Gå til innhold

Rimelig velkomstdrink/aperitif

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For litt siden så jeg her inne (ett eller annet sted) tips til rimelig musserende brukt som velkomstdrink i bryllup. Men jeg finner ikke tråden eller dagboka igjen! :( Vedkommende som kom med tipset skrev at det ofte ble servert i bryllup der h*n serverte.. Noen som vet hvilken musserende dette var? Den var veeeldig budsjett-vennlig :)

Eller hvis noen har noen tips til god og rimelig velkomstdrink/aperitif, så blir jeg glad :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha Cava - Spania's "champagne", finnes mange varianter, mange gode, og ikke så dyrt som ordentlig champagne.

Hva med Kir Royal? Det synes jeg er kjempegodt. Musserende blandet med Creme de Cassis

http://en.wikipedia.org/wiki/Kir_Royal

Blir en flott rødfarge på den, så ser kjempelekkert ut :)

(er vel egentlig med champagne, men kan bruke andre musserende, selvom det da kanskje egentlig har et annet navn)

Endret av bridezilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cremant de Bourgogne er også et godt alternativ til champagne. Her er det mange å velge i, hør på polet hvilken de anbefaler.

Denne cavaen er alltid god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt siden så jeg her inne (ett eller annet sted) tips til rimelig musserende brukt som velkomstdrink i bryllup. Men jeg finner ikke tråden eller dagboka igjen! :( Vedkommende som kom med tipset skrev at det ofte ble servert i bryllup der h*n serverte.. Noen som vet hvilken musserende dette var? Den var veeeldig budsjett-vennlig :)

Eller hvis noen har noen tips til god og rimelig velkomstdrink/aperitif, så blir jeg glad :klemmer:

Cava, som allerede nevnt her. Prosecco er også godt som velkomstdrink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wine Spritzer blir mye brukt som velkomstdrink. 4 cl vin etter ønske, toppes med sprite og kan tilsettes smak av hva som helst. Økonomisk, godt og lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wine Spritzer blir mye brukt som velkomstdrink. 4 cl vin etter ønske, toppes med sprite og kan tilsettes smak av hva som helst. Økonomisk, godt og lett.

Veldig godt forslag! Har ikke lyst å servere altfor sterk alkohol til velkomstdrink, så denne ideen var veldig god :)

Hvordan er det å servere kartongvin i bryllup? Det blir jo mye rimeligere om man handler inn i Sverige, men svigers sier det ikke passer seg i bryllup og at flasker er tingen. Hva tenker dere?

(Sorry at jeg stjal tråden, men det dreier seg jo om rimelige drinktips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig godt forslag! Har ikke lyst å servere altfor sterk alkohol til velkomstdrink, så denne ideen var veldig god :)

Hvordan er det å servere kartongvin i bryllup? Det blir jo mye rimeligere om man handler inn i Sverige, men svigers sier det ikke passer seg i bryllup og at flasker er tingen. Hva tenker dere?

Det går an å kjøpe vinflasker på feks Europris man kan fylle kartongvin på, da kan man også klistre på egenproduserte etiketter ;) Jeg synes ikke det er særlig lekkert å plassere kartonger med vin på et bryllupspyntet bord, heller ikke at servitører skal gå rundt å sjenke opp vin fra kartonger :forvirret:

I en evt bar er det jo ok å sette kartongvin...

Jeg satser på flaskevin fra polet. Dyrere, men enklere for meg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell over i karafler, vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell over i karafler, vel :)

Er det vi har tenkt også, men det sa svigers blir for mye styr + vi må kjøpe inn karafler, det har de ikke i lokalet vi har leid.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe vinflasker på feks Europris man kan fylle kartongvin på, da kan man også klistre på egenproduserte etiketter ;) Jeg synes ikke det er særlig lekkert å plassere kartonger med vin på et bryllupspyntet bord, heller ikke at servitører skal gå rundt å sjenke opp vin fra kartonger :forvirret:

I en evt bar er det jo ok å sette kartongvin...

Jeg satser på flaskevin fra polet. Dyrere, men enklere for meg :gjeiper:

Evt. servere kartongvin fra karafler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang billig aperitiff, vi lærte en på skolen: Farris og eplejus. Sprudler og er forfriskende :). Alkoholfritt og garantert billigere enn alkoholalternativene.

Er sikkert ikke alle som kommer som drikker heller, så har dere noe å gi til dem også, slik at alle ihvertfall får samme aperitiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bryllup jeg var ble det servert Martini Asti og Mozell som velkomstdrinker, noe jeg ble glad for og det så ut til å være populært. For noen er ikke det "fint" nok, for andre er det for søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi serverte Moscato asti, noe av det billigste du får tak i, men veldig godt syns jeg, noe de fleste klarer et lite glass av :) Og så kan du piffe den opp med f.eks jordbær vår/sommertid.

Kartongvin kommer kanskje litt an på resten av bryllupet, men jeg syns det går bra. Men de tar seg kanskje ikke så godt ut på bordet?!

Lenge til dere skal gifte dere? Drikker dere/foreldre/søsken rødvin/hvitvin? Kjøpt Paul Masson, hvit eller rød og ta vare på karaflene, de er flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde gin buck til velkomstdrink. VELDIG billig, med tax-free gin. Du kan få en liter gin til ca hundrelappen. En velkomstdrink blir gjerne servert i et lite glass/vinglass/sjampanjeglass, og skal ikke være så sterk, altså kan man bruke ca 0,2 dl sprit per drink. Så kjøpte vi ginger ale blandevann fra Schwepppes (på butikk i Sverige) i 1,5-litersflasker. Pyntet med lime og sitronskiver.

En liter gin holder altså til maaaange velkomstdrinker.

Kan også lage bacardi razz, eller andre blandede drinker, som ikke blir dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang billig aperitiff, vi lærte en på skolen: Farris og eplejus. Sprudler og er forfriskende :). Alkoholfritt og garantert billigere enn alkoholalternativene.

Er sikkert ikke alle som kommer som drikker heller, så har dere noe å gi til dem også, slik at alle ihvertfall får samme aperitiff.

Farris og eplejuice var ikke så dumt til de som ikke drikker. Og det bllir jo heller ikke så dyrt.

Men jeg er ikke glad i musserende og vil da lage noe mer hjemmelaget til alkohol varianten. Men vet ikke hva, noen forslag?

Endret av Elize
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Farris og eplejuice var ikke så dumt til de som ikke drikker. Og det bllir jo heller ikke så dyrt.

Men jeg er ikke glad i musserende og vil da lage noe mer hjemmelaget til alkohol varianten. Men vet ikke hva, noen forslag?

Du kan jo lage en slags hjemmelaget punsj:

hvitvin, brus, sprit, juice, frukt mm. Det er så mangt man kan blande sammen og få til å smake veldig godt! Jeg har ved flere anledninger laget store mengder til fest hjemme og alle har skrytt over blandingen...

Bare å prøve seg fram med små mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en velkomstdrink bestående av: eplejuice, tropisk nektar, bonaqua og bringebærvodka. og masse frossen frukt. Vet ikke om det er veldig billig, men utrolig godt. Lager også en posjon uten vodka for dem som vil ha det!

Vi skal også bruke pappvin, der er det myyye penger å spare! Heldigvis for oss drikker foreldra mine vin av og til, så de har kjøpt inn mange flasker av favorittvinen sin, og jeg får tomflaskene.

Også har vi laget egene etiketter til flaskene, som matcher innbydelsene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke turt å servere Asti som velkomstdrink. Det er jo så søtt at det går rett ned hos de fleste som brus, liksom. Spesielt hos de unge. Selv om det er billig, kommer folk til å forsyne seg glere ganger, og da kan man like gjerne kjøpe noe litt dyrere som det går mindre av. I Borboni er veldig godt, for eksempel. Tørr og deilig. Og ikke noe man bøtter nedpå.

Det er også en annen grunn til at jeg ikke anbefaler Asti. Venninna mi er kjempeglad i Asti, og i bryllupet til en felles venninne bøttet hun innpå glass etter glass (brudeparet var nemlig forsinket fra fotografen). Hun var skikkelig påseilet før middagen begynte, og det ble min vanskelige jobb å holde styr på henne. Hun snek til og med med seg en halvfull flaske ned i trillebagen som sto i garderoben, for å drikke på hotellet etterpå. Skikkelig pinlig historie, brudgommens foreldre som er superkristelige reagerte ordentlig, og bruden hadde tårer i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...