Gå til innhold

Se hit alle brukere av MENSKOPP!

MedMor

Anbefalte innlegg

Hei alle dere damer som bruker menskopp/damebeger/mooncup/divacup/lunette/ladycup/osv, osv...... :vinke:

Jeg har nå blitt fullstendig frelst på dette produktet etter å ha lest denne tråden:

Til alle dere som lurer på hva en menskopp er, så vil jeg anbefale å lese denne tråden, den inneholder svar på ALT dere lurer på ;)

Jeg skulle så gjerne ha spredt dette gode budskapet, for dessverre er det altfor få som har hørt om menskoppen.... Men jeg synes ikke akkurat at jeg kan begynne å plage folk med å snakke om såpass intime ting.... Derfor hadde det vært så flott hvis det fantes en brosjyre med info om menskoppen:

• Hva det er
  • Fordelene
  • Bilder av menskoppen
  • Hvilke varianter som finnes
  • Bretteteknikker
  • Gode linker på internett som omhandler koppen

osv...

Og at denne brosjyren var utskrivbar! Da kunne jeg skrevet ut en bunke og lagt i skapet på dametoalettet på jobben, eller lagt igjen i damegarderoben på treninga... bare for å nevne noen av alle stedene man kan drive snik-reklame.... ;) Jeg synes nemlig at alle damer burde få muligheten til å prøve dette produktet hvis de vil :)

Noen som kjenner til en slik brosjyre? Eller kanskje vi kan lage en? Må man da ha tillatelse fra de som produserer menskopper??

Kult om det er noen flere som kunne tenke seg slike brosjyrer :jepp:

Endret av MedMor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest D-shol

Til denne kommer lurer jeg bare på om jeg kan få linker til steder å kjøpe den. Begynte på en av trådene om det, men den er 35 sider og det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til denne kommer lurer jeg bare på om jeg kan få linker til steder å kjøpe den. Begynte på en av trådene om det, men den er 35 sider og det klarer jeg ikke.

Her er en informasjonsside jeg har laget om det med linker til diverse andre sider som både selger de forskjellige typene og har mer info om dem:

Link

Jeg har forresten nettopp bestilt. Tenker den kanskje kan minske menssmertene, er i alle fall verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er link til de jeg kjøpte koppen min av :)

Jeg synes selvfølgelig denne er best ;) Etter nøye overveielse av de koppene som finnes på markedet fant jeg ut at denne var den jeg ville satse på. Den koster litt mer enn noen av de andre, men til gjengjeld har den ikke den kraftige ringen øverst som enkelte har klaget over at gnager.... og du kan velge å kjøpe en med farge :jepp: syns det var litt stilig jeg da :fnise:

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har forresten nettopp bestilt. Tenker den kanskje kan minske menssmertene, er i alle fall verdt et forsøk :)

Hei. jeg bruker også menskopp, men bare lurer på hvorfor du tror den skal minske menssmerter? Det er jo bare mensbeskyttelse som med ob og libresse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. jeg bruker også menskopp, men bare lurer på hvorfor du tror den skal minske menssmerter? Det er jo bare mensbeskyttelse som med ob og libresse...

Jeg har hørt fra andres erfaringer at den gjør menssmertene mindre enn ved bruk av tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt fra andres erfaringer at den gjør menssmertene mindre enn ved bruk av tamponger.

Dette er riktig, enkelte (inkludert meg) opplever at det blir mindre menssmerter ved bruk av menskopp :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg kjøpte min første menskopp og brukte den for første gang i dag. Men til min store skrekk var den utrolig vanskelig å få ut og jeg sitter nå og har enormt vondt i underlivet etter et lite basketak (fikk den ut tilslutt). Dette merker jeg at jeg ikke gidder å styre med, men det er kanskje enklere om man klipper av "tråden"? Hvor langt opp bør i så fall denne klippes? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Du burde nok vente med å klippe av "tråden" til du er trygg på at du får den ut.

