Gå til innhold

Sunn og billig middag..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Som de aller fleste av oss (regner jeg med) har jeg funnet ut at mesteparten av pengene i det daglige "forsvinner" i dagligvarer. Har nå sluttet å jobbe fullt for å studere og merker at det må gjøres noe med forbruket på mat! Har alltid vært utskjemt i matveien og kjøper akkurat det jeg ønsker meg, men er ganske altetende også.

I tillegg prøver jeg å være sunn, og kombinasjonen sunn&billig middag synes jeg er vanskelig! Har noen oppskrifter, tips, linker til sunn studentmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. beklager at jeg ikke fikk med meg en tråd som egentlig gikk på akkurat det samme som min.. Det skal ikke gjenta seg!

Skrevet

Repeterer innlegget mitt i en tråd fra i går om billig middag, jeg:

Belgfrukter, belgfrukter, belgfrukter! ;)

Bønner, linser og kikerter er sunt, mettende og billig - om du koker bønnene selv i stedet for å kjøpe ferdigkokte på boks er de til og med superbillige. Et annet greit tips er å kjøpe grønnsaker som er i sesong (sukkererter importert fra Guatemala blir både dyrt og lite miljøvennlig, logisk nok)

Har postet mange oppskrifter med belgfrukter på bloggen min, for eksempel kikertcurry, kikertkaker/burgere, kikert & tomatgryte, tacosuppe, chili sin carne, minestronesuppe....

Skrevet

Tusen takk, jeg fant den andre tråden kort etter jeg hadde postet selv.. Får skylde på at jeg enda er litt ny.. :flau:

Gleder meg forresten veldig til å saumfare bloggen din etter oppskrifter, så kjempespennende ut! Er ikke vegetarianer selv, men han bodd med et par og lærte mye om god mat i den perioden!

Skrevet

Tråder forsvinner fort nedover i dypet av KG, så sånt skjer hele tiden ;)

...og takk, kjekt med "vegetarvennlige" kjøttetere, hehe

Skrevet

First Price, Euroshoppper og Coop X-tra har etter min mening ufortjent dårlig rykte. Det er ikke mye e-stoffer i mange av varene, noen av produktene er det faktisk MINDRE enn i "dyre" merkene!

Man får first price laks og kylling, og ihvertfall coop kylling. Begge deler kan anbefales! Sunt, billig og kan varieres i det uendelige!

Kutt ut alt du ikke trenger. Hva skal jeg med godterier midt i uka f eks? Penger spart. Så er du også sunn i tillegg :)

Vurderer ihvertfall de billige alternativene. Vet rimi har wokgrønnsaker osv osv. Sikkert billigere det også bare fordi det heter "rimi" og ikke "kjent og trygt merke".

Skrevet
Repeterer innlegget mitt i en tråd fra i går om billig middag, jeg:

Belgfrukter, belgfrukter, belgfrukter! ;)

Bønner, linser og kikerter er sunt, mettende og billig - om du koker bønnene selv i stedet for å kjøpe ferdigkokte på boks er de til og med superbillige. Et annet greit tips er å kjøpe grønnsaker som er i sesong (sukkererter importert fra Guatemala blir både dyrt og lite miljøvennlig, logisk nok)

Har postet mange oppskrifter med belgfrukter på bloggen min, for eksempel kikertcurry, kikertkaker/burgere, kikert & tomatgryte, tacosuppe, chili sin carne, minestronesuppe....

Jeg trenger "belgfruktkunnskap"!!! Takk!

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Groennsaksgryte er sunt og enkelt, og kan varieres i det uendelige. :) For tiden bruker jeg loek, hvitloek, gulerot, selleri, hermetisk tomat, vann og diverse krydder. Kan haes ved siden av kjoett eller fisk, eller du kan hive kjoettet i gryta og vips saa har du en gryterett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...