Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt om dette er rett plass å spørre, men jeg prøver.. ;)

Jeg har blitt bedt med på Befalsball i Kjevik i sommer, og lurer egentlig på om noen her har vært på det, eller vet noe om det? Er det samme greia som gardeball?

Har lest litt forskjellige tråder om gardeball innpå her, og det virker som det er veldig galla! Hadde vært litt greit å vite om man skal leie kjole, få satt opp hår hos frisør osv..

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på et for mange år siden, og det var galla som du sier. Jentene hadde ballkjoler, og veldig mange skiftet etter middagen. (Til en like vakker kjole.)

De hadde sminket seg og satt opp håret.

Så lei kjole og pynt deg ordentlig. :)

Skrevet

Okey, takk for svar :) Moro da, artig å pynte seg skikkelig for en gangs skyld! Tror jeg må jobbe mye i sommer, blir dyrt dette ;) kjole®, sko, styling, reisen, hotell ++ Hoho :)

Var liksom i tvil om det var samme opplegget som gardeball, for det har jeg liksom hørt så mye snakk om. Mens befalsball har jeg aldri hørt om før :P

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Jeg var på et for mange år siden, og det var galla som du sier. Jentene hadde ballkjoler, og veldig mange skiftet etter middagen. (Til en like vakker kjole.)

De hadde sminket seg og satt opp håret.

Så lei kjole og pynt deg ordentlig. :)

Var det gardeball eller befalsball du var på for mange år siden?

Jeg er nemmelig også bedt med på befalsball, og vet ikke helt hvor pynta man skal være.. Og han som har bedt meg med er det jo umulig å få noe info fra.... :P

Gjest Gjest
Skrevet

Var på befalsball på Kjevik i fjor.

Jeg hadde på meg en fotsid sort kjole (selskapskjole) og hadde et farget sjerf til. Fikset håret selv på rommet, men det var også de som sikkert hadde vært hos frisør og de som ikke hadde gjort noe spesielt med håret. Det var veldig mange forskjellige kjoler. De allerfleste stilte i fotside kjolerselskapskjoler), noen hadde skikkelige ballkjoler, men det var også noen som hadde kne korte (og enda kortere) noe jeg ikke synes passet i settingen som var der.. Tror gradueringsball ikke er like stivt som det jeg forbinner med gardeball, men jeg syns man bør ha en selskapskjole

Etter selve gradueringen i Kristiansand sentrum, var det noen timer før det var middag i messen. Etter taler og middagen gikk vi i posisjon til hangaren (der det var enda flere gjester) og hadde dans/bar

Kan ikke si at jeg merket noen som skiftet kjole etter middagen, men det kan ha vært noen alikevel.

Det å få info fra de har bedt er ikke like enkelt tror jeg han var med og arangerte ballet, og ønsket en date, men det var ikke så enkelt å få ut noe fra han heller selv om han var med å planlegge.. han viste liksom ikke (GUTTER :gjeiper: )

Gjest samme gjest som over
Skrevet

Det med hotell tror jeg ikke du trenger å tenke på. Fikk ordnet rom (med dusj) på Kjevik. Kostet litt første natten + frokost, men andre natten tror jeg ikke det kostet noe viss jeg ikke ville ha frokost da jeg var en date.. Er ikke helt sikker på hvor mye dette kostet osv, da jeg fikk dette ordnet av han som inviterte meg.

For å komme seg til Kristiansand for selve gradueringen var det satt opp busser, både frem og tilbake..

Skrevet
Hei!

Jeg har blitt bedt med på Befalsball i Kjevik i sommer, og lurer egentlig på om noen her har vært på det, eller vet noe om det? Er det samme greia som gardeball?

Har lest litt forskjellige tråder om gardeball innpå her, og det virker som det er veldig galla! Hadde vært litt greit å vite om man skal leie kjole, få satt opp hår hos frisør osv..

Har ikke hørt om "befalsball" før nå. Dette må da være relativt nytt? Jeg gikk selv befalskolen for infanteriet (BSIT) .. men den ble nedlagt i 2002, jeg gikk der i 2000 - 2001. Vi hadde diverse seremonier når vi var ferdige, men ikke noe ball :/

Gjest Reveal ii
Skrevet
Har ikke hørt om "befalsball" før nå. Dette må da være relativt nytt? Jeg gikk selv befalskolen for infanteriet (BSIT) .. men den ble nedlagt i 2002, jeg gikk der i 2000 - 2001. Vi hadde diverse seremonier når vi var ferdige, men ikke noe ball :/

Befalsball er ikke nytt. Men i min tid som befalsfrue het dette sersjantball (sjanteball på folkemunne). For min del var dette på BSHSØ (Jørstadmoen) i 99.

Gjest Gjest
Skrevet
Var på befalsball på Kjevik i fjor.

Jeg hadde på meg en fotsid sort kjole (selskapskjole) og hadde et farget sjerf til. Fikset håret selv på rommet, men det var også de som sikkert hadde vært hos frisør og de som ikke hadde gjort noe spesielt med håret. Det var veldig mange forskjellige kjoler. De allerfleste stilte i fotside kjolerselskapskjoler), noen hadde skikkelige ballkjoler, men det var også noen som hadde kne korte (og enda kortere) noe jeg ikke synes passet i settingen som var der.. Tror gradueringsball ikke er like stivt som det jeg forbinner med gardeball, men jeg syns man bør ha en selskapskjole

Etter selve gradueringen i Kristiansand sentrum, var det noen timer før det var middag i messen. Etter taler og middagen gikk vi i posisjon til hangaren (der det var enda flere gjester) og hadde dans/bar

Kan ikke si at jeg merket noen som skiftet kjole etter middagen, men det kan ha vært noen alikevel.

Det å få info fra de har bedt er ikke like enkelt tror jeg han var med og arangerte ballet, og ønsket en date, men det var ikke så enkelt å få ut noe fra han heller selv om han var med å planlegge.. han viste liksom ikke (GUTTER :gjeiper: )

Tuusen takk for masse bra info! :D Dette trengte jeg.

Burde vært en nedskreven regel for hva man skal ha på seg :P Litt trist å komme dit og være den eneste som har på ballkjole, eller omvendt.

Hadde dere på finkjolene når dere var på grauderingen i Kristiansand? Eller skiftet dere før middagen?

Gjest Gjest
Skrevet
Tuusen takk for masse bra info! :D Dette trengte jeg.

Burde vært en nedskreven regel for hva man skal ha på seg :P Litt trist å komme dit og være den eneste som har på ballkjole, eller omvendt.

Hadde dere på finkjolene når dere var på grauderingen i Kristiansand? Eller skiftet dere før middagen?

Jeg hadde på meg vanlige klær (f.eks. sort bukse og en genser/topp) når jeg var på gradueringen. (sitter jo uansett i ro i en mørk sal)

Tror ikke noen som hadde kjolene som de gikk med til middagen, men det var kanskje noen som hadde pyntet seg litt (hadde skjørt på seg)

Tror uansett du ikke trenger å bekymre deg for at du er eneste i ballkjole/selskapskjole. Er alltid noen som pynter seg mer eller mindre enn andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble innvitert med på befalsball for et par år siden, men sa nei. Jeg var redd for å bli for full :P Har angret litt på det i ettertid. Kusina mi var på befalsball i fjor, og hun syntes det var en stor opplevelse :)

Gjest Gjest_kjole_*
Skrevet

Noen som vet sånn ca hva prisen på leie av ballkjoler ligger på? Skjønner at det kan variere!

Jeg også skal på ball i sommer, og tror ikke det er noe vits i at jeg kjøper kjole :)

Skrevet
Jeg ble innvitert med på befalsball for et par år siden, men sa nei. Jeg var redd for å bli for full :P

Heh.. Jeg tror jeg skal greie å holde meg i skinnet fra å bli for full;) Livredd for å ødelegge kjolen min og!

Men anngående alkohol.. blir det servert alkoholholdig drikke til maten? Også kjøper man seg drikke i baren resten av kvelden?

Er det en skikkelig fest, eller er det for "fint" til det? Alle holder seg noen lunde i skinnet?

• 2 uker senere...
Gjest balljente
Skrevet

Jeg skal også på befalsball!! Gleder meg kjempemasse! :jepp: Skal låne en NYDELIG ballkjole av en venninne. Så jeg håper flere har på ballkjoler ^^

Lurer litt på om jeg skal få fiksa hår og makeup et sted.. Si fra hvis noen har noen å anbefale i Kristiansand :)

Aah, jeg gleder meg sånn til å være FIN! Føler meg som en prinsesse i den kjolen:):)

Skrevet
Hei!

var på dette i fjor og det er bare å finne seg en flott kjole. Ingen som skiftet etter middagen eller noe for det blir det nok ikke tid til:P rett etter er det inn i hangaren og danse;) er kjempe gøy og noe du bør se fram til! ha på deg noe lett noe vil jeg anbefale, ikke for mye, blir varmt og dere skal tross alt danse, hadde noen som slet i fjor! bunad tror jeg ikke er aktuelt. spør han du skal gå med, han har reglene for hva man kan gå med. lykke til og kos deg masse:D

Skrevet
var på dette i fjor og det er bare å finne seg en flott kjole. Ingen som skiftet etter middagen eller noe for det blir det nok ikke tid til:P rett etter er det inn i hangaren og danse;) er kjempe gøy og noe du bør se fram til! ha på deg noe lett noe vil jeg anbefale, ikke for mye, blir varmt og dere skal tross alt danse, hadde noen som slet i fjor! bunad tror jeg ikke er aktuelt. spør han du skal gå med, han har reglene for hva man kan gå med. lykke til og kos deg masse:D

Er det dansing hele kvelden? MÅ man danse? Hjelp, håper jeg slipper unna etter et par danser. Jeg kan ikke å danse selskapsdanser :/ Er det vals, eller hva danser man?

Bare en uke igjen nå, blir spennende:) Håper dere andre som skal ivei har på fine kjoler!!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ble innvitert med på befalsball for et par år siden, men sa nei. Jeg var redd for å bli for full :P Har angret litt på det i ettertid. Kusina mi var på befalsball i fjor, og hun syntes det var en stor opplevelse :)

Jeg har vært med på et militærball i mitt liv og ble veldig full, men guttene behandlet meg pent og det var veldig morsomt. Til slutt havnet jeg til sengs med en av gutta for første gang i mitt liv (hadde ikke samleie, men rota litt med ham) og dagen etter visste jeg ikke helt hvor jeg var og måtte finne både venner og overnattingsbag dagen etter. Fikk kjøre tanks også. :-) I ettertid fikk jeg høre at han jeg hadde rota med hadde dame, så det var nok kjipere for ham enn for meg... Jeg smiler fortsatt når jeg tenker tilbake. :-)

Gjest Gjest_lykke_*
Skrevet

Ballet var på torsdag, og var heeelt fantastisk bra!! Kjempegøy :)

• 4 uker senere...
Skrevet

hehe nei ikke hele kvelden men du må danse første del når du kommer inn i hangaren. jeg ante selv ikke noe av dette men gikk veldig greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...