Jeg hadde litt problemer med å få den ut i begynnelsen, men jeg leste en del tips og råd inne i den andre linken om menskopp her inne på kg :)

• Skyv den ned med bekkenmuskulaturen din
  • Ta tak i "stilken", eller hvis du har klippet den av: knip bunnen av koppen mellom pekefinger og tommel. Det lønner seg å være tørr på fingrene
  • Slapp av i muskulaturen mens du trekker koppen ut
  • Det kan gjøre litt vondt å få den forbi forhøyningen rett innenfor åpningen, da presser jeg kanten/ringen ned på den siden mens jeg drar den helt ut
  • Vinkle koppen med bunnen ned i det du drar den ut, utrolig nok vil da alt innholdet bli værende i koppen, istedenfor å bli sølt utover.
  • Det tar litt tid å lære seg teknikken, men når du først har klart det fungerer dette perfekt :)

Jeg blir selv stadig mer fornøyd med min kopp, og jeg tror at siden alle jenter er forskjellig må man bare prøve seg fram. Jeg har funnet ut en del teknikker som passer for meg, men det er ikke sikkert det fungerer for alle. Men prøv ut denne teknikken, det tror jeg vil hjelpe deg. (Og: når du presser inn den ene siden av ringen vil det komme luft inn, noe som gjør at vakumet slipper, og da blir det MYE lettere å trekke koppen ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde nok vente med å klippe av "tråden" til du er trygg på at du får den ut.

Jeg hadde litt problemer med å få den ut i begynnelsen, men jeg leste en del tips og råd inne i den andre linken om menskopp her inne på kg :)

• Skyv den ned med bekkenmuskulaturen din
  • Ta tak i "stilken", eller hvis du har klippet den av: knip bunnen av koppen mellom pekefinger og tommel. Det lønner seg å være tørr på fingrene
  • Slapp av i muskulaturen mens du trekker koppen ut
  • Det kan gjøre litt vondt å få den forbi forhøyningen rett innenfor åpningen, da presser jeg kanten/ringen ned på den siden mens jeg drar den helt ut
  • Vinkle koppen med bunnen ned i det du drar den ut, utrolig nok vil da alt innholdet bli værende i koppen, istedenfor å bli sølt utover.
  • Det tar litt tid å lære seg teknikken, men når du først har klart det fungerer dette perfekt :)

Jeg blir selv stadig mer fornøyd med min kopp, og jeg tror at siden alle jenter er forskjellig må man bare prøve seg fram. Jeg har funnet ut en del teknikker som passer for meg, men det er ikke sikkert det fungerer for alle. Men prøv ut denne teknikken, det tror jeg vil hjelpe deg. (Og: når du presser inn den ene siden av ringen vil det komme luft inn, noe som gjør at vakumet slipper, og da blir det MYE lettere å trekke koppen ut...)

Takk for svar. Jeg gjorde faktisk alle de tingene bortsett fra det med tørr på fingrene for det var liksom ikke like lett å forbli tørr samtidig som jeg gravde dypt inne i mensenland...

Ga opp menskopp resten av denne syklusen, men får prøve igjen neste gang. Orker bare ikke styre med det på jobben, for på skolen vår går elever og lærere på de samme doene og da blir man brått litt mer obs på hva man faktisk holder på med der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg bare lurer på en sak (her blir det litt utlevering av personlige "intimgreier", men lurer jeg, så lurer jeg). Jeg pleier å bruke bind fordi jeg får så utrolig vondt når jeg skal ta ut tampongen (inn går helt greit). Det er helt jævlig, uansett om jeg prøver sakte eller "røsker" til (ja, det hørtes jo litt brutalt ut, men altså..ja :ler: ), og uansett om tampongen har vært der i et minutt eller noen timer. så jeg har nesten gitt opp hele tamponggreia, det funker rett og slett ikke, og det er jo litt frustrerende da "alle" bruker tampong, og jeg begynner å bli lei hele dette ekle bindopplegget... Leste et sted at dette kanskje kan skyldes at tampongen suger til seg all fuktighet, men at menskoppen ikke gjør dette. Blir veldig fristet til å prøve menskopp, tror dere kanskje det kan være noe for meg? Høres jo veldig ålreit ut hvis jeg lærer meg å bruke dette. Man kan kanskje øve seg på å bruke menskopp også utenom mensperioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Etter mange år med utsettelse, forglemmelse og livets gang fikk jeg endelig somlet meg til å bestille min første månekopp i går.

Valget falt på "Lunette" str.1 til 295,- på kenguruloftet.no

Samtidig kjøpte jeg et 11-delers sett øko.bind til 195,- fra samme sted.

Er det noen her som velger tøybind/innlegg ved siden av månekopp, istedetfor engangsbind? Erfaringer på det området?

Fant tråden her selvsagt etter bestilling, men holdt ut å lese gjennom alle 40 sider lell på den andre tråden, tusen takk til alle som åpent og intimt har delt sine opplevelser :yvonne:

Virker som om de som sliter med tamponger, også krongler mest med månekoppene, så jeg er veldig spent på hvordan dette blir.

Skal ikke stå på innsats, eller teoretisk kunnskap iallefall :)

Skriver igjen etter første prøverunde, for å dele min erfaring.

(La ut dette og på den andre tråden, men hører vel snart hjemme her, for snart er jeg en av de som bruker månekopp :rødme: )

Endret av VenDis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

Jeg er klar over at dette er en gammel tråd, men jeg har nettopp oppdaget menskoppen, og har derfor lest mye om temaet i det siste!

Jeg vet ikke TS fortsatt er interessert i en brosjyre om menskopper, men jeg kom over denne sida i dag og ser for meg at det er noe sånn du var på jakt etter (den nederste flyeren).

Jeg har blitt helt overbevist om at menskopp er det ultimate alternativet til bind og tamponger, og synes derfor at din idè om å snik-reklamere er super! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest M @ Menskopp

Ser det er en stund siden denne tråden ble opprettet, men så vidt jeg har vet, så er det fremdeles et stort behov for info som er lett tilgjengelig.

Sjekk ut www.menskopp.org for div info. Er en side som er rettet kun mot å spre info om menskoppen/damebeger, og er drevet av nøytral, privat person, ikke noen som selger/produserer menskopper.

Ligger også litt flyers og slikt under "jungeltelegrafen" i menyen. (PDF-fila for info-arket fungerer ikke enda, men send meg en mail på [email protected] , så skal jeg sende til alle som vil ha! Er mye bedre kvalitet enn jpg-fila).

Hilsen

M

Hei alle dere damer som bruker menskopp/damebeger/mooncup/divacup/lunette/ladycup/osv, osv...... :vinke:

Jeg har nå blitt fullstendig frelst på dette produktet etter å ha lest denne tråden:

Til alle dere som lurer på hva en menskopp er, så vil jeg anbefale å lese denne tråden, den inneholder svar på ALT dere lurer på ;)

Jeg skulle så gjerne ha spredt dette gode budskapet, for dessverre er det altfor få som har hørt om menskoppen.... Men jeg synes ikke akkurat at jeg kan begynne å plage folk med å snakke om såpass intime ting.... Derfor hadde det vært så flott hvis det fantes en brosjyre med info om menskoppen:

• Hva det er
  • Fordelene
  • Bilder av menskoppen
  • Hvilke varianter som finnes
  • Bretteteknikker
  • Gode linker på internett som omhandler koppen

osv...

Og at denne brosjyren var utskrivbar! Da kunne jeg skrevet ut en bunke og lagt i skapet på dametoalettet på jobben, eller lagt igjen i damegarderoben på treninga... bare for å nevne noen av alle stedene man kan drive snik-reklame.... ;) Jeg synes nemlig at alle damer burde få muligheten til å prøve dette produktet hvis de vil :)

Noen som kjenner til en slik brosjyre? Eller kanskje vi kan lage en? Må man da ha tillatelse fra de som produserer menskopper??

Kult om det er noen flere som kunne tenke seg slike brosjyrer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt MoonCup i snart 6 år nå og kan bare anbefale det på det varmeste til alle kvinner som menstruerer.

Bra for oss - bra for miljøet. Tenk på alle den søpla som brukere av denne har spart miljøet for.

Det er ganske vanskelig for de fleste å komme i gang med bruken av den, men ikke gi opp om du ikke er komfortabel de første gangene. Øvelse gjør mester.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei!

Jeg satset på en lunette str L siden jeg har født et barn for 20 år siden. Nå har jeg testet den i ca 5 perioder og er fornøyd tross noen problemer. Ja jeg mener jeg er kjempefornøyd faktisk fordi nå kan jeg sove om natten uten å ha ubehag av våte bind. Jeg blør en del de to første dagene. Men over til problemet:

Den lekker...uansett hva jeg prøver..langt inne...langt ute. Er det noen som kan hjelpe?

Kan det være for stor størrelse fordi den ikke vider seg ut skikkelig? Har prøvd å kjenne etter men kan ikke klare å finne det ut. Kanskje den rett og slett er for liten? Vel...har vanskelig for å tro det siden jeg trener litt bekkenmuskulatur og får ikke akkurat klager fra kjæresten

Noen som har synspunkter til meg?

Takknemlig for svar :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt å bruke det, men føler at jeg griser fælt. Føler at jeg ikke kan tømme koppen andre steder enn hjemmet pga. tidsbruk og en del søl... Har dere noe tips? For jeg er ellers fornøyd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...