Gå til innhold

Bridezilla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kvalifiserer til å være en bridezilla?

Skrevet

Bridezilla (a portmanteau of bride and Godzilla) is a generic term used to describe a difficult, unpleasant, perfectionist bride who leaves aggravated family, friends and bridal vendors in her wake. A bridezilla is obsessed with her wedding as her perfect day and will disregard the feelings of the family, bridesmaids and even her groom in her quest for the perfect wedding.

Skrevet
Hva kvalifiserer til å være en bridezilla?

Vel, inspirert av mange innlegg her, og egne erfaringer, kanskje noe av dette kvalifiserer som bridezilla:

Sprenge budsjettet med å kjøpe unødvendig dilldall

Tro at hele verden er veeeeldig opptatt av bryllupet sitt

Ikke forstå at verden ikke snurrer rundt seg

Omtale dagen som "bryllupet mitt"

Bli fornærmet om folk heller tar sommerferie (planlagte reiser) i stedet for å komme i bryllup

Kjøpe to eller flere brudekjoler for skifte i løpet av dagen

Kjøpe kjole til 20.000,- fordi "bruden skal være vakrest"

Utsagn av typen: "det er brudens dag"

Stresse fordi do-kurvene er i en annen nyanse enn dukene, blomstene og brudekjolen

...............etc :fnise:

Skrevet

I mine øyne er en Bridezilla en kvinne som blir umodent og vel mye selvopptatt i forhold til det meste som har med bryllupet sitt å gjøre. Hun:

* Blir furten og/eller sur for at ikke forloveren stiller opp nok, eller for at hun ikke gjør ting "riktig"

* Glemmer at de er to som skal feire noe sammen og snakker oftest om "mitt bryllup/min store dag"

* Er aller mest opptatt av sin kjole, sitt hår, sin sminke, sitt undertøy. Alt annet er også viktig, men det som har direkte med henne og hennes utseende er aller viktigst.

* Er veldig opptatt av alle detaljer, og syns det er ufint at ikke alle slektninger/vennr er like interessert i monogram, papirkvaliteten på innbydelsene, fargetema, osv

* Hvis hun tvinges til å velge, prioriterer hun ting som går direkte på henne, som kjole/utseende/brullupsreise/brudebukett/osv framfor mat og drikke til gjestene. Hun vil heller ha drikkebonger eller la gjestene betale for sine egne drinker eller droppe framfor å kutte ned en stjerne på hotellet på bryllupsreisen.

Skrevet

Leste noen fine om dette i et magasin en gang, og av de mer ekstreme var det å droppe å ha en venninne som brudepike bare fordi hun var stygg med håret oppsatt. Og det å la noen kjøre en time hver vei for å se på kjolen din i 10 min, og så dra igjen... :)

Skrevet

Ei som gjerne ofrer mannens ønsker i forhold til sine egne. Hele tiden.

Skrevet (endret)

dumt spm...hva er en do-kurv?

Jeg håper vi ikke snakker om kurver på do?

:fnise:

Endret av Cæmis
Skrevet

Jeg synes ikke som noen andre her på forumet at man klassifiserer til å bli kalt Bridezilla fordi man vil ha en "dyr" kjole eller bruker mye penger på "dilldall" som noen kaller det. Så lenge man har råd til det synes jeg det får være opp til hver enkelt hvor mye man bruker på et bryllup. Ja, det er bare snakk om én dag, men noen er mer opptatt av detaljene enn andre. Ser ikke på det som noe negativt, alle er forskjellige. :)

Skrevet
dumt spm...hva er en do-kurv?

Jeg håper vi ikke snakker om kurver på do?

:fnise:

Joda, kurver på do, i "temafargene", med nødvendige greier, slik som tamponger, kondomer, hårspray, strømpebukser, nål og tråd, etc...og en sjokoladebit eller to.. Velkommen til bridezilla-land :fnise:

Skrevet (endret)

Har en (nå forhenværende...) venninne som sklir rett inn i kategorien. Hun hadde følgende idéer:

Jeg skulle ta meg fri fra jobb (og tape inntekt) for å hjelpe henne med å lage invitasjoner, for å være med å se på kjoler, for å se på lokaler og for å lage koldtbordet til bryllupet. Dette skulle jeg selvfølgelig få en flaske vin i takk-for-hjelpen-gave for. (Jeg drikker faktisk ikke vin, engang)

Hun ble dritsur for at folk ikke tok vare på innbydelsene, bordkortene og programmene, slik at de kunne ha dem til evig tid.

Jeg og en annen venninne fikk klar beskjed om å ikke pynte oss så veldig, fordi hun følte at vi ville stjele oppmerksomheten fra henne.

Hun serverte drinker laget på hjemmebrent i baren. Dette kunne vi da ha levd med, da det var "høykvalitetshjemmebrent"...men man tar seg da virkelig ikke BETALT for drinkene da!

Åååå, kjenner jeg blir irritert nok en gang bare ved å tenke på mennesket og bryllupet hennes!

edit: rettet noen fæle skriveleifer.

Endret av Kamilia
Skrevet
Har en (nå forhenværende...) venninne som sklir rett inn i kategorien. Hun hadde følgende idéer:

Jeg skulle ta meg fri fra jobb (og tape inntekt) for å hjelpe henne med å lage invitasjoner, for å være med å se på kjoler, for å se på lokaler og for å lage koldtbordet til bryllupet. Dette skulle jeg selvfølgelig få en flaske vin i takk-for-hjelpen-gave for. (Jeg drikker faktisk ikke vin, engang)

Hun ble dritsur for at folk ikke tok vare på innbydelsene, bordkortene og programmene, slik at de kunne ha dem til evig tid.

Jeg og en annen venninne fikk klar beskjed om å ikke pynte oss så veldig, fordi hun følte at vi ville stjele oppmerksomheten fra henne.

Hun serverte drinker laget på hjemmebrent i baren. Dette kunne vi da ha levd med, da det var "høykvalitetshjemmebrent"...men man tar seg da virkelig ikke BETALT for drinkene da!

Åååå, kjenner jeg blir irritert nok en gang bare ved å tenke på mennesket og bryllupet hennes!

edit: rettet noen fæle skriveleifer.

Tok hun betalt for hjemmebrent??? :overrasket:

Skrevet
Tok hun betalt for hjemmebrent??? :overrasket:

Oh yess baby! Bryllupet var jo dyrt, må vite. En plass måtte hun jo dekke inn alle pengene som hun skulle betale for de 3 ukene hun hadde bestemt at de skulle bryllupsferiere på Maldivene. :klaske:

Skrevet (endret)
Oh yess baby! Bryllupet var jo dyrt, må vite. En plass måtte hun jo dekke inn alle pengene som hun skulle betale for de 3 ukene hun hadde bestemt at de skulle bryllupsferiere på Maldivene. :klaske:

Noen ganger overgår virkeligheten fantasien i bøtter og spann.

Alle sprella til venninna di hadde ikke jeg klart å dikte opp en gang - og det sier ikke så lite. :ler:

Off topic: hvordan var stemningen blant gjestene i det bryllupet?

Og hvordan var dokurvene. :sjenert:

Endret av sixx
Skrevet

Off topic: hvordan var stemningen blant gjestene i det bryllupet?

Og hvordan var dokurvene. :sjenert:

Skrevet
Oj!!! Hun kan ikke ha vært helt oppdatert på alle -zilla-greiene, det VAR faktisk ingen dokurver! Æsj, da var det jo ikke rart at bryllupet ble en lidelse. :fnise:

Jøss!! :overrasket:

Men hun tar det vel igjen når hun skal feire bryllupsdagene i årene fremover. Da blir det vil full pakke med brudekjole og klar beskjed til alle gjestene om at de skal ta med alle bildene av henne fra bryllupet hennes.

Skrevet
Jøss!! :overrasket:

Men hun tar det vel igjen når hun skal feire bryllupsdagene i årene fremover. Da blir det vil full pakke med brudekjole og klar beskjed til alle gjestene om at de skal ta med alle bildene av henne fra bryllupet hennes.

Ser ikke bort fra det. Har hørt rykter om, fra folk som ennå omgås frøkna, at dåpen til barnet deres også var en ganske svulstig affære.

Har en teori om at de som kan klassifiseres som bridezilla, også er litt sånn -zilla med alle andre ting i livet sitt også. Det varierer bare hva som foregår, -zilla-tendensen er der uansett.

Skrevet
Har en teori om at de som kan klassifiseres som bridezilla, også er litt sånn -zilla med alle andre ting i livet sitt også. Det varierer bare hva som foregår, -zilla-tendensen er der uansett.

Ja, mener å ha lest at det også er noe som kalles mumzilla. Det sier vel seg selv hva det er. :ler:

Skrevet

Jeg var redd jeg begynte å kvalifisere til bridezilla, men etter å ha lest dette har jeg skjønt jeg ikke hører under kategorien :hakeslepp: ( ennå) hehe.

stresser sånn med budskjettet, det er det verste. Det er dager man skulle ønske man hadde talent for sying eller noe. Så stakkars de som kan noe i min vennekrest nå :gjeiper: Men det er glissent i de rekkene.. de fleste er innenfor pedagogikken og lik meg på det der.

MEN at man ønsker å være vakker er vel ikke bridezilla? Alle ønsker vel det? :)

Skrevet
Joda, kurver på do, i "temafargene", med nødvendige greier, slik som tamponger, kondomer, hårspray, strømpebukser, nål og tråd, etc...og en sjokoladebit eller to.. Velkommen til bridezilla-land :fnise:

whaaaaaaaaaaaaaat!?

Er do-butleren også kledd i temafarge da? :fnise:

Skrevet
Er do-butleren også kledd i temafarge da? :fnise:

:hoho:

Den er nok for viderekomne.

Endelig en ny ide for blivende bruder.

Dobutler: "Skal det være en tampong?"

Fremdeles dobutleren: "Hvilken størrelse foretrekker de?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...