett frem samme hva jeg støtter på..
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 det har jeg også tenkt på.. for faren min døde når jeg var 6 år gammel, og nå er mamma med en annen.. de har vært sammen i mange år.. dette er jo selvfølgelig bra.. men jeg har tenkt på: hva om pappa venter på mamma i himmelen, men så er hun nå med en annen.. hva skjer når de også dør..? hm.. vanskelig å vite, og rart å tenke på...
firewater Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Når man først skaper en slik umulig situasjon så kan man fyller mange bøker med spørsmål uten svar. Må man klippe seg i himmelen? Har kvinner fortsatt mensen i himmelen? Blir man gammel i himmelen hvis man dør som et spedbarn? Er man ung i himmelen hvis man døde som 95-åring?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Når man først skaper en slik umulig situasjon så kan man fyller mange bøker med spørsmål uten svar. Må man klippe seg i himmelen? Har kvinner fortsatt mensen i himmelen? Blir man gammel i himmelen hvis man dør som et spedbarn? Er man ung i himmelen hvis man døde som 95-åring? veldig enig i det du sier her.. er så mye man vil ha svar på! men jeg liker alikevel å tenke på at det er en muligheten for at man kan møte hverandre igjen. kanskje det bare er sjelene som møtes, og at vi ikke møtes i våre kropper? hehe.. enda et nytt spørsmål uten noe svar!
firewater Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Jeg tror at hvis man virkelig er interessert i å tilbringe evigheten med noen så burde dere begraves sammen.
kaprifolen Skrevet 14. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. september 2009 Hehe, mange bra svar og fine tanker her! I bunn og grunn tror jeg himmelen er stort sett akkurat slik man ønsker seg den selv. Er det aller beste du kunne ønske deg innerst i hjertet å kunne oppsøke en jordbær-eng hver eneste dag.. Ja, da skaffer vårherre deg en jordbær-eng! I himmelen er jo alt perfekt! Ellers hadde det jo ikke vært paradis! Men akkurat det der med partnere som dør osv som nevnt i første innlegg, "stemmer" liksom ikke i hodet mitt. For i en slik situasjon hvor alle ser for seg himmelen med sin elskede, så blir jo ikke himmelen perfekt for minst en av partene! Mye man kan undres på!?
kaprifolen Skrevet 14. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. september 2009 Når man først skaper en slik umulig situasjon så kan man fyller mange bøker med spørsmål uten svar. Må man klippe seg i himmelen? Har kvinner fortsatt mensen i himmelen? Blir man gammel i himmelen hvis man dør som et spedbarn? Er man ung i himmelen hvis man døde som 95-åring? Jeg kommer til å klippe håret i himmelen, for jeg elsker å gå til frisøren! Men mensen i himmel!? Åneidu, da er det ikke himmel for meg! Jeg ser jo her at jeg har et barnlig syn på hva som skjer etter døden, men hva annet skal man ha når man først tror på en himmel! Hehe
Fortunatus Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Jeg har tenkt mer på alder.. Hvilken alder er man i når man er i himmelen? Sånn som bestefaren min, vil han være noenogsytti, eller får man velge selv og han velger å være 35? Samme med de som dør ung, må de være ung, mens alle andre er skikkelig gammel? og etc.
kaprifolen Skrevet 14. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 14. september 2009 Jeg har tenkt mer på alder.. Hvilken alder er man i når man er i himmelen? Sånn som bestefaren min, vil han være noenogsytti, eller får man velge selv og han velger å være 35? Samme med de som dør ung, må de være ung, mens alle andre er skikkelig gammel? og etc. Kanskje det er slik at din bestefar føler seg som 35, og ser seg selv som 35 hvis det er speil i himmelen. Mens når du ser på han, så der du bestefar slik du husker han fra du var liten?
firewater Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Jeg ser jo her at jeg har et barnlig syn på hva som skjer etter døden, men hva annet skal man ha når man først tror på en himmel! Hehe Et veldig godt og forfriskende ærlig poeng. Hvis utgangspunktet ikke er basert på rasjonelle tanker så burde man ikke måtte forsvare det på et rasjonelt plan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå