Gå til innhold

Er det blitt "in" å være hemmelighetsfull på Facebook?


Gjest Gjest_Gunnhild_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gunnhild_*

Folk skriver så hemmelighetsfullt i statusen sin så det er det til å bli gal av, f.eks :

**** lurer fælt på hva h*n skal gjøre...

**** er lei seg for det som har skjedd....

**** gleder seg til det store som skal skje i kveld!

**** lurer på om h*n har gort det rette...

ja, jeg kan jo fortsette i det uendelige.. Er det noen som spør om hva som har skjedd/hva de skal eller hva de lurer på, så nekter de å si hva det er.

Dette er voksne folk det er snakk om, selv om man skulle tro det var fjortiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk skriver så hemmelighetsfullt i statusen sin så det er det til å bli gal av, f.eks :

**** lurer fælt på hva h*n skal gjøre...

**** er lei seg for det som har skjedd....

**** gleder seg til det store som skal skje i kveld!

**** lurer på om h*n har gort det rette...

ja, jeg kan jo fortsette i det uendelige.. Er det noen som spør om hva som har skjedd/hva de skal eller hva de lurer på, så nekter de å si hva det er.

Dette er voksne folk det er snakk om, selv om man skulle tro det var fjortiser.

Det er vel opp til hver enkelt hva de skal skrive i statusfeltet. Om du er så nyskjerrig kan du vel spørre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har aldri tenkt på det som et problem :sjenert:

Det er ikke ved hjelp av statusfeltet på Facebook jeg blir oppdatert på hva som skjer i livet til vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imsdal

Dette er en gjenganger på vennelista mi og, akkurat slik som eksemplene du ramset opp.. Skjønner ikke hva som er vitsen, når de åpenbart gjør det kunn for oppmerksomhet.

Virker som det er toppen når de kan alliere seg med en venn som kan kommentere statusen som også vet den stoore hemmligheten, type:

*** er lei seg for hva som har skjedd i dag...

Venn: Det skjønner jeg godt, er så fælt når slikt skjer..

Osv!

Tåpelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skriver på den måten er det vel nærmest at de vil at folk skal spørre hvordan de har det. Skriker etter oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
**** lurer fælt på hva h*n skal gjøre...med potteplantene sine når h*n reiser på ferie til Kreta i to uker

**** er lei seg for det som har skjedd.... klarte å slette alle episodene av Ugly Betty og Lost!!! OMG!!!

**** gleder seg til det store som skal skje i kveld! Vi skal nemlig steke vafler og se Idol!

**** lurer på om h*n har gort det rette... Burde jeg ha stripet håret i tillegg til å farge det??

Ble det bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de skriver på den måten er det vel nærmest at de vil at folk skal spørre hvordan de har det. Skriker etter oppmerksomhet!

Fullstendig enig!

Det er blitt et slags jag etter oppmerksomhet, både når det gjelder kommentering av bilder og "merkelige" stautslinjer. Man får presentert alt fra samlivsproblemer til pågående dobesøk, så vel som slike hint-hint-hint-linjer som TS nevner.

Folk er blitt mer eller mindre desperate etter oppmerksomhet og det å kunne snakke med andre, på facebook, om hva som skjer i livene.

Selv kommenterer jeg konsekvent ikke slike statuslinjer, og jeg har selv blank status - alltid. Kall meg gjerne kjedelig eller noe, men jeg foretrekker faktisk å snakke med folk enten på gamlemåtem, men gjerne på msn\FB-chat også, men jeg lar meg i alle fall ikke kjøpe av statuslinjer. Har noen noe problemematisk de vil dele, vil jeg heller få det i private former.

Personer som bretter ut sitt privatliv i facebook-statusen ser jeg ikke særlig seriøst på, men heller en som er desperat etter oppmerksomhet og annerkjennelse fra sine "venner". I mitt syn er en venn en som får greie på problemet før facebook-"vennene".

Ser derimot for meg at denne tråden kommer til å fostre ganske mange interessante innlegg utover dagen :)

(og hva ER det med det nye "...liker (ikke) dette"? En slags avstemming over intetsigende og irrelevant informasjon?)

Edit: La til siste avsnitt i et snev av frustrasjon :)

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kommenterer jeg konsekvent ikke slike statuslinjer, og jeg har selv blank status - alltid. Kall meg gjerne kjedelig eller noe, men jeg foretrekker faktisk å snakke med folk enten på gamlemåtem, men gjerne på msn\FB-chat også, men jeg lar meg i alle fall ikke kjøpe av statuslinjer. Har noen noe problemematisk de vil dele, vil jeg heller få det i private former.

Og jeg valgte selv for en tid tilbake å slette hele facebooksiden min, det ble for dumt med alt som ble lagt ut av bilder og statusoppdateringer, samt at jeg plutselig hadde 300 venner jeg egentlig ikke anser som venner i virkeligheten, og som jeg derfor også mener ikke har noe med mine foretak, og jeg heller ikke deres :)

Nei, takke seg til å heller møte venner på kafé og oppdatere hverandre slik. Mye hyggeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det blir enda mer dumt å rakke ned på mennesker som velger å være aktiv på Facebook - for det er faktisk ikke ensbetydende med å ikke være sosial ellers i livet.

Jeg oppdaterer ikke så ofte FB-statusen min, men jeg følger med på andre som gjør det, og synes det kan være litt gøy å følge med på hva som skjer i andres liv. Det er ikke alltid like interessant å lese nedtelling til Roskilde eller fødselstermin i det feltet, men da får man jo et lite innblikk i hva som skjer i andre personers liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imsdal

Er litt komisk når noen klarer å røpe "hemmligheten" så er det bare filleting, som de har latet som er den store saken, noe kjempespennende :ler:

Virker som det er en slags status i seg selv å bli sett og få masse tilbakemld på facebook, en bekjent av meg er slik "Har du sett hvor mange venner jeg har på facebook nå eller?", og etter en rask kikk så har hun rundt 250 venner, hvor flesteparten er fjerne bekjente, som hun ikke sier hei til engang IRL..Hun har til og med mine skolevenninner fra barneskolen, selv om hun knaptnok vet hvem de er, slikt kaller jeg listefyll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandie
Dette er en gjenganger på vennelista mi og, akkurat slik som eksemplene du ramset opp.. Skjønner ikke hva som er vitsen, når de åpenbart gjør det kunn for oppmerksomhet.

Virker som det er toppen når de kan alliere seg med en venn som kan kommentere statusen som også vet den stoore hemmligheten, type:

*** er lei seg for hva som har skjedd i dag...

Venn: Det skjønner jeg godt, er så fælt når slikt skjer..

Osv!

Tåpelig :ler:

Enig, dette er enda en tåpelig måte å skaffe seg oppmerksomhet på., ser det ofte på min "venneliste" også. Og der finnes nesten bare folk over 30, så dette er absolutt ikke noe fjortisfenomen slik man gjerne skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en fjern venn på FB (har vanskelig for å si nei til venneforespørsler...) som nesten konsekvent skriver A og gjør seg kostbar når folk spør etter B. Et konstruert eksempel på hvordan hans statuslinje kan utvikle seg:

X: Så har jeg gjort det igjen

Y: Hva har du gjort?

X: Neeeej, det vanlige.

Y: Hva mener du?

X: Njæh, ikke så mye, rota det til som vanlig.

Z: Hva er det du har rotet til nå da?

X: Ja, nå kan du lure.

Y: Jammen så si det da.

Z: Ja, si det!

X: Så nysgjerrige dere er da.

Osv osv. Og sånn holder han og vennene hans på i 20-30 meldinger fram og tilbake. Alle er over 20 år... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fjern venn på FB (har vanskelig for å si nei til venneforespørsler...) som nesten konsekvent skriver A og gjør seg kostbar når folk spør etter B. Et konstruert eksempel på hvordan hans statuslinje kan utvikle seg:

X: Så har jeg gjort det igjen

Y: Hva har du gjort?

X: Neeeej, det vanlige.

Y: Hva mener du?

X: Njæh, ikke så mye, rota det til som vanlig.

Z: Hva er det du har rotet til nå da?

X: Ja, nå kan du lure.

Y: Jammen så si det da.

Z: Ja, si det!

X: Så nysgjerrige dere er da.

Osv osv. Og sånn holder han og vennene hans på i 20-30 meldinger fram og tilbake. Alle er over 20 år... :roll:

Derfor har jeg blank status. De som lurer på hvordan jeg har det spør meg, de som ikke spør kan jeg ikke se på som særlig interesserte heller.

Derfor kommenterer jeg i regelen heller aldri andre sin status. De jeg er interessert i hvordan det går med, eller i det hele er interessert i å prate med, ja, de prater jeg med likegyldig av statusen.

Prakteksempel fra venn i 30-åra:

- "Ola elsker Kari, savner deg...unnskyld..."

- Nils making dinner (36min ago)

- Nils eats dinner (32min ago)

.......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tia_*

Genrelt sett er min erfaring at de som bruker mest tid på FB, med oppdateringer om ditt og datt, gjerne er de samme folka som har minst å gjøre i rl.

De fleste på min liste som driver på sånn som nevnt i denne tråden er hverken i jobb eller på skole, men hjemme stort sett hele dagen året rundt. Slike FB-typer er som regel de største attention-whores, for de har ikke noe liv utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke på facebook (norges eneste? noen flere der ute? *håpefull*)

men jeg kjenner igjen dette fra MSN....har ei venninne som konstant skriver fjortiss-aktige, kryptiske meldinger i "fortell hva du gjør"-feltet.

Det oser av "spør meg!!!" og meg-meg-meg generelt hele veien.

Hvilket jeg ikke gidder.

zzzzzz......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg bøyer meg i støvet, og innrømmer gjerne at jeg ofte har disse "mystiske og hemmelige" statusene. Hovedsaklig er mine "hemmelige" statuser, myntet til min "elsker". Og det er gjennom statusene vi kommuniserer til daglig (Jada, han har samboer og hele pakka), derfor litt vanskelig å kommunisere på andre måter. (Og jada, jeg er et ekstremt forferdelig kvinnemenneske, jeg vet det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** er lei seg for det som har skjedd....

Kult, noen har vært utro igjen.

**** gleder seg til det store som skal skje i kveld!

Kult, noen som skal pule.

Sånne kommentater fører til at jeg ignorerer/filtrerer personen. Etter lang tid så sletter jeg personen, og så lurer de på hvorfor i ettertid.

Utro mennesker har jeg ikke til overs for, så de er ikke verdt å være mine venner. Unntaket er bestekameraten min, og det er det eneste.

Folk som absolutt på død og liv skryte over at de kan feie over hvem som helst, når som helst, vil jeg ikke vite om, så de er heller ikke "verdt" å være mine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...