Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har sluttet med shampo? hvor lang tid gikk det før håret ble fint, mykt, blankt osv? hvis det ble det da.. jeg får fort fett har, og har mistet en del hår i det siste, så jeg skal prøve meg på dette da tenker jeg. men vil gjerne høre fra dere som har gjort det!

brukere dere aldri shampo i det hele tatt? blir hele systemet ødelagt hvis dere bruker det en sjelden gang? hva når dere går til frisøren, ingen shampo da heller? bruker dere bakepulver og eddik? og hvor ofte tar dere vann i håret i det hele tatt? bruker dere alltid/aldri bakepulver eller eddik når det "vaskes"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Charming
Skrevet

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor vil du bli helt kvitt shampoen ? Hvis du får fort fett hår, kanskje du bare kan begynne å vaske det litt sjeldnere?

Jeg fikk og veldig fort fett hår, MÅTTE liksom vaske det etter en dag fordi det så så gæærnt ut. Men hvis du biter deg i det å se litt shabby ut en kortere periode, så vender håret seg ganske så fort til å IKKE bli vasket så ofte, og blir dermed ikke like fort fett heller.

Tror jeg gjorde det der en uke eller to da jeg tok skippertaket, og nå kan det gå nesten 3 dager før det blir fett. Tror nok dyre shampoer inneholder en del næringsstoffer som håret ditt har godt av innimellom som den ikke får fra eddik og bakepulver. :)

Gjest Kråkaa
Skrevet

Aldri hørt om noen som ikke bruker shampo..Vent,fattern bruker ikke shampo,han sverger til håndsåpe og har ekstremt tykt hår enda han er godt over 50. Ikke noe kosmetisk dill dall hos han og han mener det er derfor håret hans er så tykt og vokser og gror..

Uansett,bit tenna sammen noen dager og avvenn håret for en periode. Da blir det iallefall ikke så kjapt fett. Funka hos meg.

Gjest Charming
Skrevet
Vent,fattern bruker ikke shampo,han sverger til håndsåpe og har ekstremt tykt hår enda han er godt over 50.

FINNES DET FLER AV DE? Hahaha.. Faren min hadde alltid en Lano håndsåpe i dusjen. Den brukte han OVER alt. Tenk så "hygienisk" når han vasket seg dagen før med den i skrittet, for så å gni den rundt i ansiktet dagen etterpå! :fnise:

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

er det noen som har sluttet med shampo? hvor lang tid gikk det før håret ble fint, mykt, blankt osv? hvis det ble det da.. jeg får fort fett har, og har mistet en del hår i det siste, så jeg skal prøve meg på dette da tenker jeg. men vil gjerne høre fra dere som har gjort det!

Jeg bruker bare Rasul Marokkansk Leirsåpe. Dette er lavaleire fra Atlasfjellene i Marokko. 100% naturprodukt.

Rasul har en naturlig pH-verdi på 6 og består av samme grunnemner som hår og hud. Rasul absorberer fett og urenheter fra hud, hår og hårbunn uten å skade hårets struktur og hudens naturlige fettlager. Gir myk hud og blankt hår. Fin også til ansiktsmaske, babyhud, intimhygiene, ved eksem, uren hud etc. Kan være fin å bruke for allergikere. Prøv den også som barbersåpe.

Du kan blande Rasul med hva du ønsker f.eks. vann, melk, rosevann eller te. Bland ca 15 gr. eller 15 ml. rasul med ca 25 ml. væske til en pasta.

La blandingen stå til klumpene er oppløst. Rør om og blandingen er ferdig til bruk. Til ansiktsmaske eller kroppsinnpakning smører du massen på ansikt/kropp. La virke i ca 30 min. og vask av med lunkent vann.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begynnt med balsam-metoden, og det fungerer kjempeflott på mitt hår. Blir helt rent og ser mye sunnere ut enn det gjorde før.

www.lockig.se

Skrevet

vil slutte med shampo fordi jeg har hørt man slipper å vaske håret så ofte (altså at det holder seg fint myye lengre), syns det høres så mye enklere ut bare. i tillegg har jeg mistet masse hår i det siste, det har blir skikkelig tynt, man kan se hodebunnen. så jeg håper bare at det skal hjelpe litt å ikke bruke noe så sterkt som shampo i hodebunnen da.. også skal jeg begynne på div "hårpiller". så drømmen er å få fint hår!

det er visst en del mennesker som ikke bruker shampo, og de skryter veldig av det.. så da får jeg jo ekstra lyst til å prøve. hvis man googler "shampoo free" kan man lese mye interessant. men jeg kjenner jo ingen av disse shampo frie menneskene, så jeg håpet å finne noen her. gruer meg nemlig veldig til den/de fett hår uka/ukene jeg har i vente.. også lurer jeg på litt rundt dette med eddik og bakepulver.. hehe:) jeg høres ut som litt av en hippie, eller hva!

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet
Jeg har begynnt med balsam-metoden, og det fungerer kjempeflott på mitt hår. Blir helt rent og ser mye sunnere ut enn det gjorde før.

www.lockig.se

hva er balsam metoden?? jeg KAN IKKE lese svensk..

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Det kan være mange grunner til at håret blir fort fett. Du må begynne å ta vare på hodebunnen. Det er den som har betydning for om håret ditt er tørt, fett osv. Det kan rett og slett være fordi hodebunnen din er tørr og det kan være derfor håret ditt blir fort fett. Snakk med frisøren din om dette, og spør etter en hårkur som passer til hodebunnen din. Du sier du mister mye hår, og det kan rett og slett væra fordi du ikke tar godt nok vare på hodebunnen. Man kan faktisk miste hår pga av det, det er derfor folk har måne eller viker ;p

Skrevet
Det kan være mange grunner til at håret blir fort fett. Du må begynne å ta vare på hodebunnen. Det er den som har betydning for om håret ditt er tørt, fett osv. Det kan rett og slett være fordi hodebunnen din er tørr og det kan være derfor håret ditt blir fort fett. Snakk med frisøren din om dette, og spør etter en hårkur som passer til hodebunnen din. Du sier du mister mye hår, og det kan rett og slett væra fordi du ikke tar godt nok vare på hodebunnen. Man kan faktisk miste hår pga av det, det er derfor folk har måne eller viker ;p

jeg bruker allerede en DYR shampo som jeg fikk anbefalt fra frisøren. hjelper ikke i det hele tatt.

Skrevet

Tips: Bruk hårband hvis håret ditt blir fett i denne perioden! Det gjør jeg hvis jeg jeg føler meg "skitten" på håret, hehe. Da synes det mye mindre. Håret mitt blir sjelden fett, men etter tre dager føles det som om jeg burde vaske d, men har ikke alltid tid, så da blir det hårband! Genialt.

Jeg har forøvrig også tenkt på dropping av shampo... bruker bare Neutral sin shampo for tiden og det funker, men tror det skulle gå helt greit uten, egentlig. Bare skylle håret i varmt vann i dusjen. Skal prøve jeg også :)

Men lurer på om det kanskje er lurt å bruke litt såpe etter man har svømt i klorbasseng? Ikke bare dusje lenge i varmt vann? Noen som har noen tanker om det?

Lykke til, ts :)

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

i tillegg har jeg mistet masse hår i det siste, det har blir skikkelig tynt, man kan se hodebunnen. så jeg håper bare at det skal hjelpe litt å ikke bruke noe så sterkt som shampo i hodebunnen da.. også skal jeg begynne på div "hårpiller". så drømmen er å få fint hår!

da ville jeg prøvd ølgjær! om du søker på det så ser du at folk som mister hår eller har tynt hår får i seg ølgjær som inneholder masse b-vitamin som håret trenger... kanskje det er et bedre alternativ til å slutte med shampoo? for hvis håret ditt er mye fett så går det jo an å drøye en dag ekstra med å vaske det, og hvis du har tenkt å vaske det på kvelden vente til neste morgen for å drøye timene mellom hårvaskene litt... dette vil jo hjelpe det og, uten at du må gå 2 uker med fett hår... det er liksom litt viktig å føle seg litt vel når man er blant folk!:)

Skrevet

takk for råd og innspill!

jeg skal begynne på arcon tisane og ølgjær tenkte jeg. og kanskje den recrea sprayen for menn. håper det blir hår på hodet da! hårbånd var smart, skal nok komme meg gjennom noen helvetes uker, dersom det gir fint hår!

jeg tror at det er lurt å vaske det med noe etter at man har badet i klor ja, det finnes en oppskrift på noe middel man kan blande sammen av eplesidereddik, bakepulver og vann. det skal visst gjøre håret rent. høres rart ut men. det kommer opp når man googler "shampoo free". ellers syns jeg den marrokanske leire såpa til hun med reklameinnlegget faktisk så interessant ut.

har noen prøvd noen av de pillene jeg nevnte over forresten?

Skrevet

Du skal være klar over at bakepulver kan bleke håret ditt ganske så mye...

Skrevet

Arcon tisane prøvde jeg etter hairextentions engang når håret mitt var helt ødelagt. Merket ingen forskjell dessverre.

Skrevet

Ifølge den svenske tråden, skal man kunne bruke, Coop Extra sin shampo og balsam?

som siste shampo, og jevnlig bruk av balsamen...?

Gjest *lucky*
Skrevet
Ifølge den svenske tråden, skal man kunne bruke, Coop Extra sin shampo og balsam?

som siste shampo, og jevnlig bruk av balsamen...?

Ja det stemmer, det er lett å finne info på den siden så les ivei!

Bruk coop sin shampo to ganger for å fjerne all silikon i håret. Deretter bruk kun coop sin balsam. FP balsamen for tørt hår er også "lov å bruke, den er god.

Jeg bruker balsammetoden innimellom når jeg er lei produker og håret mitt føles dårlig/tørt.

Husk å ikke bruke gele el som ikke er "godkjent, det må brukes styling som lar seg vaske ut av håret med balsam ellers blir det ikke rent.

Jeg liker denne metoden godt og kan tenke meg den er super for folk med krøller, særlig de med tørt hår.

Skrevet
takk for råd og innspill!

jeg skal begynne på arcon tisane og ølgjær tenkte jeg. og kanskje den recrea sprayen for menn. håper det blir hår på hodet da! hårbånd var smart, skal nok komme meg gjennom noen helvetes uker, dersom det gir fint hår!

jeg tror at det er lurt å vaske det med noe etter at man har badet i klor ja, det finnes en oppskrift på noe middel man kan blande sammen av eplesidereddik, bakepulver og vann. det skal visst gjøre håret rent. høres rart ut men. det kommer opp når man googler "shampoo free". ellers syns jeg den marrokanske leire såpa til hun med reklameinnlegget faktisk så interessant ut.

har noen prøvd noen av de pillene jeg nevnte over forresten?

Det aller første du skal gjøre, er å komme deg til legen og få tatt blodprøver. Det er ikke normalt å miste så mye hår. Hårtap kan f.eks være et symptom på lavt stoffskifte, og da hjelper det ikke hvor mange andre piller du tar, så lenge kroppen ikke får nok tyroksin.

Har brukt Arcon Tirsane i perioder der mitt hår har vært helt umulig pga ubalanse i stoffskiftet, men hvor mye det hjelper er jeg ikke sikker på. Det finnes shampoo og hodebunnsrens fra Arcon, de er jeg fornøyd med. Shampooen er veldig mild, hodebunnsrensen er mild, men fjerner dødehudceller etc. og legger tilrette for ny hårvekst.

I tillegg er det viktig at du stusser håret ofte. Hvis det blir slitt og flokete nederst, er det lett at mer hår enn vanlig detter ut.

Nå bruker jeg Arcon soft shampoo annen hver dag, med redken all soft balsam i tuppene, og balsam-metoden med en billig balsam annen hver dag.

Lykke til:)

• Liker 1
Skrevet

Om jeg mistet så mye hår ville jeg valgt å gå til legen. Å miste masse hår kan være et tegn på sykdom eller mangler.

• Liker 1
Skrevet
Om jeg mistet så mye hår ville jeg valgt å gå til legen. Å miste masse hår kan være et tegn på sykdom eller mangler.

har vært hos legen, vi tok blodprøver. men har ikke hørt noe enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...