Gjest Gjest_Helèn_* Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Hei, Jeg er ikke veldig glad i de klissete energibarene og heller ikke veldig glad i nøtter. Derfor kunne jeg tenke meg å lage mine egne. Men jeg vet ikke hvordan! Hvordan få en ok konsistens og god smak med godt næringsinnhold? Noen som har oppskrifter? Helt ok om du har en med nøtter, da man bare kan bytte på ingregiensene til noe man liker selv. På forhånd takk for forslag:)
Chanel.No5 Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 (endret) Er litt lik deg ang. mange av disse barene der ute, men jeg har funnet en jeg liker meget godt - Nutrilett sin Milk Chocolate & creamy caramel. Den synes jeg er meget god.. Endret 28. april 2009 av Lotte27
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Crunchy flapjack bars er veldig godt og enkelt aa lage. Du kan fint bruke mindre sukker og honning hvis du vil.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Crunchy flapjack bars er veldig godt og enkelt aa lage. Du kan fint bruke mindre sukker og honning hvis du vil. De så jo fantastiske ut. Men så var det vokabulæret mitt på engelsk. Når det kommer til matlaging er ikke det kjempegodt. Kjempelyst til å oversette?
Gjest ts Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 det jeg lurer på: # Light Muscovado Sugar # Organic Oats Desiccated Coconu Sultanas
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Og her er det vel ok også å legge på litt mørk sjokolade så lenge man oppbevarer det i kjøleskapet.
Gjest Golden Girl Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Organic oats tror jeg er organisk havregryn, og sultanas er en slags rosiner - tror de er små og gulaktige hvis jeg ikke husker feil. Resten av det du spør etter vet jeg ikke.. Disse vil jeg prøve!
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Here goes! :gjeiper: Ingredienser: 4ss vegetabilsk olje 6ss honning 25g lyst muscovado sukker (vanlig sukker gaar og bra) 150g havregryn 50g solsikkefrø 25g sesamfrø 25g kokosmasse 50g tørket aprikos, hakket 50g sultanrosiner/vanlige rosiner 1. Ha olje og honning i en kjele og varm forsiktig opp til honningen har smeltet. Ta av platen og tilsett resten av ingrediensene. 2. Ha blandingen i en smurt form, 28x18cm, og press den godt ned. 3. Stekes i ovnen i 20-25 min. ved 180 grader til overflaten er lysbrun. Merk opp barene med en kniv mens det er varmt. Avkjøles litt og kutt i biter. Avkjøl paa rist. 4. Oppbevar barene i en lufttett boks. De er holdbare i en uke. Du kan jo selvsagt tilsette andre frø, nøtter o.l. hvis du vil saa lenge mengden er den samme.
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 det jeg lurer på: # Light Muscovado Sugar # Organic Oats Desiccated Coconu Sultanas Sultanrosiner er laget av grønne druer, og er lysere enn vanlige rosiner. 1
Gjest ts Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Sultanrosiner er laget av grønne druer, og er lysere enn vanlige rosiner. At det finnes så snille mennesker! Tusen takk. Og litt dårlig samvittighet for at du måtte oversette hele, men sikkert andre som får kjempebruk for det!
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 At det finnes så snille mennesker! Tusen takk. Og litt dårlig samvittighet for at du måtte oversette hele, men sikkert andre som får kjempebruk for det! Bare hyggelig. Jeg syns det er artig aa finne informasjon og saant jeg, og saa fikk jeg lagt den inn paa bloggen min i samme slengen.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Morsomt med oppskrifter som dette, og spesielt noen uten soya (det er jeg nemlig allergisk for). Havre er en fin måte for meg å få proteiner til trening 1
Gjest ts Skrevet 30. april 2009 #13 Skrevet 30. april 2009 Da forsøkte jeg den energibaren jeg fikk oppskriften på, av Mea Culpa. Jeg har ikke, og bruker heller aldri, honning så derfor håpet jeg å slippe det. Rasket sammen det jeg hadde, AXA kornblanding med frukt og litt blåbær/rips. Hadde i juice og olje. Men det blir ikke så mye "hold" i den. Veldig god, men fikk ikke skikkelige stykker som hang sammen. Kunne egg funke i stedet for honning???
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. april 2009 #14 Skrevet 30. april 2009 Da forsøkte jeg den energibaren jeg fikk oppskriften på, av Mea Culpa. Jeg har ikke, og bruker heller aldri, honning så derfor håpet jeg å slippe det. Rasket sammen det jeg hadde, AXA kornblanding med frukt og litt blåbær/rips. Hadde i juice og olje. Men det blir ikke så mye "hold" i den. Veldig god, men fikk ikke skikkelige stykker som hang sammen. Kunne egg funke i stedet for honning??? Det maa nok litt honning til ja. Jeg hadde ikke nok honning da jeg lagde de foerste gangen saa jeg hadde i ett egg. Det fungerte bra det. Litt smuler ble det jo, men de hang sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå