Lyra Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Jeg skal lage bordkort til en konfirmasjon i mai, til tvillinger, en gutt og en jente. Vil lage noe originalt, og klarer ikke å finne noe som treffer meg helt. Er det noen som har noen forslag? Har vært på scrapping.no og kikket, var jo mye der, men va liksom ingenting originalt. Så er det noen kreative mennesker der ute som kan hjelpe? Vil avvike fra det vanlige brettede kortet, men det skal helst være av papir... (Er ikke storkrevende altså :gjeiper: ) Håper noen kan hjelpe
Lalle Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Jeg tok stemorsblomster og pynta rundt dem og satte navnet på. Tok bare et vanlig klistermerke til og ha på frysepakker el. Så trengte jeg ikke så mange blomster ellers på bordet. Lykke til
Arielle Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Min tante lager bordkort til søsteren min sin konfirmasjon. Det er noe som tar MYE tid, men hun dekorerer en fyrstikkeske til hver som hun skriver navn på. Da får jo alle gjestene en superfin fyrstikkeske med seg hjem. Og til barna skal hun fylle oppi non stop.
Imax Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Så i siste Kreative Kvinner et tips om å kjøpe ferdigress (altså ekte gress), dele opp i små biter, legge en bit foran hver tallerken som bordkort. Navnet skriver du på en lapp som stikkes ned i gresset, og så pynter man med enten ekte blomster eller papirblomster. Midt på bordet ble det lagt en "løper" av gress også, med ditto blomster. Så veldig kult og annerledes ut! Ellers kan forøvrig bordkort være alt mulig rart, telys som man maler navnet på, en ting el.l.
Imax Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 får jo alle gjestene en superfin fyrstikkeske med seg hjem. Og til barna skal hun fylle oppi non stop. Bare barna? Jeg er voksen, og jeg ville også gjerne hatt nonstop!!!
Arielle Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Kom på en ting til. Man kan kjøpe sånne små kubbelys (slik de selger i firepk på ikea), og så kan man skrive navnet på lyset med puffliner, og så kan man be alle om å tenne et lys for konfirmanten
Aurela Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Så i siste Kreative Kvinner et tips om å kjøpe ferdigress (altså ekte gress), dele opp i små biter, legge en bit foran hver tallerken som bordkort. Navnet skriver du på en lapp som stikkes ned i gresset, og så pynter man med enten ekte blomster eller papirblomster. Midt på bordet ble det lagt en "løper" av gress også, med ditto blomster. Så veldig kult og annerledes ut! Ellers kan forøvrig bordkort være alt mulig rart, telys som man maler navnet på, en ting el.l. Hvordan gjør man dette i praksis? Legger bare gresset på bordet? Ser for meg at røttene i gresset sitter i jord, og at det derfor kan bli litt uhygenisk/lite lekkert med jordrester på bordet.. Har du kanskje et bilde av dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå