Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med dette?

Vurderer det selv, men har hørt at det ikke fjerner hårvekst permanent (selv om reklamen lover det).

Vurderer legger, bikinilinje og overleppe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Var hos hudpleier med utstyr for elektrolyse. Hun (utdannet sykepleier) fortalte at laser fjerner hårveksten bare for en kort tid.

Forstod det sånn at hårsekken bare ble lammet eller skadet en stund, før det var full produksjon igjen. Husker ikke nøyaktig hvordan hun forklarte det.

I følge denne kilden var det bare elektrolyse som fjerner håret permanent.

Skrevet

Ja, elektrolyse fjerner hår...men du må gjenta behandligen 3-6 ganger for at hårene skal forbli borte.

Best resultat får man om man fjerner mørke hår!! Og man bør ikke være for brun på huden. I 6 uke etterpå må man være forsiktig med å sole seg for det kan gi pigment forandringer som flekker...

Ljukka te!

=)

Gjest Snøfte
Skrevet

Ingen her som har fjernet hår ved hjelp av laser?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo, jeg har det, men jeg har mye pigment i huden og derfor har jeg "forbrent" huden etter behandlingene, det var smertefullt og lite virkingsfullt og 2500,- pr. behandling blir for tøft... men kanskje noen har bedre resultat å vise til enn meg... Lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lest i en annen tråd at Minnie har fjernet hår ved hjelp av laser.

Såvidt jeg husker var hun fornøyd.

Kanskje du bør sende henne en PM?

• 4 år senere...
Gjest Gjest_Charlie_*
Skrevet

Jeg har hatt en behandling med laser. Tok armhuler og bikini for 2500,-

Var litt vondt , men absolutt verdt det!

Etter noen dager var jeg helt hårfri og det varte i noen mnd..så kom det tilbake igjen, men litt mindre enn før.

Nå vurderer jeg andre behandling ettersom man må ha 3 - 6 behandlinger!

Tror dette kan være det beste som har hendt meg...:)

Jeg har mørke hår og er derfor plaget med røde prikker. Hadde vært fantastisk å slippe dette!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vurderer å ta ansiktet til vinteren, men jeg kvir meg pga at jeg må la det gro endel først. Men satser på at det er verdt det.

Gjest Gjest
Skrevet

Men kjære vene, man skal da ikke la håret gro når manskal ta laser! Da har behandlingen mye mindre effekt....

Håret skal barberes slik at det er hår der, men de skal ligge under hudoverfalten....

Gjest Gjest
Skrevet
Men kjære vene, man skal da ikke la håret gro når manskal ta laser! Da har behandlingen mye mindre effekt....

Håret skal barberes slik at det er hår der, men de skal ligge under hudoverfalten....

Seriøst? Fikk beskjed om det for mange år siden, og har utsatt det siden det pga at jeg ikke har orket.

Gjest Gjest
Skrevet
Seriøst? Fikk beskjed om det for mange år siden, og har utsatt det siden det pga at jeg ikke har orket.

Kanskje det var en grunn til at laser ikke funket så godt før da ;) hehe, nei jeg vet ikke hvorfor det var slik før.

Men jeg har jobbet med laser selv, og det er egentlig ikke så lett å forklare her, men det er slik at laserenergien (varmen) absorberes av pigment. Altså det mørke i håret. Det vil si at jo mørkere hår jo bedre effekt. Har man hvite hår har det så og si ingen effekt...

Varmen er det som ødelegger hårsekken slik at håret løsner og hårsekken ikke klarer å produsere flere hår pga skaden.

Om håret stikker opp fra huden vil jo da varmen bli absorbert her slik at ikke nok varme går ned i rota. Da blir ikke rota varm nok, og hårsekken kan fortsatt produsere hår.

Grunnen til at man må ha flere behandlinger er nettop det at hårsekken kanskje ikke blir skadet nok første gang, og at håret er i forskjellige vekstfaser, slik at det kanskje ikke er hår i alle hårsekkene når man tar behandlingen..

Forklarte jeg greit nå?

Om du vil ta laser anbefaler jeg de største klinikkene og ikke de små hudpleiesalongene. Dette fordi de små gjerne ikke har råd til å kjøpe de beste og kraftigste maskinene, mens på de store klinikkene har de det, i tillegg til tettere kursing og kanskje også hudlege i samarbeid med dem slik at du er i tryggest mulig hender :)

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje det var en grunn til at laser ikke funket så godt før da ;) hehe, nei jeg vet ikke hvorfor det var slik før.

Men jeg har jobbet med laser selv, og det er egentlig ikke så lett å forklare her, men det er slik at laserenergien (varmen) absorberes av pigment. Altså det mørke i håret. Det vil si at jo mørkere hår jo bedre effekt. Har man hvite hår har det så og si ingen effekt...

Varmen er det som ødelegger hårsekken slik at håret løsner og hårsekken ikke klarer å produsere flere hår pga skaden.

Om håret stikker opp fra huden vil jo da varmen bli absorbert her slik at ikke nok varme går ned i rota. Da blir ikke rota varm nok, og hårsekken kan fortsatt produsere hår.

Grunnen til at man må ha flere behandlinger er nettop det at hårsekken kanskje ikke blir skadet nok første gang, og at håret er i forskjellige vekstfaser, slik at det kanskje ikke er hår i alle hårsekkene når man tar behandlingen..

Forklarte jeg greit nå?

Om du vil ta laser anbefaler jeg de største klinikkene og ikke de små hudpleiesalongene. Dette fordi de små gjerne ikke har råd til å kjøpe de beste og kraftigste maskinene, mens på de store klinikkene har de det, i tillegg til tettere kursing og kanskje også hudlege i samarbeid med dem slik at du er i tryggest mulig hender :)

Logisk. Den forklaringen jeg fikk for et par år siden var at håret fungerte som en "ledning" ned i hårsekken.

Bor i en forholdsvis liten by, så det stedet jeg har peilet meg ut som ser greit ut prismessig har Vasculight og Ellipsemaskin. Vet du om de maskinene er ok, eller bør jeg lete videre? Er et større sted som også har plastisk kirurgi, så skulle tro det er et rimelig ok sted.

Gjest Gjest
Skrevet
Logisk. Den forklaringen jeg fikk for et par år siden var at håret fungerte som en "ledning" ned i hårsekken.

Bor i en forholdsvis liten by, så det stedet jeg har peilet meg ut som ser greit ut prismessig har Vasculight og Ellipsemaskin. Vet du om de maskinene er ok, eller bør jeg lete videre? Er et større sted som også har plastisk kirurgi, så skulle tro det er et rimelig ok sted.

Vet du, jeg kjenner ikke til de maskinene du nevner. Det er så mye på markedet, og det er over et år siden jeg jobbet med laser. Og da var det en IPL maskin.

Om det er en klinikk med plastikk-kirurgi vil jeg vel tro det er en god maskin. Men det skader jo ikke å lese litt rundt på nettet, og kanskje også ringe en konkurrent i nærliggende by?

Var kanskje ikke så mye hjelp i meg på dette punktet men...

Gjest Gjest
Skrevet

Hm, når jeg leser igjennom innleggene mine kommer det kanskje ikke bra nok frem at håret IKKE skal nappes ut, men barberes av ved hudoverflaten. Altså vanlig barbering.

Annonse
Skrevet

jeg gjorde det for noen år siden og jeg synes det var grusomt vondt, og ikke minst dyrt, så nå vokser jeg istedet.

Skrevet

Jeg har undersøkt en del om hårfjerningstemaet, for tiden sparer jeg opp penger til diodelaser behandling. Diodelaser er visstnok det beste på markedet, og jeg har lest om flere studier som beviser at det er permanent. De fleste store byer har steder hvor dette tilbys, men ikke gidd å kaste bort penger på mindre hudpleiesalonger, de fleste laserene der må en ha utrolig mange flere behandlinger med, og det lønner seg ikke i lengden.

Elektrolyse er utdatert og unødvendig, 3-6 behandlinger med diodelaser så er du permanent hårløs. Litt dyrt, men det går ca 3 måneder + mellom hver behandling, så du slipper punge ut alt på en gang. Desuten, jo lysere hud og mørkere hår jo bedre resultat og ferre behandlinger trenger du.

Gjest Infralove
Skrevet

Eg har tatt laser. Tok vel en 5- 6 behandlingar. Vart ikkje så bra resultat, eg måtte kanskje ha tatt fleire behandlingar, men det begynte å bli dyrt. Men eg har redusert hårvekst på nokre områder på foten enda. Er vel en 2- 3år sidan eg tok det.

Og eg greidde berre ta en, kanskje to føtter/ armer om ganger. Vart heilt overfølsom i foten etter at eg var ferdig.

Eg var for øvrig bleik, og har veldig mørkt hår.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hva det vil koste med laser på armene pr. gang? Kan det være noen årsaker som gjør at laser ikke vil virke?

Gjest postsekk
Skrevet (endret)

Hvis du har lys hud og mørke hår så går det bra å ta laser. Har du lyse hår vil ikke laseren ta dem, og har du mørk hud så kan laseren brenne deg. I sistnevnte tilfeller er elektrolyse (eneste?) alternativ.

Når du tar laser må du barbere hårene før du kommer, som nevnt over. Skal du ta elektrolyse må de ha litt lengde slik at behandleren får tak i dem med pinsett.

Under laserbehandling får man en kjølegel som smøres utover det aktuelle området, deretter drar de en "pistol" som skyter laser inn i hårsekkene over huden. Hårrøttene blir varmet opp, og dør.

Elektrolyse bruker behandleren en pinsett som de tar tak i håret med, deretter stikkes en veldig tynn nål ned i hårroten, og det blir kjørt strøm igjennom. Det dannes sink(?) i hårroten, den slipper etterhvert taket på håret som behandleren drar ut, og roten vil etterhvert dø. Dette må gjøres på ett og ett hår.

Følgelig er laser mye mer effektivt enn elektrolyse når det gjelder fart, da man kan ta mye større områder av gangen. Begge behandlingsmetoder må benyttes på samme område (samme hår) flere ganger for å bli helt kvitt alle hårene. Antall behandlinger er avhengig av hvor på kroppen det fjernes hår - hvor kraftig hårveksten er der, og hvor ømfintlig huden er der.

Er det mindre ømfintlig hud kan det brukes større styrke, og følgelig krever det færre behandlinger. Smerteterskel kan også være en begrensning på hvor sterk styrke man kan bruke (for enkelte kan det være greit å ta en paracet eller to før behandling).

Det skal også nevnes at når man tar laser så er det minimum 6 uker mellom hver behandling på samme område. For elektrolyse er det vel en uke som er minimum. Aktuelt hudområde må behandles forsiktig i tiden etterpå, og smøres flittig, helst med aloe vera.

Begge deler koster skjorta hvis det er et større område som skal tas, og da tenker jeg på det meste over noen få hår)

Lasersenter

Elektrolyse

Står priser på begge de sidene

Det er også endel som sier at laser ikke er permanent, fordi det ikke har vært det tidligere, men dette er det ikke helt belegg for å si.

Tidligere brukte de en annen type laser enn det som er blitt vanlig nå. Med de gamle så var det snakk om at man kunne gå i f.eks 5-10 år, men så begynte hårene å komme tilbake igjen. Med de nye så skal dette problemet være løst, men de er fortsatt for nye til at det kan sies helt sikkert.

Endret av postsekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...