Gjest dixi Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 (endret) DIXI ressurssenter for voldtatte har taushetsplikt og kan hjelpe deg i en vanskelig tid. Vi gir informasjon og støtte til utsatte og familien deres så tidlig som mulig, og vi har også tilbud til gutter og menn. Mange forbinder voldtekt med overfallsvoldtekter der offeret ikke kjenner gjerningsmannen. Sannheten er at 7 av 10 voldtekter blir begått i private hjem i Norge. Det er sannsynligvis store mørketall. Det er viktig at du ikke går alene med alle de vonde og negative tankene! Lurer du på noe om oss eller om voldtekt kan du stille spørsmålet i denne tråden, så skal vi svare så godt vi kan. Du kan også kontakte oss direkte, kontaktinformasjon og oversikt over hvilke tilbud vi har finner du på Dixi.no.. Venche Lindboe konsulent DIXI Endret 14. mai 2009 av Hilde
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Takk for at dere finnes! Jeg ble voldtatt for 5 år siden og har lenge følt behov for å kunne snakke med andre som har opplevd det samme eller har lignede opplevelser. Hvordan skal jeg gå frem for å bli med i en gruppe for voldtatte? Håper fra et snarlig svar fra dere. M.v.h Kjersti 34 år
Gjest Sandbekken Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lurer på om fastlegen har noe oversikt over slike grupper.. Ihvertfall har psykiatriavdeligen det Jeg må bare si at det er supert at du vil snakke om det! Stå på!!!
mustapippuri Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Takk for at dere finnes! Jeg ble voldtatt for 5 år siden og har lenge følt behov for å kunne snakke med andre som har opplevd det samme eller har lignede opplevelser. Hvordan skal jeg gå frem for å bli med i en gruppe for voldtatte? Håper fra et snarlig svar fra dere. M.v.h Kjersti 34 år Kanskje du finner noe lurt her http://www.faenheller.no/index.php?side=st...ntre-mot-incest
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Kanskje dette kan være det du leter etter: http://www.dixi.no/ De kan sikkert hjelpe deg videre
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 DIXI ressurssenter for voldtatte har taushetsplikt og kan hjelpe deg i en vanskelig tid. Vi gir informasjon og støtte til utsatte og familien deres så tidlig som mulig, og vi har også tilbud til gutter og menn. Mange forbinder voldtekt med overfallsvoldtekter der offeret ikke kjenner gjerningsmannen. Sannheten er at 7 av 10 voldtekter blir begått i private hjem i Norge. Det er sannsynligvis store mørketall. Det er viktig at du ikke går alene med alle de vonde og negative tankene! Lurer du på noe om oss eller om voldtekt kan du stille spørsmålet i denne tråden, så skal vi svare så godt vi kan. Du kan også kontakte oss direkte, kontaktinformasjon og oversikt over hvilke tilbud vi har finner du på Dixi.no.. Venche Lindboe konsulent DIXI Så fint at DIXI har kommet på kvinneguiden. Jeg kommer på temakvelden i kveld om selvfølelse. Det blir fint å se dere igjen. Klem fra tidligere bruker hos dere
Gjest dixi Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Takk for at dere finnes! Jeg ble voldtatt for 5 år siden og har lenge følt behov for å kunne snakke med andre som har opplevd det samme eller har lignede opplevelser. Hvordan skal jeg gå frem for å bli med i en gruppe for voldtatte? Håper fra et snarlig svar fra dere. M.v.h Kjersti 34 år Hei Kjersti. Tusen takk for mail og de rosende ordene. For å bli med i samtalegruppe er det fint om du kan ringe oss for å komme til individuell samtale først. Du er hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon 22 44 40 50 eller send en mail så lager vi en avtale. Mvh Venche Lindboe Konsulent DIXI Oslo Endret 30. juli 2009 av dixi
Isild Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Takk for at dere finnes! Jeg ble voldtatt for 5 år siden og har lenge følt behov for å kunne snakke med andre som har opplevd det samme eller har lignede opplevelser. Hvordan skal jeg gå frem for å bli med i en gruppe for voldtatte? Håper fra et snarlig svar fra dere. M.v.h Kjersti 34 år Hei Kjersti. Jeg er ingen støttegruppe.. bare en til i din situasjon.. Jeg ble voldtatt i 2002, har aldri vært i kontakt med noen jeg heller - hverken støttegrupper eller andre som har vært utsatt for det samme. Jeg tror jeg har fortrengt det. Det har kommet ut et sted alikevel - les gjerne tråden min under "kosthold og trening" - som jeg la inn i dag. Hilsen til deg Fra T, 36 år.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 Jeg lurer på om fastlegen har noe oversikt over slike grupper.. Ihvertfall har psykiatriavdeligen det Jeg må bare si at det er supert at du vil snakke om det! Stå på!!! Hei Tror ikke fastleger har oversikt over disse gruppene. Min fastlege viste ikke om DIXI før jeg ga henne en brosjyre. Trine
Gjest redstar Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Via fastlegen kan du sikkert bli henvist videre å få hjelp? Ønsker deg masse lykke til videre, bra du står frem! Keep up the good work
Periwinkle Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har også vært utsatt for voldtekt. Har bare fortalt kjæresten og ei vennninne om det. Det er fire år siden, og jeg sliter fremdeles med det, men mest av alt tror jeg at jeg skammer meg og mener det var min egen feil. Derfor jeg ikke har snakket med noen om det. Men det er bra slike som Dixi finnes, så det er hjelp å få Om man tør å stå frem iallefall.
Gjest dixi Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg har også vært utsatt for voldtekt. Har bare fortalt kjæresten og ei vennninne om det. Det er fire år siden, og jeg sliter fremdeles med det, men mest av alt tror jeg at jeg skammer meg og mener det var min egen feil. Derfor jeg ikke har snakket med noen om det. Men det er bra slike som Dixi finnes, så det er hjelp å få Om man tør å stå frem iallefall. Hei Tusen takk for rosende ord. Det er tungt å høre at du ikke har fått noe hjelp til å bearbeide din opplevelse. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med DIXI om du ønsker det. Vi har taushetsplikt. Om du synes det er skummelt å komme til samtaler ved senteret kan du skrive mail til oss og være annonym. Vår mail adresse er: [email protected] Du kan også lese på websiden vår www.dixi.no om de tilbud vi har. DIXI er her for deg. Mhv Venche Lindboe konsulent Endret 16. oktober 2009 av dixi
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Er det bare i Oslo dere befinner dere? Jeg er fra vestlandet, skulle gjerne ha "snakket" med noen, selv om jeg ikke er så glad i å snakke om det som har skjedd. Jeg har blitt anbefalt psykolog, men fikk skrekken etter jeg var hos en psykiatrisk sykepleier rett etter det skjedde. Jeg vet innerst inne at jeg burde gjøre noe med det, enn å bare stenge det inne. De som vet det, tror jeg har komt over det. Men de vet ikke at jeg ligger ofte våken å tenker på det, at jeg har mareritt, at jeg har angst for å sove alene nettopp pga. dette...
Gjest dixi Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Er det bare i Oslo dere befinner dere? Jeg er fra vestlandet, skulle gjerne ha "snakket" med noen, selv om jeg ikke er så glad i å snakke om det som har skjedd. Jeg har blitt anbefalt psykolog, men fikk skrekken etter jeg var hos en psykiatrisk sykepleier rett etter det skjedde. Jeg vet innerst inne at jeg burde gjøre noe med det, enn å bare stenge det inne. De som vet det, tror jeg har komt over det. Men de vet ikke at jeg ligger ofte våken å tenker på det, at jeg har mareritt, at jeg har angst for å sove alene nettopp pga. dette... Hei Tusen takk for mail. DIXI er i Oslo og Stavanger. Forstår at du synes det er vanskelig å gå med dette alene og skepsisen til psykolog da du har en dårlig erfaring med helsevesenet fra før. Men det finnes mange psykologer og tereapauter som er dyktige også. Du må ikke gi opp håpet. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med DIXI på tlf 22 44 40 50. Selv om du bor på Vestlandet kan du ha tlf kontakt eller mail kontakt med oss om du ønsker det. Vi har taushetsplikt. Mhv Venche Lindboe, konsulent DIXI Oslo
Gjest dixi Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) DIXI Ressurssenter i Oslo inviterer til Temakveld Voldtektstraumer og vonde tenner - en sammenheng? Åpent for alle interesserte Tid: Torsdag 19. november kl 19.00 – 21.00 Sted: Rica Oslo Hotel, Europarådets Plass 1 (Karl Johans gt. med inngang Biskop Gunnerus gate) Spesialist i allmennmedisin Anna Luise Kirkengen innleder med betraktninger om mulige følger av voldtektserfaring for helsen generelt og for tannhelsen spesielt. Hun er professor i allmennmedisin ved instituttene for samfunnsmedisinske fag ved universitetene i Tromsø og Trondheim og seniorforsker ved Senter for helsefremmende arbeid, Akershus Universitetssykehus. Det vil bli servert kaffe og te. Fri entre. Kontakt gjerne DIXI Ressurssenter på telefon 22 44 40 50 eller e – mail: [email protected] dersom du lurer på noe. www.dixi.no Velkommen! Endret 28. oktober 2009 av dixi
Gjest dixi Skrevet 28. oktober 2009 #16 Skrevet 28. oktober 2009 (endret) DIXI Ressurssenter i Oslo inviterer til Temakveld ”Alt vi sier, som aldri blir fortalt” Et inspirerende foredrag om menneskets adferd Tid: Tirsdag 8.desember kl.19.00 - 21.00 NB Nytt sted: Rica Holberg Hotel, Holbergs plass 1. Åpent for alle interesserte. Foredraget tar for seg hvordan våre forventninger, følelser og holdninger påvirker våre prestasjoner og hvordan vi kan kommunisere mer effektivt når vi er bevisste på disse sidene av oss selv. Innlegget gir et underholdende skråblikk på oss mennesker. Målet er både å underholde, inspirere og samtidig skape en dypere forståelse for de mer uformelle strukturene som finnes i adferden vår. Det hele presenteres på en fargerik og humoristisk måte med mye bruk av lyd og bilde. Foredragsholder: Vegard Øksnevad driver konsulentselskapet Ny Innsikt. Han har bakgrunn fra Forsvaret og IT-bransjen, og har hatt flere lederstillinger i norsk næringsliv. I dag underviser han i adferd og læring ved høyskoler og holder foredrag i bedrifter, foreninger og andre organisasjoner. Det blir anledning til å stille spørsmål. Fri entre. Det vil bli servert kaffe og te. Kontakt gjerne DIXI på telefon 22 44 40 50 eller e - mail: [email protected] dersom du lurer på noe. www.dixi.no Velkommen! Endret 11. november 2009 av dixi
Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 Takk for at dere finnes! Jeg ble voldtatt for 5 år siden og har lenge følt behov for å kunne snakke med andre som har opplevd det samme eller har lignede opplevelser. Hvordan skal jeg gå frem for å bli med i en gruppe for voldtatte? Håper fra et snarlig svar fra dere. M.v.h Kjersti 34 år
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 20. november 2009 #18 Skrevet 20. november 2009 Jeg ble voldtatt da jeg var 13 år. Hadde en kjæreste som da var to år eldre enn meg. Saken ble aldri anmeldt, for da jeg var på sykehuset til kontroll etter voldtekten, følte jeg at det var akkurat som om de "frarådet" meg å anmelde saken. De sa at det ville bli tøft å stille i retten osv. Foreldrene mine var de første som fikk vite om det, i og med at jeg kom hjem etter at det hadde skjedd, og hadde noen stykke merker i både ansiktet og på kroppen. Gikk også i terapi, og var til tider dagpasient på en psykriatisk klinikk. Ca et år etter voldtekten utviklet jeg bulimi, og sliter fremdeles med å bli frisk i dag. Jeg er nå 19 år. Jeg lurer på om dette kan ha en sammenheng med voldtekten? Er det flere som har utviklet spiseforstyrrelser etter en slik opplevelse? Er det noen andre her inne som har blitt frarøvet "barndommen" og livets lyse dager i så ung alder? Til nå er det kun kjæresten min og familien min som vet om hva som skjedde, og selvom jeg i et år nå har vært i kontakt med utallige helsesøstre, fastlege og sentre for spiseforstyrrelser, har jeg aldri klart å fortelle om hva som skjedde den dagen... Håper på svar! Hilsen Ida, 19 år
Periwinkle Skrevet 20. november 2009 #19 Skrevet 20. november 2009 Jeg ble voldtatt da jeg var 13 år. Hadde en kjæreste som da var to år eldre enn meg. Saken ble aldri anmeldt, for da jeg var på sykehuset til kontroll etter voldtekten, følte jeg at det var akkurat som om de "frarådet" meg å anmelde saken. De sa at det ville bli tøft å stille i retten osv. Foreldrene mine var de første som fikk vite om det, i og med at jeg kom hjem etter at det hadde skjedd, og hadde noen stykke merker i både ansiktet og på kroppen. Gikk også i terapi, og var til tider dagpasient på en psykriatisk klinikk. Ca et år etter voldtekten utviklet jeg bulimi, og sliter fremdeles med å bli frisk i dag. Jeg er nå 19 år. Jeg lurer på om dette kan ha en sammenheng med voldtekten? Er det flere som har utviklet spiseforstyrrelser etter en slik opplevelse? Er det noen andre her inne som har blitt frarøvet "barndommen" og livets lyse dager i så ung alder? Til nå er det kun kjæresten min og familien min som vet om hva som skjedde, og selvom jeg i et år nå har vært i kontakt med utallige helsesøstre, fastlege og sentre for spiseforstyrrelser, har jeg aldri klart å fortelle om hva som skjedde den dagen... Håper på svar! Hilsen Ida, 19 år Jeg sliter også med spiseforstyrrelser, men tror ikke det direkte skyldes voldtekten i og med at jeg fikk spiseforstyrrelser da jeg var 12 og ble voldtatt da jeg var 15. Men det gjorde ikke ting noe bedre.
Gjest dixi Skrevet 3. desember 2009 #20 Skrevet 3. desember 2009 Jeg ble voldtatt da jeg var 13 år. Hadde en kjæreste som da var to år eldre enn meg. Saken ble aldri anmeldt, for da jeg var på sykehuset til kontroll etter voldtekten, følte jeg at det var akkurat som om de "frarådet" meg å anmelde saken. De sa at det ville bli tøft å stille i retten osv. Foreldrene mine var de første som fikk vite om det, i og med at jeg kom hjem etter at det hadde skjedd, og hadde noen stykke merker i både ansiktet og på kroppen. Gikk også i terapi, og var til tider dagpasient på en psykriatisk klinikk. Ca et år etter voldtekten utviklet jeg bulimi, og sliter fremdeles med å bli frisk i dag. Jeg er nå 19 år. Jeg lurer på om dette kan ha en sammenheng med voldtekten? Er det flere som har utviklet spiseforstyrrelser etter en slik opplevelse? Er det noen andre her inne som har blitt frarøvet "barndommen" og livets lyse dager i så ung alder? Til nå er det kun kjæresten min og familien min som vet om hva som skjedde, og selvom jeg i et år nå har vært i kontakt med utallige helsesøstre, fastlege og sentre for spiseforstyrrelser, har jeg aldri klart å fortelle om hva som skjedde den dagen... Håper på svar! Hilsen Ida, 19 år Hei Ida Tusen takk for mail og for at du deler av dine opplevelser. På http://www.dixi.no/reaksjoner-og-skadevirk...7779-77623.html kan lese om vanlige reaksjoner og skadevirkninger en kan få etter voldtekt. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på enten via telefon, mail eller samtaler. Telefon nummeret er: 22 44 40 50. Vi tilbyr også samtalegrupper som vi får gode tilbakemeldinger på. Det kan være lettere å prate med noen som har opplevd noe lignende. Vi har taushetsplikt. Mvh Venche Lindboe Konsulent DIXI
Fremhevede innlegg