Gjest BrudMai-09 Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Hei! Jeg har begynt innkjøpet for fullt og kom over en aldeles nydelig kaketopp. Den er ikke i nærheten lik "alle andre" Og den er laget av en designer. Dessuten er den mye høyere enn de vanlige og vil passe perfekt til kaken! Uansett, vi har et budjsett. Og vi har en ganske grei sum på uforutsett. Kaketoppen har vi estimert til max 500,- Men så kom jeg altså over denne.. Mannen mener vi burde spare uforutsette.. til det kommer noe uforutsett.. jeg mener helt klart dette er uforutsett =) Jeg klarer ikke legge fra meg tanken på denne flotte toppen! Den er perfekt! Noen med gode overtalelses tips? hehe
Gir Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Nei, jeg hadde ikke brukt 1000kr på noe som har så lite å si for bryllupet. Ingen som kommer til å legge merke til den annet enn deg, og jeg tror ikke den vil avgjøre om det blir en fin dag eller ikke. Alle produkter triples i pris når det settes "brud" eller "bryllups" foran, så den er helt sikkert ikke verdt så mye.
Gjest BrudMai-09 Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Nei, jeg hadde ikke brukt 1000kr på noe som har så lite å si for bryllupet. Ingen som kommer til å legge merke til den annet enn deg, og jeg tror ikke den vil avgjøre om det blir en fin dag eller ikke. Alle produkter triples i pris når det settes "brud" eller "bryllups" foran, så den er helt sikkert ikke verdt så mye. Ja du har sikkert rett i det. Det jeg glemte å fortelle er at denne designeren fører en kolleksjon som heter "Language of love" og at jeg har en flott gjenstand fra før, i samme serie. Så jeg hadde tenkt å ha denne toppen sammen med den jeg har fra før, etter bryllupet. Så den blir ikke bort stuet.. =)
Strix Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Nei, absolutt ikke! Men nå hadde ikke vi kaketopp i det hele tatt heller.
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Ja, jeg ville gjort det hvis jeg fant noe jeg virkelig likte.
Gjest 29.05.09 Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Ja du har sikkert rett i det. Det jeg glemte å fortelle er at denne designeren fører en kolleksjon som heter "Language of love" og at jeg har en flott gjenstand fra før, i samme serie. Så jeg hadde tenkt å ha denne toppen sammen med den jeg har fra før, etter bryllupet. Så den blir ikke bort stuet.. =) Åhh, er det Nina Freehill sin kaketopp du snakker om?? Den er jo råfin! Fins det mer i den serien altså?? Jeg bestilte meg faktisk en fra finn.no i går, så jeg hadde glatt brukt tusen kroner på en kaketopp! (Noe jeg da også har gjort.. )
Idnar Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Er den denne?? Den var i allefall kjempefin!! Kunne fint brukt en tusenlapp på en sånn en
Gjest BrudMai-09 Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Åhh, er det Nina Freehill sin kaketopp du snakker om?? Den er jo råfin! Fins det mer i den serien altså?? Jeg bestilte meg faktisk en fra finn.no i går, så jeg hadde glatt brukt tusen kroner på en kaketopp! (Noe jeg da også har gjort.. ) Ja!! Jeg har en nydelig engel-lignende figur. Som er i samme mønster og utførsel =) (signert designeren) Så jeg ble sååå glad da jeg så denne toppen. For jeg viste ikke at det var mer i serien før jeg kom over den. Og til deg under her, ja det er den! gaaaaaah.. jeg må bearbeide min kjære i helgen
angara Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Dette er tydeligvis en populær kaketopp. Hva om dere deler på den? (Evt. spleiser?) En kaketopp har jo absolutt gjenbruksverdi, og blir ikke utslitt. Eller selg den på finn.no igjen etterpå. Hvis noen kjøpte noe dyrt, kunne den som giftet seg først selge det videre til neste brud på lista etter bryllupet, og ting ble sendt rundt fra forumleser til forumleser. Slik går det an å dele på ting. Et forum jeg har vært på i USA hadde noe tilsvarende. Selv betalte vi kr null - vi fant juletrepynt som ble kjempesøt kaketopp. En engel og en snømann (vinterbryllup).
Gjest Gjest_Pupsilure_* Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Nei, jeg hadde ikke brukt 1000 kr, men kanskje 45 dollar :lur:
Gjest Gjest Hanne Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 men er det ikke veldig dyrt med frakt?
Sandra Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 Får opp at frakt til Norge er 15.60 USD noe som tilsvarer ca. 106 kroner.
Sandra Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 Selve pynten koster rett oppunder 200 kroner, så det vil si at pynten inkl. frakt blir ca. 300 kroner.
SøsterLiten Skrevet 6. februar 2009 #14 Skrevet 6. februar 2009 heisann! hvis du skal bestille fra USA så husk at moms og toll kommer i tillegg! jeg og min mann har brent oss på dette et par ganger. det er 25% av prisen som utgjør moms og toll (eller er det mva tro?) uansett hvis det er 900 kroner å spare på å kjøpe den i utlandet hadde jeg gjort det! vi kjøpte en kaketopp til 400 kr og synes det var velbrukte penger da den representere oss godt! masse humor!! :D vi hadde en som jeg dro han etter beinet i! hehe!! veldig morsom og vi fikk masse morsomme komentarer og reaksjoner på den!
Gjest Neferet Skrevet 6. februar 2009 #15 Skrevet 6. februar 2009 heisann! hvis du skal bestille fra USA så husk at moms og toll kommer i tillegg! jeg og min mann har brent oss på dette et par ganger. det er 25% av prisen som utgjør moms og toll (eller er det mva tro?) uansett hvis det er 900 kroner å spare på å kjøpe den i utlandet hadde jeg gjort det! vi kjøpte en kaketopp til 400 kr og synes det var velbrukte penger da den representere oss godt! masse humor!! :D vi hadde en som jeg dro han etter beinet i! hehe!! veldig morsom og vi fikk masse morsomme komentarer og reaksjoner på den! Jeg har fortsatt til gode å måtte betale moms og toll på ting som kommer fra Ebay. Men det kan være verdt å ha i bakhodet at det finnes en mulighet for at man må... Når det kommer til penger betalt for kaketopp, så må jeg innrømme at den jeg fant (og kjøpte) endte på "koste hva det koste vil"-delen på budsjettet. Den kom vel opp i 850,- med frakt, moms og toll. Men så kan den være fin dekorasjon året rundt etter bryllupet også!
Sandra Skrevet 6. februar 2009 #16 Skrevet 6. februar 2009 heisann! hvis du skal bestille fra USA så husk at moms og toll kommer i tillegg! jeg og min mann har brent oss på dette et par ganger. det er 25% av prisen som utgjør moms og toll (eller er det mva tro?) Men hvis det koster under 200 kroner slipper man moms og toll. Fraktprisen kommer faktisk utenom selve gjenstanden, så i TS tilfelle blir det ingen toll.
Sandra Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 trodde jeg da i all fall, men nå ble jeg jammen meg usikker likevel.
Gjest Gjest_Pupsilure_* Skrevet 6. februar 2009 #18 Skrevet 6. februar 2009 Men hvis det koster under 200 kroner slipper man moms og toll. Fraktprisen kommer faktisk utenom selve gjenstanden, så i TS tilfelle blir det ingen toll. Ja, det er riktig
Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 6. februar 2009 #20 Skrevet 6. februar 2009 Jeg må si jeg blir helt sjokkert av at noen faktisk vurderer å bruke en tusenlapp på en dings man har på toppen av ei kake. Maks inntrykk gjestene får er vel "haha, den var morsom"", eller "se på den kaketoppen, den passet jammen godt", også er man ferdig med det. Det er glemt på 30 sekunder! Og dere som skal ha disse som "dekorasjoner" etterpå.. Jeg må le altså, kunne virkelig ikke falt meg inn å ha en kaketopp fra bryllupet som dekorasjon, uansett hvor fin den er. Men så er jeg langt under gjennomsnittet glad i nips også da.. Blir nesten fristet til å minne om barna i afrika, men slike ubehageligheter skal man vel ikke snakke om når man har sullet seg inn i hjerteklistremerker, dokurver og kaketopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå