Gjest Strikkekløne Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er av typen som er skikkelig pirkete når jeg først gjør noe håndarbeid. Sist jeg strikket var jeg 17 år, og det er 18 år siden. Klok av skade skulle jeg strikke noe enkelt og smått (genseren jeg skulle strikke til eksen ligger fremdeles halvferdig i skapet), og fant oppskrift på tovede tøfler som jeg hadde lyst på (firkanttøfler). Gikk glad og fornøyd i butikken og kjøpte pinner og garn, satte igang å strikke og når jeg var halvveis fant jeg ut at jeg hadde fått tak i Superwash-garn ... "Ja ja", tenkte jeg, "garnet skal jo tåle vask på 40 grader så jeg får vel heller skru opp temperaturen litt, så tover det nok. I verste fall blir det tøfler til mannen min i stedet for meg." Så jeg strikket videre. Og i dag var tøflene ferdig montert, og jeg skulle til med tovingen. Jeg hadde delvis rett. Tøflene er strikket i 3 farger. 2 av fargene tover seg, men selvsagt ikke like mye. Den lyseste fargen tover seg ikke i det hele tatt, selv på 95 grader! Så nå sitter jeg her med noen klumpete misfostre av noen tøfler der verken størrelse eller fasong ligner grisen. 3 dagers arbeid rett ut av vinduet ...
Gjest Miley Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Superwash kan dessverre ikke brukes til slikt nei Men nå har du fått prøvd deg en gang, så neste gang går det mye fortere og bedre!
Gjest Strikkekløne Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg får se det fra den lyse siden: Jeg har funnet et ullgarn som tåler kokevask! Nå er spørsmålet, hva gjør jeg med de ubrukelige tøflene? Setter dusk og knytesnorer på og selger de på finn.no som "unike hjemmestrikkede luer, for din egen helt spesielle stil"? :eeh: Det ville jo ikke vært det merkeligste jeg har sett til salgs.
Gjest Strikkekløne Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Hmmm... Timelønna mi er 150,-/t, jeg brukte kanskje 8 timer, dvs. totalt 1200,- = 600,- pr "lue". Bra avanse det der ...
leandra Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Uff. Har gjort det samme, jeg. Kjedelig når man oppdager det, men nå vet du ihvertfall om en garntype som ikke krymper God idé med finn.no, forresten
Gjest ballegurk Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Jeg får se det fra den lyse siden: Jeg har funnet et ullgarn som tåler kokevask! Nå er spørsmålet, hva gjør jeg med de ubrukelige tøflene? Setter dusk og knytesnorer på og selger de på finn.no som "unike hjemmestrikkede luer, for din egen helt spesielle stil"? :eeh: Det ville jo ikke vært det merkeligste jeg har sett til salgs. Ble veldig nysgjerrig på hvordan de ser ut Forslag til bruk: Juletrepynt. Du kan putte godteri i de! Verdens stiligste grytekluter Matchende trekk til mobil og MP3-spiller Votter (fint hvis du klarer å lage hull til tommelen) Strikke et fantasikjæledyr, der tøflene brukes til kroppsdeler.
Gjest Strikkekløne Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Her er det noen som har strikket de samme tøflene, med noe bedre resultat. Mine ser ut omtrent som det nest nederste bildet, bare at de forskjellige fargene har tovet seg helt forsjkellig og fasongen ble ganske merkelig. Dessuten har jeg brukt andre farger. Trer jeg dem på hodet blir de sorte firkantene i åpningen gode og varme øreklaffer, og håret får plass inni tåa bak! Kjempeflott lue, mangler bare dusk i tåa enden og knytesnorer på klaffene så har jeg en lekker, praktisk og helt unik klaffelue. Noen som vil kjøpe?
Gjest ballegurk Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Her er det noen som har strikket de samme tøflene, med noe bedre resultat. Mine ser ut omtrent som det nest nederste bildet, bare at de forskjellige fargene har tovet seg helt forsjkellig og fasongen ble ganske merkelig. Dessuten har jeg brukt andre farger. Trer jeg dem på hodet blir de sorte firkantene i åpningen gode og varme øreklaffer, og håret får plass inni tåa bak! Kjempeflott lue, mangler bare dusk i tåa enden og knytesnorer på klaffene så har jeg en lekker, praktisk og helt unik klaffelue. Noen som vil kjøpe? De var jo kjempefine! Godt mulig at jeg må prøve meg på disse Jeg er sikker på at mange blir misunnelig på lua di :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå