Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Her om dagen fikk samboern min regning på bensin jeg hadde fylt og betalt. Bilen er registrert på han, jeg bruker den innimellom. Da jeg skulle betale bensinen på stasjonen var det såpass mye tull med kassene at jeg tok vare på kvitteringen. Det ble papirbasert reserveløsning til slutt, da alle kassene låste seg, ikke mulig å betale hverken kontant eller med kort. Sjekket nettbanken opptil flere ganger i ettertid for å sjekke om betalingen gikk gjennom, alt ok. Så dukker denne regningen opp. Ringte oppgitt telefonnummer med det samme, personen jeg snakket med sa at jeg fikk regningen i posten fordi det viste seg at betalinen ikke gikk gjennom likevel, og at kontoen min ikke var belastet. Jeg sjekket kontoen min igjen, den var fortsatt belastet, og oppga når betalingen var utført. Personen i andre enden sa han skulle ta dette videre, men at jeg måtte ta vare på regning og kvittering. Så nå lurer jeg på om jeg bare kan slappe av? For dette vil bli fikset? Hvordan vet jeg at det er ok, må jeg sitte og vente på at det ikke kommer flere regninger/purringer/inkassokrav? Utrolig kjedelig hvis samboern min får inkassokrav på seg fordi kassene på bensinstasjonen var tullete da jeg fylte bensin..
ejoty Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg tipper dette ordner seg. Kanskje de ber deg sende inn en kopi av kontoutskrift/kvittering for å ta det opp med sin bank senere.
Damiana Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Kommer det flere regninger, tar du kopi av kvitteringen og sender inn den, i tillegg til kontoutskrift hvor det klart kommer frem at beløpet er trukket fra din konto.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Du bør vel også be om kreditnota på den fakturaen du ikke skal betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå