Gjest Gjest_Caron_* Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har overhode ikke interesse av å treffe noen ny mann da jeg tenker at det kommer til å gå litt tid før et nytt forhold... Men det er denne sexen!! Jeg kommer jo til å bli gal, det å føle at man kan ha sex, være seksuell for min egen del og det og vite at noen vil ha meg seksuelt. Jeg syns det er skikkelig kjipt. Som jeg sa har jeg ikke interessen av å gå ut å sjekke eller den slags, men skulle ønske det ringte en kjekk mann til meg som kan få meg til å føle at jeg er en attraktiv kvinne som kan tilfredstille meg litt når det passer meg Hvor kan man da så finne disse? Hmm... jeg må si jeg stusser over at fravær av sex (med noen) for en periode gjør folk så til de grader desperate at de må skaffe seg en midlertidig knullevenn... Sex er da ikke noen livsviktig ingrediens på linje med mat, vann, luft osv... Ingen dør vel av en periode uten sex med et annet menneske? Tvert imot vil jeg påstå at man har godt av å sette fokuset på andre ting når et forhold er over, roe seg ned og konsentrere seg om å nullstille seg, slik at man får orden på seg selv mentalt, og heller bruke energien på andre viktige ting i livet. Og hva er vel problemet med å tilfredsstille seg selv når trangen blir uutholdende? Gjerne med sexleketøy, som det ble skrevet over her... Begynner sex å bli så dominerende i våre liv at vi ikke tåler en liten periode uten, har det etter min mening bikket over til et psykisk problem som krever profesjonell behandling...
Draven Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Hmm... jeg må si jeg stusser over at fravær av sex (med noen) for en periode gjør folk så til de grader desperate at de må skaffe seg en midlertidig knullevenn... Sex er da ikke noen livsviktig ingrediens på linje med mat, vann, luft osv... Ingen dør vel av en periode uten sex med et annet menneske? Tvert imot vil jeg påstå at man har godt av å sette fokuset på andre ting når et forhold er over, roe seg ned og konsentrere seg om å nullstille seg, slik at man får orden på seg selv mentalt, og heller bruke energien på andre viktige ting i livet. Og hva er vel problemet med å tilfredsstille seg selv når trangen blir uutholdende? Gjerne med sexleketøy, som det ble skrevet over her... Begynner sex å bli så dominerende i våre liv at vi ikke tåler en liten periode uten, har det etter min mening bikket over til et psykisk problem som krever profesjonell behandling... Helt enig med dette innlegget.
nessie87 Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Hmm... jeg må si jeg stusser over at fravær av sex (med noen) for en periode gjør folk så til de grader desperate at de må skaffe seg en midlertidig knullevenn... Sex er da ikke noen livsviktig ingrediens på linje med mat, vann, luft osv... Ingen dør vel av en periode uten sex med et annet menneske? Tvert imot vil jeg påstå at man har godt av å sette fokuset på andre ting når et forhold er over, roe seg ned og konsentrere seg om å nullstille seg, slik at man får orden på seg selv mentalt, og heller bruke energien på andre viktige ting i livet. Og hva er vel problemet med å tilfredsstille seg selv når trangen blir uutholdende? Gjerne med sexleketøy, som det ble skrevet over her... Begynner sex å bli så dominerende i våre liv at vi ikke tåler en liten periode uten, har det etter min mening bikket over til et psykisk problem som krever profesjonell behandling... Faktisk er sex på samme linje som mat, vann, søvn, bare sjekk ut maslows behovspyramide. Disse behovene dekkes fysiologisk og er det grunnleggende behovet til alle mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Faktisk er sex på samme linje som mat, vann, søvn, bare sjekk ut maslows behovspyramide. Disse behovene dekkes fysiologisk og er det grunnleggende behovet til alle mennesker. ROFL. Jeg tror du må tenke litt til før du trekker dine slutninger. Mat, drikke og hvile er byggesteiner som gjør at man er i fysisk stand til å ha sex.
Gjest Gjest_Caron_* Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Faktisk er sex på samme linje som mat, vann, søvn, bare sjekk ut maslows behovspyramide. Disse behovene dekkes fysiologisk og er det grunnleggende behovet til alle mennesker. Behov ja, men poenget her er at dette behovet ikke nødvendigvis MÅ involvere andre. Altså, rent grunnleggende og fysiologisk greier mennesket like godt å tilfredsstille dette behovet på egen hånd. Og bare for å understreke hva som er livsviktige behov: Uten mat dør man, uten vann dør man, uten søvn dør man kanskje også (er litt i tvil om akkurat det), uten sex dør man IKKE! Så enkelt er det... Men at enkelte vil bruke Maslows behovspyramide og en haug av andre mer eller mindre seriøse vitenskapelige utsagn for å rettferdiggjøre en heller svak selvrespekt og selvtillit, dèt forventa jeg jo måtte komme i denne tråden...
nessie87 Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Behov ja, men poenget her er at dette behovet ikke nødvendigvis MÅ involvere andre. Altså, rent grunnleggende og fysiologisk greier mennesket like godt å tilfredsstille dette behovet på egen hånd. Og bare for å understreke hva som er livsviktige behov: Uten mat dør man, uten vann dør man, uten søvn dør man kanskje også (er litt i tvil om akkurat det), uten sex dør man IKKE! Så enkelt er det... Men at enkelte vil bruke Maslows behovspyramide og en haug av andre mer eller mindre seriøse vitenskapelige utsagn for å rettferdiggjøre en heller svak selvrespekt og selvtillit, dèt forventa jeg jo måtte komme i denne tråden... akkurat hvem sikter du til når du mener svak selvrespekt og selvtillit? vi har sex for å formere oss, er ikkje det eit livsviktig behov meiner du?
Gjest Gjest_Caron_* Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 akkurat hvem sikter du til når du mener svak selvrespekt og selvtillit? vi har sex for å formere oss, er ikkje det eit livsviktig behov meiner du? Hehe, du følte for å finne frem forsvarsposisjonen nå, hva? Nei du, jeg snakker på generelt grunnlag her, og akter selvsagt ikke å peke ut noen konkret, bare påpeke at noen er mer lettbedt enn andre i denne verden, og at dèt neppe har mye med livsviktige grunnleggende behover å gjøre. Utover det er det naturligvis opp til hver enkelt å føle seg truffet eller ikke... "vi har sex for å formere oss, er ikkje det eit livsviktig behov meiner du?" >> Så absolutt, men med all respekt, gjør du det kun for å lage barn? Tror du det er barneproduksjon som primært ligger til grunn for TS`s innlegg? Å tenke seg om før man uttaler seg er en fin ting
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Behov ja, men poenget her er at dette behovet ikke nødvendigvis MÅ involvere andre. Altså, rent grunnleggende og fysiologisk greier mennesket like godt å tilfredsstille dette behovet på egen hånd. Og bare for å understreke hva som er livsviktige behov: Uten mat dør man, uten vann dør man, uten søvn dør man kanskje også (er litt i tvil om akkurat det), uten sex dør man IKKE! Så enkelt er det... Men at enkelte vil bruke Maslows behovspyramide og en haug av andre mer eller mindre seriøse vitenskapelige utsagn for å rettferdiggjøre en heller svak selvrespekt og selvtillit, dèt forventa jeg jo måtte komme i denne tråden... Dette er jo også en ganske bastant og subjektivt syn. Det er korrekt som det blir skrevet her at Maslow har sex, da i form av reproduksjon, som et av de grunnleggende fysiologiske behovene, på lik linje som mat, luft og vann. Jeg synes du skal være litt forsiktig å kalle all forskning for useriøst bare fordi du ikke mener sex er viktig. Sigmund Freud mente også at sex var helt grunnleggende og veldig viktig, da ikke bare i reproduktsjonsøyemed, men også for å få tilfredsstilt sine seksuelle behov. "Mer eller mindre seriøse utsagn", Sigmund Freud?, Karen Horney?, "mer eller mindre seriøse utsagn"? kom igjen a, det blir ikke mer seriøst enn dette!
Gjest Gjest_Caron_* Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Dette er jo også en ganske bastant og subjektivt syn. Det er korrekt som det blir skrevet her at Maslow har sex, da i form av reproduksjon, som et av de grunnleggende fysiologiske behovene, på lik linje som mat, luft og vann. Jeg synes du skal være litt forsiktig å kalle all forskning for useriøst bare fordi du ikke mener sex er viktig. Sigmund Freud mente også at sex var helt grunnleggende og veldig viktig, da ikke bare i reproduktsjonsøyemed, men også for å få tilfredsstilt sine seksuelle behov. "Mer eller mindre seriøse utsagn", Sigmund Freud?, Karen Horney?, "mer eller mindre seriøse utsagn"? kom igjen a, det blir ikke mer seriøst enn dette! For det første, jeg kaller da ikke all forskning for useriøse, jeg skrev "mer eller mindre seriøse vitenskapelige utsagn", og da får det jo bli opp til hver enkelt å bruke disse i det henseende man vil, enten det gjelder sex isolert eller sex for å formere seg. Dessuten har jeg heller aldri skrevet at sex ikke er viktig, men at man fint overlever uten å involvere et annet menneske for seksuell tilfredsstillelse, og i denne sammenhengen da som nysingel... For det andre, du trekker frem Freud, Horney... Seriøse? Ja, så absolutt. Men fortell meg da hvordan folk som faktisk går livet gjennom, frivillig eller ufrivillig avstående fra sex, overlever? Nonner, munker, mange slags sekter osv... Tror du ikke disse menneskene har seksualdrifter? Poenget er at disse er beviset på at alle mennesker har evnen til å kontrollere denne driften (hvis man virkelig vil det), og det er dette jeg hele tiden fokuserer på når TS påstår hun blir "gal hvis det ikke snart dukker opp en mann som kan tilfredsstille henne når det passer henne"... Sex er viktig ja, uhyre viktig mens man er i et forhold, men ingen skal få meg til å tro at man ikke overlever en periode uten når forholdet tar slutt. Dette kan jeg selv skrive under på etter at jeg mellom to forhold gikk uten seksuell omgang i to år. Null problem...
Draven Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Hvis samfunnet er så sexfokusert som det til tider virker, frykter jeg faktisk for hvordan parforhold vil være. En drøss x'er og Y'er og ons'er som man må forholde seg til. Både promiskuøse kvinner og menn synes jeg veldig lite om. Det virker som det er blitt en kynisk og kald verden hvor alle er så frigjorte at de kan ha seg med alt og alle. Tenk dere. Ville dere likt å vite at barna deres holdt på slik? Hva med å være gode eksempler? Nei, jeg synes synd på de som må ha bekreftelser, eller er så avhengig av en kortvarig tilfredsstillelse. Etter den søte kløe....
Gjest Gjest_Caron_* Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Hvis samfunnet er så sexfokusert som det til tider virker, frykter jeg faktisk for hvordan parforhold vil være. En drøss x'er og Y'er og ons'er som man må forholde seg til. Både promiskuøse kvinner og menn synes jeg veldig lite om. Det virker som det er blitt en kynisk og kald verden hvor alle er så frigjorte at de kan ha seg med alt og alle. Tenk dere. Ville dere likt å vite at barna deres holdt på slik? Hva med å være gode eksempler? Nei, jeg synes synd på de som må ha bekreftelser, eller er så avhengig av en kortvarig tilfredsstillelse. Etter den søte kløe.... Helt enig med deg i dette... Parforholdet er vel allerede langt på vei blitt risikosport, der de færreste av ekteskapene som i dag inngås noengang kommer til å oppleve verken sølv eller gullbryllup... Og nettopp det du nevner angående barn oppi dette. Hvilken rollefigur er egentlig foreldre i dag, som skiller seg for deretter å dra nye partnere i hus raskere enn man skifter undertøy? Det er kun ett ord som dekker alt innenfor denne utviklinga, nemlig EGOISME, rett og slett... Man kaller det gjerne frigjøring, likestilling og gud vet hva, men til syvende og sist er det kun snakk om å få tilfredsstilt sine egne behov, koste hva det koste vil, og få bekreftelse på at man er kroppslig tiltrekkende... Hva det faktisk gjør med enkeltmennesket og samfunnet over tid, det levnes ikke èn tanke blant disse folka. Gjett hvordan familiestamtreet vil bli utseende om 100 år... Et villniss av dimensjoner som selv den mest ihuga slektsforsker kommer til å kollapse av før han har tatt fatt på første greina...
Anglofil Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 Sex har kun vært viktig innad i forholdet, aldri når jeg har vært singel. Det kan vel hende at det også har noe med hva man legger i sex også. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå