Phineas Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg og min kjære har bestemt oss for å gifte oss. Saken er at mens jeg er en person som vil ha alt planlagt ned til minste detalj, helst goooood tid i forveien, er han en slik som tar det med ro. Og "problemet" her er at han absolutt skal fri først. (Litt gammeldags sånn han da... ) Han har sagt at han kommer til å fri iløpet av året, og at det blir bryllup iløpet av året.. Så.. Da er jeg jo like langt. Mest sannsynlig blir det da bryllup utpå senhøsten eller vinteren en gang. Jeg har allerede funnet brudekjole, klær til han og ungene, og en kaketopp.. Hehe. (Har ikke bestilt det enda da, men det blir når jeg får penger ) Men hva mer kan jeg planlegge/handle inn før jeg vet dato? Liker å være mest mulig forberedt.. Takknemlig for tips
^^Belle^^ Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Gratulerer så mye! Du kan jo se på hvilken bukett du vil ha, hvilke farger du vil pynte med, kjøpe inn materiale til bordkort og invitasjoner, finne ut hvilken frisyre du vil ha, hvilken kake dere vil ha, hvilken sang dere skal danse til, smykker, ringer, øredobber, tiara. Her er det uendelige muligheter. Det er også lurt å begynne å tenke på hvilket lokale dere vil ha, hvilken kirke (evt.), fotograf, frisør, sminke osv. Håper jeg var til litt hjelp for deg.
Phineas Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2009 Gratulerer så mye! Du kan jo se på hvilken bukett du vil ha, hvilke farger du vil pynte med, kjøpe inn materiale til bordkort og invitasjoner, finne ut hvilken frisyre du vil ha, hvilken kake dere vil ha, hvilken sang dere skal danse til, smykker, ringer, øredobber, tiara. Her er det uendelige muligheter. Det er også lurt å begynne å tenke på hvilket lokale dere vil ha, hvilken kirke (evt.), fotograf, frisør, sminke osv. Håper jeg var til litt hjelp for deg. Takk! Ja, jeg vet allerede fargene, det skal gå i sort og hvitt. Jeg har en sort og hvit kjole, samme med datteren min. Han jeg gifter meg med skal ha en hvit dress med sort slips og sorte detaljer. Samme skal sønnen min. Forloveren min skal ha en sort kjole med hvite detaljer. Det passer meg bare perfekt Saken er at vi skal ha et så billig bryllup som mulig, da vi ikke har penger å bruke på dette egentlig. Så vi kommer til å gifte oss i kirka, så gå ut og spise kun vi, ungene og forlovere, og så samle en hel gjeng til feiring på ettermiddagen/kvelden. Amputert? Ja, men vi har ikke råd til noe annet. Hadde dårlig samvittighet litt for at vi skulle gjøre det sånn, men hva fader.. Det er jo for OSS vi gjør det, så det viktigste er at vi og ungene er fornøyde. Så da får heller de som vil klage, gjøre det.. Fotograf kommer vi ikke til å bruke penger på, heller la en venn ta bildene. (Han er flink altså) Håret og sminken skal jeg ta selv, for å spare penger. Bryllupskake må vi jo ha, skal se om jeg finner noen som har det som hobby, så sparer jeg litt penger der. Hmm, jeg har vel egentlig det meste i boks da.. Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente til gubben frir, så jeg får planlagt resten... Tusen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Lurt å tenke på å fylle tax-free-kvotene sine allerede nå, dersom dere skal stå for alkoholen selv.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Skal dere invitere gjester til vielsen for så å invitere de senere til fest på ettermiddagen? men en "pause" midt i mellom da? Forsåvidt synes jeg det hørtes ut som en knall bra måte å feire dagen på!
Phineas Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 Skal dere invitere gjester til vielsen for så å invitere de senere til fest på ettermiddagen? men en "pause" midt i mellom da? Forsåvidt synes jeg det hørtes ut som en knall bra måte å feire dagen på! Ja, det blir vel sånn.. Altså, de som vil, kan komme i kirka. Og de fleste som vi skal invitere bor i samme by, så da blir det ikke like "upraktisk" som om de skulle kommet langveisfra... Utrolig teit, ja jeg vet det.. Men, money talks... Og dagen er jo for oss, så da gjør vi det på vår måte.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 hei Igjen. Synes ikke det var teit, veldig praktisk og enkelt. og ikke minst mer gøy fordi man slipper å stresse så fryktelig. Bare lurte litt på hvordan det blir for de som kommer i kirken ogsånt, alltid lurt på dette med "kaffegjester", at man sender de hjem igjen for så at de skal komme tilbake senere. (ikke at det er kaffegjester du skal ha, men det er nådelunde samme konseptet)
Phineas Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2009 hei Igjen. Synes ikke det var teit, veldig praktisk og enkelt. og ikke minst mer gøy fordi man slipper å stresse så fryktelig. Bare lurte litt på hvordan det blir for de som kommer i kirken ogsånt, alltid lurt på dette med "kaffegjester", at man sender de hjem igjen for så at de skal komme tilbake senere. (ikke at det er kaffegjester du skal ha, men det er nådelunde samme konseptet) Ja, for oss så blir det veldig praktisk og enkelt. Samtidig så har jeg alltid tenkt at _slik_ skulle ikke jeg ha det! Inkludere noen, og utelukke andre? Nei takk. Meeen, så kommer man ikke bort fra at det blir fort dyrt, og travelt og stressende hvis man skal ha alle sammen til middag. Så da fant vi ut at vi skulle gjøre det sånn. Sure miner blir det vel fra noen uansett hva vi gjør tenker jeg.. Samtidig tror jeg at det blir mer "moro" på kvelden, for at det ikke blir så høytidelig. Blir jo mer som å samle familie og venner til en svær fest. Nei, jeg tror det blir bra jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå